Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Tapola

Lainaus käyttäjältä: Taky - 19.09.13 - klo:10:04
Sama juttu, aikaa paljon autossa ja siitäkin iso osa motarilla/maantiellä viettävänä arvostaa entistä enemmän äänieristystä.

Se vaikutta moneen seikkaan, esim turvallisuus kun korvat reakoi pienempiin sivuääniin, viihtyvyys/viretila kun ei ole väsynyt menusta, handsfreen käyttö/puhelut.

Juuri näin. Olen myös ajatellut että auton luovutuksen jälkeen tulee tehtäväksi Viron reissu ja äänieristys.  Ehkä loppukevät sopiva aika tuolle minun osalta. Tässähän olisi aihetta vaikka kimppatilaukseen, kotimaakin käy jos löytyy pätevä tekijä.

-T
--
VW e-Golf 2019 / Enyaq iV 60 2021

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Tapola - 19.09.13 - klo:22:17
Juuri näin. Olen myös ajatellut että auton luovutuksen jälkeen tulee tehtäväksi Viron reissu ja äänieristys.  Ehkä loppukevät sopiva aika tuolle minun osalta. Tässähän olisi aihetta vaikka kimppatilaukseen, kotimaakin käy jos löytyy pätevä tekijä.

-T
Jos joku järjestää niin olen mukana  :D

makkis

Lainaailman kattokaiteita

Ainoa farkku johon kattokaiteet kuuluu, on V70 Volovo. Maastureihin toki myös. Ja niihin vanhoihin STW jenkkifarkkuihin missä on puukyljet. Räsää ei vaan saa ilman, sanoi ainakin minulle myynyt veijari. Hankalahkot poistettavat kotikonstein. Meinaan tosin selvittää josko järkevin kustannuksin onnistuisi jahka auton saan.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: makkis - 19.09.13 - klo:22:24
Ainoa farkku johon kattokaiteet kuuluu, on V70 Volovo. Maastureihin toki myös. Ja niihin vanhoihin STW jenkkifarkkuihin missä on puukyljet. Räsää ei vaan saa ilman, sanoi ainakin minulle myynyt veijari. Hankalahkot poistettavat kotikonstein. Meinaan tosin selvittää josko järkevin kustannuksin onnistuisi jahka auton saan.
On se jännä miten makuja on monia, mun mielestä farkku ilman kattokaiteita on kuin, miten tämän nyt nätisti sanoisi, vaikkapa kuten banaani ilman kuoria, kenties maukas muttei kaunis  :o

Zaasa

Kattokaiden poisto ei onnistu järkevin kustannuksin.Reikien tulppaus, katon maalaus,lopputuloksena peilaava katto kuin siellä olisi hypitty.Vaihtoehtoisesti voi vaihtaa koko kattopellin pilareiden kohdalta,taitava peltiseppä ja maalari saa jäljet häivytettyä ;)

Markku J

Minunkin mielestäni kattokaiteet pukevat RS Combia. Toki makuja on monia, enkä halua aliarvioida muiden mieltymyksiä - varmaan se ilmankin on OK.

makkis

Näin se Zaasa käytännössä on. Näkemättä samat sanat sanoi autopeltiseppä keltä asiaa alustavasti kysyin.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.09.13 - klo:22:30
Minunkin mielestäni kattokaiteet pukevat RS Combia. Toki makuja on monia, enkä halua aliarvioida muiden mieltymyksiä - varmaan se ilmankin on OK.
Todettakoon että tämä konsepti on kyllä hyvännäköinen, vaikkei ole kaiteita, mutta todellisuus ei ihan ole tuota.
Lisää

opar

Mulle kaiteet ovat must. Silloin tällöin joutuu roudaamaan katolla urheiluvälinettä kasarityyliin. Kaiteisiin kiinnitettävä taakkateline on tosi näppärä. Parempi mustana kuin hopeisena.

Kenellä on kokemuksia renkaiden ja vanteiden tilaamisesta nettikaupoista vai kannattaako marssia Star-Renkaaseen?

Jyri

Lainaus käyttäjältä: opar - 20.09.13 - klo:09:51
Kenellä on kokemuksia renkaiden ja vanteiden tilaamisesta nettikaupoista vai kannattaako marssia Star-Renkaaseen?
Onhan noita kokemuksia, enemmän niistä tuolla.

ram1

Lainaus käyttäjältä: opar - 20.09.13 - klo:09:51
Mulle kaiteet ovat must. Silloin tällöin joutuu roudaamaan katolla urheiluvälinettä kasarityyliin. Kaiteisiin kiinnitettävä taakkateline on tosi näppärä. Parempi mustana kuin hopeisena.

Viimeiset 8 vuotta tilannut ulkomailta, ja pettymyksiä ei ole ollut.Laita privaa jos sulla jotain tiettyä mielessä niin katsotaan
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Homer

Maanantaina aloin lukemaan tätä ketjua ja eilen pääsin ajantasalle viimeisestä viestistä. Paljon viihdyttäviä kirjoituksia ja asiaa. Huonoa tässä on se että kun noita viestejä lukee niin autokuumeelta ei voi välttyä. Kahdesti jo tällä viikolla käynyt koeajolla ja eilen sitten meni tilaukseen RS TSI sedan mallisena. Varusteista ehkä mainittakoon säteilylämmitin, harkitsin pitkään sitä webastoa mutta minulle tulee pääasiassa lyhyttä pätkäajoa. Muuten perussettiä, talvirenkaat Nokian 8 nastat (Tuulilasi ja TM 2013 testivoittaja). Auton todennäköinen luovutuskuukausi tammikuu ja vaihdossa menee erinomaisesti palvellut Skoda Yeti 1.4 TSI. Sillä olisi varmasti ajellut toisetkin kolme vuotta mutta pelkään arvonalennusta uuden Yetin tultua markkinoille 2014.

ps. saisiko tänne perjantain kunniaksi Audi -miehiä kommentoimaan seuraavaa. Syötin Audi A4 konfiguraattoriin samat varusteet mitä Räsässä ja samalla moottorilla, vähensin Quatro -hintalisän, ja sain hinnaksi tasan 60.000 â,¬ :o Tosin Audissa penkit Alcantaraan ja Skodassa sitä leggings -kangasta mutta kuitenkin...

Nudde

Lainaa. saisiko tänne perjantain kunniaksi Audi -miehiä kommentoimaan seuraavaa. Syötin Audi A4 konfiguraattoriin samat varusteet mitä Räsässä ja samalla moottorilla, vähensin Quatro -hintalisän, ja sain hinnaksi tasan 60.000 â,¬

mitä siihen kommentoimaan, Audi on kallis! Mutta kannattaa myös noi kaksi autoa käydä livenä katsomassa ja ajamassa.

Homer

Joo myönnetään, eri autot kyseessä ja eri asiakassegmenteille.

Pakko lisätä että poistuessani Skoda -kaupoilta Vehosta koeistuin MB 350 CLS:n. Pähkinäpuuta, sveitsiläistä kelloa, penkit tuntui italialaisilta design -tuoleilta. Helppo kuvitella olevansa matkalla gaala -illalliselta Ritz -hotelliin ja tällaista tunnelmaa mese -myyjäkin tunnusti tavoitellun. Yli 100 tonnin hintalappukin tuntui aivan perustellulta enkä tohdi tehdä vertailua Räsään vaikka heppoja oli aika lailla saman verran  :-X

Skula

Lainaus käyttäjältä: makkis - 19.09.13 - klo:22:24

Tilaa RäSä Ruotsista, siellä tuota saa ilman kattokaiteita.. Ainakin Ruotsin sivuston mukaan.. Tai sit kuluttajaa kusetetaan..

;D ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Nudde

Lainaailman kattokaiteita

Miksi ihmeessä, menee kyllä ilme aika ihmeelliseksi silloi, oikein sleepperi, auto on muutenkin pitkä kuin köyhänvuosi, ja veilä kun noi poistaa niin ei ainakaan mun silmään ole sopiva, mutta kukin menee omien mieltymyksien mukaan.

sambolo

Hyvin ainaki nuo mustat kaiteet sopii keltaseen, vaikee kuvitella mitää kromia keltaisen kanssa :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Epes

Jaahas, tämän päivän Ilta-Sanomissa autoliitteessä (AutoBild Suomi) koeajettu Octavia RS TDI DSG combi. Ajettavuutta kehuttiin vuolaasti, mutkateillä hieno päästellä, korin kokoa moittivat aavistuksen raskaan tuntuiseksi. Konetta sanottiin joustavaksi, tehokkaaksi, nöyräksi mutta halvantuntuisesti raksuttavaksi. Murinaa kaivattiin kehiin.
Sitten miinuksia. Mukavuudesta on kuulemma tingitty enemmän kuin olisi ollut tarpeen. Alusta ei ole Golf GTI:n veroinen, nimismiehen kiharat ovat RS:lle myrkkyä.

Yhteenvetona kiitämme:
- Reiluja sisätiloja
- Alustan ominaisuuksia urheilullisessa ajossa
- Hyvää polttoainetaloutta

Moitimme:
- Meluisuutta ja jousitusmukavuutta. 

s-mod

Outoja hyviä ja harmillisia juttuja RS: tilaajille. Kävin vapaapäivänä jutuskelemassa myyjän kanssa! RS tdi tilaajalle oli varmistunut tuotantoviikoksi 43, vaikka oli webasto! Ja toisen tilaajan RS Tsi, pari viikkoa sitten tilattu, niin arvioitu valmistus maaliskuu (combi) Lasikatolla!!!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

makkis

Lainaaharmillisia juttuja RS: tilaajille

Minulle räsän myynyt, ja vuodenvaihteeseen luvannut, myyjä on kadonnut kuin pieru saharaan. Ei ymmärrä, että jos ei lupauksia voi täyttää, niin niitä ei voi. Kyllä minä ymmärrän. Se, mitä en ymmärrä, on se että asioista ei voi kertoa faktoina. Kyllä minä ainakin itse helvetisti yhtä räsää kalliimpia järjestelmiä kaupatessa pidän asiakkaan koko ajan tasalla ihan faktoihin perustuen, koska en minää pelkää kaupan menetystä. Päin vastoin, faktat latomalla koen vahvistavani asiakkuuksia. Ei minulla ole mitään tarvetta pakoilla omia kauppojani, jos olisi, tulisi stressi.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 20.09.13 - klo:18:56
Outoja hyviä ja harmillisia juttuja RS: tilaajille. Kävin vapaapäivänä jutuskelemassa myyjän kanssa! RS tdi tilaajalle oli varmistunut tuotantoviikoksi 43, vaikka oli webasto! Ja toisen tilaajan RS Tsi, pari viikkoa sitten tilattu, niin arvioitu valmistus maaliskuu (combi) Lasikatolla!!!
Lasikatto pitkittää toimitusaikaa.Lasikattoa en ymmärrä RS henkisessä autossa.RS:n musta kattoverhoilu on niin hyvä.
Oman FL-Räsäni tilatessa en tiennyt auton tulevan mustalla kattoverhoilulla,yllätyin positiivisesti :D 

Levjsa

Tietääkö joku missä olisi bensamanuaali koeajettavissa pääkaupunkiseudulla?

Kasis

Kävin Metro autossa ottamassa "kylmät tyypit" RS:stä ja pakko sanoa, ettei kuvissa hienon näköinen penkki lunastanut lupausta(IMHO). Melkein yhtä huono sivuttaistuki mitä GTI VIi:ssa. Pieni pettymys tulee muutenkin sisätiloista, josta ei etupenkkejä lukuunottamatta tule mitään "RS-fiilistä", ehkä ratista hieman, mutta ei muuten.
Kaikesta huolimatta, täytyy käydä koeajamassa RS:n bensaversio.
Scirocco & VI Golf Variant

deeaa

Minua ahdistaisi ihan hemmetisti musta katto. Tykkään avarasta ja valoisasta ohjaamosta jossa kojelauta on mahdollisimman matala. Kaverilla oli joskus 69 Firebird, se oli painajainen. Istuin melkein tien tasalla, tuskin näki kojelaudan yli, ratti korkealla, musta kojelauta ja katto (ilman verhoilua musta pelti ja turvakaari) ...pieni auto ja ahdettu melkein kasilitrainen kone niin lähtihän se melko liukkaasti, mutta...ei tulis ikinä mustaa kattoa mulle. Pakettiautoissa on hyvä ajoasento, ratti ihanasti ihan polvissa parhaimmillaan eikä tunge naamalle, ja sit lasikatto, niin alkaa viihtyä. Kyl henkilöautoissaki kestää istua kun nostaa penkin niin ylös kuin sen saa ja ratin taas niin alas kuin saa. Ocussa ei ihan tarpeeksi alas saa rattia mut muuten ihan jees. Mittarien pitäis olla ratin yläpuolella kuten joissain pösöissä, se olis loistava. Nyt jää aina mittarit kokonaan ratin kehän taakse piiloon.

voipa

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 20.09.13 - klo:19:44
Kyl henkilöautoissaki kestää istua kun nostaa penkin niin ylös kuin sen saa ja ratin taas niin alas kuin saa. Ocussa ei ihan tarpeeksi alas saa rattia mut muuten ihan jees. Mittarien pitäis olla ratin yläpuolella kuten joissain pösöissä, se olis loistava. Nyt jää aina mittarit kokonaan ratin kehän taakse piiloon.
Eipä ole tullut vastaan toista autoa kuin tämänhetkinen Nissan Primerani, jossa ratin voi laittaa ihan alimpaan asentoon ja silti kaikki mittarit näkyvät. Primeran tapauksessahan ne ovat kaikki keskellä kojelautaa.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

makkis

Itse taas tykkään istua henkilöautossa mahdollisimman alhaalla, vyötärölinjan jäädessä mahdollisimman ylös ja jos vielä pääsi keskemmälle ja taakse, niin hyvä. Sellainen DTM-tyyppinen ajoasento olisi optimi.

Räsässä kieltämättä penkit säätyy itselleni jo liki riittävän alas.

http://sdrv.ms/1gKEkNL

Kyllä minä soisin kattokaiteiden puuttuvan mutta en nyt lähde tuon vuoksi tilausta perumaan ja tilaamaan uutta svedumaasra  :)

konga

Tässä osu silmään rs combi josta kattokaiteet poistettu ja ihan hyvältä näyttää ilmankin.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=183479
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Nudde

LainaaTässä osu silmään rs combi josta kattokaiteet poistettu ja ihan hyvältä näyttää ilmankin.

makuasia, minun silmääni sivuprofiili on liian linttana!

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: konga - 21.09.13 - klo:11:13
Tässä osu silmään rs combi josta kattokaiteet poistettu ja ihan hyvältä näyttää ilmankin.
Aika paljon uhraat ajatuksia kaiteiden poistoon,saisivat toimittaa sinulle kaiteettoman auton :).Paremman näköinen kaiteiden kanssa.
Hienosti oli laitettu jutun autoon FL-RS:n puskuri.

konga

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 21.09.13 - klo:17:26
Aika paljon uhraat ajatuksia kaiteiden poistoon,saisivat toimittaa sinulle kaiteettoman auton :).Paremman näköinen kaiteiden kanssa.
Hienosti oli laitettu jutun autoon FL-RS:n puskuri.

En mä uhraa ajatuksia kaiteiden poistoon  ;D luin vaan kun oli asiasta keskustelua tuolla ylempänä ja sattu tämä ffp juttu eteen niin kunhan pistin linkin. Toimii kaiteiden kanssa,mutta ei toi poistokaan näköjään ihan kauhealta näytä. Ja mulla on kaiteeton auto  ;)
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy