Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

Markku J

ram1:

minulla on aika kiire hankkia jotain ajokkia alle. Sinun autosi olisi aika oiva paketti siihen, mutta tokihan sinun tulee kunnioittaa sopimustasi. Minun on varmaan syytä katsella jotain ajoon jo huomenna sunnuntaina.

Vmatti:

en tullut kysyneeksi, mikä kakkosauto heillä oli ennen ollut, mutta niin ymmärsin, että B8 ainakin oli uusi tuttavuus heille.

Pekka T

Markku J onhan se hyvä juttu että sait autosi myytyä , toivottavasti hinta oli selvästi suurempi mitä se olisi ollut vaihtokaupassa .
Oliko muuten vaihto ollut vielä mahdollista jos et olisi saanut A4 :sta myytyä ennen A5 :n tuloa ?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

ram1

Markku.Juu kyllä kaverille kun olen auton jo varannut niin se nyt sitten siinä.Lupaukset täytyy pitää.Itse kun silloin etsin parin tonnin autoa niin oli se sikäli vaikeata kun monet niin kaukana eikä millään viitsisi lähteä toteamaan auto huonoksi.Onneksi tämä sattui löytymään omalta paikkakunnalta ja oli oikea valinta.Mainio peli eikä mitään vikoja 5kk aikana.Eli voin kyllä Hondaa sikäli suositella halpikseksi.Ja silläkin uhalla että joku vetää herneet niin pysy erossa vanhoista Ooppeleista.
Muutenkin muuten oiva konsti myydä oma yksityiselle ja hommata kinneri väliajaksi, niin silloin se uusi tuleva auto todellakin tuntuu hyvälle sen jälkeen.Jopa Ocu :D, ja rahaakin siinä säästyy usein tonneja.Toki pientä vaivannäköä vaatii mutta se jopa ihan hauskaa.

Itse Topicciin niin enpä huomannut että Markku taas tilannut uuden auton.Johan vanha ehtikin kauan hapantua.Mutta mielestäni oiva valinta, ja on ainakin kuvissa mainion näköinen kapistus.Livenähän tuota Cabriota en ole edes nähnyt ja paikkakunnalla ei edes Audi myyntiä, että joskus tulisi käytyä edes renkaita potkimassa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Erkka

Off Topic
Missä on Keravaa lähinnä oleva Audi jälleenmyyjä? Vantaalla ilomeisesti?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

ram1

Kai tuo Flamingo aika lähellä Keravaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Markku J

Olen tehnyt viimeisimmät neljä autokauppaa ainakin niin, että sovin vaihtoautolle takuunettohinnan, jonka saan vaihdossa, ellen saisi vanhaa itse myytyä ennen luovutusta. Niin se meni nytkin. Kaupassa voitin minä pari tonnia ja ostaja varmasti pari-kolme tonnia. Todellinen win-win homma siis. Ja vaihtoautopäällikölle näytetään pitkää nenää tai keskisormea taas kerran. Nuo kundit eivät ole suosikkejani, kun ovat yleisin jarru autokauppani starttaamiselle.

Audi -liikkeistä puheenollen taitaa Flamingo olla lähinnä Keravaa, kun ei taida tuo airportin VV-Auton laajennus olla vielä valmis. Siihen käsittääkseni tulee Audin myynti, kun projekti on valmis. Flamingo on kyllä surkean pieni luukku, ei sinne kannata mennä, jos haluaa laajempaa valikoimaa katsella. Herttoniemeen tai Espooseen vaan.

Tuollainen auto, kuin ram1:llä minun pitäisi löytää - jos kellään on hyviä vinkkejä,  niin ilmoitelkaa. Huomenna metsästän jotain max parin tonnin katiskaa.

Pekka T

Erkalle tiedoksi ja vihjeeksi Hyvinkään Laakkonen on aika lähellä Keravaa , hyvä ja asiallinen paikka  :)
BMW 328 i xDrive -13

Erkka

Hyvinkää on sopivan matkan päässä. Käynpä siellä tutustumassa Valikoimaan. Kiitokset teille vinkeistä.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

ram1

LainaaTuollainen auto, kuin ram1:llä minun pitäisi löytää - jos kellään on hyviä vinkkejä,  niin ilmoitelkaa. Huomenna metsästän jotain max parin tonnin katiskaa.
http://www.nettiauto.com/mazda/323/2915733.Tuo olisi aika lähellä omaa asuinpaikkaasi.Sillä kun pari kuukautta päristelet niin saattaapi Audi tuntua aika napakalle.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Markku J

Ajattelin tilata tulossa olevaan Cabrioon S line korin osat. Etu- ja takapuskurin ja diffuusorin. Maskiksi kai varovaisesti vain musta maski. Kun ei ole sylintereitä tarpeeksi S5 -maskin katteeksi. Hinta ei ole mahdoton - luokkaa 1200 + maalaus + asennus.

Arvoa heikentävänä vaan se, että liikenteessä ei ole cabrioita, joihin verrata. Vain itse tietää taas tuonkin lisäinvestoinnin vaikutuksen.

edit: Ramin viestiin yllä vastaus, että nythän minulla on jo tämä 2 tonnin katiska, Audi 80 (profiilissa).

Flat

tuo on hieno juttu koristella myös cabrio.....eipähän sekoitu niihin muihin cabrioihin! Tunnistaa jatkossakin autonsa prisman parkkipaikalta.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.02.10 - klo:21:36
tuo on hieno juttu koristella myös cabrio.....eipähän sekoitu niihin muihin cabrioihin! Tunnistaa jatkossakin autonsa prisman parkkipaikalta.
Ihan vakavasti otettava ongelma täällä suomessa ;) Saattaa suurehkossakin kaupungissa olla kokonaiset 2kpl tälläisiä autoja 8)
Audi A4 Allroad quattro -17

Pekka T

Auton ulkopuolinen varustelu/hillitty tuunaaminen on kyllä ihan hieno juttu ,kunhan ei ruveta liiottelemaan . Mielestäni kuitenkaan ei ole oikein että autosta tehdään tehokkaammaan mallin näköispainos kuten Markun mainitsema S5. Tarkoituksellahan tehdas tekee eri versioista vähän erilaisia .
Niinkuin Flat ilmaisi A5 cabrion erottumisesta , ei taida kun ainoastaan todellinen asiantuntija huomata nuo S-line puskurit huomion kiinnittyessä itse muuhun autoon .
Minulle riittää ulkonäön parantamiseen hienot vanteet , kunhan nyt ensin löydän jotkut jotenkin hinnaltaan järjellä perusteltavat .
BMW 328 i xDrive -13

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 17.02.10 - klo:22:54
Auton ulkopuolinen varustelu/hillitty tuunaaminen on kyllä ihan hieno juttu ,kunhan ei ruveta liiottelemaan . Mielestäni kuitenkaan ei ole oikein että autosta tehdään tehokkaammaan mallin näköispainos kuten Markun mainitsema S5.

Omasta mielestä esim. normi A5:n tekeminen S5:n näköiseksi on niin pitkää ihan ok, kunhan sieltä ei löydy S5-merkkejä. Eihän siinä ole kyse kuin auton ulkonäön parantamisesta.

Jos S5-look ei ole sallittavaa niin, samalla tavalla voisi kai sanoa, ettei olisi oikein laittaa normaaliin A5:een S-Linen kilkkeitä kiinni, jos auto ei ole jo tehdastilauksena sellainen ollut?

Pekka T

Niin näissä asioissa on monta mielipidettä ja mieltymystä , ei voi sanoa kuka on oikeassa ja kuka väärässä .
Pääasiahan on että on itse tyytyväinen autoonsa .
Aikaisemmin kun minulla oli ( silloin joskus ) GSI Kadetti ja Omega 3000 niin silloin ei oikein katsonut hyvällä toisten ns. kopiointia  :D
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Tuo S line -ulkopaketti menee mielestäni siinä suhteessa ihan "hyväksyntäraamiin", kun sellaisen voi tähänkin koneeseen tilata tehtaalta. Köyhänä ajattelin näin jälkiasenteisena säästää useamman tonnin sen kanssa.

Totta kuitenkin on tuo, että tämän auton kohdalla vain todellinen ekspertti edes huomaa S linen olemassaolon, kun cabrio sinällään harvinaisena vie sen päähuomion. Etupuskurin voisi jopa jättää laittamatta, mutta tuon takadiffuusorin haluan joka tapauksessa. Sen olemassaolon huomaa ensiksi.

Pekka T

Makuasioitahan nämä on , tuo S-line takadiffuusori on mielestäni ainoa selvästi paremman näköinen osa vakioon verrattuna.
Etupuskurin blade parantaa sen ulkonäköä , mutta vastaavasti sumuvalojen ympärillä oleva kehys on kyllä huonomman näköinen , siis tekee puskurin reunoista jotenkin kohlomman näköisen , vakio on sulavamman näköinen tästä kohtaa .
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Minulla on aikamoinen painostus päällä kotiväen puolelta että vaihtaisin (jos vielä mahdollista) tilatun cabrion väriksi Aruba Blue'n. Katto olisi silti ruskea ja penkit kardemummanbeiget nahka/alcantarat.

Perusteluina poikani esittää, että vaalea verhoilu vaatii tummempaa koriväriä päästäkseen oikeuksiinsa, toisena se fakta, että meillä on nytkin beigenvärinen auto ja tummempi ruskea on tulossa (BMW Havanna -ruskea), ja kolmanneksi vielä moittii tuota Aurum Beigeä pappamaiseksi. Eka ja toka väittämä on totta, mutta pappamaisuudesta en ole moksiskaan.

Vaikea paikka taas. Luulin jo olevani tyytyväinen tilaukseeni. Sininen on hoidon kannalta työläämpi ja näyttää hiusnaarmut säälimättä. Yksi vaihtoehto voisi olla (taas) briljantinpunainen ruskealla katolla. Huh huh, miten vaikeaa tällainenkin pähkäily on.

_156_

On kyllä niin henkilökohtaisia nämä värimieltymykset, mutta jos nyt kuitenkin.

Kaikki perhepiiristäsi tulleet kommentit ovat kyllä totta, mutta Aruba-sinisen sävyssä on jotain, joka tökkii. Kirkkaassa valossa se on oikein hieno sininen, mutta pilvisellä muuttuu hyvin kalseaksi. Se ei ole puhdas sininen ja se häiritsee. Syvä sininen on hienompi, mutta työläämpi. Peruspunaista en laittaisi näin arvokkaaseen kulkuvälineeseen. Vaikea valinta.

Ilmeisesti harmaat eivät ole sinulle vaihtoehtoja, mutta meteoriharmaa ja tummanpunainen katto olisi omassa valinnassani listoilla. Noista beigeistä oikeastaan saharabeige shampanjan sävyineen olisi itselleni mieluisampi. Mutta sehän ei poista alkuperäistä ongelmaasi.

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.02.10 - klo:14:11
Minulla on aikamoinen painostus päällä kotiväen puolelta että vaihtaisin (jos vielä mahdollista) tilatun cabrion väriksi Aruba Blue'n. Katto olisi silti ruskea ja penkit kardemummanbeiget nahka/alcantarat.

Ruskea tietysti voimistaa sinistä väriä vaikka eivät varsinaisia vastavärejä olekaan (vastaväri oranssi). Sininen on sävyltään kylmä väri joten Cabriossa se saattaa aiheuttaa vilunväristyksiä etenkin talvella vaikka katto olisikin pään päällä.

Pekka T

Tässä olisi linkki jossa on Abura Blue mustalla katolla , taitaa tuo musta katto olla parempi vaihtoehto kuin ruskea .

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vgj31r32lp1s&asrc=fa

Parhaitenhan teakinruskea väri käy tuohon kardemumma sisustukseen .
BMW 328 i xDrive -13

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.02.10 - klo:14:11

Omasta mielestä toi Aruba Blue on aika mauton.
Mutta tämähän on vain oma näkemys - itse ottaisin tuon varmaan räikeen punaisena tai valkoisena.
Ruskee jotenkin ihan jees, mutta liikaa bemarimainen/volvomainen. Onkohan pitemmän päälle myös liian tylsä. Tiedä häntä.
Helppohan sitä on täältä aidan takaa huudella  ;D
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Markku J

Alkaa tuo _156_:n esittämä meteorinharmaa punaisella katolla sekin tuntua yhdeltä vaihtoehdolta. Konfiguraattori vaan ei ole riittävän hyvä, jotta sillä saisi näistä aidon käsityksen.

Briljantinpunainen sekin OK, vaikka minulla juuri sellainen olikin. Ruskea katto siihen tekisi hiukan uutta säväystä.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 21.02.10 - klo:10:55
Alkaa tuo _156_:n esittämä meteorinharmaa punaisella katolla sekin tuntua yhdeltä vaihtoehdolta. Konfiguraattori vaan ei ole riittävän hyvä, jotta sillä saisi
näistä aidon käsityksen........
Taisin tuolla jo aiemmin jossain mainita nähneeni muutaman kerran täällä PK-seudulla metalliharmaan B6 cabrion punaisella katolla. Oli ainakin minusta todella upea ja poikkesi massasta, eli niistä kaikista sadoista avoista jota maassammme pyörii ;).
Minustakin tuo Arubablue on melko tylsä, ihan "perusmetallinhohtosininen". Paljon parempi on Deep Sea Blue tummempi sininen, johon myös vaaleahko sisustus sopii hyvin.

Markku J

Deepsea Blue on vaan tosi arka väri ja vaatisi jatkuvaa pesua - hiusnaarmut se myös näyttää helposti. Hienohan se olisi kontrastina vaalealle sisustalle. Roba-s:n uudessa Coupessa on tuo väri, ja UVW:llä sen kuvia ihailin.

_156_

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 21.02.10 - klo:11:04
Taisin tuolla jo aiemmin jossain mainita nähneeni muutaman kerran täällä PK-seudulla metalliharmaan B6 cabrion punaisella katolla. Oli ainakin minusta todella upea ja poikkesi massasta, eli niistä kaikista sadoista avoista jota maassammme pyörii ;).

Viime kesänä näin A3 cabriosta juuri tuollaisen tumman (musta tai laavan harmaa) punaisella katolla. Oli todella piristävän näköinen ja vaikka erottui massasta, niin ei hyppinyt millään muotoa silmille. Punainen katto tulee jäämään harvinaisuudeksi, koska harva uskaltaa sen ottaa uuteen. Uskon, että käytettynä tuo on kyllä myyvä yhdistelmä.

Pekka T

Markku J mitenkäs tilaus värin suhteen , piditkö tilauksen ennallaan vai onko muutos vielä harkinnassa ?
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Kyllä se tilaus edelleen on ennallaan, eli Aurum Beige. Sain tuosta sinisestä sen verran omaa kantaani tukevia kommentteja, että en siihen taida taipua. Tuo beige on jollain lailla "arvokkaamman" näköinen, kuin muut listallani olevat värit.

Olin viikon työreissussa Istanbulissa, niin ei ollut aikaakaan tuota pähkäillä. Tähän aikaan vuodesta ei tuolla näe näitä hienoja cabrioita, mutta kesällä niitä on rantabulevardilla kyllä esillä, ja näyttävät hienoilta noissa maisemissa Bosporin valoja vasten.

Markku J

Pekka T:

kysyn vielä kommenttiasi sisäkaton väristä. Kävin äsken Audi Centerissä taas ihmettelemässä värejä, ja siellä halliautona olleessa A5 Coupessa oli musta sisäkatto. Siihen se sopii oikein hyvin. Mutta miten on Cabrion kanssa, tulisikohan siitä ihan liian pimeä ja ahtaanoloinen koppi mustalla sisäkatolla ? Tilauksessa minulla on vaalea ihan sinun kuviesi perusteella "arvottuna".

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.02.10 - klo:16:33
Pekka T:

kysyn vielä kommenttiasi sisäkaton väristä. Kävin äsken Audi Centerissä taas ihmettelemässä värejä, ja siellä halliautona olleessa A5 Coupessa oli musta sisäkatto. Siihen se sopii oikein hyvin. Mutta miten on Cabrion kanssa, tulisikohan siitä ihan liian pimeä ja ahtaanoloinen koppi mustalla sisäkatolla ? Tilauksessa minulla on vaalea ihan sinun kuviesi perusteella "arvottuna".
Jaa aika vaikea kysymys , toiset tilaavat A4 :iin maksullisen mustan sisäkaton mutta A5 :n on sisätiloitaan pienempi ja samalla pimeämpi .
Tuo tietynlainen pimeys ei ole kuitenkaan mitenkään ahdistava , tavallaan aika makee . Jos kyseessä olisi coupe niin siihen valitsisin kuitenkin vaalean katon .
En tiedä tuleeko vaalean sisäkaton kanssa tummat A-pilarit  , ne ovat mielestäni paremmat kuin vaaleat vastaavat .
Noista minun sisäkuvista ei oikein saa selvää kokonaiskuvaa , sielä sisällä pitäisi itse istua .
Onko muuten tilaamasi vaalea sisäkatto vaaleanhopea vai  beigensävyinen ?
BMW 328 i xDrive -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy