Kia kestotestissä

Aloittaja repomies, 31.10.13 - klo:18:30

« edellinen - seuraava »

repomies

Työkaveri vilautti TM:ää tänään, siinä oli joku kaksoiskytkin-Kia kestotestissä. Kaiketi Cee'd.

Kulunut ja murtunut kaksoismassavauhtipyörä oli käytännössä täysin vainaa tuossa 60tkm testin lopussa ja polttoainesuuttimet sen verran tukossa että puhdistaminen olisi jo tarpeen.

Jos volkkarilla on ollut ongelmia näiden kaksoismassojen kanssa niin eipä näemmä kestä Kiassakaan. Samaa paskaa, kaiketi sama komponenttien toimittaja.. mutta lohdullista kyllä, noiden oireilun pitäisi mennä kirkkaasti takuuseen.

Antero

Piti itsekin käydä TM hakemassa kun vastaava auto on itselläkin ajossa. Kaksoiskytkinvaihteisto on Kian omaa tuotantoa, vauhtipyörä ja kytkimet ovat LUK:n valmistamia, eli ilmeisesti sama valmistaja kuin VW:llä. Saapa nähdä milloin itselläni alkaa ongelmat, tähän mennessä kaikki mennyt hyvin. Kysyin tänään maahantuojalta vielä onko vaihteistolla takuun suhteen mitään rajoituksia ja vastaus tuli nopeasti, eli vaihteistolla takuu on normaali 7v/150 000km. Saa nähdä kauanko tulee Ceediä pidettyä, mutta siinä mielessä hätää ei ole, kun takuun piikkiin kuitenkin mahdolliset ongelmat menevät. En kyllä olisi uskaltanut kaksoiskytkinvaihteistolla varustettua autoa edes ostaa ilman pitkää takuuta, sen verran paljon kauhutarinoita saanut niiden kestävyydestä kuulla.

Muutenhan Ceed sai ihan hyvät arviot. Arkikäyttöön ominaisuudet sopivat mainiosti ja ajettavuus perushyvä. Lämpöä riittää talvella hyvin, kustannuksiltaan luokan edullisimpia ylläpitää, maalipinta kestänyt hyvin, samoin istuinverhoilut jne..

repomies

Tuo 7 vuoden takuu on onneksi niin pitkä, että lastentaudit ehditään korjata sen piirissä. Sanoisin että Kia on hyvä pistää vaihtoon viimeistään kuusivuotiaana, silloin seuraava omistaja saa vielä vuoden takuun ja uskaltaa ostaa auton kun tietää ettei kyse ole mistään vikojen kiertoon laittamisesta. Toisaalta jos on autoon tyytyväinen eikä koe tarpeelliseksi vaihtaa sitä, voi sitä toki pitää pidempäänkin.

Mikäli auton kulkupuoli yhtään kiinnostaa niin kannattaa varmaan selvittää merkkihuollosta heidän kantansa suutinten puhdistamiseen. Tai tehdä puhdistus itse. Pahoin pelkään ettei suuttimia saa takuun piiriin puhdistukseen ennen kuin auto oireilee pahemmin.

Arte

Itekki ajelin kaupasta - viisi vuotiaaksi yhden -08 Ceed'in farkun.

Kaikki mitä korjailtiin:
-Kaksi radiota vaihdettiin kun ei kanavat oikein kuulunu
-Automaatti-ilmastointia paranneltiin(kevät-syys kelien takia)
-Ruostetta korjattiin takaluukusta pariin kertaan

Kaikki meni ihan mukisematta pitkän takuun piikkiin. Kommenteilla: "Selvä, hoidetaan." Tuo ruoste oli kyllä vähä harmi homma noinkin vähässä ajassa.

Oli oikein mukavaa myös huomata se että Deltan marmorillla ei välittömästi alettu väittää vikoja vastaan, tai alettu vyöryttää niitä asiakkaan piikkiin. Niinkuin nyt on tahtonut olla. Saa pitää oikein prkl puolensa!

Pari vuotta takuuta joku sai vielä nauttia. Kun auton jätin liikkeeseen, jäi hyvät mielet siitä jälkeen.

Vois kuvitella et jos Klonkswagenin(tai konsernin muissa merkeissä) DSG:ssä ois 7-vuoden takuu, ei jengi ressais niin paljoa kuin nyt. Välillä joskus jopa "vainoharhasesti" - "Nyt se nykäs, sen on pakko olla paskana!" Tai niiku Jenkkilöissä esim. 10v/100k mil.


ex -10 A4 Avant 155kw S-tr quattro

Arcca

No olihan tuossakin Kian tapauksessa normaalit vakioselitykset tapahtuneet;
ensin huollossa väitettiin, että kuuluva kilinä on DCT vaihteisen Ceedin ominaisuus.
Ja sitten TMn löytäessä vian maahantuojan mukaan vastaavaa ei ole aikaisemmin tapahtunut (joka nyt voi mahdolisesti tässä tapauksessa pitääkin paikkansa).

Tosin, jos kerran ominaisuudeksi "tiedettiin", on niitä ennenkin täytynyt olla  ;) :D
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy