Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

Adams

^ En tiedä miten nelosen puskuri eroaa viitosesta, mutta ei varmasti onnistu viitosessa ilman puskurin irroitusta.

rob-s

Voin kyllä 100% varmuudella kertoa, että A5:n maskia vaihtaakseen pitää sekä puskuria että etulamppuja irroittaa. Ei siis mitää toivoa ilman. A4 B8:ssa teoriassa voikin vaihtaa maskin ilman puskurin irroitusta jos saa kädet sinne alas ja sen harmaan vaahtopalan ehtänä irti.

Adams ja muut jotka ovat tämän maskin vaihdon A5:een tehneet voivat vahvistaa asian.

En tosiaankin halua haalia itsellä keikkoja taikka pelotella jäseniä maskin vaihtoprojektissaan;)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

rob-s

LainaaPeilinkuoria en kyllä ala itse vaihtamaan, jospa roba tekisi tämän työn ja varmaan samalla myös maskin vaihdon. Mutta kesälomahan tässä nyt kohta alkaa, eli menisi elokuun alkuun.

Minulle sopii elokuu tai sitten tulet jonain aurinkoisena lomapäivänä Heinäkuussa Espooseen istuskelee ja rupattelee samalla kun vaihdetaan peilit/maskin:)

rob-s

Sattuisiko joku täällä tietämään mikä on A5:n S-line alustan (1BV) jousien värikoodit?

Pekka T

Etka antaa esim. takajouselle peräti 26 eri vaihtoehtoa, kaikkien koodi on 8K0 115 511 (xx), noi kaksi viimeistä merkkiä sitten vaihtuu ( myös näiden värikoodi on ilmoitettu)
Mutta mikä sitten näistä on s-line jousi?

Tässä myynti-ilmoitus s-line sarjasta jossa näkyy numerot ja värit. Eri asia on sitten pitääkö tämä paikkansa.

http://www.motor-talk.de/marktplatz/audi-a5-a4-s-line-sportfahrwerk-t2440364.html
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

rob-s

Kiitoksia! Tuosta saattaisi olla apua..tutkitaan!

rob-s

PekkaT: paljonko sinulla on centtimetrejä maasta lokasuojaan edessä/takana? Kuvissa autosi näyttää todella matalalta!

Pekka T

^ Alunperin oli 69 cm edessä ja takana, nyt edessä on n. 66,5 - 67 cm ja takana on 66 cm. Etupää on hieman painunnut siitä mitä oli ihan asennuksen jälkeen.
BMW 328 i xDrive -13

rob-s

Itsekin mittailin keskimäärin 69cm joka lokasuojassa. Eli nettomadallus oli 20-30mm..keskimäärin se luvattu 25mm..:)

Laitatko yv:llä mistä hommasit jouset ja missä asennutit ne sekä säädätit kulmat?

rob-s

Tänään näin PekkaT:n avoviitosen ja kyllä madallussarjan kanssa erittäin hieno! ..se sai minut vakuuttuneeksi että omakin viitonen tarvitsee alustasarjan:)

Markku J

rob-s:

kun olet nyt nähnyt livenä Pekka T:n ja minun cabriot, niin mikä on "tuomiosi" - pitääkö minunkin alkaa harkita madallusta ?

Varmaan voisimme Pekka T:n kanssa joskus yrittää järjestää renkaanpotkimis -tapaamisenkin. Minä kun olen vanhan koulukunnan miehiä, niin edelleen suhtaudun varauksella cabrion "jäykistämiseen".

rob-s

Suosittelen renkaanpotkimistilaisuutta jossa käyt ajamassa lenkin kyseisellä autolla jolloin ei tarvitse toisten mielipiteisiin perustaa päätöstä.

Olen ajanut sillä "vanhalla" A5:llani jossa H&R 25mm alusta ja se on yllättävän miellyttävä.

Harkitsen nyt H&R:n ja Eibachin välillä.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.07.10 - klo:19:53
rob-s:

kun olet nyt nähnyt livenä Pekka T:n ja minun cabriot, niin mikä on "tuomiosi" - pitääkö minunkin alkaa harkita madallusta ?

Varmaan voisimme Pekka T:n kanssa joskus yrittää järjestää renkaanpotkimis -tapaamisenkin. Minä kun olen vanhan koulukunnan miehiä, niin edelleen suhtaudun varauksella cabrion "jäykistämiseen".

Kesälomien jälkeenhän voisimme järjestää tälläisen potkimis tapaamisen, kunhan ei kovin terävillä kengillä potkita.
Tälläiset alustanmadallus jutut on todellakin makuasioita, vaikeaa suositella kenellekkään varauksitta.
Ihan pelkän ulkonäön takia siihen ei kannata lähteä, mielestäni madallus tuo mukanaan hieman epämukavuutta ja aika paljon lisää urheilullista ajettavuuta.
Markulle tämä on helppo päätös, koeajo minun cabriolla ja on vähän viisaampi, tässä on tosin hieman jäykemmät iskarit.
BMW 328 i xDrive -13

Flat

Lainaa..se sai minut vakuuttuneeksi että omakin viitonen tarvitsee alustasarjan:)

here we go again .....

Lainaakun olet nyt nähnyt livenä Pekka T:n ja minun cabriot, niin mikä on "tuomiosi" - pitääkö minunkin alkaa harkita madallusta ?

älä kysy , tiedät vastauksen ilamankin... ( kun kysyt tuota )

LainaaIhan pelkän ulkonäön takia siihen ei kannata lähteä, mielestäni madallus tuo mukanaan hieman epämukavuutta ja aika paljon lisää urheilullista ajettavuuta.

pelkää selittelyä---kukaan teistä ei matka-ajoa ajattele käytännössä....työmatka hoituu hieman alustalla kuin alustalla....joten mitä arvuuttelette....?

rob-s

Ennen oli Swot analyysi ja nyt on Flat analyysi..:)

Spacedude

Renkaan potkiminen kävisi meitsillekin. Aika ja paikka? Myllylammen Neste olisi sikäli hyvä, että 110 on nykyään hiljainen kinttupolku ja stadista matkaa runsas puoli tuntia.

1.8 "APR" Q

Kävin tuossa eilen moikkaamassa Audi-myyjääni ja samalla koeajoin A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-tronicin. Erittäin hieno auto kaikenkaikkiaan. Ainoana miinuksena pitäisin vakioalustan "löysyyttä",auto vaatii mielestäni ainaskin urheilualustan,että pääsee oikeuksiinsa. Sisäilme erittäin laadukas ja melultaan ehkä hiukan nelosta hiljaisempi. Tosin auto oli vakiorenkailla ja itsellä tuumaa isommat,eli vertailu ei ole aivan oikeudenmukainen.
Kultus oli 68 kilometrin sekalaisessa ajossa,koviakin kiihdytyksiä sisältäneessä koeajossa ajotietokoneen mukaan 9.4.
Tuohon em. malliin tuskin meikäläisellä on koskaan "nappulaa",mutta itselle riittäisi kyllä vaikka 1.8 TFSI manuaalilla ja se onkin seuraavaksi autoksi vahvasti tapetilla.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Adams

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 02.07.10 - klo:20:36
Suosittelen renkaanpotkimistilaisuutta jossa käyt ajamassa lenkin kyseisellä autolla jolloin ei tarvitse toisten mielipiteisiin perustaa päätöstä.

Olen ajanut sillä "vanhalla" A5:llani jossa H&R 25mm alusta ja se on yllättävän miellyttävä.

Harkitsen nyt H&R:n ja Eibachin välillä.

Itse tuli kanssa arvottua H&R:n ja Eibachin välillä, mutta päädyin sitten H&R:ään, koska useampi Eibachin jouset vaihtanut kirjoitti, että vähän joka kulma oli eri korkeudella Eibachin jousilla.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Adams - 09.07.10 - klo:14:50
Itse tuli kanssa arvottua H&R:n ja Eibachin välillä, mutta päädyin sitten H&R:ään, koska useampi Eibachin jouset vaihtanut kirjoitti, että vähän joka kulma oli eri korkeudella Eibachin jousilla.
Tiedä sitten onko noilla valmistajilla paljoakaan laatueroja, minulla auto laski H&R jousilla takaa 1cm enemmän kuin edestä.
BMW 328 i xDrive -13

Pekka T

Tänään tuli käytyä Veljekset Laakkosella herttoniemessä, ja pitihän sitä myös käydä Markku J:n entistä A5 cabriota vilkaisemassa.  :)
Siellähän se oli Audi rivistössä sulassa sovussa TT roadsterin ja R8:n kanssa odottamassa uutta mahdollista ostajaa, hintalappua ei vielä ollut.

Tuolla vaihtoauto puolella noita avoautoja näkyi riittävän, Audien lisäksi taisi olla ainakin viisi BMW cabriolettia.
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

OK. Olivatko jo pesseet sen - siinä oli aikalailla hyttysiä nokassa, kun sen palautin ?
Hienoon seuraan se pääsi, kun heillä on jopa R8 myynnissä ja hieno TT cabrio. Lisäksi oman merkin cabrioita ainakin 3 kpl. Myyjä lupasi itse ajella sillä - varmaan saadakseen vertailu benchmarkin kilpailevaan tuotteeseen.

Ei ole cabriota vielä ikävä - hieno auto se on - mutta hieno on tämä minun X5 myös. Audicenterin johdolle lähetän samalla terveiset, että oikeata kauppaa tehdään muualla kuin Espoossa !

Pekka T

^ Täysin puhdashan se oli, ei pystynyt mitenkään uudesta erottomaan.

Tuosta Audi rivistä valkoinen TT avo erottui selvästi parhaiten ja musta R8 huonoiten, tietenkin kiinnitin huomioni ensin A5:een ja vasta vähänajan kuluttua tajusin että rivissä on myös R8.
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Halvalla myyvät cabrion. Pyynti on 64900 eur. Se maksoi minulle nettona 2 kk sitten 74000 eur. Jos ketään cabrio kiinnostaa, niin tuo kannattaa hakea pois.

http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=XVA-848

RoccoScientist

Ei ole tosiaan hinnalla pilattu. Kaksi tuhatta ajettu ja yhdeksän tuhatta hinnasta pois. Lisäksi ainakin forumilaiset tietävät auton olleen hyvässä pidossa.

Sitten ihan aiheen vierestä: Tuolla R8:lla on ajettu vain 3000 km, vaikka vuosimalli on 2008. Oudon alhainen lukema. Katseltavaksiko tuo auto on alunperin ostettu?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

skula

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 21.07.10 - klo:10:04
Sitten ihan aiheen vierestä: Tuolla R8:lla on ajettu vain 3000 km, vaikka vuosimalli on 2008. Oudon alhainen lukema. Katseltavaksiko tuo auto on alunperin ostettu?

Liekö tuo ollut jossain lasipalatsissa esittelyssä vuodenpäivät ensin???

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Skula - 21.07.10 - klo:10:24
Liekö tuo ollut jossain lasipalatsissa esittelyssä vuodenpäivät ensin???
Esittelyautona ainakin listattu.

RoccoScientist

Voihan se tosiaan olla. Jos itselläni olisi varaa ostaa R8, niin sillä tulisi kyllä varmaan kelattua 3000 km mittariin muutamassa kuukaudessa ihan yrittämättä. Baanallehan tuollainen peli tahtoo - tosin voihan olla, että Suomen baanojen kunto ei tuollaiselle oikein kelpaa. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 21.07.10 - klo:09:44
Halvalla myyvät cabrion. Pyynti on 64900 eur. Se maksoi minulle nettona 2 kk sitten 74000 eur. Jos ketään cabrio kiinnostaa, niin tuo kannattaa hakea pois.

http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=XVA-848
On se vaan hieno, vaikka "pappa"värillä onkin.

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 21.07.10 - klo:10:04
Ennen tuo kyseinen yksilö oli Joensuun Autotalo Laakkosella. Siellä se sisällä oli pitkän aikaa, joten eipä siihen kilometrejä ole paljoa siellä tullut :) Näköjään ihan lähiaikoina tuo on sijaintiaan muuttanut.

Markku J

Nyt on ex-A5:n hinnoitteluvirhe korjattu Laakkosella. Hinta nyt 69900 eur, joka onkin mielestäni lähtötasona kohdallaan, jos vertaa esittelyautoihin. Uuden nettohintaan verrattuna hintaetua on noin 4500 eur.

Pekka T

^ Kuitenkin aikamoinen hinnankorotus (5000 â,¬), en tiedä kuinka paljon myyntivoittoa tuossa alemmassa hinnassa oli, mutta tuskinpa se oli kuitenkaan Markku J:lle maksettu hyvityshinta (lähellä kuitekin).
BMW 328 i xDrive -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy