Golf 3 / Vento - moottorin ja vaihteiston irroitus kotioloissa...

Aloittaja Kimmo Lehtonen, 27.09.12 - klo:10:36

« edellinen - seuraava »

Kimmo Lehtonen

Moikka Kaikille,
Tämä Vento-projektimme tarvitsee aina silloin tällöin osia ja eteen tuli sähkövikainen Vento, jonka ostin osaluovuttajaksi.
Koska kone ja vaihteisto ovat hyväkuntoiset, ajattelin poistaa ne ennenkuin aika tyhjäksikaluttu runko menee Kuusakosken kuormaan...

Eli olisiko teillä antaa ihan maalaisjärkisiä vinkkejä moottorin poistamiseksi "helpoiten" tuosta nokalta.
Olen ajatellut poistaa kaikein ylimääräisen koneen ympäriltä + kaikki siitä edestä. Sitten koneen takakiinnike auki + vaihteiston tuki...
sitten etukannakkeen alla oleva poikittainen tuki... jolloin olettaisin maan vetovoiman jo vetävän koneen allaodottavalle alustalle... ja lopuksi auto työnnetään taaksenpäin irti tuosta kokonaisuudesta... Meneekö se ihan näin ?

Kommentteja kiitos :)

T: Kimmo

PS, jos jotain osia tarvitsette, niin ilmoitelkaapa. Autossa on ABS-jarrut ja esim turvatyynyt, sekä hieno (harmaa) plyyshisisustus, joita en tarvitse ja jotka lähtevät varsin huokeasti...

Taky

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Lehtonen - 27.09.12 - klo:10:36
Olen ajatellut poistaa kaikein ylimääräisen koneen ympäriltä + kaikki siitä edestä. Sitten koneen takakiinnike auki + vaihteiston tuki...
sitten etukannakkeen alla oleva poikittainen tuki... jolloin olettaisin maan vetovoiman jo vetävän koneen allaodottavalle alustalle... ja lopuksi auto työnnetään taaksenpäin irti tuosta kokonaisuudesta... Meneekö se ihan näin ?

Alhaallehan se purkautuu, mutta mahtaako mahtua tulemaan pois ilman apurungon irroitusta?

Ja jos apurunko pois on myös etutolpat irti = ei renkailla rullaana kori, mutta toki liikkuhan se pohjankin varassa kun moottorilla on vain alla tilaa.

Tosin jos kori menossa paaliin niin rälläkällä vain keulaa ja lokasuojia auki jotta moottorin saa esille.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Kimmo Lehtonen

Kiitoksia vinkistä.
Koetan irroittaa koneen rälläkkää käyttämättä (on mulla sellainenkin), joten muutama mutteri vielä ja sitten vain etsimään sopivaa
"laskeutumisalustaa".

T: Kimmo

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy