Mistä Fabia 06 combiin uudet sivupeilit?

Aloittaja rautakansleri, 03.05.13 - klo:13:15

« edellinen - seuraava »

rautakansleri

Löytyykö sivupeilejä jostain muualta kuin maahantuojalta. Peilissä sähkölämmitin ja  sähkösäätö.

Peileistäni on jostain kumman syystä  syöpynyt  hopeointi  puoliksi pois ja nyt on vaihdettava peiliosa. Pystyykö pelkän peiliosan vaihtamaan?

Kuinka saan muuten peilin irti ovesta?

t. RR

skoodaman

moi! oiva paikka on varaosahaku ;D tai sitten vaihtaa pelkän lasin! varovasti kampeamalla lasi irti,muovilasta tai muu vast. itse sain ad-varaosasta uuden lasin ;D

tarzi

Ei se lasi ole kallis marmoriltakaan, oisko n. 50 euroa??
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

rautakansleri

Kertokaas miten tuo "kampeaminen varovasti"  tehdään!

Pitääkö peili irrtottaa ovesta vai  miten?
Ilmeisesti lastaa lasin ja  peilirungon väliin ja nitkutusta ulospäin?

Onko väliä mistä suunnasta  lähden kampemaan ( sivuilta, kulmista, ylhäältä) ?

t. Epätietoinen ja monesti osia rikkonut

bulgari

Onkohan peililasi vaihdettu tässä tapauksessa. Omaan Fabiaan vaihto edessä, molemmat peililasit. Kannattaako yrittää itse?

fabio

Puolison Fabiassa (-07 6Y3) oli molemmissa sivupeileissä himmentymää. Vaikuttaa tyyppivialta ja johtuu kuulemma peilien lämmityksestä.

Tilasin ebaystä uudet peililasit (alle 30e/pari) ja hain halpakaupasta muovisen talttasarjan. Lasit oli aika tiukassa ja hetken pelkäsin peilin tai ympäröivän muovin hajoavan, mutta niin vain sivu kerrallaan nitkuttamalla peilit lähti irti. Sellainen juttu vaan että lämmityksen johtojen liittimet oli eri nurkissa kuin vanhoissa peililaseissa, ja johdot ei enää yltäneet kiinni. Tein itse jatkojohdon pätkät ja nyt on uudet peilit asennettuna. Mielestäni suht helppo homma kunhan vain uskaltaa vääntää peililasin irti. Mitään puutalttaa tms kovaa/metallista ei todellakaan kannata tuossa käyttää.
---------------------------------------------------------------------

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy