Audi A3 Sportback Business Sport 1.6 TDI -13

Aloittaja Voimasavu, 22.03.13 - klo:23:20

« edellinen - seuraava »

Voimasavu

Laitetaan nyt vihdoinkin uutukainen esittelyyn tänne autotallin puolelle!
27.2.2013 käyttöönotettu Audi A3 Sportback Business Sport 1.6 TDI. Väri briljantinpunainen.

Lisävarusteita hillitysti:
- PU7 Automaattisesti himmentyvä taustapeili
- 9VS Bang & Olufsen Sound System
- 7X5 Park Assist "pysäköintiavustin
- QJ1 Sisätilan alumiinioptiikkapaketti
- CJ1 Alumiinivanteet, 5-puolainen "Kinetik"-design (ensiasennusrenkaat Pirelli Cinturato P7, 225/45R17)
- 2Z0 Ilman mallimerkintää ja moottorin tyyppimerkintää
Lisäksi talvirengaspaketti Audin 5-puolaisilla aluilla ja Nokian HKPL7 renkailla (205/55R16) kaupanpäälle.

Jälkiasenteinen Webasto Thermo Top Evo 5 kW, Thermo Call 3 GSM-ohjaus, Defa akkulaturi.

Autolla on nyt ajettu reilu 1000 km ja ensivaikutelma on erittäin positiivinen. Ajettavuus on mainio tällä halvalla ”peräpäälläkin”.  Sisätilan laadukkuus sekä ergonomia kohdillaan ja tilat riittävät hyvin nelihenkiselle perheelle. Eilen pääsi laskemaan ensimmäistä kertaa todellisen kulutuksenkin. Ajotietokoneen mukaan 4,9 l/100 km kun laskennallisesti antoi 5 l/100 km. Varsin tarkka ajotietokoneen lukema siis. Tankkauksen jälkeen tuli ajettua vajaa 400 km maantieajoa, jonka jälkeen (tankkauksen yhteydessä nollattu) ajotietokone näytti 4,4 l/100 km lukemaa. Varsin pienellä menee, vaan ei lähellekään tehtaan lupaamaa. En tuota kyllä odottanutkaan.  Mielenkiinnolla odottelen kommetteja 2.0 TDI kulutuksista. Meidän A4 2.0 TDI quattron (105 kW) laskettu keskikulutus on koko olemassa olonsa ajalta 6,2 l/100 km, mikä on mielestäni melko alhainen nelivedolle. Saa nähdä mihin A3:n kulutus tällä pikkudieselillä asettuu, kun kilsoja kertyy lisää ja moottori ”vetristyy”.   

Vice

Hienoa! :)

Nyt on autotalli korkattu siis A3 SB:n osaltakin  8)

Hyvältä näyttää noi 5arm vanteet uudessa A3:ssa.
Mulla oli ne edellis koppasessa. Tykkäsin, että oli hyvät talvikiekot. Helppo pitää puhtaana ja silmää miellyttävät.

Kulutuskin on maltillinen, kun yleensä se (omissa dieseleissä ainakin) on vasta 10-15tkm kohdilla pudonnut sinne mihin sitten asettuukin.
Taisi nykyisen BMW:n kohdalla noin 0,3-0,5l/100km pudota kulutus ensi kilometrien kulutuksesta nykyiseen, nyt reilu 35tkm mittarissa.

Pepeto

Hieno peli. Itselläkin tällä hetkellä yhtenä kärkivaihtoehtona uudeksi työsuhdeautoksi tämmöinen Business Sport. Väriksi olen harkinnut Scuba Blueta ja vaihteistoksi S-tronicia. Eilen kävin ajelemassa isommalla dieselillä varustettua versiota Vantaan Audi Centerissä ja laatuvaikutelma ja ajomukavuus oli kyllä kohdallaan. Ja sporttipenkit sopivat meikäläiselle tosi hyvin.
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

Cayman

Pääsit näemmä kauppoihin Porin Käyttöauton kanssa? Suorakauppa ilmeisesti kyseessä?Kaksi kertaa yrittänyt tuolla vaihtokauppaa ja molemmilla kerroilla sanottiin että myy vanha kamuxiin ja tule sitten ostamaan!
ID.3 Business
Golf VIII

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Audis - 23.03.13 - klo:10:58
Pääsit näemmä kauppoihin Porin Käyttöauton kanssa? Suorakauppa ilmeisesti kyseessä?Kaksi kertaa yrittänyt tuolla vaihtokauppaa ja molemmilla kerroilla sanottiin että myy vanha kamuxiin ja tule sitten ostamaan!

Jees. Suoraa kauppaa tavoittelin tietysti, mutta en saanut edellistä kutosta myytyä järkevään hintaan. Hankalaa sitä oli muutenkin myydä kun koko ajan on tarvetta kahdelle autolle. Meni siis vaihdossa. Sain kuitenkin ihan kohtuullisen hyvityksen ja kun kaupanpäälle tuli vielä tuo talvikiekkopaketti + kolmosen hinnanalennus niin ihan tyytyväinen olen kauppoihin! Edellisen omistajan (Automarkku) aikoihin tuon liikkeen hyvityksethän olivat aivan naurettavia.

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Vice - 23.03.13 - klo:10:07
Hyvältä näyttää noi 5arm vanteet uudessa A3:ssa.
Mulla oli ne edellis koppasessa. Tykkäsin, että oli hyvät talvikiekot. Helppo pitää puhtaana ja silmää miellyttävät.

Ihan asiallisen näköisethän nuo ovat. Nelkussa on samat. Hienommat mielestäni kuin ne uudet "rotor desing" vanteet eli hyvä säkä että sain nuo. Aika sisäänhän nuo Audin OEM -vanteet jäävät, mutta ei se ole mua koskaan haitannut. Saas nähdä miten nuo kinetik -vanteet asettuvat.

Timpe85

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 23.03.13 - klo:11:47
Jees. Suoraa kauppaa tavoittelin tietysti, mutta en saanut edellistä kutosta myytyä järkevään hintaan. Hankalaa sitä oli muutenkin myydä kun koko ajan on tarvetta kahdelle autolle. Meni siis vaihdossa. Sain kuitenkin ihan kohtuullisen hyvityksen ja kun kaupanpäälle tuli vielä tuo talvikiekkopaketti + kolmosen hinnanalennus niin ihan tyytyväinen olen kauppoihin! Edellisen omistajan (Automarkku) aikoihin tuon liikkeen hyvityksethän olivat aivan naurettavia.

Hieno pelihän tuo on, kiinnostaa itseäkin tuo 1.6TDI kun työmatka piteni 15km->60km/suunta. Kenen kanssa teit kaupat jos saa udella ?
Audi A3 8Y 40TFSIe

Vice

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 23.03.13 - klo:11:57
Ihan asiallisen näköisethän nuo ovat. Nelkussa on samat. Hienommat mielestäni kuin ne uudet "rotor desing" vanteet eli hyvä säkä että sain nuo. Aika sisäänhän nuo Audin OEM -vanteet jäävät, mutta ei se ole mua koskaan haitannut. Saas nähdä miten nuo kinetik -vanteet asettuvat.

Ei noi kuvassa näytä huonosti istuvan (eli liian sisässä olevan), mutta jos itse koet näin olevan niin spaceria väliin 5mm tai 10mm. Siten saa tuotua helposti vanteen siihen kohtaan mihin itse haluaa... Itse mielelläni talvikiekot pidän "korin sisässä" (puhtaana pidon, kivien lentämisen, jne takia), mutta kesällä saa hiukan olla ulompana. Tämä harkinnassa itsellänikin kesävanteiden kanssa eli laittaa spaceria väliin, jotta saa vanteen ulommas. Jos tuntuu huonommalta ajossa niin sitten vaan ottaa pois ne välistä. Slamitilta varmaan itse hankin ne.

EDIT: Jos kovinkin paksut spacerit päätyy laittamaan niin silloin tietysti kannattaa hankkia uudet pidemmät vanteen kiinnityspultit...

Ocu_P

Hieno Audi, onnittelut. :) Seuraan mielenkiinnolla käyttökokemuksiasi.

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Vice - 23.03.13 - klo:21:34Itse mielelläni talvikiekot pidän "korin sisässä" (puhtaana pidon, kivien lentämisen, jne takia), mutta kesällä saa hiukan olla ulompana.

Samaa mieltä, siksi tuo ei haittaa. Olisi pitänyt kirjoittaa alunperin, että "aika sisäänhän nuo varmaan joidenkin mielestä jäävät..." En mä ala kesävanteisiinkaan spacereita hankkimaan, vaikka hieman sisään jäisivätkin.

Voimasavu

Sunnuntaina tuli vaihdettua kesärenkaat alle. Ajettavuus parani huomattavasti, kuten odotettuakin. Rengasmelu pysyi ihan siedettävänä. On se hieno ajettava, varsinkin mutkateillä. Vielä kun olisi kunnon voimalinja... :D

Mittariin ei ole kertynyt vasta kuin n. 2500 km. Ongelmitta ollaan menty tähän asti.   

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy