Ilkivalta

Aloittaja K-Mikko, 31.07.13 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

K-Mikko

Noniin, tuli palattua VAG konsernin tuotteisiin Skoda Superb  -04 autolla. Ja kerkeshän se auto olla n.3 viikkoa kun ilkivaltaa tehtiin  autolle...
Ja yllätys yllätys, vakuutusyhtiö on sitä mieltä, että on "luonnollista kulumaa". Autossa siis n. metrin mittaisa naarmuja konepellissä, kyljessä pysty naarmuja ja takakontissa pyöreitä naarmuja n. 10 kpl.
Eli kun auton minulle myynyt on myös sitä mieltä( ja lupasi todistaa ettei jälkiä ollut myyntihetkellä) ettei niitä ollut n.kk sitten,
niin miten asiaa pitäisi ajaa eteenpäin juridisessa mielessä?

Kiitos.

Tuomari

Rikosilmoitus tehty?

K-Mikko

Rikosilmoitus tehty ja ilmoituksen tunnus ilmoitettu vakuutusyhtiöön.
Automaalari sanoi välittömästi, että on liuuttu permäkeä sun auton päällä...

HiTecci

Naarmuja pinnassa = korjataan myllyttämällä? Vai naarmuja niin etät pohjamaali paistaa = korjataan ylimaalaamalla? Näistä tuo 1. vaihtoehto voisikin vielä olla "luonnollista kulumaa" ja vertaavat sitä lähinnä normaalin harjakoneen pyörrejälkiin tms. Tietty vak.tarkastajallakin voisi olla oma arvionsa tästä sanottavana = vak.yhtiön päättäjät voisivat helpoiten uskoa hänen sanaansa ???
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

K-Mikko

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 31.07.13 - klo:10:50
Naarmuja pinnassa = korjataan myllyttämällä? Vai naarmuja niin etät pohjamaali paistaa = korjataan ylimaalaamalla? Näistä tuo 1. vaihtoehto voisikin vielä olla "luonnollista kulumaa" ja vertaavat sitä lähinnä normaalin harjakoneen pyörrejälkiin tms. Tietty vak.tarkastajallakin voisi olla oma arvionsa tästä sanottavana = vak.yhtiön päättäjät voisivat helpoiten uskoa hänen sanaansa ???

Osa naarmuista pinnassa ja osasta pohojamaali paistaa.
Mutta luultavasti tuulimyllyjä vastaan taistellaa.

HiTecci

No juuri siksi kannattaisiko tarkastuttaa vak.yhtiön tarkastajalla? Toki tuo tarkastuslasku mennee sitten omaan piikkiin jos "hylky" tulee, mutta... ???
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

K-Mikko

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 31.07.13 - klo:11:44
No juuri siksi kannattaisiko tarkastuttaa vak.yhtiön tarkastajalla? Toki tuo tarkastuslasku mennee sitten omaan piikkiin jos "hylky" tulee, mutta... ???
Näin myös tein ja tarkastaja lupasi tulla paikalle, muttei koskaan vaivautunut paikalle.
Hain auton pois kun tarvitaan sitä joka päivä.
Lähi-Tapiolan vakuutuspalvelut on tooooosi pers...

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: K-Mikko - 01.08.13 - klo:08:37
Näin myös tein ja tarkastaja lupasi tulla paikalle, muttei koskaan vaivautunut paikalle.

No justiinsa >:(
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

K-Mikko

No, tänään marssin itse vahinkotarkastajan luokse. Ja kas kummaa, tämähän onkin ilkivaltaa!!
Mikä siinä vakuutusyhtiön politiikassa on kieltää ensin kaikki ja VASTA kun asiakas osoittaa ettei asia ole vedenpitävästi niin, niin sitten vasta myönnetään...

Mutta ny tuli häpi end.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: K-Mikko - 02.08.13 - klo:13:39
Mikä siinä vakuutusyhtiön politiikassa on kieltää ensin kaikki ja VASTA kun asiakas osoittaa ettei asia ole vedenpitävästi niin, niin sitten vasta myönnetään...

Kaikki ei jaksa tapella => vak.yhtiö kuittaa sievoisen tilin kun ei tarttekaan maksaa niitä korvauksia ???
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Routa

Oma ilkivalta-case (pitkät osittain peltiin asti olevat naarmut takakontissa) meni pari kuukautta sitten tosi siististi. Otin autosta kuvat, jotka liitin sähköiseen vahinkoilmoitukseen ja seuraavana aamuna vakuusyhtiöstä soitettiin, että mihin korjaamoon haluan autoni viedä.
Entinen VAG-kuljettaja.

K-Mikko

Nyt sitte tehtiin pieni korjausmaalaus viime kesäiseen maalaukseen ja samalla selvis, että takaluukun rekisterikilven valojen ympärystä on heikossa hapessa. Maahantuoja ilmoitti tiedusteltaessa 12-vuoden puhkiruostumattomuus takuusta, ettei ole voimassa kun ei ole huollettu aina merkkiliikkeessä. Luuleeko ne, että muualla kuin merkkihuollossa on vaihdettu se pelti sinne? ;D

baleno

Siten maahantuoja rikkoo lakia:

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/korjaaminen-ja-huolto/
"Voit valita auton määräaikaishuoltopaikan itse. Varmista kuitenkin, että valitsemasi korjaamo suorittaa autosi huollon valmistajan Suomessa voimassaolevan huolto-ohjelman mukaisesti. Jos takuunantaja pystyy osoittamaan, että määräaikaishuollossa tehty virhe tai tekemättä jätetty työ on aiheuttanut autoon vian, takuunantaja voi kieltäytyä korjaamasta sitä takuun puitteissa. Tällaisessa tilanteessa virheestä vastaa huollon tekijä."

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/takuuehdoilla-ei-saa-rajoittaa-huoltopaikan-valintaa

Valitettavasti suomessa viranomaiset ovat hampaattomia eikä siten mikään yllä olevasta pidä käytännössä paikkaansa.
Vag-auto on huollettava merkkiliikkeessä jotta takuu säilyy.
Lisäksi huollon viivästyminen parilla tuhannella kilometrillä lopettaa takuun.
Citroen C5 2.0i 2006

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy