Vikaa Octavian manuaalivaihteistossa?

Aloittaja MOIO, 02.04.13 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

MOIO

Pakko ihmetellä tätä asiaa täälläkin... Mulla on kohta 2 vuotta vanha manuaalivaihteinen Octavia 1.8 TSI. Viimeaikoina olen alkanut kiinnittää huomiota vaihteiden kytkeytymiseen ja siis tämän tapahtuman jouhevuuteen. Eli käytännössä musta tuntuu, että vaihteet eivät kytkeydy niin siististi kuin pitäisi. Parhaiten huomaan tämän vaihtaessa kakkoselta kolmoselle. Kun vaihdekeppi on puolessa välissä 2 ja 3 vaihdetta tuntuu selkeästi siltä, että rattaat ottavat yhteen ja keppiä pitää ikään kuin työntää enemmän kuin muiden vaihteiden välillä. Eikö vaihteen kuuluisi ikään kuin napsahtaa kohdalleen ilman mitään pienimpiäkään värinöitä juuri ennen kuin vaihde menee silmään? Kuvittelenko tässä vain olevan jotain vikaa vai toimiiko vaihtotapahtuma muillakin samoin? Voiko tämä olla säätökysymys vai onko laatikossa vikaa? Täytynee käydä joka tapauksessa näyttämässä huollossa koska takuuta on vielä 1 kk jäljellä...   

Epes

Ensimmäinen mitä kannattaa kokeilla on vaihteistoöljyn vaihto. Parasta mahdollista, kyseiseen vaihteistoon sopivaa liukastetta sisään ja sitten ihmettelemään miltä vaihteisto sen jälkeen tuntuu.

MOIO

Autolla on ajettu vasta 32000 joten luulisi öljyjen olevan vielä ok...

Nakunaakka

Mulla on 2007 manuaskillinen 103kw TDI. Mie huomasin jo koeajossa karheuden ja epäilinkin et loota menossa pjaskaks mut sit mulle sanottiinkin tuntijalta jolla ollu jo ikänsä skoda että skodissa on ihan normaalia tollanen.. Tosin enhän nyt voi tietää millanen sun loota on pelkän kirjoituksen perusteella eli kannattaa vaihtaa / vaihdattaa ne öljyt. Tosin mulle sanottiin ettei laatikkoöljyjä voi vaihtaa ilman että loota otetaan irti, lisäksi se pitää viel kumota ylösalaisin???

Epes

Lainaus käyttäjältä: MOIO - 02.04.13 - klo:10:16
Autolla on ajettu vasta 32000 joten luulisi öljyjen olevan vielä ok...

Meillä oli reilu 10v sitten saman verran ajettu diesel-Octavia jossa oli samanlaista vikaa ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa. Takuuna vaihtoivat tehtaan vaihteistoöljyt omien sanojensa mukaan parempiin ja vot, vaiva katosi. Vielä edullisempi korjausyritys olisi vaihdekepin vivuston säätö, jos sellainen on mahdollista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy