New Beetlen bensankulutus

Aloittaja Ellu, 03.03.13 - klo:17:38

« edellinen - seuraava »

Ellu

Hei! Ajattelin katsoa, saisinko apua tältä palstalta, täällä kun saattaisi aiheesta tietäviä löytyä  :) Eli, minulla on ollut puolisen vuotta -99 vuosimallin Newbeetle. Olen huomannut, että se kuluttaa bensaa paljon, liikaa. Mitä muiden autot syö? Omani on 2.0 koneella, ajotietokonetta ei ole, mutta olen laskenut, että maantieajossa vie yli 10 litraa/100km. Vikaa saattaisi olla, osaako kukaan heittää mitään villiä veikkausta, missä vois mättää? Kiitos vastauksista :)

Lemon

Tuo kuulostaa valitettavasti ihan normaalilta. Omalla Beetlellä ei aikoinaan päässyt Tampereelta Helsinkiin ja takaisin tankkaamatta välillä. Tuo 8-venttilinen 2.0-kone on jo sinänsä tehoihinsa nähden aika janoinen, ja Beetlen huono ilmanvastaus vielä pahentaa tilannetta esim. Golfiin verrattuna juuri maantie- ja moottoritienopeuksissa.
Kesällä -04 E46 M3 Cabrio Carbon Black ja -71 Fiat 500 L, talvella -21 Golf VIII R Performance Pack Lapiz Blue

käfer

Kuulostaa aika paljolta. Oma Passat vm 95 samalla 8v koneella kuluttaa matka-ajossa n. 7 litraa satasella. Jopa alle sen jos ajaa kiltisti. Voiko ilmanvastus tehdä noin paljon...?

s-mod

Niin, ehkä luotettavuus on parasta antia "kuplalle"  Ei varmaan tai höh
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy