Urheiluautot

Aloittaja Urlaub, 21.05.13 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.05.13 - klo:12:12
Makuasiat ovat makuasioita, mutta ei mene omaan jakeluun tuollainen yhdistelmä. Miksi ihmeessä ostaa urheiluauton näköinen auto, jossa on kauppakassin moottori?

Miksi ylipäätään ostaa avoautoa, jos haluaa urheiluauton? Katon poistamisesta johtuvat seuraukset heikentävät nimittäin auton kuin auton potentiaalia urheiluautoksi. Tuon neloskoneisenkin suorituskyvyllä kyykyttää korttelia kierrettäessä suurimman osan autoista.

Yhden syyn toki tiedän ja se on kuutosmoottorin (oletetusti) muikeat äänet, jotka pääsevät avoautossa oikeuksiinsa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 21.05.13 - klo:12:14
Jos haluaa urheiluauton näköisen auton, mutta ei ole varaa isompaan koneeseen.

Jos haluaa urheiluauton näköisen auton pikkukoneella. Auton moottorin koolla ei ole mitään tekemistä ihmisen varakkuuden kanssa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.05.13 - klo:00:10
Auton moottorin koolla ei ole mitään tekemistä ihmisen varakkuuden kanssa.

Taidan taas kerran olla siinä vääräuskoisten leirissä joka on sitä mieltä että massitaso näkyy siinä moottorin koossa  8)  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

skriko

Kaikki eivät halua autoonsa suurta moottoria. Tiedän sen siitä yksinkertaisesta syystä, että olen myynyt auton monelle ihmiselle jotka ovat kuuluneet verokalenterin hyvin tienanneisiin. Auto on suurimmalle osalle ihmisistä vain väline jolla kuljetaan paikasta paikkaan.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.05.13 - klo:00:17
Kaikki eivät halua autoonsa suurta moottoria.

Mitä tällä on yhteistä niitten varakkaiden kanssa ?  ::)

Vaikka monelle auto onkin vain liikkumaväline niin ei sitä isoa konetta osteta ilman massia, se on vissi se.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.05.13 - klo:00:21
Mitä tällä on yhteistä niitten varakkaiden kanssa ?  ::)

Tuolla joku kirjoitti, että urheiluautoon ostetaan sellainen moottori johon on varaa. Vaikka ihmisellä olisi varaa ostaa kaikkein tehokkain moottori mitä rahalla saa, hän ei kuitenkaan halua sellaista.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.05.13 - klo:00:21

Vaikka monelle auto onkin vain liikkumaväline niin ei sitä isoa konetta osteta ilman massia, se on vissi se.

Eipä osteta niin, mutta pieni kone ostetaan silti, vaikka sitä olisi että yltä hörppää.

Antza

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.05.13 - klo:00:13
Taidan taas kerran olla siinä vääräuskoisten leirissä joka on sitä mieltä että massitaso näkyy siinä moottorin koossa  8)  .
No voi olla että aivan persaukiset eivät saa hankituksi niitä 3-litraisia jokaisesta nurkasta raapivia.

Mutta toisaalta moni massikeisari puskee tyytyväisenä toisesta päästä kuopivalla ykskutosella nokivasaralla.

Että ei se massitaso moottorin koossa näy. Näyttämisen tarve lähinnä näkyy..
Skoda

ram1

Avoauto Suomessa täysin turha, niinkuin iso konekin, mutta avoauto ilman kunnon konetta vielä turhempi.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

skriko

Lainaus käyttäjältä: Antza - 22.05.13 - klo:00:30

Että ei se massitaso moottorin koossa näy. Näyttämisen tarve lähinnä näkyy..

Ja huono itsetunto.

Antza

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.05.13 - klo:00:44
Ja huono itsetunto.
No siihen kai se näyttämisen tarve perustuu..
Skoda

pokkus

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.05.13 - klo:00:24
Tuolla joku kirjoitti, että urheiluautoon ostetaan sellainen moottori johon on varaa. Vaikka ihmisellä olisi varaa ostaa kaikkein tehokkain moottori mitä rahalla saa, hän ei kuitenkaan halua sellaista.

Yleensä kyllä urheiluautoissa ei juuri ole valinnanvaraa moottorien kanssa vaan niissä on vain yksi ainoa vaihtoehto ja se on tehokas. Urheiluauto kun ei ole urheiluauto ilman tehokasta moottoria. Voit kyllä ostaa urheilullisen näköisen auton mopomoottorilla, mutta silloin ei kyse ole enää urheiluautosta ;)

Mikko

Huvittava keskustelu. ;D

Toinen puhuu siitä, että ison moottorin ostamiseen pitää olla varaa ja toinen siitä, että jos on varaa niin ostaako ison moottorin. Huomaatteko eron? ;)

Ton-1

Hyvä Mikko  ;)  .

Alkaa olla kuin naisen ja ihmisen keskustelu, luulevat puhuvansa samasta asiasta mutta ........
Member of a A(udi) & A(prilia) club

skriko

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 22.05.13 - klo:01:48
Yleensä kyllä urheiluautoissa ei juuri ole valinnanvaraa moottorien kanssa vaan niissä on vain yksi ainoa vaihtoehto ja se on tehokas. Urheiluauto kun ei ole urheiluauto ilman tehokasta moottoria. Voit kyllä ostaa urheilullisen näköisen auton mopomoottorilla, mutta silloin ei kyse ole enää urheiluautosta ;)

Se on taas mielipidekysymys mikä kenenkin mielestä on urheiluauto. Onhan Renault Meganekin muka Coupe vaikka siinä on viisi ovea.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.05.13 - klo:16:19
Se on taas mielipidekysymys mikä kenenkin mielestä on urheiluauto. Onhan Renault Meganekin muka Coupe vaikka siinä on viisi ovea.

Henkilökohtaisella mielipiteellä ja "virallisella" määritelmällä ei valitettavasti ole mitään tekemistä keskenään ;) Muutenhan Ladakin olisi superauto ja Ferrari mopoauto... Markkinamiehet nyt yrittää aina muuttaa määritelmiä ja voihan auton nimeksi ja perään liimata vaikka minkälaisen tarran, mutta ei se autosta silti tee jotain toista mitä se ei ole.

"sports car
Definitions
noun

    a production car designed for speed, high acceleration, and manoeuvrability, having a low body and usually adequate seating for only two persons"


Tätä voisikin sitten jatkaa jossain muussa topicissa, kun löytyisi vaan sopiva paikka minne siirtää.

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 22.05.13 - klo:00:31
Avoauto Suomessa täysin turha, niinkuin iso konekin, mutta avoauto ilman kunnon konetta vielä turhempi.
Kerro missä maassa se on ok, ainakin suurimmassa osassa avoautoissa on myöskin katto joko kangas tai kova ja se antaa kelin mukaan vaihtoehdon yleensä nappia painamalla ;D
BMW z4 3.0i roadster

skriko

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 22.05.13 - klo:16:56
Henkilökohtaisella mielipiteellä ja "virallisella" määritelmällä ei valitettavasti ole mitään tekemistä keskenään ;) Muutenhan Ladakin olisi superauto ja Ferrari mopoauto... Markkinamiehet nyt yrittää aina muuttaa määritelmiä ja voihan auton nimeksi ja perään liimata vaikka minkälaisen tarran, mutta ei se autosta silti tee jotain toista mitä se ei ole.

"sports car
Definitions
noun

    a production car designed for speed, high acceleration, and manoeuvrability, having a low body and usually adequate seating for only two persons"


Tätä voisikin sitten jatkaa jossain muussa topicissa, kun löytyisi vaan sopiva paikka minne siirtää.

Mistä pokkus on tullut nimitys urheiluauto. Vastaa kerrankin omasta päästäsi äläkä kaiva wikipediaa aina.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.05.13 - klo:17:05
Mistä pokkus on tullut nimitys urheiluauto. Vastaa kerrankin omasta päästäsi äläkä kaiva wikipediaa aina.

Tai mitäs jos skriko sinä kerrankin hankkisit faktaa puheillesi, etkä vaan heittäisi oman pääsi mietteitä ;)

skriko

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 22.05.13 - klo:17:51
Tai mitäs jos skriko sinä kerrankin hankkisit faktaa puheillesi, etkä vaan heittäisi oman pääsi mietteitä ;)

Et vastannut kysymykseen. Mistä on alunperin tullut tietyille autoille nimitys urheiluauto?

pokkus

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.05.13 - klo:17:52
Et vastannut kysymykseen. Mistä on alunperin tullut tietyille autoille nimitys urheiluauto?

En vastannut, koska minun ei tarvitse tai en halua. En jaksa jauhaa päivänselvästä asiasta itsepäisen henkilön kanssa, koska tiedän, että keskustelu ei kuitenkaan johda mihinkään ;) Itse asiassa et edes esittänyt kysymystä alunperin (ei kysymysmerkkiä lauseessa).

Ironic32

Tämän urheiluauto-väännön voisi tosiaan siirtää toiseen topiciin, koska ei ne bemarinkaan massamallit mitään urheiluautoja ole. Ainakaan minun määritelmän mukaan ;)

skriko

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 22.05.13 - klo:18:01
En vastannut, koska minun ei tarvitse tai en halua. En jaksa jauhaa päivänselvästä asiasta itsepäisen henkilön kanssa, koska tiedän, että keskustelu ei kuitenkaan johda mihinkään ;) Itse asiassa et edes esittänyt kysymystä alunperin (ei kysymysmerkkiä lauseessa).

Minäkään en halua eikä minun tarvitse hankkia tällä palstalla mitään faktaa, kun tiedän asiat ilman todistelua. Se on ihan sama jos sanon että 135 hemoglobiini on ihan hyvä. Miksi minun tarvitsisi heitellä tänne jotain typeriä linkkejä netistä jossa on raja-arvot kyseiselle luvulle, kun kerran tiedän, että se on hyvä. Hankkikoot ne faktansa jotka eivät tiedä asioita, minun ei tarvitse. Täälllä palstalla kysyn aina jos en tiedä. Siis tämä esimerkkinä.

rob-s

Onko RS4 B7 mielestänne urheiluauto..näin määritelmien silmissä?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

werty

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 22.05.13 - klo:18:18
Onko RS4 B7 mielestänne urheiluauto..näin määritelmien silmissä?

Nopea perheauto, eli ei minun mielestä, mitään faktaahan mulla ei ole esittää tueksi. Mutta onko RS5? Ei ole, se on nopea GT.
Toisaalta GT86 täyttää urheiluauton kriteerit, se näyttää siltä, auto on takavetoinen lukollisella akselilla, se on kevyt, sekä autossa istutaan erittäin matalalla. Toisaalta väliäkö tuolla...RS4 on esimerkiksi todella makea auto, olipa termit mitä tahansa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 22.05.13 - klo:18:18
Onko RS4 B7 mielestänne urheiluauto..näin määritelmien silmissä?

Jos siihen alkuperäiseen perusmääritelmään mennään jota täällä ei tiedetty, niin riippuu siitä joutuuko urheilemaan autoon mennessään tai sieltä poistuessaan. En tiedä, kun en ole koskaan istuutunut tai ehkä laskeutunut kyseiseen autoon. Kuvista päätellen ei ole urheiluautoa nähnytkään, kovin on mummo. Tämä vain minun mielipiteeni.

RoccoScientist

#26
Ei kyllä taida olla mitään yhtä hyväksyttyä urheiluauton määritelmää, vaan rajat ovat veteen piirrettyjä. Tässä esimerkkinä muutamia autoja, joita usein urheiluautoiksikin nimitetään:

-Renault Mégane RS (Cup-varustein)
-Mazda MX-5
-Toyota GT-86
-Ariel Atom

Ensimmäinen on etuveto, johon mahtuu neljä aikuista kyytiin matkatavaroineen. Sattuu myös olemaan "nyrrellä" nopein massatuotantoinen etuveto 265 hepan, cup-alustan ja LSD:n ansiosta. Toinen on kaksipaikkainen avoauto takavedolla. Moottoriksi saa nuhaisen tai vielä nuhaisemman version, mutta silti MX-5 on legendan maineessa. GT-86 on 2+2-paikkainen takaveto, jonka ajettavuus on huippuluokkaa. Tehot kuitenkin vain 200 kaakkia, joten suoralla saattaa hävitä ihan perheautoille. Ariel Atomista taas on helpompi laittaa vain wikilinkki: tässä .

Mégane RS:ää voisi myös perustellusti nimittää hot hatchiksi, MX-5:sta roadsteriksi ja GT-86:sta coupéksi. Ariel Atomia voisi taas nimittää ihan kilpa-autoksikin (Atom Cup) .

Edit: Typo pois.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ribbe

Omasta mielestä urheiluauto ei voi pohjautua malliin josta on saatavilla normi perheautoja. Esim. perus Porsche Boxter on urheiluauto vaikka suorituskyky ei ole huikea, kun taas esim. RS-Audit ei ole urheiluautoja.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ribbe - 27.05.13 - klo:14:44
Omasta mielestä urheiluauto ei voi pohjautua malliin josta on saatavilla normi perheautoja. Esim. perus Porsche Boxter on urheiluauto vaikka suorituskyky ei ole huikea, kun taas esim. RS-Audit ei ole urheiluautoja.

Itse en ole koskaan ostanut "erikoisautoa" josta saa melkein samanlaisen version puolet halvemmalla. Esim. BMW 300-sarjan coupe (pariin on kyllä tullut seottua ), mercedes c-coupe, GTI versiot eri merkeistä. Yleensä näissä erona on tietenkin paremmat "kovemmat" ajo-ominaisuudet, tehokkaampi moottori, varusteet paremmat, suurempaa aluvannetta, spoileria ja levikettä, nahkarattia, vaihdekkeppiä, sumuvaloa yms.
Mulla on ollut kaikki autot merkein just sellaisia alkuaamenista josta ei ole samankorista vastinetta. Toyota MR-2, Celica, CRX, prelude, Scirocco, Puma, Capri.
Lisäksi tällaisia on ollut mielestäni Nissanilta 100NX, 200 ja 300 sarjat. Supra, MX-3 ja 5, cougar, cr-z, celeste,eclipse, slk,rcz, GT-86 jne. Niitä en kirjoittanut joiden hinta on ja on ollut yli pudjetin esim. Honda oliko se nyt NSX.

werty

Lainaus käyttäjältä: Ribbe - 27.05.13 - klo:14:44
Omasta mielestä urheiluauto ei voi pohjautua malliin josta on saatavilla normi perheautoja. Esim. perus Porsche Boxter on urheiluauto vaikka suorituskyky ei ole huikea, kun taas esim. RS-Audit ei ole urheiluautoja.

Heitetään ilmoille ajatuksia Boxsterin urheiluautomaisuudesta. Auto on takavetoinen, keskimoottorinen ja minimissäänkin 2.5L 6syl. bokseri moottorilla, eli kulkupuoli ja konsepti ovat määritelmän sisällä selvästi, mutta autosta puuttuu täysin tasauspyörästön lukitus, puuttuminen viittaa enemmän bulevardille lipuseen suunnatusta normaali avoautosta, kuin urheiluautoon jonka yksi pää prioriteetti tehtaalla on se nyrren kierrosaika.

Urheiluauto määritelmän lisäksi on ainakin "hot hatch", johon juuri RS Megane, M135, GTI Golf luokan autot kuuluvat.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy