Mazda

Aloittaja skula, 13.03.10 - klo:21:01

« edellinen - seuraava »

Vaginisti

On tämä uusi 6 kyllä todella onnistunut malli, joka suunnasta (ja sisältä) näyttää hyvältä. Pitänee käydä testaamassa kunhan se tulee esittelyyn. Nettiautossa on yksi uus 6 jo myynnissä, kohtuullisen hyvällä alennuksellakin, mutta on perusvarustuksella, johon ei kuulu edes vakiopeussäädintä!? Varustelu on kyllä vielä tänä päivänäkin niin tätä...en kyllä osta autoa ilman vakionopeussäädintä. Automaattina ja paremmalla varustelulla, hinta pomppaakin jo sinne 35k tienoille. Mutta on kyllä hyvännäköinen auto, farmari varsinkin.

imoth

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 19.01.13 - klo:21:13
Nettiautossa on yksi uus 6 jo myynnissä, kohtuullisen hyvällä alennuksellakin, mutta on perusvarustuksella, johon ei kuulu edes vakiopeussäädintä!?

Hinta vaikuttais olevan ilman autoveroa. Autoveron kanssa alkaen hinta hinnastossa 27700 euroa + toimituskulut + metalliväri jne.
Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

Markku J

Ihan uskomaton on tuo nettiautossa oleva Mazda 6 -"tarjous". En usko, että uuden auton tuolla hinnalla myisivät. Hieno on tuo uusi Mazda 6.

kolli

Tuttu autokauppias, jolta autoni tilasin, kertoi ennakkotilauksien olleen heillä valtaosin bensa versioita ja vähintään premium varustelulla.Perustasoa active ei yhtään.
Tuli myös selkeästi esille maahantuojan pyrkimys nostaa Mazdan markkinaosuutta, joka on tippunut rajusti.Pientä kivaa sai pyytämättä kaupanpäälle ja hyvityshinta vanhasta autosta varmaan suurinpiirtein sama, millä liike myy eteenpäin.
Surkein tarjous muuten genesis coupesta tuli Vehosta A-sarjan meseen kysyttäessä.8000 â,¬ huonompi kuin seuraavaksi huonoin eli eivät kyllä halunneet autoa Koivuhakaan

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.01.13 - klo:21:58
Ihan uskomaton on tuo nettiautossa oleva Mazda 6 -"tarjous". En usko, että uuden auton tuolla hinnalla myisivät. Hieno on tuo uusi Mazda 6.

Jotain outoa tuossa hinnassa on, varmaan on se veroton hinta 'lipsahtanut' ilmotukseen. Tässä kutosessa on vähän bemarimaista muotoa varsinkin keulassa, siis hyvässä mielessä. Muutenkin tykkään, kun on ympäriinsä yhtenäisesti muotoiltu, eikä ole eri paria itsensä kanssa. Vakkarin puute on kyllä itselle se ratkaiseva tekijä, manuaalin kanssa vielä eläisi. Tämä jää kyllä muistiin seuraavan auton etsintää varten.

Vaginisti

Noniin, autotalli.com sama auto onkin 28900e...taitaa olla nettiauton ilmo pelkkä markkinointikikka...ja ajomääräksi laitettu 1000km mutta sanotaan, että on uusi ajamaton auto. Tyypillistä autokauppiaiden toimintaa, ilmotus on ihan mitä sattuu ja on mentävä paikalle itse toteamaan faktat.

ekiX

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.01.13 - klo:21:58
Ihan uskomaton on tuo nettiautossa oleva Mazda 6 -"tarjous". En usko, että uuden auton tuolla hinnalla myisivät. Hieno on tuo uusi Mazda 6.
Soitin kerran Niittykummun Mazda-liikkeeseen kun uusi Mazda 3 MPS olisi lähtenyt halvemmalla kuin käytetyt vastaavat. Oli kuulemma joku vahingossa laittanut verottoman hinnan, mutta oikealla hinnalla olisivat mielellään tehneet kauppaa.

Routa

Hienolta näyttää uusi kutonen. Premium varustellun farkun hinta vaan lipsahtaa itselleni aivan liian pitkäksi joten pitänee pari vuotta odotella käytettyjä. Pitää tätä kuitenkin käydä ensiesittelyssä katsomassa.

Luulen, että tuota perusmallia ei tulla käytännössä myymään kuin muutama hassu kappale kuten kävi myös edellisten korimallien Classic-varusteisen kanssa. Käytettyjä kutosia kun selailee niin Elegance varusteisia ovat lähes kaikki. Mielenkiintoista on myös nähdä voiko 2.0 litrainen vapari kulkea lähellekään noin vähällä, mitä on luvattu.
Entinen VAG-kuljettaja.

psxgamer

Joo, hinnat on kyllä sen verran kovat vähänkin varustellulle automaatti dieselille, että ei tuollaiseen ole uutena ainakaan varaa.

Kolli: Sitten vaan kokemuksia tänne kun auton saat ja vaikka tuon autotalli -puolelle kuviakin! ;-)

kolli

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 20.01.13 - klo:12:34


Kolli: Sitten vaan kokemuksia tänne kun auton saat ja vaikka tuon autotalli -puolelle kuviakin! ;-)

Juu, kyllä laitetaan ja ehdottomasti myös niitä negatiivista, Jos on aihetta :D
Ulkonäön puolesta niitä ei kyllä tule ;D

kolli

Ensituntumat uudesta kutosesta.Ajettu nyt n. 200km.Malli siis premium plus sedan, automaatilla ja 165 hv 2,0 litrasella bensakoneella.
Alla 225x55 17' contin kitkat.
Auto on iso ja sen huomaa hyvin moottoritiellä vakaana menona.Urat ei heiluttele ja muutenkin kulku mukavan pehmeää.Ajomatkat tosin
olleet aika lyhyitä pääkaupunkipyörityksiä.Kitkoilla hiljainen eikä moottorin äänikään häiritse.
Hallintalaitteet toimivat kevyesti ja sisätilat selkeät.Kaikki turvallisuuten liittyvät järjestelmät oman katkaisijan takana josta voi aktivoida helposti
haluamansa toimintaan.Kaikki muutkin toiminnot tuntuu loogisilta(kaikkea ei ole ehtinyt kyllä vielä edes kokeilla).
Sisätiloissa selkeä tason nosto edellismalliin ja kestää omasta mielestä hyvin vertailun kilpailijoihin.
Automaatti ja vapari 2 litranen hiukan ennakkoon arvelutti tehojen puolesta kun alla ollut viime vuosina vag bensaturboja ja iso V6.
Mutta ei onneksi aiheuta harmaita hiuksia lisää.Yhdistelmä toimii hienosti yhteen ja kick down kaivaa yllättävää pirteyttä koneesta.
Se on metkaa kun bensa vaparikoneessa kaupunkiajossa 50 km/h kierroslukumittari näyttää lukemaa 1250 kierrosta minuutissa.Kone vetää silti mukisematta ja vastaa kaasuun ripeästi.
Yksi toive olisi tähän autoon, esim. vag konsernin sport penkit etureunan säädöillä.Pitkälle miehelle saisi reisitukea olla enemmän matukan istuimessa.Perusistuimet siis!
Nyt siis matka jatkuu perheauton ratissa ja lisää kommentteja kokemusten karttuessa.Kuviakin yritän saada palstalle.



Seppo

Malttaisitko tarkkailla hieman automaatti-ilmastoinnin lämmönjakoa? AAC:n toiminta on ollut japanilaisissa autoissa vähän retuperällä. Kiinnostaisi, että olisiko asia jo korjaantunut.

kolli

Lainaus käyttäjältä: Seppo - 24.01.13 - klo:07:23
Malttaisitko tarkkailla hieman automaatti-ilmastoinnin lämmönjakoa? AAC:n toiminta on ollut japanilaisissa autoissa vähän retuperällä. Kiinnostaisi, että olisiko asia jo korjaantunut.
Näillä selkeillä pakkaskeleillä ei ole ollut mitään huomauttamista automaatti-ilmastoinnin toiminnassa.Autossa ei ole tällä hetkellä mitään esilämmitysta joten alkuun olen manuaalisesti suunnannut puhalluksen tuulilasille ns. huurteenpoistoasentoon ja hetken päästä automaattitoiminto päälle.Moottori lämpenee ripeästi ja lämpöä tulee tasaisesti ohjaamoon.Ajomatkat ovat (kuten aiemmin mainitsin) olleet melko lyhyitä,joten sekin kertoo toimivasta systeemistä.Tämä siis pakkaskeleillä.Automaatti-ilmastointi myös pitää puhallusnopeuden riittävän voimakkaana mahdollisimman nopean lämpiämisen aikaansaamiseksi.Hyundaissa tämä ominaisuus tökki joten sitä jouduin ohjaamaan manuaalisesti.

psxgamer

Tuli käytyä kokeilemassa uutta kutosta. Pyysin koeajoon diesel automaattia ja satuinkin saamaan ajooni oikean lippulaivamallin: 175 hevosvoimainen automaatti farkku nahvoilla ja kaikilla herkuilla. Varsinkin adaptiivinen vakkari oli oikein päheä ja helposti käytettävä lisävaruste.

Sisätilat ovat Mazdassa epäilemättä parhaat mitä olen aasialaisessa autossa nähnyt: Ei nitinöitä ja natinoita havaittavissa ja kojelauta mukavaa pehmeää muovia. Alkaa melkein vertautumaan jo Golfiin, mutta valitettavasti ajossa auto oli kovin äänekäs joka laskee yleistä laatuvaikutelmaa. Ã,,äni alkaa kuulostaa rasittavalta jo noin 80km/h nopeudessa vaikka alla oli kitkarenkaat. Ajettavuus on hyvä ja looginen, alusta taas oli aika kova, mutta niin sopii odottaakin 175 hevosvoimaiselta autolta. Automaatti oli sulava ja mukava ja liikkellelähdöt sujuivat pehmeästi. Tosin vastaavasti sitten kickdownissa auto ei pääse DSG-laatikon nopeuteen.

Auton upea ulkonäkö oli tiedossa, mutta sisätilojen laatu pääsi positiivisesti yllättämään. Hinnat kohoavat automaatilla ja pakollisilla varusteilla minulle ihan liian korkeaksi, mutta mikäli Mazda panostaa uudessa Kutosessa ruostesuojaukseen voi auto olla vuoden käytettynä ihan kiinnostava vaihtoehto. Vi Biligaren ruostetestissä uusi CX-5 saikin jo 4 tähteä viidestä, joten ehkä Mazda on oppinut suojauskäsittelyn tärkeyden vihdoin.

kolli

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 26.01.13 - klo:14:07
Tuli käytyä kokeilemassa uutta kutosta. Pyysin koeajoon diesel automaattia ja satuinkin saamaan ajooni oikean lippulaivamallin: 175 hevosvoimainen automaatti farkku nahvoilla ja kaikilla herkuilla. Varsinkin adaptiivinen vakkari oli oikein päheä ja helposti käytettävä lisävaruste.

Sisätilat ovat Mazdassa epäilemättä parhaat mitä olen aasialaisessa autossa nähnyt: Ei nitinöitä ja natinoita havaittavissa ja kojelauta mukavaa pehmeää muovia. Alkaa melkein vertautumaan jo Golfiin, mutta valitettavasti ajossa auto oli kovin äänekäs joka laskee yleistä laatuvaikutelmaa. Ã,,äni alkaa kuulostaa rasittavalta jo noin 80km/h nopeudessa vaikka alla oli kitkarenkaat. Ajettavuus on hyvä ja looginen, alusta taas oli aika kova, mutta niin sopii odottaakin 175 hevosvoimaiselta autolta. Automaatti oli sulava ja mukava ja liikkellelähdöt sujuivat pehmeästi. Tosin vastaavasti sitten kickdownissa auto ei pääse DSG-laatikon nopeuteen.

Auton upea ulkonäkö oli tiedossa, mutta sisätilojen laatu pääsi positiivisesti yllättämään. Hinnat kohoavat automaatilla ja pakollisilla varusteilla minulle ihan liian korkeaksi, mutta mikäli Mazda panostaa uudessa Kutosessa ruostesuojaukseen voi auto olla vuoden käytettynä ihan kiinnostava vaihtoehto. Vi Biligaren ruostetestissä uusi CX-5 saikin jo 4 tähteä viidestä, joten ehkä Mazda on oppinut suojauskäsittelyn tärkeyden vihdoin.
Ilmeisesti ajamasi malli oli 19 tuumaisilla vanteilla, sillä itse en ole kokenut rengasääniä häiritsevänä 17 tuumaisten kanssa.Oma on tietenkin vielä sedan malli joka vaikuttaa ääniin.Rengasäänet mielestäni samalla tasolla kun oli exeossani kitkoilla.

Seppo

Lainaus käyttäjältä: kolli - 24.01.13 - klo:07:58
Näillä selkeillä pakkaskeleillä ei ole ollut mitään huomauttamista automaatti-ilmastoinnin toiminnassa.Autossa ei ole tällä hetkellä mitään esilämmitysta joten alkuun olen manuaalisesti suunnannut puhalluksen tuulilasille ns. huurteenpoistoasentoon ja hetken päästä automaattitoiminto päälle.Moottori lämpenee ripeästi ja lämpöä tulee tasaisesti ohjaamoon.Ajomatkat ovat (kuten aiemmin mainitsin) olleet melko lyhyitä,joten sekin kertoo toimivasta systeemistä.Tämä siis pakkaskeleillä.Automaatti-ilmastointi myös pitää puhallusnopeuden riittävän voimakkaana mahdollisimman nopean lämpiämisen aikaansaamiseksi.Hyundaissa tämä ominaisuus tökki joten sitä jouduin ohjaamaan manuaalisesti.
Hyvältä kuulostaa! Ekan sukupolven kutosessa varpaat jäätyy reippaalla pakkasella ajellessa. Hyvä jos uusimmassa mallissa olisi päästy tasaiseen ja toimivaan lämmönjakoon. Maantiellä viihtyvälle se on tärkeä asia ja tää uusi kutonen kiinnostaa kun näyttää niin nätiltä. :)

Ursus

Täytyihän tämäkin uutuus tyypätä. Ajoin sedan mallisia bensoja toinen 145 ja toinen 165 hv malli. Itselläni oli aikoinaan vm. 2009 kutonen joten kiva vertailla. Tuttua oli laadun tunne. Ei natinoita eikä repsottavia sovituksia. Mutta pettymys oli suuri kun ajoon pääsi. Rengasmelu aivan tautinen. Ensimmäisessä oli 17 " nastat ja toisessa 17 " kitkat. Kitkoillakaan auto ei tuntunut yhtään hiljaisemmalta kuin emännän v. 2012 octavia misukan 15 " nastoilla. Mielestäni auto oli parempi ajaa 17 " nastoilla. Ei aiheuttanut kyllä minkäänlaista ostohysteriaa. Auto on hienon näköinen kieltämättä mutta se ei yksin riitä.   

Ton-1

Taitaa olla Mazda:n perisynti tämä rengasäänien kulkeutuminen, edellinen 323 (tehty samalle alustalle kuin tuolloinen 626) oli myös ihan helvetillinen ajaa 140 km/h vauhteja, tuo arvosana tulee niistä rengasäänistä, ei ollut mitään toivoa kuunnella musiikki tuolloin sivistyneesti.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

kolli

Melko tarkkakuuloisia kavereita tuntuu olevan porukka, joka on koeajanut uuden kutosen.Itsekin aika monia uutuuksia ajanut, joten en kyllä millään saa autosta  käsitystä, että olisi" tautisen meluinen".
Näin siis kitkarenkain.Toki markkinoilla on hiljaisempi autoja.Ehkä sitä on kuulo heikentynyt iän myötä.

jtni

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 27.01.13 - klo:12:10
...ei ollut mitään toivoa kuunnella musiikki tuolloin sivistyneesti.
Eikä ainakaan mazdan perusmankalla tuohon kovin hyviä mahdollisuuksia olisi muutenkaan. Ehkä isoin puute omassa kuutosessa on äänentoisto, se on surkea. Kaiuttimia vaihtamalla tuosta saisi kylläkin suht pienellä vaivalla paremman. Saa nähdä ovatko jo edes vähän panostaneet tuohon osa-alueeseen, jos ei ruksi bosea.

Viime talvena tuli kolmosta kokeiltua ja nokian nastarenkailla rengasmelultaan laite oli kyllä aika karmaiseva. Kuitenkin tämä -08 kuutonen on taasen omasta mielestäni hiljainen auto. Ainakin selkeästi hiljaisempi laite kuin -06 octavia. Täytyisi varmaan käydä kokeilemassa mihin suuntaan menee tuon malliuudistuksen myötä, harvemmin kuitenkaan huonompaan suuntaan.
Skoda Suberb 2.0TDI -11, Mazda 6 2.0TD -08
Ex Skoda Octavia 2.0TDI -06, Audi A3 1.9TDI -03, VW Golf 1.9TDI -99
VW Passat 2.0FSI -05, Mazda 626 1.8 -00

kolli

Renkailla voi olla myös suuri merkitys.Itsellä on alla contin kitkat ja ne on mielestäni ok renkaat melun suhteen.Mazdalla kyllä tyrkyttivät talvirenkaiksi jotain dunlopin rengasta, mutta en huolinut.
Tämä renkaista johtuva melu on kyllä nykyautoissa se pahin äänihaitta.Saa nähdä mitä tapahtuu kun keväällä laittaa bridgestonen kesärenkaat alle.Jos tulos on samankaltainen kuin oli leonissa niin kutonen lähtee vaihtoon.Sellaista  äänimaailmaa en enää omaan autooni kaipaa.

fourvalve

Rengasmelu harvemmin ratkeaa renkaan vaihdolla, useat automerkit eivät panosta riittävään äänieristykseen ja tulos on tämä mikä mazdaakin vaivaa.
Tietysti uusilla kitkoilla jokainen auto on hiljainen.
Hyvä esimerkki on lattiamaton paksuus, siis ei ne irtomatot vaan koko matto.
Pojan BMW e36 tuli tuossa syksyllä fiksattua ja otin lattiamaton pois apumiehen puolelta, maton paksuus pyöränkoteloa vasten on parhaimmillaan 10cm, joten ei tarvitse ihmetellä miten hiljainen kärry on verrattuna omaan A4 -08 jossa nastat ropisee miehekkäästi ;D
BMW z4 3.0i roadster

kolli

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 27.01.13 - klo:19:15
Rengasmelu harvemmin ratkeaa renkaan vaihdolla, useat automerkit eivät panosta riittävään äänieristykseen ja tulos on tämä mikä mazdaakin vaivaa.
Tietysti uusilla kitkoilla jokainen auto on hiljainen.
Hyvä esimerkki on lattiamaton paksuus, siis ei ne irtomatot vaan koko matto.
Pojan BMW e36 tuli tuossa syksyllä fiksattua ja otin lattiamaton pois apumiehen puolelta, maton paksuus pyöränkoteloa vasten on parhaimmillaan 10cm, joten ei tarvitse ihmetellä miten hiljainen kärry on verrattuna omaan A4 -08 jossa nastat ropisee miehekkäästi ;D
Miten sulla a nelkku  reagoi kesärenkaisiin.Kaverin vastaava piti melua dunlopin ensiasennus kumeilla, mutta vaihto kumhon renkaisiin muutti auton selvästi hiljaisemmaksi.Tosin rengas ei ollut niin "sporttinen".
BMW on kyllä aina osannut tehdä hiljaisia autoja.Isä vainaan -84 mallinen 525 peittosi monet nykyautot hiljaisella äänimaailmallaan.

fourvalve

Audissa 225/45-18 hankookin kesärenkaat ja kyllä niistäkin melua lähtee, ongelma on tosiaan autossa ei renkaissa. Bemarissa 225/40-18 nangang ja hiljaisempi.
BMW z4 3.0i roadster

kapsu

Lainaus käyttäjältä: Seppo - 26.01.13 - klo:20:50
Hyvältä kuulostaa! Ekan sukupolven kutosessa varpaat jäätyy reippaalla pakkasella ajellessa. Hyvä jos uusimmassa mallissa olisi päästy tasaiseen ja toimivaan lämmönjakoon. Maantiellä viihtyvälle se on tärkeä asia ja tää uusi kutonen kiinnostaa kun näyttää niin nätiltä. :)
AAC-toimintaa on korjailtu jo GH-korimalliin, samoin tuota aiemmin moitittua meluisuutta mikä oli alkup. kutosesssa.
Optima Phev, Kona EV FL, Eclipse '96

JeanC

Ajettu uusi kutonen 175hv diisselillä farkkuna. Positiivinen maku jäi, hieman kyllä nypyttää.

kolli

Ensimmäinen tankillinen ajettu uudella kutosella.Kulutus n. 7, 8 litraa sadalla.Pääosa  ajosta ollut työmatkaa, joka on 14 km koostuen lyhyestä kaupunkiajosta, moottoritiestä jä kehä 3 ruuhkista.Ei esilämmitystä moottorissa.Kyse siis 2  litraisesta bensa automaatista sedan korilla.Tehtaan lupaus yhdistetyksi kulutukseksi 6, 0 l.Näillä ajosuoritteilla en pidä kulutusta pahana uuden karhealle autolle.
Ilmojen lämmetessä ja voimansiirron herkistyessä kulutus tulee tippumaan , toivotaan ainakin ;)

Vaginisti

Uusi 6 käyty koepolkemassa, tukevan tuntuinen auto on, koeajoauto oli farmari, diesel ja automaatti. Kiihtyy ripeän oloisesti, sen mitä nyt näillä keleillä voi todeta. Mukava auto on ajaa kaikki on oikeastaan kohdallaan, rengasmelu oli kyllä yllättävän kova, vaikka alla oli kitkat. Automaatti toimi hienosti, ei mitään moitittavaa.

Routa

Kävin istumassa uuden kutosen, kun ihan kotiin asti tuli esite. Ajoasento tuntui hyvin pitkälti tutulta ja turvalliselta Mazdalla nykyäänkin ajavan näkökulmasta. Edelleenkin kaipaisin ratin pituussäätöön lisää mittaa. Premiumin nahkaratti tuntui kyllä muuten tosi käteensopivalta. Sedanin lastausaukko käyttökelvottoman pieni ja farkunkaan tavaratila ei suuren suurelta vaikuttanut. Esillä oli puolenkymmentä autoa ja kaikki vähintään Premium-varustein. Auto itsessään on todella hienon ja arvokkaankin näköinen varsinkin sedanina. Sellaista tämä pitää saada fiilista ei tullut missään vaiheessa.

Koeajo jäi välistä. Täällä kun Mazdat myydään saman katon alta kuin Volvot niin pitäisi ilmeisesti olla keski-ikäinen mursuviiksi että myyjä edes vaivautuu juttusille.
Entinen VAG-kuljettaja.

Ouzi

Tuli ihan ex tempore ajettua uusi mazda 6. 2,5 luxury automaatti sedan
Hyvä ajettava ja tilava. 19 tuumaisilla kitkoilla oli tosi meluinen. Samoin eri näiset tuulen suhinat vaivasi. Kivastihan tuo kulki tuolla moottorilla ja vaihteisto toimi hyvin. Ei yhtään herättänyt osto kuumetta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy