Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Voimasavu

Tulipahan tänään sitten muutettua hieman tilausta eli kiiltolistat ja läpilastausmahdollisuus pois sekä ASS:n vaihto B&O Sound Systemiin. Sakemannien konfiguraattorilla tuli tsekattua, että punainen, ainakin kuvien perusteella, on paremman näköinen ilman kiiltolistoja. Sitä paitsi niillä listoillahan on tapana mennä aika pahan näköisiksi vuosien saatossa, joten parempi ilman. Läpilastausmahdollisuuskin on turha kun takana on useimmiten kaksi turvaistuinta. Ei ainakaan A4:ssa mahdu laskemaan kyynärnojaa alas, joten eipä pystyisi luukkua käyttämään.

B&O:n ja ASS:n hintaero on sen verran pieni, että parempi ottaa parempi, ettei kaduta myöhemmin! Ja kuten Nilkki tuossa totesikin niin saapahan ainakin hienommat ritilät... :D Meillä on molemmissa nykyisissä autoissa ASS ja ihan hyvinhän nuo soivat, etenkin alaäänet ja kestää luukuttaa perussettiä huomattavasti lujemmalla volyymilla ilman pelkoa äänen säröytymisestä. Ylä-äänet soivat kuitenkin, etenkin nelosessa, korostuneen terävästi vaikka miten yrittäisi säädellä, joten toiveissa on B&O:n suhteen tasapainoisempi kokonaisuus. Itsekään en ole niitä miehiä, jotka jaksaisivat jälkikäteen lähteä äänentoistoa parantelemaan. Kerralla kuntoon siis!     

nasse

Ensi viikolla olisi tarkoitus allekirjoittaa tällainen tilaus:

A3 SB 1.4 Stronic business sport
Väriksi olen kaavaillut monsuuninharmaata, sisäväriksi musta-hopea.

*3-puolainen nahalla päällystetty monitoimi-urheiluohjauspyörä, tasainen alaosa   *Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana 
*Automaattisesti himmentyvä taustapeili
* Bang & Olufsen Sound System
* Dynaaminen vakioalusta urheilullisemman alusta sijaan
* Ilman mallimerkintää ja moottorin tyyppimerkintää
* Läpilastausmahdollisuus
* Metalli- ja helmiäisväri
* Rengaspaineen tarkkailutoiminto
* Sisävalopaketti
* Sivuturvatyynyt taakse

Lisäksi:

*  Moottorinlämmitin+sisäpistoke

* Talvirenkaat 16" nasta 5-Spoke

Markku J

Aamulla kävin AC Airportissa ihailemassa heillä halliautona olevaa jäätikönvalkoista A3 SB Business Sportia. Todella hienon näköinen väri on tuo valkoinen metallinhohtoinen tässä autossa. Muutenkin auto on mielestäni luonnossa paljon hienompi, kuin useissa lattean näköisissä valokuvissa. Ryhdikkään sporttinen paketti - kelpaisi kyllä minulle, jos saan työsuhdeautosta vielä nautiskella.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 10.12.12 - klo:22:50
Sakemannien konfiguraattorilla tuli tsekattua, että punainen, ainakin kuvien perusteella, on paremman näköinen ilman kiiltolistoja.

You can count on that !  ;)  Ns. perusvärien kanssa ne mustat listat pelittää, kiiltolistat ovat paikallaan mustan tai metallivärien kanssa (joskin itse en ottaisi niitä minkään värin kanssa  :P ).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

nasse

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.12.12 - klo:15:35
Aamulla kävin AC Airportissa ihailemassa heillä halliautona olevaa jäätikönvalkoista A3 SB Business Sportia. Todella hienon näköinen väri on tuo valkoinen metallinhohtoinen tässä autossa.

Täytyykin tuokin väri katsastaa kun juuri airportiin olen menossa (ja vieläpä Markku J:n suositteleman myyjän puheille). Nykyinen auto on MB C220 valkoisena joten siksi olen miettinyt tummempaa väriä vaikka valkoinen on kyllä ollut mieleinen.

Ritzenhoff

Ainakin valkoisen värin kanssa oli se sitten metalli tai ei, niin kiiltolistat ovat aivan turhat. Mustaan tai tummanharmaaseen ehkä ottaisin kontrastia tuomaan.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Nilkki

Oliko pakko alkaa puhua noista listoista. >:( Tässä alkaa mietityttämään pitäiskö sellaset vielä lisätä omaan tilaukseen. Shiraz-punaisen kanssa voisi olla ihan tyylikkäät.
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 13.12.12 - klo:15:44
You can count on that !  ;)  Ns. perusvärien kanssa ne mustat listat pelittää, kiiltolistat ovat paikallaan mustan tai metallivärien kanssa (joskin itse en ottaisi niitä minkään värin kanssa  :P ).

Itse taas ottaisin aina kiiltolistat. Mustat on niin pirun ankeat. Itselle tuli Volle punaisena hopean värisillä listoilla ja stemmaa pirun nätisti. Punaiseen sopii mielestäni aina kiiltolistat.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Nudde

LainaaAkustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana 

Saako mitään lisäarvoa jos sijoittaa 200 euroa lisää ja ottaa park-assistin? Olen noita hintoja hieman ihmetellyt. Sehän tekee jotain parkkeerausta itse, mutta se nyt ei taida olla niin tärkeä mutta onko näytössä jotain lisäarvoa?

Nudde

Lainaajäätikönvalkoista

Se on hieno väri, olikohan se sama mitä itse näin aikoinaan, mustalla katolla, hieno väri. Edelleen oma suosikki on misanon punainen ja ei kiiltolistoja :) Onko joku nähnyt S-linen livenä? Veikkaan että se tuo aika paljon lisää jo hienoon autoon. On ainakin kuvissa agressiivisemmän näköinen ja sivuilla jotkut listat. Mutta livenä pitäisi päästä vertailemaan niitä vierekkäinb, siis s-line ja ei.

clima

Punainen hopeisilla koristeilla näyttää hyvältä joulupallossa.  ;)
Makuasioitahan nämä.

Hienoja autoja tulossa foorumilaisille. Se mikä kiinnittää parissa tilauksessa huomiota on business sport + vakioalusta yhdistelmä, onkos tiedossa paljon mökkiajelua vai miksi moinen valinta? Nimittäin tässä uudessa A3:ssa tuo sportalusta on koeajojen ja omankin ajokokemuksen perusteella erittäin onnistunut eikä ainakaan yhtään kova. Ainakaan ilman kokeilua sitä ei kannata jättää väliin.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: clima - 13.12.12 - klo:18:31
Punainen hopeisilla koristeilla näyttää hyvältä joulupallossa.  ;)
Makuasioitahan nämä.

Hienoja autoja tulossa foorumilaisille. Se mikä kiinnittää parissa tilauksessa huomiota on business sport + vakioalusta yhdistelmä, onkos tiedossa paljon mökkiajelua vai miksi moinen valinta? Nimittäin tässä uudessa A3:ssa tuo sportalusta on koeajojen ja omankin ajokokemuksen perusteella erittäin onnistunut eikä ainakaan yhtään kova. Ainakaan ilman kokeilua sitä ei kannata jättää väliin.

Ja punainen mustilla listoilla kulimallilta  :P.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Markku J

Ton-1: Edempänä ketjussa (sivulla 11) on Tomi R:n ottamia kuvia hienosta, jäätikönvalkoisesta S linesta.

Nudde: Park assist tuo vain parkkitutkien lisäksi sivuanturit ja niihin liittyvän automaattisen parkkisysteemin, joka pyörittelee rattia kuljettajan koskematta taskuparkkitilanteessa. Kiva lelu, mutta aikanaan kun sellainen minulla oli, niin kokeilin kerran, ja se riitti. Ei ole usein tarvetta sille, ja jotenkin sen kanssa pelaaminen tuntuu kaupungin ruuhkassa hitaammalta, kuin itse tehty parkkeeraus - tai sitten en vaan luota systeemiin tarpeeksi. Halpahan tuo kylläkin on ottaa vaikka jälleenmyyntiä ajatellen lisukkeeksi - saa houkuttelevuutta varustelistaan.

Nudde

LainaaNudde: Park assist tuo vain parkkitutkien lisäksi sivuanturit ja niihin liittyvän automaattisen parkkisysteemin, joka pyörittelee rattia kuljettajan koskematta taskuparkkitilanteessa. Kiva lelu, mutta aikanaan kun sellainen minulla oli, niin kokeilin kerran, ja se riitti. Ei ole usein tarvetta sille, ja jotenkin sen kanssa pelaaminen tuntuu kaupungin ruuhkassa hitaammalta, kuin itse tehty parkkeeraus - tai sitten en vaan luota systeemiin tarpeeksi. Halpahan tuo kylläkin on ottaa vaikka jälleenmyyntiä ajatellen lisukkeeksi - saa houkuttelevuutta varustelistaan.

Jotain tällaista ajattelin kanssa, mutta näin Audin lisävarustehinnoissa se on vaan niin halpa :) Eli näyttöön ei tule mitään lisää, pari anturia vaan lisää huutamaan. Hälyttääkö ne sivuanturit normiparkkitutkakäytössä (siis onko näytössä 6 palkkia 4 sijasta) vai onko ne vaan autoparkin juttu?

Nilkki

Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Markku J

Ei ole lisäpalkkeja näytössä. Sivuanturit rekisteröivät "aukot" autojonossa tien sivussa, kun kytkee park assistin päälle. Vakiona olevaan keskinäyttöön tulee vain assistin kuskille antamat ohjeet. Graafinen auton kuva ja nuoli parkkipaikkaa osoittaen. Ei mitään fiksua lisää. Toki tuosta systeemistä joku varmaan tykkää. Omasta mielestäni saan auton nopeammin pois muiden jaloista perinteisellä menetelmällä. Mutta kuten sanottu, noin halpana ruksaisin sen varmaan omaan autooni "varmuuden vuoksi".

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.12.12 - klo:19:00
Vakiona olevaan keskinäyttöön tulee vain assistin kuskille antamat ohjeet. Graafinen auton kuva ja nuoli parkkipaikkaa osoittaen. Ei mitään fiksua lisää

Kai se nyt Audillakin sentään auton itsestään ruutuun vääntää, kun Skodakin niin tekee?

Siis näin, kohdasta 0:30 alkaen:

http://www.youtube.com/watch?v=H9lG_Mn9Ns4

Markku J

Noinhan minä edellä kirjoitin. Kuski painaa vain kaasua ja jarrua.

Nalkkis

Onkohan tuo 136 kilowattisen A1:n S tronic-aski sama kuin tässä A3:n 90 kW:n jatkona?
Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

teemur

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.12.12 - klo:19:00
Ei ole lisäpalkkeja näytössä. Sivuanturit rekisteröivät "aukot" autojonossa tien sivussa, kun kytkee park assistin päälle. Vakiona olevaan keskinäyttöön tulee vain assistin kuskille antamat ohjeet. Graafinen auton kuva ja nuoli parkkipaikkaa osoittaen. Ei mitään fiksua lisää. Toki tuosta systeemistä joku varmaan tykkää. Omasta mielestäni saan auton nopeammin pois muiden jaloista perinteisellä menetelmällä. Mutta kuten sanottu, noin halpana ruksaisin sen varmaan omaan autooni "varmuuden vuoksi".

Ainakin Passatissa Park Assist 2.0 kanssa nämä sivulle osoittavat anturit näyttävät palkkeja myös normaalissa parkkeerauksessa jolloin varsinainen automatiikka ei ole käytössä. Eli jos parkkilutka on päällä ja ajat vaikka tolpan läheltä, lutka vinkuu ja ilmoittaa tolpan sijainnin.
Yllätyksekseni tämä uusi versio on oppinut myös normaalin 90 asteen käännösparkkeerauksen. Liekö sama uudessa A3:ssa myös, en tiedä kun koeajo autossa p-tutkia ei ollut

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Apaju

Sopisiko tuohon "kulimalliin" roiskeläpät?

kysyy nimimerkki norsunkorvat polossa :D
VW ID.3 Life

Ktk

Etuläpät tulee Suomessa vakiona.

Nudde

LainaaSopisiko tuohon "kulimalliin" roiskeläpät?

Sopii kyllä, ja takaläpät pitäisi olla vakiona kaikissa autoissa, säästyisi monta tuulilasia.

Lainaanämä sivulle osoittavat anturit näyttävät palkkeja myös normaalissa parkkeerauksessa jolloin varsinainen automatiikka ei ole käytössä

Juuri tätä ajoin takaa, sehän sitten toimii niin kuin ajattelin sen toimivan, eli lisää palkkeja ruutuun!

Markku J

Tuo on sitten päivittynyt siitä, kun minulla oli park assist (Passat CC). Hyvä homma. Mutta edelleen kyselen, tuleeko graafiseen näyttöön todella lisäpalkit sivuille ?

Apaju

^
eikös se näyttö ole tälläinen
VW ID.3 Life

Markku J

Tuo on sitten hyvä parannus minun VW -kokemukseen nähden ja puoltaa Park Assistin ottamista halpaan hintaansa. Taas johdattelin Nuddea harhaan vanhentuneilla tiedoillani.

Ocu_P

Kaverilla jo huippuvarusteltu seiskagolf ajossa ja totesi, että parkassistin hyöty on lähinnä nuo sivunäytöt. Omaankin tilaukseen tuo tuli lähinä kohtuuhintaisena extrana. Sivunäytöistä saattaa olla ihan hyötyäkin.

Nudde

LainaaTaas johdattelin Nuddea harhaan vanhentuneilla tiedoillani.

Taas? Et kai kauhean usein ole sitä tehnyt, en ainakaan muista  :) nyt selvisi minullekin toi homma, eli kannattaa ruksata sitä reilun 200 euron hintaeroa oleva varuste. Laskeskelin tossa omaan makuun varustellun auton ja ei ollut kauhean halpa enää....  :o

Markku J

Kiitos, Nudde. Kirjoitin vanhasta Volkkari -muistista. Sitä ei pitäisi koskaan tehdä, kun autot uudistuu koko ajan.

Hawtin

AC Airportissa oli kuulemma esillä SB, onkos se siellä pidempään esillä vai lyhyempi visiitti? Voisi nääs jossain piipahtaa vilkaisemassa.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy