t5 2011 Akku purkaantuu

Aloittaja cantoona, 26.10.13 - klo:20:49

« edellinen - seuraava »

cantoona

Kun auto ns. "lepotilassa" , pihti mittarilla olen mittaillut purkua saaden tuloksia 2.3-4.5A  . Eli tuolla välillä seilaa koko ajan. Sitten napsin sulakkeita irti ja sulake numero 33, mikä tietääkseni on radio, niin siinä kohdalla tuon mittarin seilaus asettuu jo 2.5 paikkeille. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? Lähinnä että onko tuo jokin soittimen sisäinen vika, vai kenties vika jossain muualla? Korjaantuuko soitinta vaihtamalla vai?

Toinen juttu, että missä on tupakansytyttimen sulake?

wille84

Mitään järkeviä mittaus tuloksia saadakseen täytyy olla konepelti kiinni (ainakin lukko painettu meisselillä tms. kiinni asentoon) ovet lukossa (voi huijata painamalla lukon kiinni asentoon) ja sitten odottaa tunnin että auto on varmasti lepo tilassa..

Sulakkeiden irroittaminen tai varsinkin takaisin laitto taas voi herättää väylän ja vaatii taas odottelua että virran kulutus tasautuu lepotilaan.

cantoona

Laitoin miinus kengän ja akun väliin pitkän akku kaapelin...ja tuon vedin auton ulkopuolelle,jonka ympärillä sitten tuo pihti oli. Radio sulake ollessa irti, seilaa tuo mittarin lukema nyt 1.1-2.5  .

wille84

Onko auto paku, multivan vai bussi malli?

Onko tuota virran purku ongelmaa ollut uudesta asti?

Onko radiot tms. laitteet alkuperäisiä?

Siellä tuhkakupin alla sulake taulussa pitäisi olla tuo tupakinsytyttimen sulakekin, eihän tuossa ole laturia tms. kiinni?

mopedi

Mulla -10 paku ja siinä ollut ongelmaa muunmuassa sähkön riittävyydessä.Muutaman kerran tehnyt talven pakkasilla jotta ei käynnisty,akku tyhjä, ja nyt pari viikkoa sitten syksyn lämpösillä sama juttu.
Olen mittauttanut akun ja sen pitäisi olla kunnossa,samoin lataus.
Alkaa pikkuhiljaa väsyyn tähän rissaan,vikaa vian perään.Porttereita ollut kymmenkunta vuodesta -90 ja ei ole koskaan ollut näin vaikeaa.
Hieno se ajaa on mutta ei sekään lohduta kun on hajalla vähän väliä.

cantoona

Lainaus käyttäjältä: wille84 - 27.10.13 - klo:20:48
Onko auto paku, multivan vai bussi malli?

Onko tuota virran purku ongelmaa ollut uudesta asti?

Onko radiot tms. laitteet alkuperäisiä?

Siellä tuhkakupin alla sulake taulussa pitäisi olla tuo tupakinsytyttimen sulakekin, eihän tuossa ole laturia tms. kiinni?

Paketti malli. Ja uudesta asti ollut näin...aina on uutta akkua työnnetty ja jonkin oven tunnistimen kerran vaihtoivat. Eli siis 3:s akku menossa. Radiossa ei ole muuta muutosta kuin että kaiuttimet on eri, mutta ei mitään ylimääräistä. Vetokoukku ja webasto on jälkiasennuksena. Nyt on vetokoukun sulake ollut irrallaan, josko siellä olis jotain...en oikein tiedä muuta keinoa selvittää tätä, ku kokeilla vaan. Sellaisen oireen olen kyllä laittanut merkille, että kun auton ajon jälkeen sammuttaa ja laittaa ovet heti lukkoon, niin silloin virtaa on seuraavanakin aamuna noin 70% varmuudella. MUTTA Jos auton ovet menee avaamaan tuon sammutuksen jälkeen esim viikonlopun aikana kerrankin, niin akku on 99% tyhjä maanantai aamuna. Nyt mulla on ylläpitolaturissa öisin, niin uskaltaa jopa käyttää webastoa. Ensimmäinen transporter......hmmm....

wille84

Vaikean oloinen ongelma.. Yhdessä tapauksessa Oli jäänyt johtosarja jonnekin väliin puristuksiin ilmeisesti suomessa kori pajalla varustelussa.

Purki akkua ja mitään syytä ei meinannut löytyä vaihdettiin muistaakseni se kolme akkua ennen kuin selvis että pakki valot ei toimineet. pakki valolle uusi johto ja sillä loppui ongelmat (mutta oli bussi malli kyseessä).

Oletko kokeillut mitä tuo pihti mittari näyttää jos sen kytkee auton käydessä, sammuttaa auton, lukitsee ovet onko tuo purku virta silloin matalammalla verrattuna siihen että jos sen jälkeen käyttää ovet auki ja laittaa takaisen lukkoon.

VCDS:llä tai muulla testerillä voisi olla myös hyvä katsoa että kaikki lukot menee varmasti safe tilaan (eli ns, taka lukkoon).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy