Hyvä vahausliike lahdenseudulla?

Aloittaja Repost, 18.10.13 - klo:13:00

« edellinen - seuraava »

Repost

Tietääkö joku jotain hyvää liikettä lahdenseudulla joka vahaa autoja ? Tarkotus ois viedä pari kuukautta vanha auto ekaa kertaa vahattavaksi mutta mitään kokemusta mistään firmasta ei vielä ole.
Ilmeisesti jokin kovavaha pitäs pintaan laittaa, vai minkälaista vahausta tollaseen uuteen metallivalkoseen autoon suosittelisitte ? Mitään noita erikoiskäsittelyjä kuten permashine yms en halua laittaa. Kokemusta on kahdesta edellisestä autosta noilla erikoiskäsittelyillä ja mielestäni tavallinen vahaus on parempi.

maher

Muakin kiinnostaa vastaus tähän. Kevättalvella, kun tulee uusi auto, olisi mukava käsitellä se laadukkaasti alusta alkaen ja siten helpottaa puhtaana- ja kunnossapitoa jatkossa, mutta kuitenkin edullisesti.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Reneto

Hifix on ainakin ihan asiallinen paikka. Itse olen asioinut liikkeessä muissa kuin fiksausasioissa, mutta olen ymmärtänyt että myös siinä asiantuntemus on hyvällä tolalla. 120â,¬ näyttäisi olevan pesun+kovavahauksen hinta, eikä autosi enempää tod.näk. kaipaakaan. Hinta on.. noh, korkeahko siihen nähden että työnä tuo ei ole mikään kovin vaativa, mutta mieluummin maksaisin sen ennemmin kuin etsisin halvimman mahdollisen paikan.

http://www.hifix.fi/
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Repost

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 18.10.13 - klo:13:25
Hifix on ainakin ihan asiallinen paikka. Itse olen asioinut liikkeessä muissa kuin fiksausasioissa, mutta olen ymmärtänyt että myös siinä asiantuntemus on hyvällä tolalla. 120â,¬ näyttäisi olevan pesun+kovavahauksen hinta, eikä autosi enempää tod.näk. kaipaakaan. Hinta on.. noh, korkeahko siihen nähden että työnä tuo ei ole mikään kovin vaativa, mutta mieluummin maksaisin sen ennemmin kuin etsisin halvimman mahdollisen paikan.

http://www.hifix.fi/

Kävin tsekkaas kyseisen liikeen sivut ja ainakin niihin on panostettu ja ne loivat aika hyvän kuvan firmasta. Laitoin sinne mailia ja vähä lisäkysymyksiä.
Se mitä tohon hintaan tulee niin laiska luonne käy kukkarolle :) Oon valmis maksamaan hieman siitä että ei tarvi ite alkaa vahaamaan. Ei se nyt mikään älytön homma ole mutta en vaan jaksa.....
Halvinta paikkaa ei varmaan kannata näissä hommissa ettii koska kunnon aineet ja hyvät työntekijät maksaa. Ainakin haluan uskoa että parin kympin lisähinnalla saa luotettavaa palvelua.

Reneto

Jep, arviosi on ihan oikea. Tuo ei ole mikään pilipalifirma.
Sen tiedän että käyttävät heidän verkkokaupastaan löytyvää Pro Yellow Waxia, joka on laatutavaraa.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 18.10.13 - klo:13:49
Jep, arviosi on ihan oikea. Tuo ei ole mikään pilipalifirma.
Sen tiedän että käyttävät heidän verkkokaupastaan löytyvää Pro Yellow Waxia, joka on laatutavaraa.

Se että kuinka hyvin kyseinen vaha kestää Suomen olosuhteita ja liuotinpesua on sitten toinen tarina...

Reneto

Kestosta ei omia kokemuksia, ainoastaan käyttökokemusta.

Pesukintaasta löytyi tuollaista:
http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?t=1016#p31560

LainaaRe: Seat Leon Ts -03 Yleiskatsaus 02.01

ViestiKirjoittaja Viltsu » Ke Tammi 04, 2012 8:57 pm
Juu, vetäisehän pinnalle se Pro yellow wax ja kerrohan kokemuksia sitten siitä. Erityisesti kesto kiinnostaa.

Re: Seat Leon Ts -03 Yleiskatsaus 02.01

ViestiKirjoittaja joye » Ke Tammi 04, 2012 9:23 pm
Itse oon tota keltasta vahaa käyttäny varmaan sataan autoon ellen useampaankin, töissä kun sitä on tullut käytettyä. Kesto ihan hyvä, noin 5kk kesti mutsin autossa kun aikoinaan laitoin. Helppoa levittää ja pois pyyhkiä, ainut miinus että kesäisin auton kimpussa on kaiken maailman pörriäisiä...

Liuotinpesua kannattaa välttää viimeiseen asti, jos haluaa vahan pysyvän auton pinnassa. Itse en käytä liuotinta kuin ennen vahausta. Solmaster AS40 on riittänyt mainiosti, ja se on suht vahaystävällinen pesuaine.

heebo

http://www.ccldesign.fi tuolta saa varmasti Lahden seudun parhaan ammattitaidon...
Suosittelen!!  8)

Repost

Lainaus käyttäjältä: heebo - 18.10.13 - klo:14:35
http://www.ccldesign.fi tuolta saa varmasti Lahden seudun parhaan ammattitaidon...
Suosittelen!!  8)

Käytin kaks autoa tuolla vahauksessa.
Palvelu oli ihan ok, vaikkakin sujuvampaakin se olisi voinut olla. Sovitut aikataulut piti ja työn laatu vaikutti hyvältä.
Mitään en vahoista ymmärrä mutta jotain carnauba-vahaa oli kuitin mukaan käytetty Kiilto ja näyttäis olevan hyvä.
Viikon käytön jälkeen voi sanoa että lika irtoaa huuhtelemalla ja vesi helmeilee kivasti maalipinnalla.
eli ainakin näin viikon käytön jälkeen olen tyytyväinen.

Antti O

Olisi joskus hauska tietää mitä nämä "kovavahat" oikein ovat. Tehdäänkö pohjat kunnolla, uusiin autoihin tosi tärkeä tehdä raudanpoisto.

Tiedustelkaa jos viette mitä ainetta ne käyttää raudanpoistoon, ja millä vahataan. Jos eivät osaa järkevästi vastata, vaihtakaa firmaa.

Mielestäni jos homma tehdään kunnolla uudehkoon autoon.

1. Kunnon pesut
2. Tervanpoisto
3. Raudanpoisto
4. Ipa pyyhintä , optionaalinen
5. Kunnon synteettinen sealant tai pinnoite pintaan.  Tämä ei tarkoita autoglymin pilipalituotteita. Suomen rajuissa olosuhteissa ei mitkään hyvältä tuoksuvat pikavahat toimi.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 13.11.13 - klo:12:29
Olisi joskus hauska tietää mitä nämä "kovavahat" oikein ovat. Tehdäänkö pohjat kunnolla, uusiin autoihin tosi tärkeä tehdä raudanpoisto.

Tiedustelkaa jos viette mitä ainetta ne käyttää raudanpoistoon, ja millä vahataan. Jos eivät osaa järkevästi vastata, vaihtakaa firmaa.

Mielestäni jos homma tehdään kunnolla uudehkoon autoon.

1. Kunnon pesut
2. Tervanpoisto
3. Raudanpoisto
4. Ipa pyyhintä , optionaalinen
5. Kunnon synteettinen sealant tai pinnoite pintaan.  Tämä ei tarkoita autoglymin pilipalituotteita.

Ja sitten vain käsinpesua oikeilla metodeilla ja aineilla niin pinta kestää hyvänä.

Eikö Ipan käyttö pehmennä lakkaa?

Antti O

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 13.11.13 - klo:12:33
Eikö Ipan käyttö pehmennä lakkaa?

Onko tästä faktaa? Olen aina ennen LSP:tä itse pyyhkinyt ipalla jokaisen auton mitän olen myllyttänyt. Saa LSP:lle varmasti rasvattoman alustan tarttua. Monesti myllytystahnoja jää pintaan vaikka miten tarkasti kävisi mikrokuituliinalla läpi, ipalla lähtee siististi. Toinen vaihtoehto on toki liuotinpesu + brushailu.

Karkasi ehkä hieman offtopicille, mutta pointtini että ei kannata maksaa mistään 2 pesua kestävistä "kovavahoista". Toki itse olen tälläinen viimesenpäälle autopuunari niin on ehkä vaatimuksetkin kovemmat tuotteitten toimivuudelle ja kestolle.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 13.11.13 - klo:12:35
Onko tästä faktaa? Olen aina ennen LSP:tä itse pyyhkinyt ipalla jokaisen auton mitän olen myllyttänyt. Saa LSP:lle varmasti rasvattoman alustan tarttua. Monesti myllytystahnoja jää pintaan vaikka miten tarkasti kävisi mikrokuituliinalla läpi, ipalla lähtee siististi. Toinen vaihtoehto on toki liuotinpesu + brushailu.

Muistaakseni Projectech sivuilla (liuotinpesu) kohdassa on mainintaa asiasta.

Antti O

Niinhän sinne oli näköjään kirjotettu. En ole kyllä kuullut muilta harrastajilta vastaavaa. Ipalla tuntuu aika moni pyyhkivän, minäkin käytän 50/50 seosta. Siksi kirjotinkin että optionaalinen koska ei sitä ole pakko tehdä. Liuotinpesu käy ihan yhtä hyvin.

Repost

Joo....
Mun oli tarkotus vaan vahauttaa auto eikä tehdä asiata avaruustiedettä.
Oon joskus jopa muutaman omistamani auton pessy nopeasti ihan vaan vaan perus liuottimella, pistän halvinta turtlewaxia pintaan ja autosta on tullut  puhdas ja killtävä. Maalipinta ei tällä menetelmellä ole tuhoutunut vaikka sen on toistanut vuosi toisensa jälkeen. Joskus kun lukee juttuja kuinka auto oikeasti pitäisi vahata niin luulisi että edellä mainittu käsittely vähintäänkin räjäyttäisi maalipinnan helvettiin :)

Nyt kun hain autot vahauksesta niin en tiedä mitä aineita oli käytetty eikä sillä ole hirveesti merkitystä koska olin lopputulokseen tyytyväinen.
Jos tuntuu siltä että vaha pysyy pinnassa kevääseen asti niin sitten vien todennäköisesti auton uudestaan samaan paikkaan tai ehkä jopa jaksan vahata ite.

Pti

Pron kama on eritäin laadukas kovapurkkikama joka todistetusti kestää n 12kk. Silti aina on suositeltavaa vahauttaa tai vaha auto kevät ja syksy aikoina - ennen ja jälkeen suolauksen.

Oletteko tutustuneet Ceramic Pro pinoitteisiin (www.ceramicpro.fi), esim Light on aivan oiva vaihtoehto vahakselle!

Todella hyvä hylkivyys, uv ja korroosio suoja sekä sitä ei psy liukkairilla pesemän pois ;)

Eli huoletta voi pestä kovilla kamoilla vaikka käsinpesu on se oikea ja turvallinen vaihtoehto!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy