Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

cossu69

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 09.01.12 - klo:21:23
JooooJoooo.... Niinhän sinä silloin viimeksikin olit ihanjusthetinytkohtaelleijopaeilen ostamassa milloin mitäkin. Ja nyt muutaman kuukauden kuluttua olet taas heti tällä viikolla ostamassa, edelleen vissiin sitä samaa autoa?

Jengi ihan oikeasti yritti (alussa, kunnes jutun juoni selvisi) jelppiä silloin viimeksi ja vastaili kysymyksiisi joista tosin iso osa olisi selvinnyt paneutumalla asioihin edes sen verran, että visiteeraa maahantuojan nettisivuilla. Ei siis kannata ottaa nokkiinsa jos ei porukka ole ihan yhtä "täysillä" mukana nyt kun tää sama laulu alkaa taas.
Kyllä siitä silloin oli paljon apua että kiitollinen olen saamastani vinkeistä. Paljon on tietoa tullut lisää tänä aikana...

Markku J

Ja paljon ehtii kerääntyä uutta tietoa ennenkuin B10 julkaistaan, tai F30 facelift. Sekin on arvokasta.

Sorry, en kai vaan jaksa tätä ikuista pähkimistä - jotain toimintaa, tai "case is closed " -päätös.

kokken

Kannattaa muistaa että tällä kertaa Cossu oikein huudeltiin takarivistä paikalle (ja nopeasti saapuikin)... Metsäkoneyrittäjän Q7-tarinaan haluaisin kyllä uskoa, mun mielestä se sopi täydellisesti ammattikunnan profiiliin - näitä on tullut jonkin verran työn puitteissa tavattua...

rob-s

LainaaKannattaa muistaa että tällä kertaa Cossu oikein huudeltiin takarivistä paikalle (ja nopeasti saapuikin)

Minä se siihen olen syyllinen, tosin tarkoitusperäni oli kuitenkin vilpitön eli halusin vinkata hyvästä käytetystä sopivaan hintaan. Sopii vaikkapa odotusautoksi kunnes on hyviä FL vaihtareita tai vaikkapa B10 mallisia:)

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Quality

Ymmärrän erityisesti Markku J:n ärtymyksen, hän kun on kaikin puolin toiminnan mies, eikä kauan jahkaile päätöksissään.

Kuitenkin koettaisin olla sovitteleva teemalla "tule sellaisena kuin olet", sillä tämä maa kantaa päällään kovin erilaisia persoonia, ja se kyllä näkyy myös näissä autoasioissa. Itsellänikin tunnistan noita jahkailijan piirteitä, koska yritän kuunnella ja arvostaa myös läheisteni, erityisesti vaimoni mielipiteitä. Kompromisseja ja tasapainoilua se joka tapauksessa aina on.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 09.01.12 - klo:22:05
tarkoitusperäni oli kuitenkin vilpitön eli halusin vinkata hyvästä käytetystä sopivaan hintaan. Sopii vaikkapa odotusautoksi

Joskus olen sanonutkin että jos ei merkki ja laatu ole ihan 'hyppysissä' niin kannattaa ensikosketus ottaa sen käytetyn kanssa, jos ei sitten maita niin tappio on varsin pieni vaikka heti eteenpäin laittaisitkin, mutta jos pääset sinuiksi niin sitten kokardi kohti uusia tuulia ( eli siis autoja  8)  jos pätäkkää löytyy ).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

cossu69

Ei sitä pätäkkää hirveesti löydy.. Velkarahalla nämä auton hankinnat yleensä olen tehnyt...

JoJio

Jotenkin ei millään pahalla mut Cossun puheista tulee joku amisviiksi mieleen. Joka ei viihti ite selata mitään nettisivuja, vaan kyselee täällä turhuuksia. Ostamassa ensin jotain rs audia, sitten ei onkin ostamassa perus mallin.. Voihan sitä jokainen haaveilla mm. minäkin, mut pidän mölyni omassa päässäni. Jotenkin asteikoilla naurettava nuo kirjotukset. Onhan tämä hyvä ajan viete muille, mitkä lukee foorumia ja on kokemuksia eikä pelkkiä haaveita. Sori ot, mut oli pakko puuttua.. Innolla ootan cossun audia.  ;) Ps: vinkkkinä tän päivän pasila jakso  ;D

Flat

Tartutaan OT:hen kun ei ole aiheesta mitään sanottavaa.

On hyvä ottaa huomioon, että meitä on moneen lähtöön. Joidenkin päätöksenteko kestää kauan, jotekut tekevät päätöksiä impulsiivisesti ja jotkut eivät tee päätöksiä koskaan. Tämä samainen ilmiö toistuu täälläkin autonvaihtopuheissa.

Hyvin muistamme että usko oli monella mennä Toni-1:sen autonvahtoon, puhetta ja jahkailua riitti kuukausitolkulla, mutta kyllähän se sieltä sitten vihdoin tuli, kun sopiva yksilö eteen tuli. Kyllä se cossukin auton allensa saa, ennemmin tai myöhemmin. Se on varmaa jos joku on varmaa.

En näe siinä mitään pahaa, että täällä joku haaveilee ja jahkailee autojen perään, oikeassa paikassa oollaan. Yleensähän haaveet ovat vähän korkeammalla kuin kylmät realiteetit, mutta niihän pitääkin.

Pertsa

^ +1

(...vai viekö cossu tätä porukkaa 6-0.....?)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.01.12 - klo:06:51

Hyvin muistamme että usko oli monella mennä Toni-1:sen autonvahtoon, puhetta ja jahkailua riitti kuukausitolkulla, mutta kyllähän se sieltä sitten vihdoin tuli, kun sopiva yksilö eteen tuli.

Taisin myös olla varsin innokas tiedonhaalija mutta tähän ikään on jo oppinut että sitä etukäteistietoutta ei pysty olemaan liikaa, toisaalta se liika tietous joskus jarruttaa päätöksiä, mulla oli tuolloin kuitenkin ihan kukkuva laite allani joten kiirettä ei ollut ..... ja siinä tais ihan oikiasti mennä se 18 kk jotta hakemani speksit riittävällä prosentilla täyttävä kohde löytyi (b8 a4 tai a5 .... mutta b7 tuli sitten hyvän yksilön ilmaannuttua takavasemmalta ohi  8)  / iso mylly/ q/ sedan/ S-Line/ mustat puitteet/ punainen ja Misano plussaa), ei se ottanut sitten kuin 20 tuntia siitä ilmoituksen näkemisestä kun kaupat oli sitten tehty. Auton nähdessäni olisin voinnut ruveta *ilkunnussimaan esim. konepellin kiveniskemistä mutta päätin että tämä peli on nyt tässä, speksit hanskassa, auto on kumminkin käytetty mutta puolenhintainen 42 tkm ajettuna - se oli todellakin siinä.

'Pientä' painostusta oli tuolloin (kin) ilmassa, olen kumminkin tyytyväinen että pidin pääni ja jaksoin odottaa sitä (tätä) oikeaa, nyt on se ensimmäinen 18 kk omistajana mennyt ja tyytyväisyys on edelleen korkiaa tasoa ( mylly sais olla 3.0 TDI  ;D  ). Olen ennekin tituleerannut itseäni Itämaantietäjäksi, nyt olen tietävinäni että meitin yhteinen matka jatkuu vielä noin 5 vuotta, tulevaisuus näyttää tämänkin tietouden oikeellisuuden.  8)

rob-s

LainaaHyvin muistamme että usko oli monella mennä Toni-1:sen autonvaihtoon, puhetta ja jahkailua riitti kuukausitolkulla, mutta kyllähän se sieltä sitten vihdoin tuli, kun sopiva yksilö eteen tuli. Kyllä se cossukin auton allensa saa, ennemmin tai myöhemmin

Aivan!..:)

RoccoScientist

Huomenna olisi sitten edessä A5 SB 1.8 TFSI 125 kW:n koeajo. Autokuumeesta ei ole pelkoa lompakon paksuuden toimiessa tällä hetkellä erinomaisena "antibioottina", mutta silti odotan huomista innolla. Etenkin tuon moottorin luonne kiinnostaa, joskin näillä keleillä tehoreservien testailu on hankalaa. Edes oman nuhapumpun tehoja ei saa siirrettyä tiehen täysimääräisenä laillisissa nopeuksissa...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Totuuden Torvi

Tuota konetta ei ole quattrona edes tulossa Coupeen tai SB:n?

Mikko

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 10.01.12 - klo:11:19
Huomenna olisi sitten edessä A5 SB 1.8 TFSI 125 kW:n koeajo.

Tuo on sellainen yhdistelmä joka pitää kyllä käydä jossain välissä koeajamassa, voisi olla ihan hyvä ehdokas Sciroccon seuraajaksi sitten joskus. Jos siis edes tulee joskus saatavaksi S-tronicilla. Olisi kiva kokeilla miten 7 kW ja 250 kiloa lisää vaikuttaa liikkumiseen.

Ktk

Ei siihen kyllä S-Troniccia tule, etuveto + multi tulee.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 10.01.12 - klo:12:39
Ei siihen kyllä S-Troniccia tule, etuveto + multi tulee.

Näin vähän oletinkin, S-tronicia ei ole yleensä noihin "hinnat alkaen" -malleihin tarjottu. Kaksilitraiseen varmaan jo tulee?
Etuvedon kanssa voisi ihan hyvin elääkin (vaikka onkin Audi), mutta Multista en tykkää... No maailma (ja Audin mallisto) näyttää parin kolmen vuoden päästä varmaan aika erilaiselta, lompakon paksuuttakin on vaikea arvailla.

Edit: 2.0 TFSI S-tronic löytyykin näköjään jo hinnastosta.

Ktk

Ei se S-tronic ole hinnasta kiinni, sitä kun käytetään nelivedon yhteydessä koska multi ei siihen silloin teknisesti sovi.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 10.01.12 - klo:12:57
Edit: 2.0 TFSI S-tronic löytyykin näköjään jo hinnastosta.

Pitkittäiskoneissa S Tronic on vain nelikkojen kanssa. Etuvedot ovat aina Multilla, riippumatta koneesta. Myös 3.0 TDI:tä saa Saksassa vain Multilla, jos haluaa etuvedon.

heki

Tässä kuvia. Kiitos neuvoistanne, mustahan tuli ihan nörtti!
BO mallia ei ole pesty, se kun on ihan normi käytössä. Mutta eiköhän siitä selvää saa sen verran, että suunnan saa selville.

HUOM: BO mallissa myös S-line ulkopaketti (kuten myös sisäpaketti).

Kromi edestä:

BO edestä:

Kromi sivu:

BO Sivu:

BO Etusivuviisto:

Ton-1

Ensinnäkin kuva tarttis olla jossain kuvapankissa (esim.Photobucket), sieltä sitten se osoite ja tiputat sen img /img - hakasten ( saat tulemaan silmää vilkauttavan hymiön yläpuolelta klikkaamalla) väliin.

VAG!

Tonin tapa on selkeästi paras ja sen avulla kuvan saa näkyviin itse viestiin. Jos näpräys ei kiinnosta, niin kuvan voi laittaa myös viestin liitteeksi, mutta siinä on kokorajoituksia. Eli suoraan kamerasta otettua kuvaa ei voi laittaa liitteeksi, vaan sen tiedostokokoa pitää pienentää.

Kun kirjoitat viestiä, niin vasemmalta löytyy Lisätoiminnot-teksti. Klikkaa sitä, niin homma alkaa pelittämään. Liitteenä kuva kyseisestä toiminnosta ;)

Jos kuvia alkaa paljon käyttämään viesteissä, niin parempi olisi opetella Tonin neuvoma tapa.

Ktk

quattro-kuu alkaa 12.1.2012!

A5 Sportback Business quattro-malleihin Alpine Pro-paketti: metalliväri, alumiinivanteet 18" 5-puolainen V-design ja akustinen pysäköintijärjestelmä taakse. Autoveroton hinta paketilla 770e eli verollisena tonnin paikkeilla.

heki

KUVAT YLLÃ,,...

Sain huomiseen saakka harkita vielä, että mitä tehdään BO paketin kanssa.
Täytyy sanoa, että on tämä aika vaikeata. Olen tehnyt pientä gallubbia aiheesta, ja tällä hetkellä tulos on, että 100 % naisista pitää jostain syystä kromiversiosta enemmän, ja miehet taas pitävät BO:sta.

Mitä mieltä olette siitä, että jos nyt ei ota BO pakettia, ja jos alkaa tehdä myöhemmin mieli mustavalko-teemaa, niin teippaisi kromiosat mustiksi? Kuten esim. autotalliosiossa oli ilmeisesti tehty full black A7 mallille?
Hyvä puoli: "saa molemmat" jos haluaa joskus taas takaisin kromiin.
Huono puoli: Millaista jälkeä tulee teippauksesta ja miten ne kestävät suomen olosuhteissa?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 10.01.12 - klo:14:12
quattro-kuu alkaa 12.1.2012!

Jaa että tämä oli se kikka saada putki täyteen kamaa ja toimitetuksi ennen 1.4.2012.  8)

Hekille vielä - jos sinua ei vaivaa teipattu kromilista niin mene niillä mutta se on tosiasia että teipattuna ne on 'vähän sinnepäin', kyllä ne 'aitoina' muovisina olisi sitten kunnolliset keliä kestävät.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.01.12 - klo:15:11
.....Hekille vielä - jos sinua ei vaivaa teipattu kromilista niin mene niillä mutta se on tosiasia että teipattuna ne on 'vähän sinnepäin', kyllä ne 'aitoina' muovisina olisi sitten kunnolliset keliä kestävät.
Ei taida black opticissa olla ikkunalistat "aitoa muovia". Ihan samaa kumia, mitä on ikkunakromittomissakin autoissa, eli "black optic ikkunalistat" saa ilmaiseksikin.  :)
Korjatkoon joku jos olen väärässä.

Edit : Eli black opticiin tulee käsittääkseni vain musta maski. Kaikki muu on samaa kamaa kuin vakiomallissa, paitsi jos on S-line niin sumarinkehykset on mustaa röpelömuovia kromisten sijasta (jos tällaisia siis FL:ssä vielä on). Korjatkoon taas jos olen väärässä. Näin ainakin joskus taisi olla.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 10.01.12 - klo:15:17
Ei taida black opticissa olla ikkunalistat "aitoa muovia". Ihan samaa kumia, mitä on ikkunakromittomissakin autoissa, eli black optic ikkunalistat saa ilmaiseksikin.  :)

Edit : Eli black opticiin tulee käsittääkseni vain musta maski. Kaikki muu on samaa kamaa kuin vakiomallissa, paitsi jos on S-line niin sumarinkehykset on mustaa röpelömuovia kromisten sijasta (jos tällaisia siis FL:ssä vielä on). Korjatkoon taas jos olen väärässä. Näin ainakin joskus taisi olla.

Nyt meni sen verran metsään että kromilistat ovat A5 Sportbackissä vakiona. Eli ilman niitä ei voi ilmaiseksi tilata.

rob-s

LainaaMitä mieltä olette siitä, että jos nyt ei ota BO pakettia, ja jos alkaa tehdä myöhemmin mieli mustavalko-teemaa, niin teippaisi kromiosat mustiksi?  

Itse en maksaisi BO:sta. Etumaski kokomustana on kyllä dynaamisemman näköinen.

heki

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 10.01.12 - klo:15:17
Ei taida black opticissa olla ikkunalistat "aitoa muovia". Ihan samaa kumia, mitä on ikkunakromittomissakin autoissa, eli "black optic ikkunalistat" saa ilmaiseksikin.  :)

Oikeassa olet sivuosien osalta ainakin. Se oli minusta "köppäistä", että kromilistojen tilalla oli BO:ssa vain mustaa kumia. Kyllä tuohon hintaan pitäisi minusta saada jo sellaista mustaa kiiltolistaa, mitä esim. ovien välissä on. Ehkä juuri tuon vuoksi BO näyttää minusta läheltä halvalta, kun se kumi erottuu siitä. Ehkä myös tulee nyt liiankin tarkkaan katsottua.

Pertsa

^^Jassåå, on siis muuttunut tai voihan olla että SB:ssä on aina noin ollutkin jo ennen faceliftiäkin, en ole ihan ajan tasalla näköjään.
Jos FL:ään ottaa tuon black optic paketin niin onko ikkunalistat kuitenkin "erilliset" listat, mutta siis mustaa muovia? Vai onko vaan jätetty pois kromilistat ja tilalla vaan mustaa kumia?

Edit : heki ehtikin jos vastata, eli kumia on.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy