TFSI imukanavien puhdistus

Aloittaja freerider, 02.07.13 - klo:13:54

« edellinen - seuraava »

freerider

Hei,

Auto on -05 Jetta 2.0 TFSI ja kilometrejä takana 198tkm. Onko kenelläkään kokemusta tuon moottorityypin laitteiden imukanavien puhdistuksesta, onko noilla kilometreillä kanavat jo ihan tukossa ja mitä mahtaa olla kustannukset puhdistuksesta? APR Finland näytti mainostavan että 80 â,¬ per imukanava + irrotustyöt 65 /h. Eli onko näin, että vähintään 4 x 80 â,¬ + siihen sitten tunnit päälle mitä menee irrotukseen? Onko miten mahdoton työ tehdä itse?

Auto on tuntunut ehkä vähän tukkoiselta tai sitten itse olen vaan tottunut tehoihin.

japa

Lainaus käyttäjältä: freerider - 02.07.13 - klo:13:54
Hei,

Auto on -05 Jetta 2.0 TFSI ja kilometrejä takana 198tkm. Onko kenelläkään kokemusta tuon moottorityypin laitteiden imukanavien puhdistuksesta, onko noilla kilometreillä kanavat jo ihan tukossa ja mitä mahtaa olla kustannukset puhdistuksesta? APR Finland näytti mainostavan että 80 â,¬ per imukanava + irrotustyöt 65 /h. Eli onko näin, että vähintään 4 x 80 â,¬ + siihen sitten tunnit päälle mitä menee irrotukseen? Onko miten mahdoton työ tehdä itse?

Auto on tuntunut ehkä vähän tukkoiselta tai sitten itse olen vaan tottunut tehoihin.
Tukkoisuus nyt voi johtua muustakin.  Itse olen joskus puhdistanut diesel astran imukanavat ja voin sanoa,että oli erittäin paljon karstaa. Siis sormen kokoiset reijät enää. Tukin egr venttiilin samalla ja virhevalo piti hävittää tinaamalla muistaakseni jokin diodi yhden johdon väliin. Hengenahdistus loppui ja savutus väheni. Ehkä kannattais kurkata eka sinne kanaviin jollain kameralla niin olis halvempi kuin purkamalla tutkia. Bensakoneet ei tietääkseni karstoitu niin pahasti kuin dieselit.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy