Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

MoFFe

Pari asiaa...
Bluetooth toiminto A/S3ssa, on kyllä manio. On kuulema parempi kun missään muussa audissa.
Eli voit esim. käyttää kahta puhelinta samaan aikaan ja voi silloin valita että yksi puhelin on handsfree käytössä ja toinen on musiikkisoitin(esim spotify).
Iso plussa siitä :)
Eli mulla varmaan tulee olemaan silleen monesti, haluan että mun puhelin käyttää handsfreetä mutta muija haluaa kuunnella spotifyä omasta.

Ja sitten miinukseen... vaikka on paras näyttö/navi ja B&O, miksi ei ole EQ säätö mahdollisuutta!?
Ainoastaan basso, subbari, ja diskatti...ei edes keskiääntä.
Huomasin kun hyppäsin S3sta jossa oli B&O takaisin Volvoon jossa on Preformance Sound(eli paras myös), Volvossa on ääni täyteläisempi kun audissa. Toisaalta B&O on hieman kirkkaampi ääneltä. En osaa oikeen sanoa kumpi on parempi.
Käytin siis bluetoothia kun kuuntelin, kummassakin autossa..

Markku J

Tuleekohan A3/S3:een Bang&Olufsen ja navigaattori -yhdistelmällä lisää säätöjä (ekvalisaattori, surround ?), kuten A4:ssä kuulemma on ?

MoFFe

Sitä minä just meinasin... Ei tule. Ei ole mitään lisää säätöjä niinkuin A4ssa. Surround säätö löyty kummassakin (kait?)  olen vaan katsonut sitä huonompaa navia ja parempaa.

1.8 "APR" Q

LainaaPari asiaa...
Bluetooth toiminto A/S3ssa, on kyllä manio. On kuulema parempi kun missään muussa audissa.
Eli voit esim. käyttää kahta puhelinta samaan aikaan ja voi silloin valita että yksi puhelin on handsfree käytössä ja toinen on musiikkisoitin(esim spotify).
Iso plussa siitä
Eli mulla varmaan tulee olemaan silleen monesti, haluan että mun puhelin käyttää handsfreetä mutta muija haluaa kuunnella spotifyä omasta.

Ja sitten miinukseen... vaikka on paras näyttö/navi ja B&O, miksi ei ole EQ säätö mahdollisuutta!?
Ainoastaan basso, subbari, ja diskatti...ei edes keskiääntä.
Huomasin kun hyppäsin S3sta jossa oli B&O takaisin Volvoon jossa on Preformance Sound(eli paras myös), Volvossa on ääni täyteläisempi kun audissa. Toisaalta B&O on hieman kirkkaampi ääneltä. En osaa oikeen sanoa kumpi on parempi.
Käytin siis bluetoothia kun kuuntelin, kummassakin autossa..
Puhut asiaa...niin bluetoothista kuin B&O:sta..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

MoFFe

Löysin motor-talk.de tälläistä tietoa. Onko ketään käynny päivittämässä?

Audi Werkstattaktion 87D6 Audi A3 8V
Für alle bisher gefertigten Audi A3 vom Typ 8V gibt es jenach Ausstattungsumfang und Verbauliste eine Werkstattaktion die nach bisherigem Kenntnisstand folgende Posten enthält:

- Aktualisierung Motorsteuergerät Software
- Aktualisierung Software Bremssteuergerät
- Aktualisierung Komfortsteuergerät / Türöffner
- Aktualisierung Kombiinstrument
- Anpassung Tankanzeige
- Aktualisierung Software MMI
- Prüfung und Kalibration Sensor der Bremse
- Update Bang + Olufsen Soundsystem inkl. MMI
- Software Haldex-Steuergerät
- Prüfung KI-Anzeige "Glühwendel"
- Überprüfung Parkbremse
- Softwareupdate SD-Card-Slot
==============
Audi Audi A3 Workshop Special 87D6 8V
For all previously manufactured Audi A3 type 8V there jenach range of equipment and assembly list a workshop action by the current knowledge of the statement:

- Updating the engine control unit software
- Software update brake controller
- Update comfort controller / door opener
- Update instrument cluster
- Adjustment Fuel Gauge
- MMI software update
- Verification and calibration of the sensor brake
- Update Bang + Olufsen sound system including MMI
- Software Haldex control unit
- Test AI-display "filament"
- Check parking brake
- Software update SD card slot

http://www.motor-talk.de/forum/werkstattaktion-87d6-kennt-die-jemand-t4441128.html

MoFFe

Näyttää olevan aika vanha juttu...

Nudde

Kävin vaihtamassa renkaat ja sanoivat että mun autoon oli tullut päivitys, täytyy varata aika erikseen, no katsotaan jos jaksaa, tai sitten menee seuraavaan huoltoon, joskus jussina.....

Toinen positiivinen juttu on että laitettiin nastat alle, ja ääni ei pahentunut kesärenkaista paljonkaan. Onkohän se vaan niin että noi Good Yearit mitä minulla on kesällä ovat huonot, vaikka niitä kehuskellaan joka paikassa, harmittaa etten onntanut niitä hankookeja joita alunperin olin ajatellut.

Rosmo

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 19.10.13 - klo:20:46
^
Tässä ohjeet sumarin irroittamiseksi

Onko joku saanut irroitettua noi sumarit etukautta? Itse ole ohjeiden mukaan yrittänyt, mutta ei ole hermo kestänyt repiä. Tuntuu olevan toi etuosa niin tiukassa eikä ole tuota Audin työkalua T40207. Lähteekö ilman ko. työkalua? Keskikuppien irroitukseen tarkoitettu koukku menee tuohon reikään ja sillä saa jonkinlaisen otteen. Pitäiskö tuolla originaalityökalulla vapauttaa jokin lukitus tms., vai voiko sen käytön korvata jollain muulla sopivalla koukulla?
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Peeveli

Mitään ala odottelemaan tässä tammikuuta, eli A3 setani tulee alle tällä viikolla. Loppuu odottelu. Auton osto vie aina konkurssiin joten en jaksa enää miettiä rekisteröintivuoden vaikutusta jälleenmyyntiarvoon....

Markku J

Jaahas, eli päätöksesi ei pitänyt, vaikka se moneen kertaan perusteltiin  ;D.

Minä sitten tammikuussa muistutan, kummalla on uusi ja kummalla ylivuotinen sedani ajossa  ;).

Skula

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.11.13 - klo:09:44
Mitään ala odottelemaan tässä tammikuuta, eli A3 setani tulee alle tällä viikolla. Loppuu odottelu. Auton osto vie aina konkurssiin joten en jaksa enää miettiä rekisteröintivuoden vaikutusta jälleenmyyntiarvoon....

Teit ainoan ja oikean valinnan! Kuka jaksaa vanhalla rupuskalla ajella, kuten Markku J ja muut, kun voi ajaa uudella..  ;)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.11.13 - klo:09:46

Minä sitten tammikuussa muistutan, kummalla on uusi ja kummalla ylivuotinen sedani ajossa  ;).

;D

Mä tässä mietin että miten mä oikeesti jaksan odottaa niin pitkään kunnes saan S3en alle!?
Ja vielä ei edes ole joulu  :) Liian pitkä aika odottaa Maalis-Huhtikuuhun...  :'(

Peeveli

Muistetaan se muutenkin!  ;D

Peeveli

Joo, hermot pettivät odotukseen. Unettomia öitä oli niin monta, etten enää uskaltanut jatkaa tätä leikkiä. Ja kuten Kummelin erityisasiantuntija Parantainenkin totesi aikoinaan, auto on tehty ajettavaksi ja se tykkää siitä että sillä ajetaan.  8)

VAG!

:D

Mä olen itseasiassa positiivisesti yllättynyt, että Peevelin päätös piti näinkin monta päivää ;)

wolf6

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.11.13 - klo:09:44
Teit oikean päätöksen ottaa heti ajoon.

Itsellänikin vuosi sitten tuli liikkeeseen A4 näihin aikoihin ja kyllä oli vaikeaa odotella tammikuuhun.

Nyt olen A3:sta odotellut 2 kuukautta ja vielä olisi jäljellä noin 3-4 kuukautta. On se vaan pitkä aika odotella :(
A3 Premium

MoFFe

LainaaNyt olen A3:sta odotellut 2 kuukautta ja vielä olisi jäljellä noin 3-4 kuukautta. On se vaan pitkä aika odotella :(
Liian pitkä aika...  :(

Olen kovasti etsinyt vaaleaa alcantra/nahka sisustaa. Nyt niitä on tullut esille jokunen kuva. Luulen että se on ihan kiva sisusta.
Eli valitsin hyvin  :) (mun mieleen). Noita täys mustia löytyy vaikka kuinka paljon...

Markku J

Ehdottomasti tyylitietoisen valinta, MoFFe ! Todella hieno yhdistelmä valitsemasi ulkovärin kanssa. Musta on tylsä ja niitä on kaikilla.

Hawtin

Automiehen valinta Peeveli, ajettavaksi ne on tehty! Tuleeko kesärenkailla, kun täällä on vielä täysi kesä? Ensituntemuksia sitten vain tänne.

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 01.11.13 - klo:14:05
Kävin vaihtamassa renkaat ja sanoivat että mun autoon oli tullut päivitys, täytyy varata aika erikseen, no katsotaan jos jaksaa, tai sitten menee seuraavaan huoltoon, joskus jussina.....

Sanoivatko mitä päivitys koskee?
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 04.11.13 - klo:10:27
Automiehen valinta Peeveli, ajettavaksi ne on tehty! Tuleeko kesärenkailla, kun täällä on vielä täysi kesä? Ensituntemuksia sitten vain tänne.

Talvirenkaat, kitkat alle. En jaksa heivata renkaita ees taas asennuttavaksi. Itselläni selkä ei kestä vaihtoa. Nykyisessä nastat ja on ollut yhtä kärsimystä asfaltilla, huoh.

Auto on tehty ajettavaksi, siihen päädyin.

Ensituntemuksia toki kirjoitan, mutta autotalliosioon en lupaa enää laittaa 100% varmuudella. Musta väri, musta sisustus, moni ei tykkää.

MoFFe

LainaaMusta väri, musta sisustus, moni ei tykkää.
Hmm...siis mä tykkään mustasta. Mulla ei ole sitä mitään vastaan.
Mutta sitä vaan näkee niin paljon.
Minulta jää ainakin musta auto ostamatta vähään aikaan, vaikka itselläni ei ole "oikeeta" musta autoa nytten niin hitto kyllä siinä näkyy joka ikinen naarmu silti  >:(
Harmillista kun musta auto on sinänsä aika tyylikäs...

al

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 04.11.13 - klo:10:21
Liian pitkä aika...  :(

Olen kovasti etsinyt vaaleaa alcantra/nahka sisustaa. Nyt niitä on tullut esille jokunen kuva. Luulen että se on ihan kiva sisusta.
Eli valitsin hyvin  :) (mun mieleen). Noita täys mustia löytyy vaikka kuinka paljon...

Tuo S3:n vaalea nahka/alcantara onkin hyvän värinen, mutta perusmallin A3:een saatavilla oleva vaalea nahka (+alcantara)on sävyltään paljon harmaampi  :-\

wolf6

Hyvällehän nuot vaaleat penkit näyttää.

On minullakin ollut musta auto ja tykkäsin siitä värinä (ja melkein kaikissa autoissa on ollut musta sisustus). Ahkerasti vaan joutui pesemään, että pysyi puhtaana.
A3 Premium

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.11.13 - klo:10:29
Ensituntemuksia toki kirjoitan, mutta autotalliosioon en lupaa enää laittaa 100% varmuudella. Musta väri, musta sisustus, moni ei tykkää.

Ei kait me niitä autotalliosioita pelkästään 'tykkää'-nappulan painallusten toivossa rakenneta ?

Kun on uudesta mallista kyse niin kaikki kommentit ja kokonaisuudet kiinnostaa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

aamu-uninen

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.11.13 - klo:10:29
Auto on tehty ajettavaksi, siihen päädyin.

Teit hyvän ratkaisun, kun otit ajoon. Ei ole järkeä enää kärvistellä Toyotalla, jos uusi auto odottaa käyttöönottoaan. Minäkin odotan innolla kokemuksiasi Audista ja toivon, että jaksat tehdä autotalli-osioon sitä varten ketjun. Kirjoituksesi ovat olleet rehellisiä ja sinulla on hyvä vertailupohja uusista eri merkkisistä autoista, joten sinulla on paljon annettavaa palstalle.

Nilkki

Lainaus käyttäjältä: al - 04.11.13 - klo:10:51
Tuo S3:n vaalea nahka/alcantara onkin hyvän värinen, mutta perusmallin A3:een saatavilla oleva vaalea nahka (+alcantara)on sävyltään paljon harmaampi  :-\
Eikös tuo ole ihan samanvärinen kuin perus A3:n nahka-alcantarat? Penkitkin näyttää äkkiseltään täysin samanlaisilta (S3 logoa lukuunottamatta) kuin mulla on 1,4:ssa.

Edit. tuolta kuvia http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15342.0
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Nilkki - 04.11.13 - klo:11:05
Eikös tuo ole ihan samanvärinen kuin perus A3:n nahka-alcantarat? Penkitkin näyttää äkkiseltään täysin samanlaisilta (S3 logoa lukuunottamatta) kuin mulla on 1,4:ssa.

Hmm...miten sun auto on mennyt ihan minulta ohi!?   :D
Hieno, ja just kun olen etsinnyt tuota sisustaa. Miten hyvin se pysyy puhtaana, mites farkut jne. jäättää väriä?

Nilkki

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 04.11.13 - klo:11:42
Hmm...miten sun auto on mennyt ihan minulta ohi!?   :D
Hieno, ja just kun olen etsinnyt tuota sisustaa. Miten hyvin se pysyy puhtaana, mites farkut jne. jäättää väriä?
Farkkuja tulee aika harvoin käytettyä joten en osaa sanoa kuinka paljon tummentumia aiheuttaa. Työhousut jalassa tulee jonkin verran ajeltua eli en varsinaisesti "sääli" tuota sisustaa. Hieman on tummentumia aika ajoin ollut, mutta hyvin on kaikki lähtenyt pois. Pahimmat jäljet on toistaiseksi jättänyt Audin huolto, mutta mitään pysyvää ei ole  tullut.

Eihän tuo nyt ole ollut kuin puoli vuotta minulla mutta toistaiseksi näyttää siltä että jos vähän panostaa siisteyteen niin pysyy ihan hyvin puhtaana. Kaksi kertaa olen tainnut imurointia paremman sisäpuhdistuksen tehdä ja suoja-aineet vedin pintaan uutena.
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

al

Lainaus käyttäjältä: Nilkki - 04.11.13 - klo:11:05

Paljon kyllä näyttää kuvissa samalta sävyltä. ??? S3:ssa on silti eri vaalea sävy (=kuunhopea) kuin A3:ssa (=titaaninharmaa)
Audicenterissä pyörittelin sellaista verhoilumateriaalin mallikappaletta käsissä ja siitä tuli mieleen lähinnä E46-Bemarin karseanharmaa nahkasisustus, mutta tuohan ei näytä ollenkaan pahalta linkittämissäsi kuvissa.

Taky

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 04.11.13 - klo:09:50
Mä tässä mietin että miten mä oikeesti jaksan odottaa niin pitkään kunnes saan S3en alle!?
Ja vielä ei edes ole joulu  :) Liian pitkä aika odottaa Maalis-Huhtikuuhun...  :'(

Mikäs kiire valmiissa maailmassa on, huhtikuussa tilattuna(ei VAG) - luovutus tammikuu 14. päivä ja hyvin on pärjännyt. :P
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy