Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Jyri

Lainaus käyttäjältä: akfr - 09.07.14 - klo:10:43
Kyseessä tietysti makuasia, mutta pidän Bluetoothia ehdottomasti parhaana vaihtoehtona.
Kortissa on se huono puoli, että mikäli haluaa vaihtaa sen sisältöä, se pitää aina muistaa ottaa autosta pois ja viedä takaisin.
Puhelin on taskussa jokatapauksessa, ilman erillistä "vaivaa"
Tai jos hankkii tarpeeksi ison kortin että sinne mahtuu kaikki musiikki niin ei tarvitse korttia ulkoiluttaa ;)

akfr

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 09.07.14 - klo:10:52
Tai jos hankkii tarpeeksi ison kortin että sinne mahtuu kaikki musiikki niin ei tarvitse korttia ulkoiluttaa ;)

Kyllähän sitä tarvitsee aina kun jotain uutta hankkii.
Ja toisaalta, Bluetoothia käytettäessä saa musiikin lisäksi hands-freen.
Itse olen ensimmäisestä Octaviastani (-09) asti käyttänyt Bluetoothia musiikin kuunteluun, enkä osaa kuvitella parempia vaihtoehtoja.

Mutta noh, kuten sanoin, makuasia.
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

tet

Lainaus käyttäjältä: akfr - 09.07.14 - klo:10:57
Itse olen ensimmäisestä Octaviastani (-09) asti käyttänyt Bluetoothia musiikin kuunteluun, enkä osaa kuvitella parempia vaihtoehtoja.

Minulla on jäänyt bluetoothin kautta musat soittamatta ja olen tyytynyt radioon. Syynä se, että ainakaan tuon Swing-soittimen kanssa ei bluetoothia pysty ohjaamaan radiosta tai rattinapeista. Vaihtoehtoina on vain suoraan puhelimesta ohjaus tai erittäin suppeat äänikomennot (seuraava/edellinen raita). MDI:llä onnistuu radiosta biisien ja kansioiden valinta. Onko tuo muuttunut näissä uusimmissa, joko valinnat toimii myös bluetoothin kautta?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

maher

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 09.07.14 - klo:10:52
Lainaus käyttäjältä: akfr - 09.07.14 - klo:10:57
Kyllähän sitä tarvitsee aina kun jotain uutta hankkii.
Ja toisaalta, Bluetoothia käytettäessä saa musiikin lisäksi hands-freen.

Kyllä, bluetoothin kautta toistuu musiikit hyvin, Spotifystä lähinnä. Akku tietty Lumiasta tyhjenee näin pian, mutta onpahan aina mieluisaa musiikkia ja saa kympin kuukausisijoitukselle lisäarvoaikaa ;)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

poujo

Lainaus käyttäjältä: maher - 09.07.14 - klo:15:15
Kyllä, bluetoothin kautta toistuu musiikit hyvin, Spotifystä lähinnä. Akku tietty Lumiasta tyhjenee näin pian, mutta onpahan aina mieluisaa musiikkia ja saa kympin kuukausisijoitukselle lisäarvoaikaa ;)

OT, spotifyhän toimii myös ilmaiseksi nykyään luureissa.
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: akfr - 09.07.14 - klo:10:43
Kyseessä tietysti makuasia, mutta pidän Bluetoothia ehdottomasti parhaana vaihtoehtona.

akfr, hyvä niin  :)  Vastasin kysyjän kysymykseen tikku vai kortti.

Skodasince09

Tilasin TDI manuaali Combi RS:n kuten em. +tavaratilan väliverkko. Odotteluaikaa tulee ilmeisesti noin 6 - 9 kk.

Selvennyksenä vielä aiempaan sekaannukseen:
Tavaratilan väliverkko on tehdastilauksena pehmeä ja liikkeessä asennettuna "koiraverkkomallin" metallinen. Ilman tätä foorumia olisi jäänyt tuokin seikka selvittämättä. Kiitos.
Ei autoremonttia ilman verta.

maher

Lainaus käyttäjältä: poujo - 09.07.14 - klo:16:45
OT, spotifyhän toimii myös ilmaiseksi nykyään luureissa.

OT. Kyllä, mutta rajoitetusti :)

kaide

Mitenkäs porukan bensaräsät on öljyä imeskelleet ? Mulla nyt 8 tkm takana ja alkoi itkemään että pitäs lisätä ja litran sai kaataa . Eturenkaita on jostain syystä syönyt niin että joutuu tänä kesänä vielä parin hankkimaan  :P Noin muuten, täysin huoletonta menoa ja kulutus on tippunut 8 litraan keskimäärin
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

pulttiboi

Lainaus käyttäjältä: kaide - 10.07.14 - klo:21:34
Mitenkäs porukan bensaräsät on öljyä imeskelleet ? Mulla nyt 8 tkm takana ja alkoi itkemään että pitäs lisätä ja litran sai kaataa . Eturenkaita on jostain syystä syönyt niin että joutuu tänä kesänä vielä parin hankkimaan  :P Noin muuten, täysin huoletonta menoa ja kulutus on tippunut 8 litraan keskimäärin

Eipä ole tarvinnut öljyä lisätä. Ajettu 7 tkm ja öljypinta vähän puolivälin alapuolella.
Eikä ole renkaatkaan vielä loppu vaikka happea on annettu sopivasti. Long term kulutus näyttää nyt 6.5. Tyytyväinen voi olla.

JMTL

Sama täällä. About 7tkm mittarissa, ja just vkloppuna kurkkasin öljytikkuun. Oli aivan ylärajassa, eli ei oo syöny yhtään. Long term näyttää 7,8l, ja keskinopeus tais olla 55km/h.
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

kaide

Lainaus käyttäjältä: JMTL - 11.07.14 - klo:08:08
Sama täällä. About 7tkm mittarissa, ja just vkloppuna kurkkasin öljytikkuun. Oli aivan ylärajassa, eli ei oo syöny yhtään. Long term näyttää 7,8l, ja keskinopeus tais olla 55km/h.

Mitä helvettiä ? Yksi puhuu ihan levottomia 6,5 litrasta ja toinenkin alle kasista ?!? Mä en saa menemään alle kasin kuin tasasella 90kmh vauhdilla . Tosin, who cares . Ohituksissa napautetaan aina laatikko sportille ja runttastaan  jalka suoraksi , kait se pikkusen verottaa  :P  Edelleenkin tykkään tuon auton ohituskiihtyvyydestä , wow ! Paikaltaan se lähtee kun lehmä suosta , mutta 80-120 kmh on mahtavuutta !

EDIT : ainiiiiinnn , nää pihistelijät ajaa manuaalilla . On siinä näemmä huomattava ero !
Peugeot 205 GTI MI16 -90

sulevan

En pihistele ja ajan ihan normaalisti välillä antaen happeakin kunnolla ja kulutus long term on noin 7.4 l (ajettu 11000 ja alkaa olla kohta eturenkaat finaalissa, eli kenkää saa välillä). Työ matkalla saattaa mennä jopa 6.8 l. Ja työ matka on 45km suuntaansa josta 35 km kehä 3:sta. Kyseessä TSI DSG.
ŠKODA Octavia III Combi 2.0 TSI RS 245 DSG Corrida Red 2018

maher

Lainaus käyttäjältä: kaide - 11.07.14 - klo:10:05
Mitä helvettiä ? Yksi puhuu ihan levottomia 6,5 litrasta ja toinenkin alle kasista ?!? Mä en saa menemään alle kasin kuin tasasella 90kmh vauhdilla . Tosin, who cares . Ohituksissa napautetaan aina laatikko sportille ja runttastaan  jalka suoraksi , kait se pikkusen verottaa  :P  Edelleenkin tykkään tuon auton ohituskiihtyvyydestä , wow ! Paikaltaan se lähtee kun lehmä suosta , mutta 80-120 kmh on mahtavuutta !

EDIT : ainiiiiinnn , nää pihistelijät ajaa manuaalilla . On siinä näemmä huomattava ero !

Pakko kommentoida, vaikka dieselillä ajankin, että kyllähän ajotavalla ja sport-moodin käytöllä vaihteistossa jne. on kulutukseen isokin vaikutus. Omakin TDI nostaa kulutuksen reilusti päälle kutoseen, jos "liikaa" antaa kaasua, tasaisella menolla pääsee huomattavasti pienemmällä, mutta rajut ohittelut yms. nostaa kulutusta reippaasti. Lisäksi aina kun mahdollista nostan kaasun ylös ja annan rullatan, näkyy välittömästi keskikulutuksessa. Ohituskiihtyvyys on tosiaan mukava tässä autossa :)

Epes

Ei kyllä pitäisi olla minkäänlaista eroa!

Nudde

Lainaaajettu 11000 ja alkaa olla kohta eturenkaat finaalissa, eli kenkää saa välillä).

On sitten sudittu hieman jos noin nopeaa menee renkaat :)

sulevan

Kyllä luistoneston keltainen valo on tullut tutuksi ;D
ŠKODA Octavia III Combi 2.0 TSI RS 245 DSG Corrida Red 2018

akfr

Kaikki ei riipu rahasta.
Manuaalilla ajavat myös ne, jotka eivät pidä automaatista.
Itse kävin DSG RS:n koeajamassa, eikä se vaan tuntunut yhtä hyvältä.

Onhan DSG ihan kätevä jos ajaa paljon kaupungissa ja rauhallisesti.
Omasta mielestäni siihen sporttisempaan menoon manuaali sopii paremmin.
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

pulttiboi

No eipä ole mitään säästöajoa ollut. Toki suurin osa ajosta maantiellä, mutta kuitenkin aina ollaan ohi menty reippaalla vauhdilla jos joku on perä edellä vastaan tullut. Käytännössä 6.5-7 välillä ollut kulutus kesällä. Talvirenkailla ja nopeuksilla menee oikeestaan aina 5-6 l/100km. Renkaiden vierintävastus vaikuttaa erittäin paljon.

Epes

Lainaus käyttäjältä: pulttiboi - 11.07.14 - klo:11:34
No eipä ole mitään säästöajoa ollut. Toki suurin osa ajosta maantiellä, mutta kuitenkin aina ollaan ohi menty reippaalla vauhdilla jos joku on perä edellä vastaan tullut. Käytännössä 6.5-7 välillä ollut kulutus kesällä. Talvirenkailla ja nopeuksilla menee oikeestaan aina 5-6 l/100km. Renkaiden vierintävastus vaikuttaa erittäin paljon.

Nämähän alittavat jo dieselin kulutuslukemat! Kuinka pienellä menisikään, jos vähän yrittäisi .......

maher

Lainaus käyttäjältä: sulevan - 11.07.14 - klo:10:15
(ajettu 11000 ja alkaa olla kohta eturenkaat finaalissa, eli kenkää saa välillä).

Hui, noin vähän aikaa ja matkaa mittarissa ja eturenkaat finaalissa!? WTF! Kyllä mäkin olen antanut kaasua, mutta renkaat on erinomaisessa kunnossa, mittarissa 12300 - pari viikkoa nastoilla ajoa.

tet

Lainaus käyttäjältä: pulttiboi - 11.07.14 - klo:11:34
Renkaiden vierintävastus vaikuttaa erittäin paljon.

Ja jarruttelu vaikuttaa vielä enemmän. Repiväkään kiihdytys ei tuhlaa energiaa, paitsi jos renkaat sutivat. Jarrutus on se mikä tuhlaa. Polttoaineen ja jarrupalojen kuluminen kulkevat aika käsi kädessä. Toki nopeus on vielä yksi merkittävä asia, mutta oletan nyt kuitenkin että lähtökohtaisesti kaikki räsämiehet ajavat suurin piirtein rajoitusten mukaan, eikös vain? ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

lumberg

Lainaus käyttäjältä: sulevan - 11.07.14 - klo:10:15
ajettu 11000 ja alkaa olla kohta eturenkaat finaalissa

Mahtaiskohan olla liian vähän ilmaa renkais? Itellä kulu viimekesän 225/40/18 kumist keskikohta 10000 jälkee ja rengasfirmas sanottii et toi koko kuluttaa renkaan keskiosan vähäsil paineil........
Skoda Octavia RS 2.0tsi DSG

darthjysky

Nyt ku tullu oltua lomalla mökillä kaukana kaikesta ni tuo 6,5 tuntuu jo iha realistiselta. Jyskylässä pyöritellessä ei pääse lähellekkää. Matka-ajossa räsän saa kyllä kulkemaa pirun vähällä.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Devl

Edellinen tankillinen meni 7.3 l/100km laskennallisesti, ajotietokone näytti kumma kyllä täysin samaa. Matka-ajossa olen päässyt 6.1 l/100km (talvella jopa 5.7l/100km), mutta vaatii jonkin verran yritystä. Normaalisti matka-ajossa kulutus pyörii 7 l/100km molemmin puolin ja kaupungissa 8litran molemmin puolin. Ennakoivalla ajolla ja rauhallisilla kiihdytyksillä saa litran tai pari pudotettua kulutuksesta, mutta eihän sitä räsää niin malta ajaa ;). En ikinä uskonut noihin luvattuihin kulutuksiin, minulle riitttää että menee alle 8l/100km. TSI+DSG combo alla.

JVR

Lainaus käyttäjältä: maher - 11.07.14 - klo:11:48
Hui, noin vähän aikaa ja matkaa mittarissa ja eturenkaat finaalissa!? WTF! Kyllä mäkin olen antanut kaasua, mutta renkaat on erinomaisessa kunnossa, mittarissa 12300 - pari viikkoa nastoilla ajoa.

Onko pyöränkulmat tarkistettu? Jos edessä on liikaa aurausta niin varmasti kuluu renkaat äkkiä.
Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

teräksenharmaa

DSG:n hoitaessa vaihdot ajoin tuossa juuri 750 km keskikulutuksella 6,6 l/100 km keskinopeudella 90 km/h. Siihen sisältyi reilun sadan kilometrin etappi satasen keskinopeudella todellista ja tuolloinkaan kulutus ei ollut kuin kymmenyksen koholla tuosta keskiarvosta. Ja mukaan mahtui kyllä aika paljon ohituskiihtyvyyden rajojen etsimistä. Ohitusten vastapainoksi jonon mukana matelu laski lukemia.

Jotenkin jäi sellainen tuntuma, että rauhallisella ajotayylillä pääsisi tosi alhaisiin lukemiin. Kasiin tarvitsee jo nostaa nopeus varsin korkeaksi matka-ajossa. Kaupungissa mun RS polttaa jompaljon enemmän, mutta matka-ajossa yllätyin kulutuksen vähyydestä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: akfr - 11.07.14 - klo:11:22

Onhan DSG ihan kätevä jos ajaa paljon kaupungissa ja rauhallisesti.
Omasta mielestäni siihen sporttisempaan menoon manuaali sopii paremmin.
Sporttimoodi vaan päälle laatikkoon ja sen jälkeen kierrosalue on aina sopiva rauhattomaan menoon.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tet - 11.07.14 - klo:11:51
Ja jarruttelu vaikuttaa vielä enemmän. Repiväkään kiihdytys ei tuhlaa energiaa, paitsi jos renkaat sutivat. Jarrutus on se mikä tuhlaa. Polttoaineen ja jarrupalojen kuluminen kulkevat aika käsi kädessä. Toki nopeus on vielä yksi merkittävä asia, mutta oletan nyt kuitenkin että lähtökohtaisesti kaikki räsämiehet ajavat suurin piirtein rajoitusten mukaan, eikös vain? ;)

Repivässä kiihdyttelyssä kierrokset nousevat epätaloudelliselle alueella. Löpöä säästyy jos kiihdyttelee rauhallisemmin alhaisemmilla kierroksilla.

Maassa maan tavalla. Venäjän puolella matka-ajossa oli vaikeuksia päästä alle kympin keskikulutukseen, mutta Suomessa kulutus tipahti alle seiskaan.

kaide

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 11.07.14 - klo:13:48
Nyt ku tullu oltua lomalla mökillä kaukana kaikesta ni tuo 6,5 tuntuu jo iha realistiselta. Jyskylässä pyöritellessä ei pääse lähellekkää. Matka-ajossa räsän saa kyllä kulkemaa pirun vähällä.

Noniin , siis mun ajotavassa lienee korjaamista jos meinaan saada kulutuksen yhtään alemmas . Ei kiinnosta korjata , antaa bensan palaa ja kumin laulaa  ;D On se räppääminen niin kivaa !
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy