Pohdiskelua VAGarenasta ja julkisuudesta

Aloittaja Urlaub, 10.08.12 - klo:07:24

« edellinen - seuraava »

FIN-ZZE

Maksullisuus ei  kuulu tänne. Olen yön yli nukkunut, enkä vieläkään ole keksinyt siihen yhtään hyvää syytä. Katsotaan huomenna sitten uudestaan  ;)

Omilla nimillä esiintyminen antaisi jotain sellaista, mitä itse arvostaisin foorumilla. Olen itse yrittänyt kirjoittaa asiani, vaihtelevalla menestyksellä, oli nimi esillä tai sitten ei. Monet ovat selkeästi valmiita käyttämään omaa nimeään, ja olisi mielenkiintoista tietää, mikä olisi perusteltu syy joidenkin pysyä nimimerkin takana? Hyviä syitä varmasti löytyy, mutta olisiko kuitenkin aika siirtyä oman nimen aikaan?

Itse en ole näin laajan OT:n kannalla. Siitä toki suurin osa on rekisteröityneille jäsenille tarkoitetun Off Topicin takana ja viestiketjuihin sitä tulee väkisinkin. Mutta on paljon sellaista, mitä voisi poistaa tai modet ohjata tiukemmalla otteella pois OT:sta. Vagarena on kuitenkin autofoorumi ja vielä yksittäisiin merkkeihin keskittynyt ja yltiöpäinen muu kirjoittaminen tekee asioiden etsimisestä ja mielenkiintoisista keskusteluketjuista haasteellisempaa. Määrä kun ei korvaa laatua.

terveisin Arto Kokkonen


automaattori

Lainaus käyttäjältä: FIN-ZZE - 17.08.12 - klo:09:50
Maksullisuus ei  kuulu tänne. Olen yön yli nukkunut, enkä vieläkään ole keksinyt siihen yhtään hyvää syytä. Katsotaan huomenna sitten uudestaan  ;)

Omilla nimillä esiintyminen antaisi jotain sellaista, mitä itse arvostaisin foorumilla. Olen itse yrittänyt kirjoittaa asiani, vaihtelevalla menestyksellä, oli nimi esillä tai sitten ei. Monet ovat selkeästi valmiita käyttämään omaa nimeään, ja olisi mielenkiintoista tietää, mikä olisi perusteltu syy joidenkin pysyä nimimerkin takana? Hyviä syitä varmasti löytyy, mutta olisiko kuitenkin aika siirtyä oman nimen aikaan?

Itse en ole näin laajan OT:n kannalla. Siitä toki suurin osa on rekisteröityneille jäsenille tarkoitetun Off Topicin takana ja viestiketjuihin sitä tulee väkisinkin. Mutta on paljon sellaista, mitä voisi poistaa tai modet ohjata tiukemmalla otteella pois OT:sta. Vagarena on kuitenkin autofoorumi ja vielä yksittäisiin merkkeihin keskittynyt ja yltiöpäinen muu kirjoittaminen tekee asioiden etsimisestä ja mielenkiintoisista keskusteluketjuista haasteellisempaa. Määrä kun ei korvaa laatua.

terveisin Arto Kokkonen





^+++
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Skula

Ai niin, ja jos Offaria, hassuuksia ja viestien 'dramatisointia' karsitaan tai dissataan mielestäni liian rajusti niin mä lähen menee  >:(  ( ja poistun ihan omalla nimellä ;D)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 16.08.12 - klo:22:53
Tämä on kyllä hyvä kommentti! Jos jollain on haikailua tähän hienoon journalismin maailmaan ja lisäksi kovasti pelkää oman egonsa murtumista naapurin edessä autolehtien julkaistaessa meidän vaggineiden ongelmia meidän kirjoituksista, niin eiköhän laiteta foorumille 20 euron pääsymaksu ja samalla Keskolle ja Helkama Autolle moderointioikeudet.

Mulla ei ainakaan haittaa täällä toisinaan riepsottava offtopic, koska puolet kirjoittelusta on todella asiallista ja täällä saa poikkeusetta todella asialliset vastaukset ongelmiin. Enkä edes usko että off topicceja saadaan pois pääsymaksuilla tai oman nimen käytöllä. Tosin itselläni ei ole mitään oman nimen käyttä vastaan, mutta vaarana on että nimen käyttäpakon vuoksi monta todella asiantuntevaa kirjoittajaa jäisi tältä foorumilta pois.




Tällä palstalla ei ole, eikä tarvikaan olla mitään tekemistä journalismin kanssa, päinvastoin! Tuo maksullisuus taas oli jonkun toisen foorumilaisen heitto, tosin itse uskon että siihen suuntaa kehitys menee, mutta en sitä kannata. Jaa että Keskolle ja Helkamalle moderointioikeudet, oman nimen käyttöhän olisi tae sille etteivät he pääse nimimerkin turvin keskusteluja sotkemaan oman edun nimissä. Jos heidän apuaan tarvitaan niin oma nimi takaisi sen kuka asian on esim. Keskon taholta kertonut. Eihän oman nimen käyttö offtopicia poistaisi, sitä on vaan ehdottomasti liikaa, mutta kai sillekin jokin keino keksittäisiin, miten sitäkin voisi jatkaa.

t. Esa Melametsä
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: FIN-ZZE - 17.08.12 - klo:09:50
Omilla nimillä esiintyminen antaisi jotain sellaista, mitä itse arvostaisin foorumilla. Olen itse yrittänyt kirjoittaa asiani, vaihtelevalla menestyksellä, oli nimi esillä tai sitten ei. Monet ovat selkeästi valmiita käyttämään omaa nimeään, ja olisi mielenkiintoista tietää, mikä olisi perusteltu syy joidenkin pysyä nimimerkin takana? Hyviä syitä varmasti löytyy, mutta olisiko kuitenkin aika siirtyä oman nimen aikaan?

Perusteltu syy voi olla asema työelämässä.

Ei oikein käy laatuun, että VAG-liikkeessä työskentelevä kirjoittaa yhtään poikkipuolista sanaa konsernin merkeistä ja ylipäätään omakohtaisten kokemusten tai mielipiteiden kertominen on arveluttavaa.

Jotkut ihmiset ovat myöskin sellaisissa työtehtävissä, joissa ei haluta esiintyä netissä yhtään missään omilla tiedoilla. Omaa persoonaa ei haluta valottaa yhtään eikä antaa mitään tietoja "vastapuolelle".

automaattori

Lainaus käyttäjältä: skula - 17.08.12 - klo:10:07
Ai niin, ja jos Offaria, hassuuksia ja viestien 'dramatisointia' karsitaan tai dissataan mielestäni liian rajusti niin mä lähen menee  >:(  ( ja poistun ihan omalla nimellä ;D)

Minä luen mielelläni Skulan offareita, ne on offareitten eliittiä. Arvostan niitä varsinkin kun Skulan henkilöllisyys löytyy foorumin syövereistä. Kun tietää kuka kirjoittaa niin kirjoitukset vain paranee.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.08.12 - klo:10:20
Perusteltu syy voi olla asema työelämässä.

Ei oikein käy laatuun, että VAG-liikkeessä työskentelevä kirjoittaa yhtään poikkipuolista sanaa konsernin merkeistä ja ylipäätään omakohtaisten kokemusten tai mielipiteiden kertominen on arveluttavaa.

Jotkut ihmiset ovat myöskin sellaisissa työtehtävissä, joissa ei haluta esiintyä netissä yhtään missään omilla tiedoilla. Omaa persoonaa ei haluta valottaa yhtään eikä antaa mitään tietoja "vastapuolelle".

Urlaub kirjoittaa asiaa. Emmehän haluaisi menettää hänen kaltaisiaan kirjoittajia?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Quality - 17.08.12 - klo:10:26
Urlaub kirjoittaa asiaa. Emmehän haluaisi menettää hänen kaltaisiaan kirjoittajia?

Ei minulla mitään salattavaa enää ole, mutta edellisessä työpaikassa oli asiakkaina sellaisia narkkareita ja oikeita konnia (=muitakin kuin känniääliöluusereita), ettei paljoa huvittanut nimeään netissä levitellä.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.08.12 - klo:10:28
Ei minulla mitään salattavaa enää ole, mutta edellisessä työpaikassa oli asiakkaina sellaisia narkkareita ja oikeita konnia (=muitakin kuin känniääliöluusereita), ettei paljoa huvittanut nimeään netissä levitellä.

Printtipuolellahan annetaan mahdollisuus nimimerkkiin jos kirjoituksesta voi tulla vaaraa kirjoittajalle, voisiko tuota jotenkin soveltaa nettiinkin. Tuskin kovinkaan monen yhteiskunnallinen asema on sellainen että vaatisi anonymiteettiä? Vaikeita asioita, pitää FIN-ZZE:n tapaan nukkua yön yli ja miettiä :)
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Tikka

#69
Tänä vuonna en ole ollut seuraamassa VagArenaa niin paljoa kuin ennen ja haluaisinkin tietää, että mikä on syy siihen, että nyt haluttaisiin omalla nimellä täällä esiintyä? Viime vuonna en ainakaan huomannut yhtään mitään syytä tällaiselle. Onko täällä tapahtunut jotain?

Ai niin, miksi minä en halua nimeäni täällä käyttää? Siksi, koska olen päättänyt, että netissä annan mahdollisimman vähän tietojani itsestäni. Netissä ei voi tietää kenen kanssa täällä keskustelee, siksi täällä voi ihan hyvin olla joku hullu, jota vaikkapa tekstini eivät miellytä, miksi haluaisin antaa tietojani itsestäni?

Zaasa

#70
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 17.08.12 - klo:10:15

t. Esa Melametsa
Aika paljon olet valmis kertomaan itsestäsi,oma valinta ::)

http://www.fi.wikipedia.org/wiki/Esa_Melametsä

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 17.08.12 - klo:14:44

Ai niin, miksi minä en halua nimeäni täällä käyttää? Siksi, koska olen päättänyt, että netissä annan mahdollisimman vähän tietojani itsestäni. Netissä ei voi tietää kenen kanssa täällä keskustelee, siksi täällä voi ihan hyvin olla joku hullu, jota vaikkapa tekstini eivät miellytä, miksi haluaisin antaa tietojani itsestäni?
Aivan,en myöskään halua antaa tietoja itsestäni.
Netissä kirjoittelun aiheena autot.Niillä tunnutaan saavan helposti kiivasta keskustelua aikaiseksi.Näitä keskusteluja seuraa muutkin kuin foorumin jäsenet.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 17.08.12 - klo:14:44
Netissä ei voi tietää kenen kanssa täällä keskustelee, siksi täällä voi ihan hyvin olla joku hullu, jota vaikkapa tekstini eivät miellytä, miksi haluaisin antaa tietojani itsestäni?

Kukaan ei tietenkään voi väittää, etteikö olisi mahdollista saada jotain hullua riesakseen nettikirjoittelusta.

Mutta oikeasti, kuinka moni oikeasti uskoo, että ASIALLINEN keskustelu AUTOISTA muodostaisi jollain tavalla todellisen riskin tuossa suhteessa? Väitän, että vaikkapa kuolema liikenteessä on tuhansia kertoja todennäköisempää...

RoccoScientist

#72
Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 17.08.12 - klo:16:12
Mutta oikeasti, kuinka moni oikeasti uskoo, että ASIALLINEN keskustelu AUTOISTA muodostaisi jollain tavalla todellisen riskin tuossa suhteessa? Väitän, että vaikkapa kuolema liikenteessä on tuhansia kertoja todennäköisempää...

Voi olla, mutta eikös tuo ole ihan turha riski otettavaksi? Itse en ainakaan koe oikeiden nimien tuovan mitään lisäarvoa kirjoittelulle. Eiväthän ne nimet itsessään mitään kuitenkaan merkitse. En myöskään tiedä rupeaisinko itse ihan omalla nimelläni täällä kirjoittelemaan, vaikka pyrinkin pitämään kirjoittamisessa ohjenuorana sen, että kirjoitan vain sellaista tekstiä, minkä voisin kirjoittaa omalla nimellänikin.

Edit:

Tuli muuten tämän keskustelun innoittamana pitkästä aikaa laitettua oma nimi hakukoneeseen ja taas löytyi yllättävä muistutus siitä, että nettiin kirjoitettu saattaa löytää tiensä ihan muualle kuin mihin se on alunperin kirjoitettu.

LainaaSanokaa saivarteluksi, mutta kyllä ALUSSA keskustelu oli hyvin säntillisesti ihan koko nimellä käytyä. WWW ja html sitten tuli ja pilasi kaiken

Eihän se mitään saivartelua ole, jos sattuu olemaan oikeassa. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 17.08.12 - klo:16:12
Kukaan ei tietenkään voi väittää, etteikö olisi mahdollista saada jotain hullua riesakseen nettikirjoittelusta.

Muistaakseni joskus kivikaudella osallistuit sfnetin keskusteluihin ja siellä ainakin autoryhmässä lensi kyllä tiettyjen henkilöiden toimesta herjaa, joka ei täyttänyt enää tietyn rajan jälkeen ihan täysipäisten kommentointia. Itse toki nuorena provokaattorina hämmensin soppaa myös parhaani mukaan :)

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 17.08.12 - klo:16:39
Voi olla, mutta eikös tuo ole ihan turha riski otettavaksi? Itse en ainakaan koe oikeiden nimien tuovan mitään lisäarvoa kirjoittelulle.

Turha riski toki, jos sen ei koe tuovan mitään. Jos se taas parantaisi keskustelun tasoa, niin mitätön riski varmasti olisi perusteltu.

Mutta parantaisiko se? Siinäpä kysymys. Vaikkapa viitaten Keksimiehen kommenttiin.

Marko_K


Korvaton

Aika vähän uusia kirjottajia täällä on ja vähenisi vielä enemmän jos omalla nimellä joutuu kirjottamaan.
Ei mitenkään ole tullu mieleen kuinka saa helpolla varastettua toisen tietoa ja joku lesoilee että hänellä on sitä ja sitä ostettuna ja salkku täynnä osakkeita ja rahaa lipaston kaapinpäällä niin joku lukee tyypin kirjotukset ja saa selville että minkä suunnan miitissä hän käy ja missä liikkeessä huollattanu autonsa voi aika nopeesti päätellä että missä paikkakunnalla asuu ja numeropalvelusta kysyy nimellä numeron ja osotteen ja tämä avoimilla kortilla pelaava foorumilainen kertoo vielä että hän on lomalla siellä ja siellä niin eiköhän rosvot käy himassa huonolla tuurilla.

Marko_K

^ Niin. Mutta ei kai typerästi toimiminen ole välttämätöntä omalla nimellä kirjoittamisessa?

Tai kääntäen: mitä ihmettä foorumi menettää, jos tuollainen sisältö jää postaamatta?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 17.08.12 - klo:16:12
Kukaan ei tietenkään voi väittää, etteikö olisi mahdollista saada jotain hullua riesakseen nettikirjoittelusta.

Onkohan muistikuvani oikea, kun muistelisin että Peevelin Golf koki taannoin jotain ilkivaltaa nettikirjoittelujen vuoksi ??? Joskus UVW:n aikana...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

^Niin peeveli on kertonut.
Eräs aktiivi kertoi samassa yhteydessä uhkailusta YV:llä.

Marko_K

^ Eipä siinä tapauksessa nimimerkki auttanut.

Mutta joo, mielestäni nimimerkit ovat täällä ok, ei siinä mitään. Kunhan vain kummastelin noita argumentteja.

FIN-ZZE

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 17.08.12 - klo:17:40
Aika vähän uusia kirjottajia täällä on ja vähenisi vielä enemmän jos omalla nimellä joutuu kirjottamaan.
Ei mitenkään ole tullu mieleen kuinka saa helpolla varastettua toisen tietoa ja joku lesoilee että hänellä on sitä ja sitä ostettuna ja salkku täynnä osakkeita ja rahaa lipaston kaapinpäällä niin joku lukee tyypin kirjotukset ja saa selville että minkä suunnan miitissä hän käy ja missä liikkeessä huollattanu autonsa voi aika nopeesti päätellä että missä paikkakunnalla asuu ja numeropalvelusta kysyy nimellä numeron ja osotteen ja tämä avoimilla kortilla pelaava foorumilainen kertoo vielä että hän on lomalla siellä ja siellä niin eiköhän rosvot käy himassa huonolla tuurilla.

Edellä mainittu on mahdollista, muttei kovin todennäköistä. Ã,,kkiä ajatellen lipaston kaapinpäällä rahaa pitävät ovat sen ikäisiä, etteivät tietokoneet juuri kiinnosta. Ja jos jollain vielä rahaa niin olisikin, niin tuskin muutenkaan kertoisi täällä. Osakkeiden varastaminen olisikin jo vähän vaikeampaa.

Tietoyhteiskunta on kovin erilainen paikka, kuin maailma sillon kun moni meistä syntyi. Jos joku ajaa "luu ulkona" rantabulevardilla kuunnellen poikkeuksellisen hyvälaatuisista stereoista musiikkia tai on tehnyt muiden mieltä pahoittavan liikenneteon, on helppo selvittää rekisterinumeron kautta auton omistaja suoraan kännykkään. Tätä kauttakin saa aiheutettua toiselle/toiset aiheuttaa itselle monenlaista harmia.

On vaikea kuvitella, että asiallisella kirjoittelulla kukaan lähtisi kenenkään perään, erityisesti kun tämänkin foorumin väki on aikalailla hajallaan ympäri maata. Toivon ainakin niin!


Quality

LainaaAika vähän uusia kirjottajia täällä on ja vähenisi vielä enemmän jos omalla nimellä joutuu kirjottamaan.
En sanoisi, että uusia kirjoittajia on vähän, sillä rekisteröityneiden määrä kasvaa koko ajan. Seuratkaapa tilastoa, niin huomaatte, miten päivittäin rekisteröityy keskimäärin kuusi-seitsemän uutta jäsentä. Moni heistä kirjoittaa ainakin joskus.

Näyttäisi siltä, ettei omalla nimellä kirjoittaminen saa riittävää kannatusta, joten sen muuttaminen pakolliseksi ei taida olla ajankohtaista. Vapaaehtoisuuteen voi aina kannustaa eikä sille nytkään ole mitään estettä ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

jarkko_h

#83
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 17.08.12 - klo:10:15
Tällä palstalla ei ole, eikä tarvikaan olla mitään tekemistä journalismin kanssa, päinvastoin!
t. Esa Melametsä

Eihän tuossa noin väitettykään että tällä olisi suoraan tekemistä journalismin kanssa (ei omassani eikä Urlaubin viestissä), mutta kuten viittaukset ja otsikkokin osoittaa käyttää journalismi tätä foorumia vinkkilähteenä. Toki vähän mutta tuokin vähä on riittänyt siihen että ollaan päästy VAG:n osalta Bresneviläisestä maahantuojan lehdistötiedotteen ja toimittajan / testiryhmän erittäin rajallisen kokemusperän mukaisesta uutisoinnista.

Eli vapaa foorumi palvelee asiakkaita ja loppupelillä palvelee myös Keskoa ja Helkama-autoa pitäen heidän palveluketjunsa hereillä ja kilpailukykyisempänä. Hereilläolon ansiosta uudet asiakkaat saavat samanlaista tai jopa parempaa palvelua kuin kilpailevilla merkeillä ja tätä kautta asiakaskunta laajenee. Kriittinen (ja asiallinen) palvelua ja oikeutta vaativa asiakas on organisaation kannalta paljon parempi kuin huonoon palveluun tyytyvä laiska vag -lasinen nyhverö.


----
Off topic: Tullut koeajettua vieraita merkkejä pahassa autokuumeessa ja tämän perusteella vois sanoa että vaikka nämät selviä suunnitteluvirheitä erittäin hitaasti myöntävien ja korjaavien herr doctoreiden rakentavat vaggineet meinaa monilla hajoja käsiin (tosin taitaa 90% autoista kestää mainiosti), on nämä vaan niin penteleen hyviä ajaa että ei hevillä merkistä luovuta  ;D



Wekotin

Volkswagen Center / Kesko mainostaa etusivun ylälaidassa. Sivusto ilmeisesti on myös heidän tiedossaan.  ::)

Taskukeke

^^Muutamia eri merkin autoja ajaneena täytyy kyllä samaistua tuohon. Citikat ja pösöt, puhumattakaan toyotasta, on kyllä ajettavuudeltaan ihan eri tasolla kuin VAG-konsernin tuotteet. Faija juuri kirosi kun etelänmatkalla joutui ajamaan Nissan Notella.  ;D Kaksi kertaa olen toyotaa ajanut ja lupasin itselleni etten enään koskisi moisiin kapistuksiin ellei ole ihan pakottava tarve.  :D

Kasis

#86
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 25.08.12 - klo:02:11
Volkswagen Center / Kesko mainostaa etusivun ylälaidassa. Sivusto ilmeisesti on myös heidän tiedossaan.  ::)
...
Scirocco & VI Golf Variant

Docw

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 25.08.12 - klo:02:11
Volkswagen Center / Kesko mainostaa etusivun ylälaidassa. Sivusto ilmeisesti on myös heidän tiedossaan.  ::)

Minulla mainostaa Macy's :) ...taitaa nuo yläbannerin mainokset tulla jotain muuta kautta kuin suoraan tälle sivulle osoitettuna mainoksena?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Docw - 25.08.12 - klo:05:28
Minulla mainostaa Macy's :) ...taitaa nuo yläbannerin mainokset tulla jotain muuta kautta kuin suoraan tälle sivulle osoitettuna mainoksena?

Googlen kauttahan ne tulee, mulla näyttäisi olevan parhaillaan joku Toknetin moottorisahamainos.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

exari

Weber/radio rock näyttäs olevan...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy