Octavia III toimitusten viivästykset

Aloittaja livejungle, 15.10.13 - klo:20:02

« edellinen - seuraava »

fish

Lainaus käyttäjältä: Ahdin - 20.08.14 - klo:07:25
Ilmeisesti näin on.
Laitoin jo myyjälle viestiä, jos auton luovutus menee marras-joulukuulle niin rekisteröin sen tammikuun alussa.

Tätä en ole koskaan käsittänyt. Sitkeässä pysyy käsitys siitä, että "seuraavan vuoden" rekisteröinti olisi vaihtoarvoltaan jotenkin korkeampi.
Touran 1.6 TDI DSG7

Ahdin

Lainaus käyttäjältä: fish - 24.09.14 - klo:19:33
Tätä en ole koskaan käsittänyt. Sitkeässä pysyy käsitys siitä, että "seuraavan vuoden" rekisteröinti olisi vaihtoarvoltaan jotenkin korkeampi.
Vähän OT mutta jokusen autokaupan tehneenä kummasti se autoliike hyvittää tässä tapauksessa rekisteröintivuoden mukaan mutta myy mallivuoden mukaan. Aion kuitenkin ottaa räsän käyttöön heti kun sen vain saan eli lokamarraskuun vaihteilla. Ei jaksa ressata vaihtoarvosta, joka on edessä 3-5 vuoden päästä.
VW Passat Variant Highline 1,6Tdi DSG, 2013
Hyundai Genesis Coupe 3,8. 2011

DSL

Eikös tuo ole ihan selvä, jos auton arvo alenee keskimäärin 3000 â,¬ vuodessa, niin mieluummin sitä mainitsee vuosien kuluttua auton olevan v. 2015 otettu käyttöön. Moni autoliike on mainostanut jopa syyskuussa käyttöönotettuja autoja seuraavan "malli"vuoden autoina. Vedätystä sanon minä. Ei kiitos.
Vaihtoautoina vältän niitä, tai hinnan oltava oikesti ko käyttöönottovuotta vastaavalla tasolla.

tapz

Lainaus käyttäjältä: DSL - 24.09.14 - klo:20:05
Eikös tuo ole ihan selvä, jos auton arvo alenee keskimäärin 3000 â,¬ vuodessa, niin mieluummin sitä mainitsee vuosien kuluttua auton olevan v. 2015 otettu käyttöön. Moni autoliike on mainostanut jopa syyskuussa käyttöönotettuja autoja seuraavan "malli"vuoden autoina. Vedätystä sanon minä. Ei kiitos.
Vaihtoautoina vältän niitä, tai hinnan oltava oikesti ko käyttöönottovuotta vastaavalla tasolla.

Eikös auton arvo alene mittarilukeman, eikä kalenterin mukaan? Jos itse ostaisin auton käytettynä, niin katsoisin ensisijaisesti ajettujen kilometrien määrän. Sitten katsoisin auton iän. Varsinaisella vuosimallilla ja rekisteröintivuodella ei olisi minulle mitään merkitystä. Minullekin yhden liikkeen myyjä sanoi, että auto kannattaa rekisteröidä 2015, jos toimitus menee lähelle vuodenvaihdetta. En lämmennyt ajatukselle yhtään. Edellisen auton lunasti vakuutusyhtiö ja arvo määriteltiin nettiauton todellisten myyntihintojen pohjalta kilometrimäärän ja varustetason mukaan.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

maher

Lainaus käyttäjältä: tapz - 24.09.14 - klo:23:06
Eikös auton arvo alene mittarilukeman, eikä kalenterin mukaan?

Kyllä vaihtoarvoon vaikuttaa auton vaihtotilanteessa liikkeessä enemmän rekisteröinti- ja mallivuosi kuin kilometrit. Se on näin. Näin voin tulkita myös myynti-ilmoituksista.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

tapz

Lainaus käyttäjältä: maher - 26.09.14 - klo:12:41
Kyllä vaihtoarvoon vaikuttaa auton vaihtotilanteessa liikkeessä enemmän rekisteröinti- ja mallivuosi kuin kilometrit. Se on näin. Näin voin tulkita myös myynti-ilmoituksista.

Tämä tarkoittanee, että kannattaa ostaa vuosimalliltaan vanhempi auto, koska sinne jäävät hyvät yksilöt muiden ostaessa mieluummin loppuun ajetut uudemmat mallit :-) Suomalaisten autonvalintaperusteita on kyllä päivä päivältä vaikeampi ymmärtää.

maher

Lainaus käyttäjältä: tapz - 26.09.14 - klo:12:46
Tämä tarkoittanee, että kannattaa ostaa vuosimalliltaan vanhempi auto, koska sinne jäävät hyvät yksilöt muiden ostaessa mieluummin loppuun ajetut uudemmat mallit :-) Suomalaisten autonvalintaperusteita on kyllä päivä päivältä vaikeampi ymmärtää.

Joo, eihän tuossa järkeä ole, valitsisin itsekin auton kilometrimäärän mukaan ja sitten katsoisin mitä sen ja hinnan kombinaatiolla saisin.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Viive

Lainaus käyttäjältä: maher - 26.09.14 - klo:13:00
Joo, eihän tuossa järkeä ole, valitsisin itsekin auton kilometrimäärän mukaan ja sitten katsoisin mitä sen ja hinnan kombinaatiolla saisin.

Itse kyllä katsoisin molempia aika tarkkaan. Sillä jos auto on ollut vaikka jollain 75-80 vuotiaalla ukkelilla joka ajaa luokkaa 3 tkm vuodessa niin ei ne kilometrit siinä enää hyviä ole jos autolla ikää vaikka 5 vuotta. Alkaa olla moni paikka niin kovettunut käytönpuutteesta että mieluummin se 50 tkm ajettu hyvin huollettu auto on parempi 5 vuoden kohdalla kuin 15 tkm ajettu 5-vuotias. Käyttöähän nämä vehkeet jonkinverran aina tarvitsevat.
Tilauksessa: Skoda Octavia RS4x4 Combi TDI DSG  
Skoda Octavia RS TSI Combi -14                              
Nissan Skyline GT-R34 -99                                       
Nissan 350z -05                                                       
Skoda Octavia RS TSI -07
Jne....

Petu

No onhan se nyt niin,että 12/2013 rekisteröity auto on tammikuussa 2015 kaksi vuotta vanha, kun taas 1/2014 rekisteröity on vasta vuoden vanha... :o
ex. vagit:Karoq TSi -18,Suberb Tsi dsg hb -17,Ocu 1.8Tsi dsg Hb -13,Audi A4 2.0 Tdi-10,Audi A6 -07,Ocu Scout 4x4Tdi dsg -15,Ocu RS Tdi dsg combi-14,Suberb Tdi combi-11,Suberb Tdi combi-10,Superb Tdi-09,Ocu Tdi RS Hb-08,Ocu Tdi RS Hb-07,Ocu Tdi combi-06,Ocu Tdi Hb-05,Ocu Tdi combi-03,Ocu Tdi combi-01,vw golf variant 1.8GL-94,vw polo-76

tapz

Lainaus käyttäjältä: Petu - 26.09.14 - klo:17:17
No onhan se nyt niin,että 12/2013 rekisteröity auto on tammikuussa 2015 kaksi vuotta vanha, kun taas 1/2014 rekisteröity on vasta vuoden vanha... :o

Jokaisen järkevän auton ostajan pitäisi ottaa selvää minkä ikäinen auto oikeasti on, eikä vain tuijottaa rekisteröintivuotta. Tuskin se yksi vuosi suuntaan tai toiseen tekee autosta niin vähän kiinnostavan, ettei voi edes myyjältä kysyä. Aika sokkona tuntuvat suomalaiset autonsa ostavan.

Golf

Ei ole mitään yksiselitteistä kaavaa ainakaan autoa vaihtaessa, että onko siitä mitään hyötyä venyttää käyttöönottoa vuodenvaihteen yli. Tämänhän ottaa hyvityshinnassa myös myyjäliikke huomioon, koska myös vaihtoauto on silloin ns. vuotta vanhempi. Mutta jokainen laskee tietysti asioita oman näkökantansa mukaisesti. Veikkaisin kuitenkin että hyödyt ovat aika marginaalisia näiden suosituimpien automerkkien ja automallien kohdalla.

fish

Kyllä.
Eikä kukaan kai oikeasti osta "mallivuoden" mukaan. Nyt jo myydään "vm.2015".  Toisaalta nettiautokin taitaa pyytää käyttöönottoaikaa kk:n tarkkuudella. Luulisin ihmisten osaavan laskea, ettei 11/2014 käyttöönotettu auto ole vuoden vaihteen jälkeen vuoden ikäinen. (Tai sitten ei, ja olen väärässä, ja joku säästää ziljoonia siirtämällä käyttöönottoa muutamalla kuukaudella)
Touran 1.6 TDI DSG7

jni

Lainaus käyttäjältä: Viive - 26.09.14 - klo:16:36
Itse kyllä katsoisin molempia aika tarkkaan. Sillä jos auto on ollut vaikka jollain 75-80 vuotiaalla ukkelilla joka ajaa luokkaa 3 tkm vuodessa niin ei ne kilometrit siinä enää hyviä ole jos autolla ikää vaikka 5 vuotta. Alkaa olla moni paikka niin kovettunut käytönpuutteesta että mieluummin se 50 tkm ajettu hyvin huollettu auto on parempi 5 vuoden kohdalla kuin 15 tkm ajettu 5-vuotias. Käyttöähän nämä vehkeet jonkinverran aina tarvitsevat.

No kerropa nyt mitkä paikat kovettuvat käytön puutteesta? Ettei nyt taas ole Esson baarin tarinoita.

Itse ostin yli kolme vuotiaan ja 4000 km ajetun Suzukin keväällä. Auto on kuin uusi ja on toiminut loistavasti. MItään kovettumia ei ole todellakaan ollut.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

pasi

Lainaus käyttäjältä: fish - 26.09.14 - klo:19:57
Kyllä.
Eikä kukaan kai oikeasti osta "mallivuoden" mukaan. Nyt jo myydään "vm.2015".  Toisaalta nettiautokin taitaa pyytää käyttöönottoaikaa kk:n tarkkuudella. Luulisin ihmisten osaavan laskea, ettei 11/2014 käyttöönotettu auto ole vuoden vaihteen jälkeen vuoden ikäinen. (Tai sitten ei, ja olen väärässä, ja joku säästää ziljoonia siirtämällä käyttöönottoa muutamalla kuukaudella)

Kummasti vaan hinnat tuppaa kaupoissa loppumaan ysiin eikä nollaan vaikka kaikki tajuaa että 19,90 on käytännössä ihan sama kuin 20,00.
Siitä lienee tässäkin kyse.

Kapirex

Tänään tuli ilmoitus, että joulukuun toimitus viivästyy ja uusi vahvistettu tuotantoviikko on vk5, eli toimitus olisi sitten 2kk myöhässä helmikuun lopussa / maaliskuun alussa  :o Auto tilattu elokuussa.

Millaista korvausta viivästyksestä voisi tässä tapauksessa mielestänne hakea? Sinänsä hieman hankala tilanne, että minulla on alla diesel, jota en tarvitse ja siinä juoksee nyt verot yms. muu minun piikkiin.

-TS-

Lainaus käyttäjältä: Kapirex - 29.09.14 - klo:21:50
Tänään tuli ilmoitus, että joulukuun toimitus viivästyy ja uusi vahvistettu tuotantoviikko on vk5, eli toimitus olisi sitten 2kk myöhässä helmikuun lopussa / maaliskuun alussa  :o Auto tilattu elokuussa.

Millaista korvausta viivästyksestä voisi tässä tapauksessa mielestänne hakea? Sinänsä hieman hankala tilanne, että minulla on alla diesel, jota en tarvitse ja siinä juoksee nyt verot yms. muu minun piikkiin.

2kk myöhässä? Paljonkos sinulle luvattiin toimitusaikaa? Oma auto on tilattu syyskuun alussa, ja toimitusajasta ei ole vielä tällä hetkellä mitään tietoa, paitsi se arvioitu helmikuun alku.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

tet

Yleisten toimitusehtojen mukaan korvausta voi saada, jos toimitus kestää yli 3 kk TAI sopimukseen merkityn päivän (3 kk oli ehdoissa silloin kun viimeksi itse ostin uuden auton, en tiedä onko muuttunut sen jälkeen). Eli jos sopparissa lukee joku toimituspäivä niin se pätee rajana, muutoin mennään sen toimitusehtojen rajan mukaan. Yleensä asiaa mutkistaa se, että toimituksen viivästyessä myös vaihdokkiin ehtii tulla ylimääräisiä kilometrejä, joten myös myyjällä on oikeus korvaukseen niistä. Tavallista kai on, että yhteistuumin unohdetaan korvaukset puolin ja toisin tässä tapauksessa. Jos sen sijaan kauppaan ei kuulu vaihdokkia, niin lähtisin kyllä myyjältä kyselemään korvauksia viivästyksestä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Sokota09

Minulla kauppakirjaan merkattiin 3,5 kuukautta toimitusajaksi ja se ei edes täyttynyt, mutta toimitettu tuote ei sitten täsmännyt tilatun kanssa, niin kauppa peruttiin. Olisin saanut alennusta n. 1000 â,¬:a, mutta en suostunut kauppaan.

Jos kauppakirjaan on kirjattu tuo yleinen 3 kuukautta ja toimitusaika siitä ylittyy, niin kauppa on mahdollista purkaa ilman sanktioita. Jos automyyjä väittää muuta, niin pyrkii vain kusettamaan. Olen myös tehnyt tämän, eli perunut kaupat, kun toimitusaika ylittyi tuosta yleisestä 3 kuukaudesta. Tässä on kuitenkin sellainen juttu, että jos tuotteen valmistusviikko on jo varmistunut, niin silloin ei mielestäni kauppaa pysty enää perumaan.

Epes

Täytyy noin ihan yleisesti ottaen vilpittömästi ihmetellä ostaako joku uuden auton, jos tietää sen toimitusajan olevan epämääräinen 6-12kk? Näinä aikoina kun autokauppa jumittaa ja pirssejä on saatavilla muilta merkeiltä vaikka kuinka. Itse en edes miettisi sellaista kauppaa mutta ........

Viive

Lainaus käyttäjältä: jni - 26.09.14 - klo:19:58
No kerropa nyt mitkä paikat kovettuvat käytön puutteesta? Ettei nyt taas ole Esson baarin tarinoita.

Itse ostin yli kolme vuotiaan ja 4000 km ajetun Suzukin keväällä. Auto on kuin uusi ja on toiminut loistavasti. MItään kovettumia ei ole todellakaan ollut.

No ripustusten puslat tuntuu kovettuvan jos autoa ei hirveästi ajella ja tätäkautta alusta rupeaa kolahtelemaan. Oman äitini Micrassa tämmöistä "vikaa" ilmeni 4 vuoden ikään tullessaan. Ajokilometrejä vain 10 tkm neljässä vuodessa...
Riippuu varmasti millaisessa paikassa säilytetään ja onko välillä viikon ajamatta vai ajellaanko lyhyitä matkoja useasti..

Sitten tietty ihan toinen ääripää oli oma Nissan Skyline jossa ikää jo 15 vuotta mutta mittarissa vain 75 tkm niin siellä oli jo kumit kovettuneet huomattavasti. Monet letkut, puslat, nivelten suojakumit jne. Tämä tulee jo iän puolesta ei vähäisestä ajosta.

Mukava päästä uuden auton rattiin toivottavasti vielä tämän vuoden puolella niin ei noista tarvitse enää murehtia :D.
Nissan 350z -05                                                       
Skoda Octavia RS TSI -07
Jne....

clacson

Lainaus käyttäjältä: Epes - 30.09.14 - klo:10:02
Täytyy noin ihan yleisesti ottaen vilpittömästi ihmetellä ostaako joku uuden auton, jos tietää sen toimitusajan olevan epämääräinen 6-12kk? Näinä aikoina kun autokauppa jumittaa ja pirssejä on saatavilla muilta merkeiltä vaikka kuinka. Itse en edes miettisi sellaista kauppaa mutta ........
Totta, että muilta saa valita pihallaseisovista jonkun niillä kilkkeillä, jotka joku kaukomaiden insinööri on kuvitellut Suomessa toimivan Jos kuitenkin haluaa välineen, jossa kaikki palikat on oman käytön kannalta parhaat, niin menee tehdastilaukseen.
Jos Suomessa autokauppa poukkoilevan veropolitiikan takia toimii kuin jojo, niin se ei välttämättä tarkoita sitä, että koko Euroopassa tilanne olisi sama. Jos myydään enemmän kuin pystytään tekemään, jonotus on varmaa.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Viive

Lainaus käyttäjältä: clacson - 30.09.14 - klo:10:18
Totta, että muilta saa valita pihallaseisovista jonkun niillä kilkkeillä, jotka joku kaukomaiden insinööri on kuvitellut Suomessa toimivan Jos kuitenkin haluaa välineen, jossa kaikki palikat on oman käytön kannalta parhaat, niin menee tehdastilaukseen.
Jos Suomessa autokauppa poukkoilevan veropolitiikan takia toimii kuin jojo, niin se ei välttämättä tarkoita sitä, että koko Euroopassa tilanne olisi sama. Jos myydään enemmän kuin pystytään tekemään, jonotus on varmaa.

Vaikka omallekkin autolle sanottiin se 6-9kk toimitusajaksi niin silti mielelläni odottelemaan jäin johtuen yksinkertaisesti siittä ettei oikein muita vaihtoehtoja ole. Hinta Skodan kohdalla oli selkeä tekijä ja 2007 vuoden RS:n omistaneena tuntemus merkkiin sen verran luotettava että muita VAG-konsernin autoja en edes harkinnut. (Seatti serkulla ja kummisedällä molemmilla jatkuvasti jotain ongelmia), Audi = hinnakas lähes samaan tavaraan nähden ja samat viat niissä on kuin Skodissakin. Volkkari taas käytännössä täysin sama kuin Skodakin, maine vaan volkkarilla ilmeisesti parempi, ite en pidä sitä maineeltaan sen parempana ja hintaa tas paljon enemmän kuin Skodalla.
Muihin merkkeihin nähden taas yhtä tehokasta ja tilavaa autoa on vaikea löytää. Jokaisella on tietty oma mielipide näihin mutta minulle tämä oli hinta-laatusuhteessa se loppuratkaisussa selkeästi ainoa vaihtoehto. Perushyvä auto siis omasta mielestäni.
Nissan 350z -05                                                       
Skoda Octavia RS TSI -07
Jne....

-TS-

Minkäs teet kun autoliikkeet ovat täynnä karvalakkimalleja joiden varustetaso/väritys/sisusta ei miellytä silmää. Varmaan sopii 90% suomalaisista autonostajista, mutta mulle ei.
Eipä siinä muu auta kuin odotella. Volkkarin olisi saanut nähtävästi 3,5kk odotusajalla, mutta olisipa hintaakin ollut 6000e enemmän.

Toyotalta olisi saanut Auriksen "kaikilla" varusteilla suoraan varastosta, jos olisi ollut valmis tinkimään väristä mutta peräkkäiset koeajot eri autoilla käänsivät kelkan ihan justiinsa takaisin VAG-leiriin.

VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

tapz

Oman LB 1.4 DSG Octavian kohdalla myyjä ainakin tänään sanoi, että aikataulu näyttäisi pitävän. Arvio 2-3kk ja auto tilattu elokuun puolivälissä.

pasi

Tilaus tehty elokuun alussa, toimitusaika-arviolla tammi-helmikuu.
Tänään sain tiedon alustavasta valmistusajasta viikolla 52.

Eli aika lähellä arvioitua, saisi toki aiemminkin tulla.
Enkä ole ihan varma onko joulun välipäivät paras valmistusaika laadun kannalta...

Kapirex

Papereissa lukee toimitusajan kohdalla 4kk eli yli menään reippaasti kuten tuossa aiemmin kirjoitin. Koska minulla on vaihtoauto menossa liikkeelle niin vaihtoehdot taitavat nyt olla sopimus siitä että asia on ok tai kaupan purku. Ei hyvältä kuulosta kumpikaan vaihtoehto.

Skodan tilaus oli siinä mielessä paras vaihtoehto, koska sain siihen parhaan hyvityksen. Siihen mahtuu kaksi istuinta taakse ja vaimo vielä väliin. Kontissa on tilaa riittävästi. Muista syistä pysyisin edelleen kaukana näistä kansanautoista = VAG.

tapz

Lainaus käyttäjältä: Kapirex - 30.09.14 - klo:21:09
Skodan tilaus oli siinä mielessä paras vaihtoehto, koska sain siihen parhaan hyvityksen. Siihen mahtuu kaksi istuinta taakse ja vaimo vielä väliin. Kontissa on tilaa riittävästi. Muista syistä pysyisin edelleen kaukana näistä kansanautoista = VAG.

Mikäs näissä kansanautoissa on vikana? Jos tekniikasta on kyse, niin en usko, että DSG-vaihteisto tai TSI-moottorit olisivat jotenkin huonompaa tekoa, kuin EcoBoostit, PureTechit, DriveLogicit ja Multidrivet. Toyota kutsuu aina silloin tällöin satoja tuhansia autoja huoltoon esim. hirttävän kaasun takia ja bemarilla imusarjan läpän ajautuminen moottoriin on tiennyt 20000e remonttia. Huoltotilastoja ei ole olemassa, joten kukaan ei tiedä paljonko vikoja missäkin uusissa autoissa on. Jokaisella tietysti on se sukulaisen kummin kaima tai työkaverin isän serkku, jolla mikään ei toiminut, mutta jättäisin nämä tiedot ihan omaan arvoonsa.

Ishvan

Tämä on kyllä niin totta. Ei ymmärrä että joku tekee diilin autosta ja odotteleen sitä parhaimmillaan melkein vuoden. Kyllä siinä merkki vaihtuisi ja heti. Itse olen pisimmillään odotellut edellistä V60:sta 10 viikkoa tilauksesta. Kyllä auton pitää olla pihassa halutuilla leluilla viimeistään 3kk kuluessa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

kaide

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 30.09.14 - klo:23:01
Tämä on kyllä niin totta. Ei ymmärrä että joku tekee diilin autosta ja odotteleen sitä parhaimmillaan melkein vuoden. Kyllä siinä merkki vaihtuisi ja heti. Itse olen pisimmillään odotellut edellistä V60:sta 10 viikkoa tilauksesta. Kyllä auton pitää olla pihassa halutuilla leluilla viimeistään 3kk kuluessa.

ME suomalaiset olemme niin tyhmiä että jonotamme sataa halpaa kiinalaista leikkikaluksi rinnastettavaa tablettia 1500 ihmisen voimalla, eikä järki sano edes viimeiselle tuhannelle että " hei , noita on vaan sata , ei mun kannata tässä sateessa seisoa" .  Sama pätee äärimmillään jopa muoviseen ämpäriin !

Oma kanta on : Toista kertaa en lähde tähän toimitusleikkiin auton kohdalla kun en muuallakaan voi sietää jonottamista
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

jj-vuori

Viikolla 39 tilattu ocu III LB 1,4 TSI DSG elegange Moon White. Liisari.
Tänään tuli myyjältä tieto, että valmistus viikolla 45 ja auto luovutuksessa siitä 5 viikkoa.

Tilausta tehdessä liisarifirmasta kerrottiin toimitusajaksi 5kk, myyjä sanoi 3-4kk.
Aika lähelle 3kk siis kuitenkin mennään.
Ajossa: Kodiaq 1.4 ACT Ambition dsg 2017
Entiset Vag: Octavia III LB 1.4 2014, Octavia II kombi 1.4 2011

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy