2.0TDI DSG Sisemmän vetonivelen kumin vaihto

Aloittaja Andyks, 07.02.13 - klo:18:21

« edellinen - seuraava »

Andyks

Autona Octavia -07 BMM-koneella, mutta sama ratkaisu lienee käytössä muissakin TDI+DSG paketeissa.

Huollossa tosiaan sanoivat että kuskinpuolen sisempi vetoakselin suojakumi on lähes halki ja "ruiskii" ainetta.

Minkäslainen homma tuo sisemmän kumin vaihto on? Sisäpää irtoaa laatikosta XZN-pultit avaamalla? Mahtuuko sisäpää sellaisenaan jostain välistä työstettäväksi vai pitääkö toisestakin päästä irrottaa jotain? Jos pitää niin alapalloko on helpoin? Vai onko muita vaihtoehtoja? Irtoaako sisempi nivel akselista vetämällä sellaisenaan via onko siellä jokin lukitussokka joka pitää irroittaa ensin?

Kumia tai sisäpään niveltä ei näkynyt löytyvän ainakaan motonetin valikoimista... eikai tämä vaan ole sellainen että menee koko akseli vaihtoon jos nivel tai kumi on rikki?

tarzi

Alapallo irti niistä kolmesta pultista ja xenon säätövipu irti( jos löytyy) alatukivarresta niin sitten mahtuu tulemaan ihan nätisti sieltä välistä.

hae alkuperäinen kumi on halpa ja kestää sit taas jonkun aikaa, paremmi ku tarvikekumit.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Andyks

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 07.02.13 - klo:18:54
Alapallo irti niistä kolmesta pultista ja xenon säätövipu irti( jos löytyy) alatukivarresta niin sitten mahtuu tulemaan ihan nätisti sieltä välistä.

hae alkuperäinen kumi on halpa ja kestää sit taas jonkun aikaa, paremmi ku tarvikekumit.

Entäs se sisäpään nivelen irroitus että kumin saa paikalleen? onko se aivan irti ja putoaa pois kun kumin irroittaa vai pääseekö laatikon suunnasta irroittamaan jonkin sokan, vai vaatiiko jotain työkaluja (ulosvetäjää tms..)? Jotenkin hämärästi muistelen että joissain vag-malleissa tarttis ihan prässillä painaa se sisäpään nivel irti irti...

Kotipihalla jos alkaa loskassa pukkien päällä tämmöstä tekemään niin ois hyvä vaan etukäteen tietää kaikki tarvittavat vermeet.. :)

tarzi

kumin irrotuksen jälkeen jalkaosa putoaa pois. sen alla ihan normaali seger-sokka on ja varovasti naputtelet sen tripodin irti sokan irrotuksen jälkeen. tripodi menee kahdella eri tavalla akselille että muista kummin päin sen siitä otit pois. tuota hommaa ei oikein voi ryssiä kyllä mitenkään
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Marko

Semmonenkin siinä,että jos tulee ruostumattomalla pannalla kiinni laitettavaksi,niin vaatii melkein semmoset puristuspihdit.On aika jämyä tavaraa toi rosteripanta,ei onnistu kiristys tavallisilla tongeilla.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

vwp

Voiskos joku vielä vahvistaa, että onko tuo sisemmän nivelen laipan XZN-pulttien avaimen koko M10 vai joku muu?
Eli ne kuusi pulttia millä akseli tulee laatikkoon kiinni laipastaan.
Kuinkas kireällä ovat, vaatiiko 1/2" vääntimellä olevan vai riittääkö pienempi sarja?
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Janneh

Lainaus käyttäjältä: vwp - 23.06.15 - klo:08:10
Voiskos joku vielä vahvistaa, että onko tuo sisemmän nivelen laipan XZN-pulttien avaimen koko M10 vai joku muu?
Eli ne kuusi pulttia millä akseli tulee laatikkoon kiinni laipastaan.
Kuinkas kireällä ovat, vaatiiko 1/2" vääntimellä olevan vai riittääkö pienempi sarja?

EI oo kauaakaan kun niitä pulteja pyörittelin 1/2" räikällä. Harmi tuota kokoa en muista. Suosittelen ostamaan Biltemasta jonku sarjan ku eivät montaa euroa maksa kpl. Niitä XZN kantoja on käytetty muuallakin erikokoisia. Ota joku kaveri pitämään renkaasta kiinni/pyörittämään seuraavaan kotaan niin ei mee hermo

vwp

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 23.06.15 - klo:11:45
EI oo kauaakaan kun niitä pulteja pyörittelin 1/2" räikällä. Harmi tuota kokoa en muista. Suosittelen ostamaan Biltemasta jonku sarjan ku eivät montaa euroa maksa kpl. Niitä XZN kantoja on käytetty muuallakin erikokoisia. Ota joku kaveri pitämään renkaasta kiinni/pyörittämään seuraavaan kotaan niin ei mee hermo

Joo ajattelin tuollaisen sarjan käydä hakemassa. Isompia M16 -> on jo yhden sarjan saanut ostaakin, mutta nuohan eivät niin isoja ole
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vwp

Lainaus käyttäjältä: vwp - 23.06.15 - klo:08:10
Voiskos joku vielä vahvistaa, että onko tuo sisemmän nivelen laipan XZN-pulttien avaimen koko M10 vai joku muu?

Koska itse jouduin tätä taas pohtimaan hylsykaupassa kun olin unohtanut XZN-sarjan 100 km päähän tallista, niin vastaan itselleni ja muille tietoa joskus etsiville, että se XZN hylsy on kokoa M10
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy