Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Onpa todella siisti ilmestys tuo makkiksen räsä, persoonallinen väri maustettu tummilla diiteileillä/ vanteilla samalla kun kirkkaat klinkottimet loistavat poissaolollaan. Hieman tuo on kyllä 'haukkaavan Hipon' näköinen, vaatisi droppia.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Erzi

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 06.12.13 - klo:09:10
Itse kävin kokeilemassa RS:n lisäksi Bemareista 3- ja 5-sarjalaisen sekä 3GT:n. Melutasossa ei ollut suurta eroa vakiorenkaisen RS:n ja noiden 3-alkuisten bemareiden välillä. Bemarin automaatti on mielestäni mainio, mutta paljon muuta parempaa en noista bemareista löytänyt. Tietenkin rahalla Bemareihin saa valita varusteita hyvin laajasta valikoimasta, mutta sitä rahaa kyllä sitten tarvitaankin. Ajettavuus on RS:ssä mielestäni selvästi nautittavampi.

RS:n penkkien sukkahousukangasverhoilu ei vakuuta täälläkään. Olen harkinnut sitä vaihtoehtoa, että vaihdattaisin tuon sukkahousukankaan jossain verhoomossa auton väriin sovitetuksi alcantaraksi. RS on sen verran halpa verrattuna varusteltuihin bemareihin, ettei tuollainenkaan varmasti venettä kaataisi.

Tuota alcantaralla kangasosien verhoilua mietin itsekin, mutta jos päätyisin auton tehdastilaamaan niin sitten ottaisin kyllä suoraan tehtaalta nahkapenkit kun eivät ole kalliit. Asia tietysti erikseen jos päätyisin ostamaan auton suoraan "hyllystä", sitten tuota verhoiluhommaa pitäisi miettiä ihan tosissaan. Yllättävän harvaan on kyllä nuo kokonahkapenkit tilattu, kun kustannus on kuitenkin varsin pieni.
Onko tosiaan niin ettei edes tuon traveller-paketin mukana tule Bluetooth-hf -ominaisuutta vaan se pitää ruksia listasta erikseen? Eilen kun auto rakentelin niin en myöskään huomannut mukautuvaa vakkaria listalta. Oliko vika minussa vai eikö sitä tuolta löydykään?
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Jyri

Adaptiivinen vakkari ja BT HF ovat vakiona RÃ,,Sässä.

makkis

LainaaOnneksi tän korjaa helposti, vajaalla satkulla Pro Spacerit taakse. Miksi enää odotat? =)

Mistä näitä saa, tilaan oitis...?

Tuo vihreä väri on kyllä aika jännä, tuossa kun kuvaton otettu pilvisessä säässä, tuo on semmoinen "levän" vihreä ja ei oikein edes istu omaan silmään. Auringossa ja pimeässä taas tuo on todella kirkas vihreä ja juuri sitä mitä hain.

Ja Ton-1, on ne putkenpäänatkaleet vielä kromia ja saavat ollakin, edes yksi korosteväri. Punaista korostetta odotellessa...

makkis

Oikeastaan nuo putkenpäät ja keskiökupit joutaisi mustiksi myös..

makkis

ja tuo heijastinnauha ei ole mikään kaunistus

makkis

Pimeässä keinovalossa vihreä on omaan makuuni The Great!

Ishvan

Itse muistaakseni arvostelin tätä vihreää negatiiviseen sävyyn joskus aikaisemmin, mutta täytyy todeta että onhan tuo kieltämättä aika pirun makea väri Räsään :).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: makkis - 06.12.13 - klo:16:07
Mistä näitä saa, tilaan oitis...?

Tuo vihreä väri on kyllä aika jännä, tuossa kun kuvaton otettu pilvisessä säässä, tuo on semmoinen "levän" vihreä ja ei oikein edes istu omaan silmään. Auringossa ja pimeässä taas tuo on todella kirkas vihreä ja juuri sitä mitä hain.

Ja Ton-1, on ne putkenpäänatkaleet vielä kromia ja saavat ollakin, edes yksi korosteväri. Punaista korostetta odotellessa...

20mm kiekot löytyy ihan Slamitilta + pidemmät pultit kans mukkaan!
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

makkis

Niitten webbikaupasta etsin huonolla menestyksellä, no, pitää arjen tulle olla yhteydessä. Kiitos.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: makkis - 06.12.13 - klo:18:56
Niitten webbikaupasta etsin huonolla menestyksellä, no, pitää arjen tulle olla yhteydessä. Kiitos.

Tuolta h&r spacerit 20mm ja ei tarvitse uusia pulttejakaan hommailla..

http://www.ebay.de/itm/H-R-SV-40mm-40555712-Skoda-Octavia-inkl-RS-Typ-1Z-Spurverbreiterung-Spurplatte-/200737901126?pt=DE_Autoteile&hash=item2ebce94a46

vorkki

Lainaus käyttäjältä: makkis - 06.12.13 - klo:18:56
http://www.slamit.net/category/1506/5-x-112
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

maik

Se mikä jäi vielä tosta koeajosta mieleen oli se pärinä poksi. Kyllähän se kikkelin saa nousemaan alkuun kun kuulostaa ihan V6/8 koneelta mutta jaksaako sitä kuunnella kovin kauaa kun se ei ole sitä kuitenkaan oikeesti. Mitä mieltä on porukat joilla tämä ominaisuus löytyy eli onko turhake?

makkis

Täysi turhake.

Jos tuo tullessaan ajomoodivalinnan (onko se vakiona vai ei??) niin sitten jees, saa ohjauksen kaupungissakin siedettävän jäykäksi. Jos taas tuo ajomoodin valinta on vakio, ja pieretin vaan pieree sport- tai konfatessa individualmoodissa, niin täysin turha varuste.

Ohjauskin on makuasia, itse kieltäisin tehostimet eu-direktiivillä, ohjaus on liian kevyt kaikissa autoissa mutta räsän sportmoodilla se on liki siedettävä kaupungissa, liian kevyt siltikin ja maantiellä aivan liian kevyt.

123eki

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 06.12.13 - klo:23:49
Aika hyvin pärjätty:

http://www.autobild.de/bilder/vier-kompakte-mit-diesel-im-test-4474688.html

Toinen sija muutaman pisteen erolla hoppee ei oo häppee...
Aitoo ja alkuperäinen VW otti voiton.
Suorituskyvyltään samassa testissä Audi pesi samalla moottorilla koko muun porukan reilusti.
Espanjalaisen autolehden mukaan VW Golf GTi:stä lähti mittausten mukaan 216 hevosvoimaa ja GTD:stä 180 hevosvoimaa. Vääntöä vastaavasti molemmissa oli rutkasti enemmän kuin tehtaan ilmoittamana. Räsästä ei siis kannata odotella mitään 240 hevosvoiman määrää:)
Makkiksen dyno- tulosta odotellessa. Tuo Räsä on kyllä dynotetty ja tulokset ovat olemassa.

makkis

Itse asiassa juuri lähdössä pohjoiseen naapurikaupunkiin jouluostoksille. Pitäisikö pakata kaksi kesärengasta mukaan, viedä vaimo ja lapset kaupoille ja ajella itse rullille. Säästyisi hermot ja tulisi lukemat.

TomiS

Lainaus käyttäjältä: makkis - 07.12.13 - klo:10:29
Itse asiassa juuri lähdössä pohjoiseen naapurikaupunkiin jouluostoksille. Pitäisikö pakata kaksi kesärengasta mukaan, viedä vaimo ja lapset kaupoille ja ajella itse rullille. Säästyisi hermot ja tulisi lukemat.
Tuohan on selvä win-win tilanne, joten rengastukset konttiin ja menox  :)
Oishan se kiva tietää totuus, niin villejä arvioita on heitetty!

Erzi

Muitten tilauksia kun tässä tullut selailtua niin suurin osa taitaa olla ottanut black-paketin. Jos nyt farkku rs:n tilaisin niin olisin kyllä itse vähän erilainen nuori ja ottaisin mustan värin, ilman black-pakettia ja vielä kromikilluttimet ikkunoiden ympärille. Aikalailla vastakohta nykyiselle kulkimelle jossa kaikki on mustaa, tosin väri on myös musta.
Mitkä vanteet ovat tässä kuvan autossa?

TeBsu

Oisko octavian omat Alarikset? 18"... Eikös foorumillakin oo yks tommonen vastaavan värinen?  ???
lord of the rings

Erzi

Jep, alarikset ovat. Kiitos.

Peeveli

Makkis kyselikin jo ylempänä että onko se ajomoodi-valitsin räsäsessä vakiona, vai tuleeko se vain päristinpierettimen kanssa?

Toinen kyssäri: Saako kattokaiteet jätettyä combista pois? Saksalaisnettisaitilla autoscout24.de:ssä olevissa myynti-ilmoissa yhdessä autoliikkeen räsäcombissa ei ollut niitä. Helpottaisi itsepesua ja vähentäisi ilmanvastustakin.

Vihjaisin emännälle että joskos tässä lähtisi joululahjaostoksille eli pyytelemään tarjouksia combiräsäseen....

Skeida

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.12.13 - klo:14:38
Makkis kyselikin jo ylempänä että onko se ajomoodi-valitsin räsäsessä vakiona, vai tuleeko se vain päristinpierettimen kanssa?

Ei ole ajomoodin valinta vakiona. Itse en sitä tilannut, eikä sitä autossani myöskään ole, mutta eipä ole pieretintäkään mikä on hyvä asia.
Ajossa: Skoda Octavia III Combi RS 2.0 TSI MAN Candywhite

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: 123eki - 07.12.13 - klo:10:15

Espanjalaisen autolehden mukaan VW Golf GTi:stä lähti mittausten mukaan 216 hevosvoimaa ja GTD:stä 180 hevosvoimaa. Vääntöä vastaavasti molemmissa oli rutkasti enemmän kuin tehtaan ilmoittamana. Räsästä ei siis kannata odotella mitään 240 hevosvoiman määrää:)
Makkiksen dyno- tulosta odotellessa. Tuo Räsä on kyllä dynotetty ja tulokset ovat olemassa.
Tiedä noista dyno tuloksista kun tuntuu jokaisesta lähtevän eri tehot?! Linkissä "uploader" väittää vakio GTI 2013, toki ei sanota onko Performance vai ei. Tulos kuitenkin jos oikein näin vajaa 190 kW = n 258 hv, ota sitten noista selvää. Vääntöasteikko erilainen kun Nm. Joku fiksumpi voi sen laskea  :o
First dyno pull on my 2013 VW GTI
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Skeida - 07.12.13 - klo:15:57
Ei ole ajomoodin valinta vakiona. Itse en sitä tilannut, eikä sitä autossani myöskään ole, mutta eipä ole pieretintäkään mikä on hyvä asia.

Ok. Itse olen pähkäillyt että jos valkoisen combin tilaisi, niin black-paketilla ja Gemini antrasiiteilla eikä mitään muuta. Korkeintaan jälkikäteen takalaseihin vielä 5% kalvot niin ei ulkoa sisälle näkisi...

Täytyy tässä jossain vaiheessa koettaa ehtiä pyytelemään tarjouksia....

voipa

Lainaus käyttäjältä: Skeida - 07.12.13 - klo:15:57
Kuulemma ensimmäisiin Suomen autoliikkeisiin tuotuihin räsiin oli laitettu lisävarusteeksi driving mode selection, koska räsän performance mode selectionia ei ollut vielä tuotantolinjalla olemassa optiona. Tämä lienee sekoittanut asiaa tälläkin palstalla, kun aiemmin syksyllä ihmeteltiin hommaa puolin ja toisin.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.12.13 - klo:16:08
Ok. Itse olen pähkäillyt että jos valkoisen combin tilaisi, niin black-paketilla ja Gemini antrasiiteilla eikä mitään muuta. Korkeintaan jälkikäteen takalaseihin vielä 5% kalvot niin ei ulkoa sisälle näkisi...
Erinomainen valinta olisi tuo setti  ;) Tietysti TSI ja manuaali  :D

Aika paljon tunteita herättää tuo "pieretin". Koeajolla en kokenut sitä mitenkään häiritseväksi.
Tämähän on tämmöisen isin unelma, varaa ei ole kunnon sporttiin, niin saa tuolla vähän lisäfiilistä  ;)

makkis

Ja tulee huomioida, että pieretin pieree sulosoundejaan vain sporttimoodilla. Itse asiassa testailin tuota individual valikon vaikutuksia pierettimeen, niin se moottorin reagointi (vastaavuus kaasuun) aktivoi pierettimen. Tämä on hyvä, voin ajaa pieretin vaiti mutta ohjaus jäykemmällä individualin avulla.

No, en sitten käynyt rullilla vaan kärsin kauppakeskuksessa.

makkis

Erzin valinta olisi hieno, kelpaisi minullekin jos olisi maaorja hoitamassa mustaa maalipintaa. Arvokkaan näköinen ja puhtaana hieno.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.12.13 - klo:14:38Vihjaisin emännälle että joskos tässä lähtisi joululahjaostoksille eli pyytelemään tarjouksia combiräsäseen....

Nyt ei voi muuta sanoa kuin:
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy