Kokemuksia C.Quartz UK pinnoitteesta

Aloittaja Jyri, 15.10.13 - klo:21:52

« edellinen - seuraava »

Jyri

Onko jollakin kokemuksia tuosta C.Quartz UK pinnoitteesta, olen itse hieman kallistumaassa siihen tulevan auton Candy White maalipinnalle?

seatts

Ei ole kokemuksia vielä kuin levittämisestä kolmeen autoon, kaveri kyllä kehuu että transportteri lähtee hyvin puhtaaksi pinnoitteen ansiosta.
Omaan ocuun laitan kyseisen aineen nyt perjantaina, niin sitten saa itsekin käyttökokemuksia.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Jyri

Lainaus käyttäjältä: seatts - 15.10.13 - klo:21:58
Ei ole kokemuksia vielä kuin levittämisestä kolmeen autoon, kaveri kyllä kehuu että transportteri lähtee hyvin puhtaaksi pinnoitteen ansiosta.
Omaan ocuun laitan kyseisen aineen nyt perjantaina, niin sitten saa itsekin käyttökokemuksia.
Onko levittäminen tosiaan niin helppoa kuin ohjeissa, montako kerrosta laitoit, kauanko pidit väliä?

Raportoi ihmeessä miten toimii Ocussa Candy Whiten päällä.

seatts

On se helppoa, mut ei aloittelijalle ihan niin helppoa kuin videossa näyttää, kaverin autoon laitettiin kaks kerrosta ja annettiin kerrosten välissä kuivua pari tuntia ja ennen käyttöönottoa kuivui vielä tallissa 18 tuntia.
Korrek pro käsittelyt

Peugeot E-2008 -23

El_Miguel

Itsellä oli edellisessä autossa vanhempaa versiota ja olin ihan tyytyväinen. Nyt sekä auto että aine odottaa tallissa että ehtisin laittamaan tuon UK mallin uuteen autoon.

Kun tuon kanssa käyttää aika ajoin Reload ainetta niin pinta pysyy kiiltävänä ja hyvin likaa hylkivänä. Laittaminen oli erittäin helppoa, itse laitoin viimeksi kanssa kaksi kerrosta. Muistelen että pullosta olisi ehkä riittänyt vielä kerros vanteisiin, mutta tuskin koko autoon. Nyt tilasin setin 50ml pullo+Reload, joka näyttää isommalta kun edellinen. Eli katsotaan miten tuo riittää.
VW Golf VII 1.6TDI bluemotion 81kw

40046132

Mulla on tuo C.Quartz pinnoite omassa valkoisessa xc-60:ssä ollu nyt pari kuukautta. Olen tyytyväinen, eihän perusväristä saa mitään huippukiiltoa, mutta lika lähtee huomattavasti helpommin kuin aikaisemmin.
Vw Transporter 4-motion R-line
Ex. Volvo XC60 D3 AWD, R-Design -11
A4 B7 1.8 Tq S-line -08 & Bmw 320d E91 M-Sport -07,
A4 B6 1.8 Tq -04 & A3 1.6 -07

seatts

Lainaus käyttäjältä: El_Miguel - 17.10.13 - klo:18:58
Itsellä oli edellisessä autossa vanhempaa versiota ja olin ihan tyytyväinen. Nyt sekä auto että aine odottaa tallissa että ehtisin laittamaan tuon UK mallin uuteen autoon.

Kun tuon kanssa käyttää aika ajoin Reload ainetta niin pinta pysyy kiiltävänä ja hyvin likaa hylkivänä. Laittaminen oli erittäin helppoa, itse laitoin viimeksi kanssa kaksi kerrosta. Muistelen että pullosta olisi ehkä riittänyt vielä kerros vanteisiin, mutta tuskin koko autoon. Nyt tilasin setin 50ml pullo+Reload, joka näyttää isommalta kun edellinen. Eli katsotaan miten tuo riittää.

UK versio on paljon riittoisampaa kuin vanha. Laitettiin kaverin transporteriin kaks kerrosta ja meni vähän yli puoli pulloa.
Korrek pro käsittelyt

Peugeot E-2008 -23

seatts

Nyt viikonloppuna pesin ensimmäisen kerran aineen levittämisen jälkeen ja kylläpä lika lähti helposti pois.
Pinnan liukkaus ja veden poistuminen oli paljon parempi kuin esim. Opticoatilla.
Korrek pro käsittelyt

Peugeot E-2008 -23

El_Miguel

Lainaus käyttäjältä: seatts - 29.10.13 - klo:08:59
Nyt viikonloppuna pesin ensimmäisen kerran aineen levittämisen jälkeen ja kylläpä lika lähti helposti pois.
Pinnan liukkaus ja veden poistuminen oli paljon parempi kuin esim. Opticoatilla.

Itse laitoin viime viikonloppuna aineet pintaan. Jossain ohjeessa oli että saisi olla lopuksi auringon paisteessa kuivumassa, mutta eiköhän tuon kaksi päivää lämpimässä tallissa piisaa. Ainakin huomasin että levitys liinat oli kovettuneet ihan mukavasti. :-)

Jos sunnuntaina kävisi kanssa huuhtelemassa ensimmäisen kerran että näkee miten lika irtoaa.

Jyri

Olisiko antaa ohjeita / vinkkejä mitä pitäisi tehdä uuden auton pinnalle pohjustuksena ennen tuon C.Quartz UK:n levittämistä?

Tai ylipäätänsä miten ohjeistaa jälleenmyyjäliike auton osalta, kun tarkoitus olisi tosiaan laittaa heti siihen tuo C.Quartz UK pintaan. Olisiko parempi etteivät tekisi liikkeessä vahausta ja putsausta ollenkaan, muistelen että Tourani joka oli perusmusta oli jo ihan hiusnaarmuilla luovutushetkellä.

Guest-412511

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.11.13 - klo:22:44
Olisiko antaa ohjeita / vinkkejä mitä pitäisi tehdä uuden auton pinnalle pohjustuksena ennen tuon C.Quartz UK:n levittämistä?

Tai ylipäätänsä miten ohjeistaa jälleenmyyjäliike auton osalta, kun tarkoitus olisi tosiaan laittaa heti siihen tuo C.Quartz UK pintaan. Olisiko parempi etteivät tekisi liikkeessä vahausta ja putsausta ollenkaan, muistelen että Tourani joka oli perusmusta oli jo ihan hiusnaarmuilla luovutushetkellä.
Kieltää ainakin ehdottomasti auton pesun harjakoneessa. Siitä on mustan auton kanssa hyvä lähtä liikkeelle...

Hyvinhän tuo jo peilaa tosiaan ;)

Jyri

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 03.11.13 - klo:22:57
Kieltää ainakin ehdottomasti auton pesun harjakoneessa. Siitä on mustan auton kanssa hyvä lähtä liikkeelle...
Kiitos, pakko täsmentää, tuleva auto on valkoinen (Candy White).

Guest-412515

Ok, en ole niin tarkkaan seurannut. Jostain oli vain jäänyt mieleen "mustapaketit" ym. Hyvä paikko kuitenkin sinulta... :)

Valkoisesta pesunaarmut eivät näy lähellekään niin hyvin, mutta kyllä ne siellä ovat silti.

seatts

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.11.13 - klo:22:44

Pesut:
liuotin
autoshampoo
raudanpoisto voi tehostaa vaikutusta esim. tällaisella http://www.projectech.fi/levittimet.html PT-mikrokuitulevittimellä
pienpoisto     voi tehostaa vaikutusta esim. tällaisella http://www.projectech.fi/levittimet.html PT-mikrokuitulevittimellä
shampoo
Huuhtelu hyvin joka välissä

kuivaus

ja pyyhintä ipalla/clenser fluidilla, antaa kuivua vaikka vartin pyyhkimisen jälkeen, ennen kuin levittää pinnoitteen

Omassa valkoisessa oli ainakin tosi paljon rautaa pinnassa jo silloin kun auto luovutettiin mulle.
Korrek pro käsittelyt

Peugeot E-2008 -23

El_Miguel

Lainaus käyttäjältä: seatts - 04.11.13 - klo:07:57
Pesut:
liuotin
autoshampoo
raudanpoisto voi tehostaa vaikutusta esim. tällaisella http://www.projectech.fi/levittimet.html PT-mikrokuitulevittimellä
pienpoisto     voi tehostaa vaikutusta esim. tällaisella http://www.projectech.fi/levittimet.html PT-mikrokuitulevittimellä
shampoo
Huuhtelu hyvin joka välissä

kuivaus

ja pyyhintä ipalla/clenser fluidilla, antaa kuivua vaikka vartin pyyhkimisen jälkeen, ennen kuin levittää pinnoitteen

Omassa valkoisessa oli ainakin tosi paljon rautaa pinnassa jo silloin kun auto luovutettiin mulle.

Joo, esim. junassa tai autorekassa saattaa pintaan tulla erinäistä tie tai liikenne pölyä pintaan jo kuljetuksen aikana. Itse tein homman viime viikonloppuna ja huomasin että nuo valmistajan antamat kuivumis ajan kannattaa ottaa hieman varman päälle, etenkin jos talli ei ole erittäin kuiva ja lämmin. Oma talli on kyllä kuiva, mutta kosteutta on sen verran että piden suosiolla reilut kuivumis ajat kahden kerroksen välissä.

Huomasin että jossain ohjeessa sanottiin että kannattaa laittaa aurinkoon kuivumaan että kovettuu kunnolla...Sitä saakin hetken odotella. :-)

Toinen huomio oli että kun auto ehti olla viikon ajossa ennen kun pääsin laittamaan aineet pintaan niin oli kyllä harvinaisen tiukassa lika, rekisterikilvissäkin oli tajuton kesto paska mikä ei meinannut irrota millään. En tiedä mitä vahaa tuohon oli muka laitettu, mutta ei siitä ainakaan lian irtoamiseen ollut mitään hyötyä.

Jyri

Vielä kun löytäisi paikan missä tehdä (Espoosta), omassa tallissa ei ole pesumahdollisuutta ja näillä säillä ei voi liikkua ulkona meträkään ettei auto ole jo likainen.

El_Miguel

Tuossa kannattaa varmasti edetä niin että odottelee kuivempia kelejä, jos sopivaa tallia ei löydy.

Koska puoli villaisesti tehty homma ei kyllä tuo mitään hyötyä ja kuten sanottu auto täytyy saada sellaiseen paikkaan jossa aineet saa kuivua kunnolla.

Jyri

Olikos kellään antaa vinkkejä tekeekö joku taho noita C.Quartz käsittelyitä uusille autoille? Ajatuksena että saisi tilattua mieluiten jo niin että olisi uusi auto käsiteltynä kun auto luovutetaan.

Hieman vaikuttaa nihkeältä saada autoa oikeaan paikkaan talviaikaan jotta saisi itse tuon tehtyä.

El_Miguel

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 20.11.13 - klo:15:10
Olikos kellään antaa vinkkejä tekeekö joku taho noita C.Quartz käsittelyitä uusille autoille? Ajatuksena että saisi tilattua mieluiten jo niin että olisi uusi auto käsiteltynä kun auto luovutetaan.

Hieman vaikuttaa nihkeältä saada autoa oikeaan paikkaan talviaikaan jotta saisi itse tuon tehtyä.

Muistaakseni näin että Espoossa kivenlahden autodent teki noita, mutta hinta oli kohtuu suolainen, muistaakseni 700e. Mutta heidän sivut oli näköjään juuri päivityksen alla, niin en päässyt varmistamaan tuota.

Antti O

Käy www.pesukinnas.com ja laita ostetaan osioon cquartz uk pinnoite / pk-seutu.
Eiköhän sieltä löydy apu.  8)

Boot

Mähtärät tilattu. Ensi kuussa pääsen pilaamaan maalipinnan. Valitan tuloksista tänne.
:P
Suomi on ahdin valtakunta

seatts

On nyt pari kuukautta ollut cquartz uk pinnassa en ole kertaakaan vielä laittanut reloadia siihen päälle ja sitä on pesty aika rankalla kädellä hiilivety liukkarilla joka viikko ja kinnastellut vielä lisäksi pinelinellä ( autoshampoot ei riitä) ja tänään piti vielä lisäksi pestä pienpoistolla että sai puhtaaksi, tulis nyt se talvi ja vaiks 30 astetta pakkasta.

tässä pari videota veden hylkimisestä, jos muuten näillä pesuaineilla kestää vuoden pinnassa niin halleluja

http://s770.photobucket.com/user/terova ... 3.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://s770.photobucket.com/user/terova ... 2.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Korrek pro käsittelyt

Peugeot E-2008 -23

Peke

Hyvä ja helppo aine. Itsellä ollut käytössä jo parisen vuotta eri autoissa. ;) Kestääkin hyvin.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Boot

Oli liian kauan kuivumassa pinnassa kylmän kosteasta tallista huolimatta. Pinta näyttää upelta, mutta liian pitkä kuivuminen teettää paljon lisää hommia.

Aamulla toinen varvi, paneeli kerrallaan.
Suomi on ahdin valtakunta

Rauska

Lainaus käyttäjältä: seatts - 31.12.13 - klo:22:28

tässä pari videota veden hylkimisestä, jos muuten näillä pesuaineilla kestää vuoden pinnassa niin halleluja

http://s770.photobucket.com/user/terova ... 3.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://s770.photobucket.com/user/terova ... 2.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei kyllä aukee noi sun linkit, testaapas itse ensin muuna käyttäjänä
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

seatts

Korrek pro käsittelyt