VAGarena.fi - SMF versio 2.0.3 otettu käyttöön

Aloittaja Jyri, 28.12.12 - klo:12:29

« edellinen - seuraava »

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 31.12.12 - klo:08:22
Vielä kun hokaisi kaikki uudet ominaisuudet hyödyntää.

Uusista ominaisuuksista on tulossa ohjeistus kunhan se saadaan valmiiksi :)

DyyD

Pakko ottaa kantaa tähän mainosten käyttämiseen ja webhotellien maksuun. Minun mielestä hieman ihmeellistä vikinää ylläpidon puolelta se kuinka foorumin tila ja palvelut maksavat. Harrasteet maksavat ja te olette päättäneet alkaa harrastamaan foorumin ylläpitoa. Kukaan ei voi rehellisesti kirkkain silmin sanoa, että "en tiennyt, että tämä maksaa" kun hommaa laitettiin pystyyn, joten tässä vaiheessa se ei oikein perusteeksi mielestäni sovi. Ehkä teitä on alkanut kyllästyttämään maksumiehenä oleminen, kenties rahat on loppu, mutta se ei ole foorumin perusjannun ongelma.

Lisättäköön, että itse ylläpidän muutamaa foorumia, joiden kulut maksan itse. Se on oikeammin selviö, että näin tulee toimia kun tällaisen harrasteen/harrasteet halusin ottaa. Tästä tulee aika paljon positiivista palautetta pyytämättä, jopa pyyntöjä päästä tukemaan foorumeiden kustanteita ilman mitään vihjettäkään asiasta. Kyllä hyvä saa palkkansa, kuten usein on todettu. Vaikka mainoksista ei sillä tavalla haittaa ole, ne syövät foorumin uskottavuutta sekä ylläpitävien henkilöiden uskottavuutta. Onhan meillä tavallisilla tallaajilla Adblockerit, ja niitä liene suurin osa käyttää. Näitäkään keskusteluja ei kuitenkaan käytäisi jos mainokset olisi poissa, joten osaltaan foorumin fiilis on osittain tapettu jokatapauksessa.

psxgamer

Pakko vielä lobata tätä asiaa: Onkohan uuden foorumisoftan ansiosta vihdoinkin ottaa käyttöön oikeastaan kaikilta muilta foorumeilta tuttu tilatut ketjut -toiminto (subscriptions). Olen asiasta huomauttanut aiemmin täällä:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8551.msg207204#msg207204

Peeveli

Avatar (profiilin tunnuskuva) on näköjään hävinnyt kokonaan. Taitaa olla hävinnyt joiltain muiltakin??? :(

Quality

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 31.12.12 - klo:08:40
Pakko ottaa kantaa tähän mainosten käyttämiseen ja webhotellien maksuun. Minun mielestä hieman ihmeellistä vikinää ylläpidon puolelta se kuinka foorumin tila ja palvelut maksavat. Harrasteet maksavat ja te olette päättäneet alkaa harrastamaan foorumin ylläpitoa. Kukaan ei voi rehellisesti kirkkain silmin sanoa, että "en tiennyt, että tämä maksaa" kun hommaa laitettiin pystyyn, joten tässä vaiheessa se ei oikein perusteeksi mielestäni sovi. Ehkä teitä on alkanut kyllästyttämään maksumiehenä oleminen, kenties rahat on loppu, mutta se ei ole foorumin perusjannun ongelma.

Lisättäköön, että itse ylläpidän muutamaa foorumia, joiden kulut maksan itse. Se on oikeammin selviö, että näin tulee toimia kun tällaisen harrasteen/harrasteet halusin ottaa. Tästä tulee aika paljon positiivista palautetta pyytämättä, jopa pyyntöjä päästä tukemaan foorumeiden kustanteita ilman mitään vihjettäkään asiasta. Kyllä hyvä saa palkkansa, kuten usein on todettu. Vaikka mainoksista ei sillä tavalla haittaa ole, ne syövät foorumin uskottavuutta sekä ylläpitävien henkilöiden uskottavuutta. Onhan meillä tavallisilla tallaajilla Adblockerit, ja niitä liene suurin osa käyttää. Näitäkään keskusteluja ei kuitenkaan käytäisi jos mainokset olisi poissa, joten osaltaan foorumin fiilis on osittain tapettu jokatapauksessa.

En usko, että tähän harrastukseen ylläpito on valmis omaa rahaa juurikaan käyttämään. Pidän kohtuuttomana, että huomattavan työpanoksen lisäksi (ylläpito, päivitykset, moderointi) pitäisi vielä maksaa siitä, että saa sivustoa pyörittää.

Jos tämä mainostus-/maksullisuusasia alkaa enemmänkin kaihertaa, niin ehdotan, että pistetään pystyyn (taas kerran) kysely siitä, mitä itsekukin on valmis tästä palvelusta maksamaan. Malleja voisi olla useitakin, mm. tätä varten perustettava yhdistys, jonka jäsenmaksutuloilla katettaisiin osa kustannuksista.

Jäsenmäärä on nyt kaikkiaan 6 289, josta varovaisen arvion mukaan tuhat on aktiivisia. Jos he kaikki olisivat valmiit maksamaan yhdistyksen jäsenmaksuna vaikkapa 20 â,¬ / vuosi, tuloja kertyisi 20 000 â,¬, jolla summalla homma pyörisi varmasti. Itse kannatan tätä mallia, jos maksullisuuteen halutaan mennä mainosten sijasta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 31.12.12 - klo:08:52
Avatar (profiilin tunnuskuva) on näköjään hävinnyt kokonaan. Taitaa olla hävinnyt joiltain muiltakin??? :(
Siellä oli pieni muutos näemmä käyny ja oli hävinny.
Mutta nythän on hyvä tilaisuus uusia kuva :D

Quality

Ilmiö liittyy oikeassa yläkulmassa olevan kirjautumisboksin säätöihin. Malttia, niin saadaan homma toimimaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Quality - 31.12.12 - klo:08:56
Ilmiö liittyy oikeassa yläkulmassa olevan kirjautumisboksin säätöihin. Malttia, niin saadaan homma toimimaan.

Eli siis se aiemmin ollut kuva saadaan takaisin, ilman että itse alan "huseeraamaan"?

Arcca

Kyllä sinun avatar (nalle) ainakin minulla näkyy.
Edit.Uups eipäs näykään kun tein selaimen "uudelleen latauksen".
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Quality - 31.12.12 - klo:08:54

Jäsenmäärä on nyt kaikkiaan 6 289, josta varovaisen arvion mukaan tuhat on aktiivisia. Jos he kaikki olisivat valmiit maksamaan yhdistyksen jäsenmaksuna vaikkapa 20 â,¬ / vuosi, tuloja kertyisi 20 000 â,¬, jolla summalla homma pyörisi varmasti. Itse kannatan tätä mallia, jos maksullisuuteen halutaan mennä mainosten sijasta.
Todellisuudessa maksavia löytyisi varmaan muutamia kymmeniä eikä tuhatta maksavaa.
Ihme itkua mainoksista!
Noi ei mitään haittaa ainakaan itseäni joten ei niistä nyt mitään pahaa sanottavaakaan ole.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 31.12.12 - klo:08:58
Kyllä sinun avatar ainakin minulla näkyy.

Millä selaimella? Itsellä Firefox, eikä useimpien kuvat näy - sinun kylläkin :)

Leben und leben lassen.

Korvaton

vkjoki

Maksullisuudesta: kannatan nykyisen käytännön jatkamista.

Maksullisena tästä tulisi kovin pienin piirin kerho.

Jos teknisesti saa kätevästi kehitetyksi ratkaisun, joka mahdollistaa mainosten maksamisen pois näkyvistä, sellaisen palvelun voi toki tarjota mainoksetonta sivustoa haluaville.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Quality - 31.12.12 - klo:08:54
En usko, että tähän harrastukseen ylläpito on valmis omaa rahaa juurikaan käyttämään. Pidän kohtuuttomana, että huomattavan työpanoksen lisäksi (ylläpito, päivitykset, moderointi) pitäisi vielä maksaa siitä, että saa sivustoa pyörittää.
Niinpä. Yhdistys vaan pystyyn ja kympin vuosimaksu. Näin pyörii esim. digivideoyhdistys. Ja Audiclubillakin on jäsenmaksu, vaikkei senkään katteeksi mitään palveluja tule. Eli kyllä se mahdollista on. Toki yhdistyksen pyörittämisessä on sitten oma byrokratia.

Minua ei mainokset eikä maksetut linkit häiritse, kunhan niitä ei tule tekstin joukkoon, kuten joillain foorumeilla (esim. kameralaukku.com).
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Quality

LainaaJos teknisesti saa kätevästi kehitetyksi ratkaisun, joka mahdollistaa mainosten maksamisen pois näkyvistä, sellaisen palvelun voi toki tarjota mainoksetonta sivustoa haluaville.

Erinomainen ehdotus.

Leben und leben lassen.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Quality - 31.12.12 - klo:08:59
Millä selaimella? Itsellä Firefox, eikä useimpien kuvat näy - sinun kylläkin :)

Mulla on IE9.
Peevelin avatar näköjään näkyy kun tulee sivulle, mutta jos tekee sitten uudelleenlatauksen saan sen häviämään.

mremonen

IE9:llä näkyy avattaret kuten kuuluukin. Olisko teillä joku mainosblokkeri, joka blokkaa myös nuo kuvat.

---
Edittiä: tässä ketjussa näkyy esim. Arcca:n ja Quality:n avattaret. Sen sijaan esim A5-ketjussa ei näy mm. rob-s:n ja poikarukka:n avattaret...
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Quality

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 31.12.12 - klo:09:13
IE9:llä näkyy avattaret kuten kuuluukin. Olisko teillä joku mainosblokkeri, joka blokkaa myös nuo kuvat.

Ei ole. Ongelma liittyy äskettäin tehtyihin säätöihin. Pitää säätää lisää.

Leben und leben lassen.

Korvaton

Näköjään kun päivittää sivun toi peevelin nallukka häviää bittiavaruuteen.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 31.12.12 - klo:08:40
Pakko ottaa kantaa tähän mainosten käyttämiseen ja webhotellien maksuun. Minun mielestä hieman ihmeellistä vikinää ylläpidon puolelta se kuinka foorumin tila ja palvelut maksavat.

Minusta tällainen on taas kovin kummallista vikinää käyttäjien puolelta. On muuten kovin suomalaista, että mainoksista valitetaan, kansainvälisillä sivustoilla harvemmin törmää moiseen ininään.

Itse olen ihan henkilökohtaisesti kokenut sen kun harrastuksena omakustanteisesti aloitettu sivusto kasvaa ja kustannukset räjähtää käsiin. Jotenkin kuvittelen, että sinulla ei ihan vastaavaa kokemusta ole kun tuollaisen mielipiteen omaat. Pelkillä (google, tradetracker, tradedoubler) bannerimainoksilla ei millään saanut kasaan sitä rahasummaa minkä sivuston ylläpito maksoi. Yhteistyösopimuksilla alkoi päästä omilleen, mutta niiden eteen joutui tekemään paljon hommia.

Tuolloinkin ininä oli suuri kun mainokset sivustolle läväytin, mutta lopulta se hiljeni. En tiedä kaikkosiko osa porukasta vai tajusivatko homman. Vaihtoehto olisi kuitenkin ollut ajaa koko roska alas (jonka sitten lopulta tavallaan teinkin).

Minä katselen mielelläni noita muutamaa mainosta ja jopa tuota hakuruutua, kun tiedän että sillä taataan se että tämä sivusto pyörii eikä ole jonkun selkänahasta pois. Vielä parempi jos sivustoa pitävälle jää vähän taskurahaakin tästä toiminnasta. Sen tiedän ettei näillä (etupäässä miehiä kiinnostavilla) sivustoilla suomessa rikastuta. Tosin tässäkin poikkeus vahvistaa säännön, vaikkei kai vieläkään rikastumisesta voida puhua.

Yhdistyksen perustamisessa en näe mitään järkeä, enkä jäsenmaksuakaan olisi halukas maksamaan. Jos tästä sivustosta tulisi maksullinen niin sillä ainakin minut saisi ajettua pois. Mainokset ovat tähän juuri hyvä, kunhan pysyvät bannerityyppisinä tai muuten "omissa karsinoissaa". Esim. sponsoroidussa sisällössä en näe mitään ongelmaa kunhan sitä ei puske normaalien keskustelujen joukkoon.

Hajuv

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 31.12.12 - klo:08:22
Täältä myös kiitokset, että "edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit"-listaukseen on saatu toimimaan suorahyppy uusimpaan viimeksi lukemattomaan viestiin.
Nyt uskallan omalta osaltani sanoa että muutos on onnistunut. Vielä kun hokaisi kaikki uudet ominaisuudet hyödyntää.

Hyvää työtä kaikin puolin tämän siirtymisen toteutus!!

:) :) :)

Iso kiitos tästä parannuksesta!  ;D

DyyD

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 31.12.12 - klo:09:18
Minusta tällainen on taas kovin kummallista vikinää käyttäjien puolelta. On muuten kovin suomalaista, että mainoksista valitetaan, kansainvälisillä sivustoilla harvemmin törmää moiseen ininään.

Itse olen ihan henkilökohtaisesti kokenut sen kun harrastuksena omakustanteisesti aloitettu sivusto kasvaa ja kustannukset räjähtää käsiin. Jotenkin kuvittelen, että sinulla ei ihan vastaavaa kokemusta ole kun tuollaisen mielipiteen omaat. Pelkillä (google, tradetracker, tradedoubler) bannerimainoksilla ei millään saanut kasaan sitä rahasummaa minkä sivuston ylläpito maksoi. Yhteistyösopimuksilla alkoi päästä omilleen, mutta niiden eteen joutui tekemään paljon hommia.

Tuolloinkin ininä oli suuri kun mainokset sivustolle läväytin, mutta lopulta se hiljeni. En tiedä kaikkosiko osa porukasta vai tajusivatko homman. Vaihtoehto olisi kuitenkin ollut ajaa koko roska alas (jonka sitten lopulta tavallaan teinkin).

Minä katselen mielelläni noita muutamaa mainosta ja jopa tuota hakuruutua, kun tiedän että sillä taataan se että tämä sivusto pyörii eikä ole jonkun selkänahasta pois. Vielä parempi jos sivustoa pitävälle jää vähän taskurahaakin tästä toiminnasta. Sen tiedän ettei näillä (etupäässä miehiä kiinnostavilla) sivustoilla suomessa rikastuta. Tosin tässäkin poikkeus vahvistaa säännön, vaikkei kai vieläkään rikastumisesta voida puhua.

Yhdistyksen perustamisessa en näe mitään järkeä, enkä jäsenmaksuakaan olisi halukas maksamaan. Jos tästä sivustosta tulisi maksullinen niin sillä ainakin minut saisi ajettua pois. Mainokset ovat tähän juuri hyvä, kunhan pysyvät bannerityyppisinä tai muuten "omissa karsinoissaa". Esim. sponsoroidussa sisällössä en näe mitään ongelmaa kunhan sitä ei puske normaalien keskustelujen joukkoon.

No jaa. Täällä käyttäjiä reilut 6000 ja aktiiveja 1000? Sehän ei ole mitään ainakaan omalla mittapuullani. Zonerin palvelussa on tällä hetkellä kallein webhotelli 12.90 eur / kk + alv. Onko tämä "räjähtänyt käteen"? En ole kommentoimassa mainoksia vastaan, vaan periaatetta joilla niitä täällä perustellaan.

Internet, tuo ainoa paikka jossa voit yrittää maksattaa omat harrastuksesi muilla.

Peeveli

Sain avattaren näkyviin kun latasin sen tiedostostani uudelleen profiili-osiossa.

Mitä maksullisuuteen tulee, minulle se olisi aivan sama jos johtoporukka sen säätää. Maksu olisi varmaan myös oiva keino pitää ainoana päätarkoituksenaan riitaa haastavat trollit ja häiriköt poissa. Toisaalta kävijämäärä kapenisi. Jos maksua ei laiteta, sekin sopii. Minua mainokset eivät tällaisenaan häiritse, ellei sitten saksalaisautofanaatikkoja vaikkapa vieressä nyt oleva Nissan Juken mainos. ;D

Korvaton

Suomalaisten parhaat piirteet taas pääsee oikein oikeuksiinsa oikein bittiviidakossa!
Naapuri kateus paistaa läpi niin että silmii särkee.
Jos joku tienaa euron jostain bisneksestään niin alkaa kauhea poru.

DyyD

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 31.12.12 - klo:09:45
Suomalaisten parhaat piirteet taas pääsee oikein oikeuksiinsa oikein bittiviidakossa!
Naapuri kateus paistaa läpi niin että silmii särkee.
Jos joku tienaa euron jostain bisneksestään niin alkaa kauhea poru.

Totta. Jos lasketaan kustanteet tälle foorumille, eli 12.90 eur * 12 * 1.24 (uuden alvin mukaan), päästään sellaiseen 192 euroon. Jos aktiiveja olisi esimerkiksi 1000 kuten sanottu, tarvitsisi jokaisen laittaa likoon huimat 20 senttiä jotta homma kantaa itsensä. Olen itse valmis vapaaehtoisesti tukemaan foorumia muutamalla eurolla vuositasolla. Enkä usko, että olen ainoa. Näin kerätyt tuotot olisivat varmasti mainostuottoja suuremmat.

Tosin, jotta voisi tällaiseen tukemiseen lähteä tulisi tämä volvo-/bemarifoorumi muuttaa nimensämukaisesti ensin VAG-foorumiksi.  ;D

Qrainderi

Ihme kitinää. Jos foorumin tekijät tällä jotain tienaavat leivän päälle niin hyvä niin. Keltä se on pois? En nyt tajua. Ovat tehneet hyvän foorumin, josta moni saa rahanarvoisia vinkkejä takuu/huolto/osto jne. hommissa ja muutenkin homma toimii niin joku vielä valittaa.

Itseäni häiritsee ainoastaan tuo mistä on jo puhuttu, että ipadilla mentiin huonompaan suuntaan. Eli harmaat ja valkoiset palkit sivulla vievät tilaa. Toivottavasti saadaan pois, koska ipadilla yleensä foorumia selailen. 
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 31.12.12 - klo:09:54
Olen itse valmis vapaaehtoisesti tukemaan foorumia muutamalla eurolla vuositasolla. Enkä usko, että olen ainoa. Näin kerätyt tuotot olisivat varmasti mainostuottoja suuremmat.

Tosin, jotta voisi tällaiseen tukemiseen lähteä tulisi tämä volvo-/bemarifoorumi muuttaa nimensämukaisesti ensin VAG-foorumiksi.  ;D
Donate nappi mistä maksu menee suoraan serverin maksuun lyhentämättömänä olisi loistava ja kaikki olisi tyytyväisiä ilman mainoksia. Joulupata pottiinkin jos kuukaudessa saa muutaman tonnin niin on kumma jos vuodessa ei saisi maksettua yhtä servua ja domainia.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 31.12.12 - klo:09:36
Sain avattaren näkyviin kun latasin sen tiedostostani uudelleen profiili-osiossa.

Jep, nyt avattaresi kestää sivun uudelleenlatauksenkin.

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 31.12.12 - klo:09:59
Ihme kitinää. Jos foorumin tekijät tällä jotain tällä tienaavat leivän päälle niin hyvä niin. Keltä se on pois? En nyt tajua. Ovat tehneet hyvän foorumin, josta moni saa rahanarvoisia vinkkejä takuu/huolto/osto jne. hommissa ja muutenkin homma toimii niin joku vielä valittaa.

+1

DyyD

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 31.12.12 - klo:10:01
Donate nappi mistä maksu menee suoraan serverin maksuun lyhentämättömänä olisi loistava ja kaikki olisi tyytyväisiä ilman mainoksia. Joulupata pottiinkin jos kuukaudessa saa muutaman tonnin niin on kumma jos vuodessa ei saisi maksettua yhtä servua ja domainia.

Juuri näin, komppaan tätä ideaa. Olen aika kohtuullisen varma omien kokemuksieni kautta että tällä saadaan kerättyä jopa hyvin rahaa, jää myös ylläpitäjille hieman palkkaakin.

Myös "fanituotteet" on hyvä lisä. Esimerkiksi vagarena tarra 2 eur, tai vagarena tarra sekä tue toimintaa 2.5eur. Vaihtoehtoja on monia.

Quality

LainaaTosin, jotta voisi tällaiseen tukemiseen lähteä tulisi tämä volvo-/bemarifoorumi muuttaa nimensämukaisesti ensin VAG-foorumiksi.

Ongelmana on, että auto ja samalla sen merkki ei ole ikuinen. En ole "päiväperhonen" enempää auton kuin fooruminkaan valinnassa, mutta tässä on hiukan "muna - kana" -ongelma. Pitääkö häipyä foorumilta, jos merkki vaihtuu, tai onko pakko vaihtaa konsernin sisällä ellei halua lentää ulos sivustolta?

Leben und leben lassen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy