Polo classic -97 - valokatkatkaisija kärähtänyt

Aloittaja djlepi, 24.09.13 - klo:11:31

« edellinen - seuraava »

djlepi

Moi,

Huomasin ettei ajovalot palaneet, vaikka normaalisti O-asennossa toimivat automaattisesti. Kytkin oli kuumennut ja sulanut paikalleen siten, ettei enää liikkunut. Irroitin kytkimen, josta löytyikin sisuksista kuumenemisvaurioita. Samoin johtosarjassa on musta vastus(?), joka oli myös kuumennut ja siitä näkyi kuumenemisjälkiä.

Kytkimessä on ajovalon korkeussäätö ja mittariston kirkkaussäätö samassa paneelissa. Osa on "6N1 941 531 M"

Onkohan vika ollut alun perin tässä kytkimessä, eli korjaantuuko uudella kytkimellä, vai meneekö uusikin kytkin rikki jonkun muuaalla piilevän sähkövian vuoksi? Se vastus siinä johtosarjassa on ainakin kuumennut aikatavalla...

Mitäs nyt ?

mikkomoe

mulla on ollu vm 99 polo jo 8 vuotta ja sinä aikana kärähti samainen valokatkaisin jo 2 kertaa.. tyyppivika kyseessä. ja viime talvena autopurkaamoilta tein kyselykierroksen ja oli loppu.. hyvin kysytty osa, joten jouduin tilaamaan ebayn kautta saksasta. siellä sain sellaisen kympillä, plus postikulut kympin.. käytetty osa ja toimii vieläkin.
uusi sellainen maksaa jotain 190 euroa..

mikkomoe

ai tämä keskustelu on jo vanha.. en ole pitkään aikaan pyörinyt tällä palstalla.. no laitan kuitenkin tämän vielä vanhemman  keskustelun tänne.. jos siitä olis vielä apua.. ehkä olet jo saanut uuden valokatkaisimen.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13474.0

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy