Miten usein peset / pesetät autosi?

Aloittaja Quality, 09.02.10 - klo:22:05

« edellinen - seuraava »

Pesen / pesetän autoni

Vähintään kaksi kertaa viikossa
16 (2.9%)
Vähintään kerran viikossa
89 (15.9%)
Vähintään joka toinen viikko
181 (32.3%)
Vähintään kerran kuussa
155 (27.7%)
Harvemmin
112 (20%)
Pesen autoni aina itse
189 (33.8%)
Käytän vain käsinpesua
123 (22%)
Käytän myös harjatonta tai pehmoharjapesua
96 (17.1%)
Käytän myös tavallista harjapesua
62 (11.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 560

Ghzeit

Antakaa mulle juokseva vesi letkusta niin joka toinen päivä, prkl. Alkaa ärsyttää kun Candy White on suurimman osan ajasta maitokahvin värinen.
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

auri

Aikalailla varmaan kahdesti vuoteen.. Viimeksi pesin joskus alkukesästä ja nyt talveksi aatteelin pesasta..
Aika turhaa rahanmenoa pestä kovin usein mielestäni..

Newman

Autopesu omin voimin, varustein, ainein ja vesin maksaa itselleni noin 1,5 euroa per kerta tai vähän enemmän. Toki riippuen mitä ainetta sun muuta käyttää ja kuinka paljon mutta noin keskimäärin tuo pitänee aika hyvin paikkansa. Ei mielestäni kovin turhaa rahanmenoa autoilun muihin kustannuksiin nähden.  

auri

Lainaus käyttäjältä: Newman - 18.11.12 - klo:15:08
Autopesu omin voimin, varustein, ainein ja vesin maksaa itselleni noin 1,5 euroa per kerta tai vähän enemmän. Toki riippuen mitä ainetta sun muuta käyttää ja kuinka paljon mutta noin keskimäärin tuo pitänee aika hyvin paikkansa. Ei mielestäni kovin turhaa rahanmenoa autoilun muihin kustannuksiin nähden.  

Taidat kyllä olla oikeassa! Ehkä olen sitten vain laiska ja saamaton ;D

Newman

Lainaus käyttäjältä: auri - 18.11.12 - klo:15:12
Taidat kyllä olla oikeassa! Ehkä olen sitten vain laiska ja saamaton ;D
Tuskinpa sentään. Eipä se auton peseminen ole minunkaan lempipuuhiani, mutta kerran viikossa sen jaksaa vaikka ennen saunomista viikonloppuna (kuten tapanani on).  

exari

Lainaus käyttäjältä: Ghzeit - 18.11.12 - klo:14:55
Antakaa mulle juokseva vesi letkusta niin joka toinen päivä, prkl. Alkaa ärsyttää kun Candy White on suurimman osan ajasta maitokahvin värinen.

Sama,valkoinen essoni on ihan kamalan likainen jo pikku sateen jälkeen...

Pekka T

Tänään tuli pestyä, aika turhauttavaahan se on tälläisillä keleillä, mutta muuten tulee hierottua sitä likaa vaatteisiin ja ei se maalipintakaan siitä tykkää.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Mäkkäri

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 18.11.12 - klo:15:41
Tänään tuli pestyä, aika turhauttavaahan se on tälläisillä keleillä, mutta muuten tulee hierottua sitä likaa vaatteisiin ja ei se maalipintakaan siitä tykkää.

Sama juttu täällä. Pahimmillaan joka ilta olen laskenut foamit+painepesun päälle.
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

SNG

Pakko pestä kerta viikkon, vaikkei tiesuola vielä lennäkkään. Vaikkei auto puhtaana pysykkään, pakko pestä ettei sotke vaatteitaan likaiseen autoon. Lasten ollessa vielä aika pieniä, auton pesulla välttää lisäksi naarmuuntumista.

Tänä vuonna ollut ihan mahdottomat kelit auton puhtaanapysymisen kannalta.

Juu tänään tuli pestyä hiukan paremmin. Kohta kultainen glymi pintaan. Pohjavahaus tehty viikko sitten. Ei pinty suolamoskakaan ihan niin pahasti maalipintaan kiinni kun on talvea vasten vahattu.

hapi

Edellisen mustan auton pesin ehkä kerran kuussa. Nyt tämä valkoinen näköjään vaatii pesua joka viikko. Ainakin näillä keleillä likainen parin kilometrin jälkeen.  >:(  Käsin jynssään kun taloyhtiöstä löytyy pesutalli.
VW T-Cross Sport DSG

Karvis

Lainaus käyttäjältä: hapi - 18.11.12 - klo:19:34
Edellisen mustan auton pesin ehkä kerran kuussa. Nyt tämä valkoinen näköjään vaatii pesua joka viikko. Ainakin näillä keleillä likainen parin kilometrin jälkeen.  >:(  Käsin jynssään kun taloyhtiöstä löytyy pesutalli.

Musta kyllä vaatii pesua enemmän kuin valkoinen, se pitäisi pestä joka päivä jotta näyttäisi puhtaalta ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Kale

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 18.11.12 - klo:21:51
Musta kyllä vaatii pesua enemmän kuin valkoinen, se pitäisi pestä joka päivä jotta näyttäisi puhtaalta ::)

Höpö. höpö ;) Eilen pesin mustan kinnerini kolmen kuukauden tauon jälkeen. Ja näyttää vielä tänäänkin puhtaalta. Tarvii nyt koittaa vähän skarpata ja pestä usemmin ennenkuin pakkaset iskee. Sitten tarvii joko käyttää pesukoneessa tai ostaa naapurin pesulaan poletteja.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kale - 18.11.12 - klo:21:58
Höpö. höpö ;) Eilen pesin mustan kinnerini kolmen kuukauden tauon jälkeen. Ja näyttää vielä tänäänkin puhtaalta. Tarvii nyt koittaa vähän skarpata ja pestä usemmin ennenkuin pakkaset iskee. Sitten tarvii joko käyttää pesukoneessa tai ostaa naapurin pesulaan poletteja.

Eli säilytät autoasi tallissa ja et ole ajanut sillä lainkaan pesun jälkeen?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

skriko

Huomiseksi täytyisi tilata pesu jos vaihtais tiistaina renkaat. On muuten jo sitten viides pesu tänä vuonna ja kahdeksas koko autolle. Pisin pesuväli Sciroccossa 6 kk 12 päivää.

Ishvan

Vähintään kerran viikossa. Sisältä siistitään pari kertaa kuussa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Mikko

Kerran on tainnut olla kolmekin viikkoa väliä. Tiheimmillään olen joka toinen päivä pessyt. Yleensä kerran viikossa, kesäkeleillä saattaa mennä kaksikin.

Kale

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 18.11.12 - klo:22:04
Eli säilytät autoasi tallissa ja et ole ajanut sillä lainkaan pesun jälkeen?

Katoksessa ja ajoja apaut 1500-2000tkm kuukaudessa.

tlindstr

Lainaus käyttäjältä: Kale - 19.11.12 - klo:07:46
ajoja apaut 1500-2000tkm kuukaudessa.
Tuolla ajomäärällä luulisi joutuvan pesemään useemmin  ;D  ;)
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

A6 first timer

noin kerran kuussa tulee pestyä, joskus harvemmin. Lasit ja valot tulee sutaistua melkein aina tankatessa.

Valkoista ei kehtaa näillä pesutottumuksilla ostaa, mustakin oli kyllä pahempi kuin nykyinen tumman sininen. Harmaa oli paras laiskuuden peittäjä,

heifetz

Pyrin pesettämään kerran viikossa, mutta valkoinen on pirun hankala väri pitää puhtaana. Edellinen auto oli harmaa-sinertävä metalliväri ja siinä alkoi liat näkyä huomattavasti myöhemmin kuin nykyisessä.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

VAG!

Lainaus käyttäjältä: auri - 18.11.12 - klo:15:05
Aika turhaa rahanmenoa pestä kovin usein mielestäni..

Jos tykkää ajaa paskaisella autolla viikosta toiseen, niin sitten se on juuri sitä.

teedeeii.

"musta vaatii enemmän pesua kuin muut värit" eiköhän kaikkia värejä pitäisi pestä samaan tahtiin, toisessa värissä se lika vaan ei näy niin hyvin.
Kuitenkin joka viikko tulee pestyä molemmat kiesit, välillä jopa kaksi krt viikossa, eli joka pvä jompikumpi  ;D
Niin ja molemmat autot ovat mustia.

JarnoF

Viime aikoina ei ole tarvinnut itse pestä autoa, kun laite on parin viikon välein pesty korjaamolla.

Sais taas mennä jotain rikki. On tota kuraa taas viikossa kerääntynyt... ;D

Mikko

Kertaakaan ei ole korjaamolla pesty autoa. Aina olen vienyt ihan puhtaana pajalle ja saanut ulkoa ja sisältä paskaisena takaisin.

wolf6

Nyt on tullut pestyä kerran viikossa.
Tänään pesin tunnin eikä vieläkään tullut kunnolla puhdasta kun oli pikeä kyljet täynnä.
Pitäs varmaan jokapäivä pestä ettei tarttuisi niin lujaan
A3 Premium

3.6 V6

Itse olisin vaan tyytyväinen, että eivät korjaamolla pesisi autoani. Sen verran huonoja kokemuksia on niistä ollut ja jälki sen mukaista.

Edelleen pinnoite toimii kuin häkä ja ihan mieluusti tulee superb pestyä noin kerran viikossa, niin sisältä kuin ulkoakin. Nisukka taasen hieman vaativampi tapaus, mutta pienempänä vähätöisempi.

Ganes

Aika tarkkaan kerran kymmenessä päivässä. Tuo aikaväli johtuu vuorotyötyökierrosta jota teen ja pesen autoni aina ennen yövuoroon menoa. Työpaikallani on autonpesuun erikseen tarkoitettu talli, joten peseminen ei maksa minulle mitään. Koskaan en ole automaattipesuloissa käynyt, enkä kyllä meinaa käydäkkään. Pari viime vuotta on tullut pestyä sellaisella mikrokuituhansikkaalla ja ihan bilteman vahashampoolla. Noin 2-3 kukauden välein vahaan ihan kasipelillä Turtle Icen tuotteilla. Ovat niin helppokäyttöisiä.

Redown

Pari kertaa viikossa tulee yleensä pestyä käsin... Konepesussa en ole käyttänyt kertaakaan, mikäli pakko olis niin sitten harjattomaan pesuun mut sillä kun ei tahdo lähtee oikeen puhtaaksi...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Nykyinen: Audi A5 Coupe 3.0TDI Quattro
Exät: Porsche Boxster 2.5 -99, VW Scirocco 1.4TSI Sport -09, VW Golf 2.0TDI 4MOTION Highline -05, Seat Leon TopSport 1.9TDI -03, Volvo V70 2.5T AWD, VW Vento 1.9TDI -92 jne.

Antti O

- 2 kertaa kuukaudessa
- Huolellinen esipesu (BH-autofoam foam lancella) ja painepesurilla huuhtelu
- Pesen aina auton itse käsin laadukkaalla shampoolla ja kintaalla

Janneh

Paras pesu ½ hintaan eli 12e. Ei tullu hiki eikä tarvinnu omia foameja tai tököttejä. Puhdasta tuli, todella puhdasta

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy