A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

vasara

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 19.05.19 - klo:12:54
Mä en taas ymmärrä miten joku voi olla niin pöljä että ostaa käteisellä autonsa.
Kyllä mä mielummin annan rahojeni olla tuottamassa 5-7% korkoa  ja otan 0-1% korolla autovelkaa. Eri asia tietenkin jos rahaa on niin paljon ettei sillä ole mitään merkitystä, sitten tosin olis varmaan eri ketjussa kuin A4 keskustelemassa...
Tämä on yksi näkökulma. Toisaalta jos A4:sen vaihtaa vaikkapa 2 vuoden ajon jälkeen uuteen ja rahaa kuluu n. 15 000,, niin ko. summan tuotto sijoitettuna on hyvin pieni - verot.. kun vielä huomioidaan se, että missään sijoituksissa ei ole varmaa 5-7% tuottoa.
Kukin tyylillään. Jos joku juttu on omasta mielestä hyvä, niin se ei tarkoita, että muiden tekemät jutut olisi automaattisesti pöljiä.

Vekkula

Juu, mä vaan kommentoin omia kokemuksia kun sanottiin että ”velkaosto ei ole koskaan järkevää”.
Mielestäni on kun samalla tekee itselleen rahaa muualla, tuo 5-7% on omien sijoituksien vuosituotto viimeiseltä 15 vuodelta kun alkoi laittamaan rahojaan järkeviin sijoituksiin. Mutta ei tästä sen enempää, väärä topic jauhaa näitä.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

tpu

Onko nuo varustelupaketit Saksassa aina noin surkeasti kasattu? Tässä A4:n S-line varustelupaketissa ei näytä tulevan kongifuraattorin mukaan edes sporttipenkkejä mukana.

Jotenkin odotan, että Suomen paketit tulevat olemaan erilaiset.

Jännityksellä odotan, tuleeko tuohon 40 TDI quattroon tämä MHEV mukaan ja saisivatko sen myötä päästöt alle 150 gramman. Jos tulee, niin sitten ei tartte enää miettiä seuraavaa autoa :) Saksan konfiguraattorissa jostain kumman syystä näkyy vain NEDC-päästöt.

Herr K

Kyllä sieltä Saksan konfiguraattorista löytyy mun mielestä myös WLTP-tiedot. Klikkaa moottorinvalinnassa oikeassa reunassa hinnan alta i -painiketta ja sitten "Alle Informationen anzeigen". Sitten pitää rullata ihan alareunaan, jossa ensin tulee vanhat NEFZ-arvot ja sitten WLTP-kulutus -ja päästöarvot.
VW Passat Variant GTE

tpu

Lukee vain epämääräisesti: CO2-Emissionen kombiniert 167"149 g/km

vasara

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 20.05.19 - klo:09:21
Ootte huonoja tekemään autokauppoja jos tuollaisia välirahoja maksatte.
... Itse lasken A4 mallien kohdalla hyvityksen 40 tkm siisti auto  3000-3300 on hinnanalenema vuodessa.
A4:siakin on eri hintaisia. Tuo sinun laskelma voi pitää paikkaansa hinnaston alkaen mallin kanssa.

Esimerkki. Oma auto -17, rapia 2 vuotta vanha siis ja 20 tkm ajettu. Hinta uutena varusteineen 54t,.
Pikaisesti netistä hakien.. vuotta tuoreemmasta 2018 ja vain 5 tkm ajetusta & muuten about samanlaisesta liikkeen pyynti 43 900,.
Rapia vuosi ja hinta sulanut 10 000,.. vaikkei autolla ole edes käytännössä ajettu.
Jos menisin 3000-3300 hinnanalenema / vuosi olettamalla tarjoamaan omaani vaihdossa edellämainittuun, niin mitäköhän ne sanoisi.. ne joutuisi maksamaan minulle välirahaa ja antaisivat uudemman auton tilalle :)
Tottakait taitava kauppamies hoitelisi kaupat juuri noin.

tpu

Hyvä nyrkkisääntö on se, että kaikki lisävarusteet, jotka rastitat autoon mukaan, menevät ns. "omaan piikkiin", niiden vaihtohyvitys on nolla. Eli mitä karvalakimpi malli, sitä vähemmän hinta tippuu.

vasara

Lainaus käyttäjältä: tpu - 20.05.19 - klo:15:45
Hyvä nyrkkisääntö on se, että kaikki lisävarusteet, jotka rastitat autoon mukaan, menevät ns. "omaan piikkiin", niiden vaihtohyvitys on nolla. Eli mitä karvalakimpi malli, sitä vähemmän hinta tippuu.
Näinhän se on. Yleensä extravarustelut ostetaankin omaksi iloksi, eikä seuraavalle omistajalle.. se sitten vähän maksaa.
Tuon lisäksi auto pitäisi myös valita ko. mallin hinnaston alkupäästä, jos haluaa mahdollisimman pienen arvonlaskun.
Audin kohdalla hinnaston äärimmäiset karvalakit vaan ovat etuvetoja ja moottorit alimitoitettuja.

Avant quattrot on hinnastossa alkaen n. 50 tonnia => ilman mitään hilavitkutin varustelua kaupasta ulos hinta on 54-55 tonnia.
Tälläisen auton arvo on tippunut erittäin vähäisillä ajoilla ja hyvin pidettynä ja puunattunakin 10 tonnia ekan vuoden aikana.. riippumatta kauppamies taidoista, asiakassuhteesta jne.. :)

optilab

Itsellä lähti tänään Audi seuraavalle. Mitään varsinaista syytä kierrätykselle ei ollut ja turpaanhan tässäkin taas tuli, mutta minkäs teet, kun paistomittari on ylhäällä. Leirikin vaihtuu samassa rytäkässä, kun Meseltä tulossa C300e 4Matic, joka lähti tilaukseen.  Audi A4:n facelift tiettävästi ole tuomassa plugaria listalle, eikä varsinkaan nelivetohybridiä. Nyt tuskaista odotusta ja odotusautolla puksuttelua. Ei kyllä itsellä jäänyt Audeista mitään pahaa sanottavaa.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

vasara

Lainaus käyttäjältä: optilab - 20.05.19 - klo:18:45
Itsellä lähti tänään Audi seuraavalle. Mitään varsinaista syytä kierrätykselle ei ollut ja turpaanhan tässäkin taas tuli, mutta minkäs teet, kun paistomittari on ylhäällä. Leirikin vaihtuu samassa rytäkässä, kun Meseltä tulossa C300e 4Matic, joka lähti tilaukseen.  Audi A4:n facelift tiettävästi ole tuomassa plugaria listalle, eikä varsinkaan nelivetohybridiä. Nyt tuskaista odotusta ja odotusautolla puksuttelua. Ei kyllä itsellä jäänyt Audeista mitään pahaa sanottavaa.
Vaikuttaa järkevältä valinnalta. Mersut on varsin tyylikkään näköisiä & neliveto, paljon voimaa ja pienet verot.
Vag on tällä rintamalla tipahtannut armotta kelkasta.

Flat

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 20.05.19 - klo:20:31
Vaikuttaa järkevältä valinnalta. Mersut on varsin tyylikkään näköisiä & neliveto, paljon voimaa ja pienet verot.
Vag on tällä rintamalla tipahtannut armotta kelkasta.

Tuliskohan heinäkuussa plugareita tarjolle ? Ainakin puheissa on ollut että uusia moottoreita tulisi ....

vasara

Lainaus käyttäjältä: Flat - 21.05.19 - klo:06:39
Tuliskohan heinäkuussa plugareita tarjolle ? Ainakin puheissa on ollut että uusia moottoreita tulisi ....
A6-, A7-, A8- ja Q5:seen on julkistettu, että plugari tulossa tänä vuonna. Luulisi, että A4 olisi mainittu samassa yhteydessä jos on tuloillaan?

Flat

Lainaus käyttäjältä: Flat - 21.05.19 - klo:06:39
Tuliskohan heinäkuussa plugareita tarjolle ? Ainakin puheissa on ollut että uusia moottoreita tulisi ....

Saksalainen tietotoimisto osaa veikata että etuvetomallisto laajenee 30 TDI, 35 TDI and 40 TDI :llä.

Jotenkin tuntuu että Audi on aika hukassa, kun vyöryttävät lisää etuvetomalleja . Varmaan CO2 päästöt pakottavat tekemään tällaista.
Laajentaisivat mielummin bensanelikko mallistoa.
Mutta eikös se ultraquattro olisi passeli ratkaisu tähän CO2 dilemmaan ?


Flat

Jotenkin ajattelen (ehkä sitten väärin), että quattro on kuitenkin osa Audin identiteettiä, joten sen marginaalistaminen ei käy oikein omaan järkeen.
Ei siinä mitään vikaa ole, että laajentavat etuvetomallistoa, mutta toivon että tekisivät quattrolle saman. Ajavat nykyisellä voimalinjapolitiikalla nelivetoasiakkaita hyvin tehokkaasti muualle.
Jotenkin en vaan ymmärrä että tälläisestä tavallisesta autosta joutuu maksamaan reilusti yli  60-70 KEUR jos haluaa bensaquattron ja jossa on edes hieman lisävarusteita mukana.
No sedät siellä saksassa ovat varmaan miettineet asian busineksen kannalta näin  ja niillä suuntaviivoilla sitten on kuluttajien mentävä, oli kivaa tai ei.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 22.05.19 - klo:12:34
Nääs,nääs. Ensihätään tietenkin kannattaa linjoilta pyklätä niitä malleja jota myydään eniten.
Aivan oikein ajateltu. Audin kannattaa tyydyttää sellaista ostajakuntaa jota on eniten.
Sitten kun homma saadaan vauhdilla pyöriin tulee tyydyttää pienempiä ostajamääriä.
Löysitkö jostain tilaston mikä on Audin mallistossa quattro vs etuveto osuudet myynnistä vaikkapa Euroopassa?
Vai oliko quattro & pienemmät ostajamäärät pelkkä arvaus?
Joillakin merkeillä nelivetojen osuus on merkittävä (esim. Bmw).. Audin osalta en itte löytänyt pikaisella googlauksella tilastoa.

Tuo 'myydään eniten' logiikka ei tuloksen teossa aina päde, kun jostain paremman pään tuotteista saadaan parempi kate.

Flat

tuossa mielenkiintoista statistiikkaa sivulla 80, maittain ja merkeittäin.

https://www.theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_Pocketbook_2018_Final_20190408.pdf

icemii

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 22.05.19 - klo:13:00
Löysitkö jostain tilaston mikä on Audin mallistossa quattro vs etuveto osuudet myynnistä vaikkapa Euroopassa?
Vai oliko quattro & pienemmät ostajamäärät pelkkä arvaus?
Joillakin merkeillä nelivetojen osuus on merkittävä (esim. Bmw).. Audin osalta en itte löytänyt pikaisella googlauksella tilastoa.

Tuo 'myydään eniten' logiikka ei tuloksen teossa aina päde, kun jostain paremman pään tuotteista saadaan parempi kate.

Bensakoneisista B9 joita Saksassa myynnissä 9% on nelikkoja ja dieseleistä 27%, joten tuosta saa jonkin verran suuntaa.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 22.05.19 - klo:14:00
LainaaTuo 'myydään eniten' logiikka ei tuloksen teossa aina päde, kun jostain paremman pään tuotteista saadaan parempi kate.
Pätee minun mielestä.
Lipsuu taas vähän aiheesta :) .. mutta vertailuna..
2018 Audi myi maailmalaajuisesti 1 812 500 autoa.. tilikauden voitto 3,5 Miljardia.
2018 Porsche myi maailmalaajuisesti 256 255 autoa.. tilikauden voitto 4,3 Miljardia.

Porschella voitto / kate moninkertainen / auto verrattuna Audiin => 7 x suuremmalla myyntimäärällä Audi jäi tuloksessa selvästi huonommaksi. Tietenkään nämä luvut ei kerro koko totuutta, eikä ole suoraan verrannollisia Audin mallisarjojen keskinäiseen tilanteeseen, mutta havainnollistaa paremman katteen etuja tuloksen teossa, vaikka myynti olisikin kappalemäärinä huomattavasti pienempi.

vasara

Lainaus käyttäjältä: icemii - 22.05.19 - klo:15:25
Bensakoneisista B9 joita Saksassa myynnissä 9% on nelikkoja ja dieseleistä 27%, joten tuosta saa jonkin verran suuntaa.
Yllättävän pieni bensa quattrojen osuus Saksassa? Selityksenä lienee sekin, että perus B9:istä tarjolla vain 1 vaihtoehto bensa quattrona vs dieselistä useampi vs etuveto vaihtoehtoja vielä enemmän. Mistä löysit statistiikat?

Flat

Ehkä pitäisi olla enemmänkin kiinnostunut maailmalla tapahtuvista trendeistä, sillä se vaikuttaa kotimaan tarjontaan varmasti. Jos vaikka muualla Euroopassa ei menisi yhtään etuvetoa kaupaksi, voimme olla varmoja siitä, että niiden saaminen loppuu täällä Suomessakin. Ison maailman kuviot tulee tänne Suomeen niin hyvässä kuin pahassakin. Hyvä esimerkki sähköautot, täällä niitä ei myydä kuin nimeksi, mutta joka merkiltä niitä on tännekin kuitenkin  tulossa. Tuskin ovat ajatelleet pätkääkään Suomen markkinoita päätöksiä tehdessään.

Siitä olen samaa mieltä, että on hyvä hankkia omaan käyttötarkoitukseen sopiva auto.....Ei trendien sanelemaa vaihtoehtoa.


th

Audin trendit on kyllä menossa ihan eri suuntaan, kun omat mieltymykset.
Voimalinja ei ole vuosiin uudistunut juuri mitenkään, lähinnä taantumaa ultraquattron muodossa.
Sähköt ei tule nelivetoon sitten millään muotoa ja muutenkin tuo uusi facelifti oli todella laimea.
Lähinnä huvitti se törkerö kosketusnäyttö, joka on "liimattu" vanhan paikalle. Se on ensinnäkin liian kaukana, ettei sitä kunnolla yltä koskettamaan.
Näytti myös mmi rulla kadonneen, onko siinä kosketuslevy tilalla vai joku luukku? Ei saanut oikein selvää julkaistuista kuvista.

A4 tarvitsisi kunnon piristyksen ainakin moottoripuolelle plugari nelivetohybridin muodossa. Mieluiten semmonen ~250hp quattro sähköllä ja päästöt ja hintaa alas, eli maksimissaan nykyisen 2.0tdi mallin pakkeille.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

Lainaus käyttäjältä: th - 22.05.19 - klo:21:38
Lähinnä huvitti se törkerö kosketusnäyttö, joka on "liimattu" vanhan paikalle. Se on ensinnäkin liian kaukana, ettei sitä kunnolla yltä koskettamaan.
Näytti myös mmi rulla kadonneen, onko siinä kosketuslevy tilalla vai joku luukku? Ei saanut oikein selvää julkaistuista kuvista.

Eikö se näyttö ole ihan yhtä tökerö/OK kuin ennenkin, joten siinä mielessä ei parannusta eikä huononnusta. Harmi että MMI rulla katosi, se oli ihan ehdoton härveli järjestelmän "sokkokäytön" kannalta. MMI rullan tilalle taidettiin vain tylysti laitaa tuhkis ? Sehän oli kai ennen lisävaruste, joten pitää olla tyytyväinen jos nyt on vakiona :)

vasara

Lainaus käyttäjältä: th - 22.05.19 - klo:21:38
..
A4 tarvitsisi kunnon piristyksen ainakin moottoripuolelle plugari nelivetohybridin muodossa. Mieluiten semmonen ~250hp quattro sähköllä ja päästöt ja hintaa alas, eli maksimissaan nykyisen 2.0tdi mallin pakkeille.
Just näin.. ei ihme että A4:sen myynti sakkaa, jos kunnollisia vaihtoehtoja ei ole tarjolla. Bensa quattroja yksi vaihtoehto, joka sekin Suomen verotuksella ylihintainen verrattuna dieseliin.
Audin myynnistä maailmanlaajuisesti 40% on quattroja, eli siellä se tuloksenteon kivijalka edelleen on.. ts. isompi katteisissa ns. paremmissa malleissa.  Q-sarjan suosion vahva kasvu pitänyt nelivedot hyvin kartalla, vaikka muissa malleissa tarjonta vähän hiipunut.

Pientä toivoa kuitenkin on A4:senkin osalta, kun sen yläpuolisiin mallisarjoihin quattro plugarit tulee syssyllä.. kyllä se tekniikka sieltä hissukseen valuu alaspäin.
Noissa plugareissa sähkön lisävoima menee vaihdelaatikon kautta, joten quattro- systeemi on kunnollinen, eikä Volvon tapaan erillinen kytkeytyvä sähköveto taka-akselille.

ile

Lainaus käyttäjältä: Flat - 22.05.19 - klo:10:21
Jotenkin ajattelen (ehkä sitten väärin), että quattro on kuitenkin osa Audin identiteettiä, joten sen marginaalistaminen ei käy oikein omaan järkeen.
Ei siinä mitään vikaa ole, että laajentavat etuvetomallistoa, mutta toivon että tekisivät quattrolle saman. Ajavat nykyisellä voimalinjapolitiikalla nelivetoasiakkaita hyvin tehokkaasti muualle.
Jotenkin en vaan ymmärrä että tälläisestä tavallisesta autosta joutuu maksamaan reilusti yli  60-70 KEUR jos haluaa bensaquattron ja jossa on edes hieman lisävarusteita mukana.

Jep, täysin samaa mieltä. Eikös muuten jonkinlaisen kuvan saa jo kun filtteröi nettiauton tarjoamaa meidän omasta nelivetotarjoamasta. Esim..

- Audit, vm minimi 2015: osumia 1795kpl joista nelivetoja 1015kpl
- A4:t, vm minimi 2016: osumia 264kpl joista nelivetoja 145kpl

Ei quattro ole ihan marginaalikampe ainakaan Suomessa.

vasara

Lainaus käyttäjältä: ile - 08.06.19 - klo:11:57
Jep, täysin samaa mieltä. Eikös muuten jonkinlaisen kuvan saa jo kun filtteröi nettiauton tarjoamaa meidän omasta nelivetotarjoamasta. Esim..

- Audit, vm minimi 2015: osumia 1795kpl joista nelivetoja 1015kpl
- A4:t, vm minimi 2016: osumia 264kpl joista nelivetoja 145kpl

Ei quattro ole ihan marginaalikampe ainakaan Suomessa.
Tällä otoksella quattrojen osuus Suomessa 55% vs maailmanlaajuisesti 40%.
Suomen suurempi nelivetojen osuus käy järkeen, kun täällä nelivedosta on talviolojen vuoksi keskimääräistä suurempi hyöty.
Audin tulevat plugarit taitaa olla kaikki nelivetoja.. nelivetojen osuus tulee siis entisestään kasvamaan. Suomen verotuksella muun kuin plugarin ostaminen ei kalliimmassa hintaluokassa ole järkevää.

th

Audi tulee ostettua vain ja ainoastaan quattron takia. Mikäli etuveto tai takaveto on ok, niin sitten on huomattavasti parempia vaihtoehtoja muissa merkeissä.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: th - 12.06.19 - klo:13:12
Audi tulee ostettua vain ja ainoastaan quattron takia. Mikäli etuveto tai takaveto on ok, niin sitten on huomattavasti parempia vaihtoehtoja muissa merkeissä.
Hyvin pitkälti juurikin näin

Ifa

Tässä aika selkeä visio ...

A5 Cab

Arcca

Lainaus käyttäjältä: th - 12.06.19 - klo:13:12
Mikäli etuveto tai takaveto on ok, niin sitten on huomattavasti parempia vaihtoehtoja muissa merkeissä.
Nyt herää kysymys mieleen miten Audin etuveto on huono verrattuna muihin etuvetoisiin?

Minulle ainakin tuo on paras etuvetoinen mitä koskaan olen ajanut, hyvin tasapainoinen vetää esim rampit vauhdilla läpi, kun painopiste on aika takana etuvetoiseksikin.

Ehkä siinä mielessä etusena ei ole parhaimmillaan, että sisäpuolen etupyörälle tulee risteyksissä pito-ongelmia jos yrittää tehoja käyttäen vähän pyrkivämmin edetä. Talvella tietysti tuo on ongelma, ja kyllähän quattro silloin itsellekin maistuisi kieltämättä. Ajoprofiilini on vaan semmoinen ettei quattrolle ole oikein varsinaista käyttöä (pitkää matkaa ja isot nopeudet), toki raha edellä tässäkin mennään.

Asiasta toiseen. Kuskin oven kolinat ja sirinät taisi tulla kuntoon viimeinkin kun huollossa viimein kunnolla asiaan paneutuivat. Kolina tulee lukkokappaleista ja sirinä poistuu kyynärtuen ruuvien kiristyksellä+verhoilun sisä osan saumaa lakunauhaa laittamalla.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

hph

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 15.06.19 - klo:12:50
Asiasta toiseen. Kuskin oven kolinat ja sirinät taisi tulla kuntoon viimeinkin kun huollossa viimein kunnolla asiaan paneutuivat. Kolina tulee lukkokappaleista

Onko tietoa, mitä lukkokappaleille tekivät? Mulla kuskin oven lukonkohta myös napsahtelee montuissa sekä töyssyissä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy