Mitä vaadit taksilta? Kokemuksia, kannanottoja.

Aloittaja Quality, 31.03.10 - klo:16:27

« edellinen - seuraava »

Quality

Lainaus Superb tilauksessa -ketjusta, Kukkanen:
LainaaMinun mielestäni C-meset pitäisi kieltää lailla taksina, koska koen nöyryyttävänä maksaa siitä ilosta, että saan taiteilla ruhoni sinne takapenkille. Minä kun en edes nuorena ollut kovin hyvä telinevoimistelussa ja vanhoilla päivillä meno muuttuu vain kankeammaksi.

Sitä olen itsekin aina ihmetellyt, että C-Mese on automatic taksiin sopiva, mutta jos siellä on Golf, A4 tai Bemun 3-sarjalainen, niin kyllä katsotaan kieroon. Eivätkös nuo kaikki ole suunnilleen saman kokoluokan autoja?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Tureq

Kyllä se uusinkinkoppainen c-mersu on onnettoman pieni, liikkeessä testasin että kun säädän mittavat 178 senttiäni sopivaksi etuistuimelle, takana istuessa jalat suorana polvet nojaa KOVAAN istuimen taustamuoviin. Vitos/kuutosgolffipohjaiset autot on varustettu paremmilla jalkatiloilla.

VAG!

aa

Quality

Onkohan C-Mese sittenkään kaikkein avuttomin tiloiltaan, mitä olen taksissa nähnyt? Eikös Priusiakin ole arvosteltu ahtaaksi?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Jyri

Aikoinaanhan pääkaupunkiseudulla oli yksi mazda 121 taksi, siinä sitä vasta oli jalkatilat (takana)  :o

tn62634

No olishan se hyvä, jos taksi ei olisi laatutasoltaan huonompi kuin oma auto.

Kahdella sukulaisella on taksit. Isän puolella BMW E60 ja äidin puolella Mersun W212. Ne ovat mielestäni sellaisia autoja, joita toivoisin tolpalla olevan, kun itse taksia tarvin. Mitkään Corolla Versot eivät oikein houkuttelisi maksamaan täyttä hintaa. Toisaalta jossain kaupunkipyrähdyksessä esim. Checker olisi tosi jees! :)

_Mikko_

Eilen hieraisin silmiä kahteenkin kertaan kun oltiin emännän illalla nelijalkaista jonkun koiraksi, toisen kissaksi, kutsumaa otusta ulkoiluttamassa. Yhden talon pihassa oli KIA, taksikyltti sen katolla. Valitettavasti ei malli painunut kovin hyvin mieleen.

Aikaisemmin tottunut siihen että taksit ovat volvoja, mersuja, audeja. Kuitenkin premiumluokan autoja. Nyt tulee jatkuvasti vastaan (ainakin Raumalla) kaiken maailman relluja ja toyotoja, lisänä tuo KIA.

Hinnat vaan nousevat ja autot heikkenevät tasoltaan. Tietysti on otettava kulujen nouseminen huomioon, mutta silti..Kuka haluaisi matkustaa Kialla, kun samalla rahalla voisi matkustaa mesellä tai audilla. Tulee vaan mieleen että jollekin maistuu raha enemmän kun toiselle. Tietysti matkustajat saattavat äänestää jaloillaan..

Quality

Sattuukohan paljon tapauksia, joissa taksin saanut ei kelpuuta kyytiä, vaan ottaa toisen? Varmaan riippuu paljon tilanteesta ja tarjonnasta. Tässä en tarkoita tilannetta, jossa kaikki eivät mahtuisi ensiksi tulleeseen taksiin.

Leben und leben lassen.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Quality - 31.03.10 - klo:20:11
Sattuukohan paljon tapauksia, joissa taksin saanut ei kelpuuta kyytiä, vaan ottaa toisen? Varmaan riippuu paljon tilanteesta ja tarjonnasta. Tässä en tarkoita tilannetta, jossa kaikki eivät mahtuisi ensiksi tulleeseen taksiin.

Kyllä ainakin itse olen pienessä sievässä odotellut, että sopiva autotulee alle (Mersu tai Volvo), jos takseja on ollut jonossa, mutta asiakkaita ei.

Kiviharju

Jonkin verran on näkynyt noita Kian ja Hyudain maastureita takseina sekä samojen merkkien isompia porrasperiä, mallinimet ei nyt tosin tule mieleen.
Audi A4 Allroad quattro -17

_Mikko_

Lainaus käyttäjältä: Quality - 31.03.10 - klo:20:11

Voisi kuvitella että suuremmissa kaupungeissa yöaikaan kelputetaan se mikä satutaan saamaan, mutta kyllä näissä pienemmissä kylissä niitä tilanteita välillä näkee kun ei mitään pahoja jonoja ole. Voimajuoma tekee ihmeitä, uskalletaan rueta soittamaan poskea tuntemattomalla taksikuskille..

skula

Kerran "nuoruuvessa" olen taxijonossa antanut takaolijan mennä minua ennen... Syy oli Corolla Verso.. Toisaalta C-mallin mese ei takatiloiltaan olis häikäissyt, ellei kuski oli ollut 150cm pieni nainen  ;D

Nyt en varmaan jaksais välittää millä taksilla sitä paikasta toiseen liikahtaa..

Tuksuu

Taksilta haluan turvallisen ja laadukkaan kyydin, paikasta A paikkaan B.

Ja jos aina olisi valinnanvaraa, niin taksiin missä kuski tupakoi sisällä en istu.
Koska siellä haisee yleensä epämiellyttävästi kun itse ei polta.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: _Mikko_ - 31.03.10 - klo:20:17
Voisi kuvitella että suuremmissa kaupungeissa yöaikaan kelputetaan se mikä satutaan saamaan, mutta kyllä näissä pienemmissä kylissä niitä tilanteita välillä näkee kun ei mitään pahoja jonoja ole. Voimajuoma tekee ihmeitä, uskalletaan rueta soittamaan poskea tuntemattomalla taksikuskille..

Eiköhän omistaja ota tietoisen riskin tai jopa todennäköisyyden, että leukaa louskutetaan, jos merkki on joku idän ihme.

http://www.nettiauto.com/chevrolet/epica <- Tuollainen rapsutti kupu katolla Koskikeskuksen edessä Tampereella tänään. Näkyy noillakin lähes 300 000 pääseen ammattiajossa. Nykuisin sentään rusetti keulalla kun merkki muutettiin yleisemmin hyväksytyksi.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: _Mikko_ - 31.03.10 - klo:20:07
Eilen hieraisin silmiä kahteenkin kertaan kun oltiin emännän illalla nelijalkaista jonkun koiraksi, toisen kissaksi, kutsumaa otusta ulkoiluttamassa. Yhden talon pihassa oli KIA, taksikyltti sen katolla. Valitettavasti ei malli painunut kovin hyvin mieleen.

Aikaisemmin tottunut siihen että taksit ovat volvoja, mersuja, audeja. Kuitenkin premiumluokan autoja. Nyt tulee jatkuvasti vastaan (ainakin Raumalla) kaiken maailman relluja ja toyotoja, lisänä tuo KIA.

Etpä ole paljoa maata kiertänyt, jos korealaistaksi on jokin uutinen.

Onhan Hyundai Sonata ollut jo useamman vuoden suhteellisen suosittu taksi ja niitä näkee ainakin suurissa kaupungeissa vähintäänkin riittävästi. Kia on toki harvinaisempi, mutta teknisestihän Hyundai ja Kia ovat yhtä ja samaa puuta. Ehkä syynä on ammattiautoilijoiden karsastama Delta-Auto, joten Hyundai on mieluisampi valinta. Eikä Korean Letukkakaan mikään erikoisuus ole taksina.

Itse ajelin viimeksi pari viikkoa sitten taksilla ja kalusto oli kerrassaan hyvää. Uusinta korimallia ollut S 320 CDI Lang. Ei ollut kyydissä valittamista ja pitkässä mallissa jalkatilaakin oli vähintään riittävästi.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 31.03.10 - klo:20:22
Itse ajelin viimeksi pari viikkoa sitten taksilla ja kalusto oli kerrassaan hyvää. Uusinta korimallia ollut S 320 CDI Lang. Ei ollut kyydissä valittamista ja pitkässä mallissa jalkatilaakin oli vähintään riittävästi.

Tampereella olen myös tuollaisella kulkenut kerran Hervannasta Ale-Pubiin. Tuskin tuosta enää taksikyyti paranee.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 31.03.10 - klo:20:22Nykuisin sentään rusetti keulalla kun merkki muutettiin yleisemmin hyväksytyksi.

Juu, Chevy on ihan kelpo merkki verrattuna siihen nimenvaihtoa edeltäneeseen Daewoohon.

Itse en ollut arvannut vielä ostaa edes mikroaaltouunia Daewoo-merkkisenä, niin eikös nämä alkaneet tuoda sen nimistä autoakin Suomeen.  :P

Tuksuu

Onko kukaan bongannut vielä superb combia taksista? Eilen osui minun silmään ensimmäinen :)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 31.03.10 - klo:20:24
Tampereella olen myös tuollaisella kulkenut kerran Hervannasta Ale-Pubiin. Tuskin tuosta enää taksikyyti paranee.

Tampereella ajelee juurikin se yksi musta Ã,,ssä.

Itsekin olen sattunut kyytiin vissiinkin kolme kertaa. Melko iso prosentti vaatimattomassa taksiautoilussani.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Tuksuu - 31.03.10 - klo:20:26
Onko kukaan bongannut vielä superb combia taksista? Eilen osui minun silmään ensimmäinen :)
Ainakin yhden Combin olen kyltti katolla nähnyt
Audi A4 Allroad quattro -17

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Skula - 31.03.10 - klo:20:18
Kerran "nuoruuvessa" olen taxijonossa antanut takaolijan mennä minua ennen...
80-luvulla isäni tilasi Helsingissä taksin ja paikalle pelmahti Lada, isä maksoi reilun maksun ja komensi äijän tolpan hännille. Tilasi sitten Mersun alleen.

Simola

Tärkeää on että taksi on siisti, ja kyllähän sitä tilaa saa olla, jos on enemmän porukkaa kyydissä.
Toisin sanoen kokoluokka E-Mersu, BMW 500, Skoda Superb + tilataksit ovat sopivia.
Kuljettajan kanssa on mukavaa jutella, joten hyvä puoli on, jos kuljettaja on myös itse innokas vääntämään tarinaa.

Suomessa taksit kyllä ovat todella siistejä sisältä, ja aina on kyllä matkat menneet mukavasti.

Esim. Saksassa ihmetyttää useiden taksien nuhjuisuus, ja se, että monet eivät pidä ollenkaan sisäilmanpuhallusta päällä, vaan hoitavat ilmanvaihdon ikkunan kautta. Sitten silloin tällöin saatetaan laittaa puhallusta lasille kun ikkunat menee ihan huuruun. Tämä on jotenkin uskomaton asia minulle, koska minun mielestä autoissa ja koneissa pidetään aina puhallus ja tilanteen mukaan ilmastointi päällä.
Varmaan tämä sitten säästää huiman määrän polttoainetta, kun puhallusta ei pidetä päällä. Uskomatonta joka tapauksessa. Tällaisia kokemuksia ainakin Hampurista, Berliinistä, ja Emdenistä.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

tn62634

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3149188

http://www.nettiauto.com/kia/ceed/3115229

On noissa autoissa eroja, vaikka mersunomistajana itse sanonkin. Toisessa tosin on 100 000 enemmän lasissa ja puuttuu verot, mutta silti... Kyllä vähän nikottelisin, jos joutuisin maksamaan KIAn kyydistä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 31.03.10 - klo:21:01
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3149188

http://www.nettiauto.com/kia/ceed/3115229

On noissa autoissa eroja, vaikka mersunomistajana itse sanonkin. Toisessa tosin on 100 000 enemmän lasissa ja puuttuu verot, mutta silti... Kyllä vähän nikottelisin, jos joutuisin maksamaan KIAn kyydistä.

En ole Kia Ceediä taksina tavannut, sehän on pikkuauto eli Golfin kokoluokkaa.

Korean taksit ovat ollet Kia Magentis tai Hyundai Sonata kokoluokkaa. http://www.nettiauto.com/kia/magentis/3075969

tn62634

Tuossa olisi Vanha Sonata varmaankin taksiajosta: http://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/3126135
Ei paha hinta 3-vuotiaasta "luksusautosta".

Mutta saksalaisten leiristä taksikäytössä ollut Vectra olisi tiloiltaan asiallinen:
http://www.nettiauto.com/opel/vectra/3099230
http://www.nettiauto.com/opel/vectra/3088377
http://www.nettiauto.com/opel/vectra/3104883

Kaksi ekaa Vectraa ovat Ultimate Editioneja, joita voi pitää jopa ihan hienoina. Menisi kyllä tämän hetken arvostuksessa ehkä esim. Octavia Combin edelle, jos ajaisin taksia tai ostaisin käytetyn paljon ajetun dieselfarmarin 15000e hintaluokassa ja vuosimalli olisi 2006-2008.

makkis

Joskus ajelin Pirkkalan kartinkihallilta Tampereelle Ilvekseen taksilla. Jossain siinä Hatanpään Valtatiellä Pirkkalasta päin tullessa ennen sitä GNT:n varastoa kuski laukaisi minut kadun varteen, kun olin räksyttänyt hänen ajokistaan taukoamatta. No, soittelin siihen toisen taksin jonka kuski kyseli, olinko törmännyt johonkin öykkäriin joka kuulemma juuri näillä main liikkui  ;D

No perkele, tuo eka taksi oli Shitikka Paplo Pikasso, eikai sellaisessa kukaan viitsi matkustaa.

MacVolsu

Makkis on varmaan taksikuskin pahin painajainen ;D

makkis

Tovi takaperin pimeänä kesäyönä tulin silloisen työnantajani mökiltä eufoorisessa nousukkaassa kotia kohti taksilla. Pakko oli pyytää kuskia himmentämään mittarivalaistusta kun nousukas alkoi kääntymään migreenikohtaukseksi. Piti pyytää laittamaan himmeimmälle, mutta ei perkele, se kusenkeltainen killitys otti edelleen silmiin.

Tällä kertaa ongelma ratkaistiin hyvässä hengessä, kun kuski kaivoi aurinkolasinsa minulle ja sain istua ne päässä lopun matkaa  8)

Taksi oli toipota Ajnoviksi.

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: MacVolsu - 31.03.10 - klo:21:39
Makkis on varmaan taksikuskin pahin painajainen ;D
Itse itseäni lainaten; Mitäs minä sanoin :D

Karvis

Täällä Rovaniemellä pyörii pirssinä KIA Ceed farkku, kyytiin en ole joutunut. Lisäksi pyörii ainakin yksi Hyundai Sonata jonka kyydissä olen kerran istunutkin, ei se nyt hassumpaa kyytiä ollut mutta takajakkara nahkoineen tuntui lähinnä liukkaalta veneen tuhdolta :-\
Näyttääpä tuo joku harjoittavan kärsimystä myös Priuksen ratissa :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy