Pohdiskelua VAGarenasta ja julkisuudesta

Aloittaja Urlaub, 10.08.12 - klo:07:24

« edellinen - seuraava »

FIN-ZZE

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 12.08.12 - klo:17:34
Olen lähtenyt täältä ensin vapaaehtoisesti, palannut, päässyt lomille kun en hyväksynyt erään jäsenen jäseneen liittyviä avattaria. Ja jos sinä FIN-ZZE olisit hieman tarkemmin seurannut näitä palstoja, niin tietäisit että useampaankin otteeseen löytyy kohtia, mistä mun henkilöllisyys paljastuu. En ole sitä mitenkään erityisesti peitellyt. Monet täällä tietää kuka olen, mutta kukas sinä olet?

Olen satunnainen autoharrastaja, joka käy näillä sivuilla säännöllisen epäsäännöllisesti. Luen asiota jotka kiinnostavat, en selvitä AKEsta nimeä, jos jollain on autossaan kilpi peittämättä tai etsimässä historiastasi mahdollista henkilöllisyyttäsi.

Olen kanssasi samaa mieltä, ko. avatar oli tyylitön ja tänne sopimaton. Mutta olisivatko kaikki kirjoituksesi samassa kirjoitusasussa, jos kirjoitaisit omalla nimellä? Saattaa olla, että omissa kirjoituksissani saataisi muuttua jotain ja olen varma, että monella muuttuisi. En jättäisi foorumia, jos nimimerkit vaihdetaan omaan nimeen.

Nimen vaihtamiesta, eikös Adolf Ehrnroot sanonut "joukkoja johdetaan edestä!"  ;)

automaattori

Lainaus käyttäjältä: FIN-ZZE - 13.08.12 - klo:23:07
Olen satunnainen autoharrastaja, joka käy näillä sivuilla säännöllisen epäsäännöllisesti. Luen asiota jotka kiinnostavat, en selvitä AKEsta nimeä, jos jollain on autossaan kilpi peittämättä tai etsimässä historiastasi mahdollista henkilöllisyyttäsi.

Olen kanssasi samaa mieltä, ko. avatar oli tyylitön ja tänne sopimaton. Mutta olisivatko kaikki kirjoituksesi samassa kirjoitusasussa, jos kirjoitaisit omalla nimellä? Saattaa olla, että omissa kirjoituksissani saataisi muuttua jotain ja olen varma, että monella muuttuisi. En jättäisi foorumia, jos nimimerkit vaihdetaan omaan nimeen.

Nimen vaihtamiesta, eikös Adolf Ehrnroot sanonut "joukkoja johdetaan edestä!"  ;)

Varmasti kirjoitusasu siistiytyisi meillä kaikilla ja tietyt häiriköt poistuis pakosta kun heidät tunnistettaisiin. Muutenkin offtopic on liian hallitsevassa asemassa nykyään. Alkuperäinen VAGarena johon liityin on muuttunut ehkä liikaa. Suomi kaipaa uuden autofoorumin, pelkästään omalla nimellä kirjautuneena voisi kommentoida sellaisiakin asioita joita ei nyt viitsi tehdä kun tulee heti kuraa niskaan. Oma nimi opettais myös paremmin tuntemaan toisemme ja kunnioitus toisten mielipiteille olisi ihan eri tasolla. Jos ei VAGarena, niin ehkä kohta joku muu foorumi tämän ymmärtää.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

FIN-ZZE

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 15.08.12 - klo:20:51
Varmasti kirjoitusasu siistiytyisi meillä kaikilla ja tietyt häiriköt poistuis pakosta kun heidät tunnistettaisiin. Muutenkin offtopic on liian hallitsevassa asemassa nykyään. 

Jep jep, olen samaa mieltä. Toki meidän kirjoittaminen tähän aiheeseen on OT  ;)

Tarkoitamme varmaankin OT:lla puhtaasti autoiluun kuulumattomia aiheita, kuten lämmitys-, kello-, silmälasikeskusteluja tai kalsarikänni tms. juttuja? Niitä on liikaa ja toivon ettei määrä enää lisääntyisi. Sen takia nykyään joutuukin aika paljon valikoimaan luettavia juttuja.

Ultimatevw:ssä oli paljon asiaa ja sitä seurasin, mutta on historiaa. Haluaisin, että vagarena siistiytyisi, keskittyisi VAGineisiin, vaikka kelpaa toki näinkin. Kolmas VAG konserniin liittyvä sivusto olisi jo liikaa.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: FIN-ZZE - 16.08.12 - klo:09:40
Tarkoitamme varmaankin OT:lla puhtaasti autoiluun kuulumattomia aiheita, kuten lämmitys-, kello-, silmälasikeskusteluja tai kalsarikänni tms. juttuja? Niitä on liikaa ja toivon ettei määrä enää lisääntyisi. Sen takia nykyään joutuukin aika paljon valikoimaan luettavia juttuja.

Ultimatevw:ssä oli paljon asiaa ja sitä seurasin, mutta on historiaa. Haluaisin, että vagarena siistiytyisi, keskittyisi VAGineisiin, vaikka kelpaa toki näinkin. Kolmas VAG konserniin liittyvä sivusto olisi jo liikaa.

En usko että ultimatevw:llä vw-konserni -aiheessa pysyminen oli yhtään sen parempaa kuin täälläkään. Suurena erona vain se, että ultimatevw:tä ei oikeastaan moderoitu, vaan se kaikki offtopic oli piilossa mammuttikeskustelujen sisällä.

Se että jossain octavia II -ketjussa oli sata sivua keskustelua jostain ihan muusta ei näkynyt ulkopuolelle oikein mitenkään. Täällä moderaattorit pitävät huolen että vastaavaa ei tapahdu.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Quality

LainaaSe että jossain octavia II -ketjussa oli sata sivua keskustelua jostain ihan muusta ei näkynyt ulkopuolelle oikein mitenkään. Täällä moderaattorit pitävät huolen että vastaavaa ei tapahdu.

... kuten siitä, ettei tämäkään ketju ryöstäydy yleiseksi foorumin arvioinniksi. Toivon, että tässä ketjussa keskityttäisiin itse otsikkoon, koska jo nyt on muutama esimerkki itse aiheesta, ja taatusti niitä on jossain vaiheessa tulossa lisää.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.08.12 - klo:10:19
... kuten siitä, ettei tämäkään ketju ryöstäydy yleiseksi foorumin arvioinniksi. Toivon, että tässä ketjussa keskityttäisiin itse otsikkoon, koska jo nyt on muutama esimerkki itse aiheesta, ja taatusti niitä on jossain vaiheessa tulossa lisää.

Jos foorumia on siteerattu, niin onhan se myös foorumin asia, eiköhän tämä ketju ole kohtuullisesti pysynyt asiassa. Olisi kiva myös tietää haluaako ylläpito että VAGarena pääsee/joutuu lööppeihin? Halutaanko lööppeihin vaikka lähde olisikin vain yhden käyttäjän auton outo käytös (tässä en nyt viittaa Talossanomien artikkeliin). Jatkossa kun Arenan maine kasvaa lehdistön silmissä niin "keltainen lehdistö" voi innostua hakemaan foorumilta mitä tahansa roskaa myydäkseen lehtiään.

Siitä kyllä iso kiitos ylläpidolle että foorumi on viimeaikoina siistiytynyt huomattavasti. Silti toivoisin että oman nimen käyttöä mietittäisiin, onko siihen mitään käytännön mahdollisuutta? Paperipuolellakin laatulehden tunnistaa toimivasta omalla nimellä kirjoitetusta yleisönosastosta. Eikä niistä kirjoituksista ainakaan pulaa ole, lehtien sivut ovat vain niin rajalliset.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 16.08.12 - klo:11:56
Siitä kyllä iso kiitos ylläpidolle että foorumi on viimeaikoina siistiytynyt huomattavasti. Silti toivoisin että oman nimen käyttöä mietittäisiin, onko siihen mitään käytännön mahdollisuutta? Paperipuolellakin laatulehden tunnistaa toimivasta omalla nimellä kirjoitetusta yleisönosastosta. Eikä niistä kirjoituksista ainakaan pulaa ole, lehtien sivut ovat vain niin rajalliset.

Miksei samantien maksulliseksi?


automaattori

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 16.08.12 - klo:12:01
Miksei samantien maksulliseksi?



Ei siihen kauaa mene kun lähes jokainen laadukas nettilehti on maksullinen! Foorumit tulee sitten perässä.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 16.08.12 - klo:12:34
Ei siihen kauaa mene kun lähes jokainen laadukas nettilehti on maksullinen! Foorumit tulee sitten perässä.

Maksullisia keskustelupalstoja saamme odottaa pitkään.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 16.08.12 - klo:12:41
Maksullisia keskustelupalstoja saamme odottaa pitkään.

Tuo on varmasti siltä osin totta että suolifoorumit jää ilmaisiksi, mutta vaihtoehtoja tulee taatusti ja aika nopeastikin. Tunnen ihmisiä jotka näitä asioita miettii.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 16.08.12 - klo:12:51
Tuo on varmasti siltä osin totta että suolifoorumit jää ilmaisiksi, mutta vaihtoehtoja tulee taatusti ja aika nopeastikin. Tunnen ihmisiä jotka näitä asioita miettii.

Miksi vain miettivät? Jos kerran helppoa rahaa olisi tarjolla, niin äkkiähän sen joku kolaa omaan laariin.  ;)

Ei vaan taida olla niin helppoa saada kansaa maksamaan keskustelupalstoista. Se näkee ken elää..

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 16.08.12 - klo:12:54
Miksi vain miettivät? Jos kerran helppoa rahaa olisi tarjolla, niin äkkiähän sen joku kolaa omaan laariin.  ;)

Ei vaan taida olla niin helppoa saada kansaa maksamaan keskustelupalstoista. Se näkee ken elää..

Kuka tässä on puhunut helposta rahasta, se ajatus on vain sinun omassa päässä! Helpolla ei muutenkaan saa mitään hyvää aikaiseksi. Se, että lehdistö rupeaa siteeraamaan näitä foorumeita on hyvä syy miettiä, voisko oikeasti olla myös vaihtoehtoisia kanavia jakaa kokemuksia autoista omalla nimellä. Se maksaisko se tai ei niin ei nyt ole se tärkein asia.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 16.08.12 - klo:13:17
Kuka tässä on puhunut helposta rahasta, se ajatus on vain sinun omassa päässä! Helpolla ei muutenkaan saa mitään hyvää aikaiseksi. Se, että lehdistö rupeaa siteeraamaan näitä foorumeita on hyvä syy miettiä, voisko oikeasti olla myös vaihtoehtoisia kanavia jakaa kokemuksia autoista omalla nimellä. Se maksaisko se tai ei niin ei nyt ole se tärkein asia.

Ajatuksesi ilmeisestikin lähtee siitä, että täällä kirjoitettavat negatiiviset kokemukset ovat pääosaltaan valetta?

Varmasti sellaistakin tapahtuu, mutta melko epäluuloinen saa olla, jos pitää esim. DSG-vaihteistojen ongelmista kirjoittavia jonkinlaisina vihollisen desantteina, jotka valheellisesti dissaavat omista lähtökohdistaan.

Jos taas off topicin määrää taivastellaan, niin se nyt vaan näyttää kuuluvan yleiseen nettikeskustelujen kulttuuriin. Aivan samalla tavalla OT-palstoja on urheilu-, talous- tai vaikkapa metsästysfoorumeilla.

Miten "oikeilla" nimillä käytävään keskusteluun osallistuvien oikea henkilöllisyys oikein varmistettaisiin? Siis se, että Matti Möttönen on oikeasti kenraali Matti Möttönen, eikä joku kieliposkella kirjoitteleva viisitoista kesäinen sälli?

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 16.08.12 - klo:14:22
Ajatuksesi ilmeisestikin lähtee siitä, että täällä kirjoitettavat negatiiviset kokemukset ovat pääosaltaan valetta?

Varmasti sellaistakin tapahtuu, mutta melko epäluuloinen saa olla, jos pitää esim. DSG-vaihteistojen ongelmista kirjoittavia jonkinlaisina vihollisen desantteina, jotka valheellisesti dissaavat omista lähtökohdistaan.

Jos taas off topicin määrää taivastellaan, niin se nyt vaan näyttää kuuluvan yleiseen nettikeskustelujen kulttuuriin. Aivan samalla tavalla OT-palstoja on urheilu-, talous- tai vaikkapa metsästysfoorumeilla.

Miten "oikeilla" nimillä käytävään keskusteluun osallistuvien oikea henkilöllisyys oikein varmistettaisiin? Siis se, että Matti Möttönen on oikeasti kenraali Matti Möttönen, eikä joku kieliposkella kirjoitteleva viisitoista kesäinen sälli?

En tosiaankaan väitä että foorumilaisten kommentit olisi valetta, mutta luonnollisestihan se herättää epäluuloja jos ei oikeaa nimeä ole. Voinhan minäkin kirjautua Urlaubina minne vain ja ruveta syytämään sontaa lehdistölle, mutta jos joku kirjoittaa kenraali Matti Möttösen nimellä, niin sehän on hetkessä tarkistettu onko kysymyksessä mielipiteen oikea kirjoittaja. Tuossa yllä jo mainitsin että Taloussanomien juttu oli OK, ja sehän on minullekin vain etu jos DSG-ongelmia selvitellään. Ei voi kuitenkaan olla niin että kuka tahansa nimimerkki oletettuja ongelmia kommentoi, kyllä kommentoijalla aina ennenkin on pitänyt olla oikea henkilöllisyys, eikä vain VAGarena >:(
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 16.08.12 - klo:14:50
jos joku kirjoittaa kenraali Matti Möttösen nimellä, niin sehän on hetkessä tarkistettu onko kysymyksessä mielipiteen oikea kirjoittaja.

Mahdollisesti, tämän nimenomaisen esimerkin tapauksessa. Entä jos kirjoittaja on Matti Virtanen? Soitteleeko ylläpito kaikki Matti Virtaset läpi ja kysyy onko kirjoitus hänen?

Karuja totuuksia:

-Väärillä nimillä kirjoittamista ei voi tällaisella ilmaisella nettiforumilla mitenkään järkevästi estää.
-Oikeilla nimillä kirjoittaminen ei takaa asiallista tai laadukasta sisältöä.
-Maksullisuus melkoisen varmasti karkoittaisi valtaosan nykyisistä keskustelijoista, niin asiallisista kuin asiattomistakin.

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 16.08.12 - klo:14:50
Ei voi kuitenkaan olla niin että kuka tahansa nimimerkki oletettuja ongelmia kommentoi, kyllä kommentoijalla aina ennenkin on pitänyt olla oikea henkilöllisyys, eikä vain VAGarena >:(

Ei netissä. Netissä se on nimenomaan alusta lähtien ollut niin, että kuka tahansa nimimerkki voi kommentoida mitä vain. Eiväthän ne henkilöllisyydet loppujen lopuksi juuri mitään merkitse, vaan se mitä sanotaan.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

automaattori

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 16.08.12 - klo:15:27
Mahdollisesti, tämän nimenomaisen esimerkin tapauksessa. Entä jos kirjoittaja on Matti Virtanen? Soitteleeko ylläpito kaikki Matti Virtaset läpi ja kysyy onko kirjoitus hänen?

Karuja totuuksia:

-Väärillä nimillä kirjoittamista ei voi tällaisella ilmaisella nettiforumilla mitenkään järkevästi estää.
-Oikeilla nimillä kirjoittaminen ei takaa asiallista tai laadukasta sisältöä.
-Maksullisuus melkoisen varmasti karkoittaisi valtaosan nykyisistä keskustelijoista, niin asiallisista kuin asiattomistakin.

Ei netissä. Netissä se on nimenomaan alusta lähtien ollut niin, että kuka tahansa nimimerkki voi kommentoida mitä vain. Eiväthän ne henkilöllisyydet loppujen lopuksi juuri mitään merkitse, vaan se mitä sanotaan.

Nuo "karut totuudet" ovat osa järkevän foorumin esteistä ja tuossa ylempänä jo kirjoitin että näitä asioita monet pohtivat ihan tosissaan. Toivottavasti samaa pohdintaa käytäisiin täälläkin. Lainsäädäntö sen varmaan lopulta ratkaisee kuinka villiksi netti jää. Nyt on jo havaittavissa että oikeudenkäyntejä nettikeskusteluista on käyty ja tullaan käymään. Vaikka en olekaan oikeusoppinut, niin on helppo uskoa että sivujen kustantajalle ja ylläpidollekin tulevaisuudessa jokin vastuu laitetaan printtimedian tapaan. Aika näyttää miten asiat kehittyy.

Tuo oikean Matti Virtasen löytäminen on kyllä aika helppoa jos kirjautuminen rakennetaan oikein. Työssä joudun jatkuvasti soittelemaan tuntemattomille mattivirtasille ja aika pikaisesti oikea on löytynyt. Oma nimi ei tietenkään takaa sitä että kirjoitus olisi laadukas, sen se kuitenkin takaa kuka viestistä vastuun kantaa.

   
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 16.08.12 - klo:16:02
Nuo "karut totuudet" ovat osa järkevän foorumin esteistä

Millä asteikolla mitattuna järkevän? Eihän mikään takaa, että ne oikeilla nimilään kirjoittavat maksavat forum-asiakkaat ovat ns. järkevää porukkaa. Itse asiassa voisi argumentoida senkin puolesta, että hölmöthän ne sellaisesta maksavat, minkä voisi saada ilmaiseksikin. ;)

LainaaTuo oikean Matti Virtasen löytäminen on kyllä aika helppoa jos kirjautuminen rakennetaan oikein. Työssä joudun jatkuvasti soittelemaan tuntemattomille mattivirtasille ja aika pikaisesti oikea on löytynyt. Oma nimi ei tietenkään takaa sitä että kirjoitus olisi laadukas, sen se kuitenkin takaa kuka viestistä vastuun kantaa.

Ei sillä vastuunkannolla oikeasti ole juuri väliä. Jos kirjoitus ei riko lakia, niin kirjoittaja voi vähät välittää "vastuustaan" ja jos rikkoo, niin taitaa nykyiselläänkin olla keinot sellaisten setvimistä varten. Kirjautujan henkilöllisyyden varmistaminen esim. nettipankkitunnuksin on toki teknisesti mahdollista, mutta sellainen maksaa rahaa, mistä palataan siihen, että maksullisuus karkoittaisi monta keskustelijaa.

Jos vielä liitetään otsikkoon tämä, niin ei sitä toimittajaa oikeasti kiinnosta onko joku kirjoittanut jostain kiinnostavasta asiasta omalla nimellään vaiko ei. Uutiseksi kelpaava aihe riittää.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Rinkulakeula

Kirjautuminen forumeille voisi tapahtua omilla nettipankkitunnuksilla, jolloin henkilötiedot olisivat oikeita, mutta ketä sellainen aikuisten oikeasti kiinnostaa, saati sitten keskusteluforumin maksullisuus. Saahan näitä miettiä, mutta luulenpa, että tämänkin forumin 5000 käyttäjästä ehkä 10 % saattaisi olla valmis palvelusta maksamaan ja aika hiljaista palstalla olisi. Ja silloinkin vastineeksi rahalle pitäisi saada muuta kuin oman autonsa yltiömäistä kehumista.

Ai - muillakin samoja aatoksia
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Zaasa

^Pankkitunnuksilla olisin valmis tarvittaessa kirjautumaan jos sitä ei tarvitse tehdä joka kerta erikseen.Minkään foorumin käytöstä en ole henk.koht valmis maksamaan.

automaattori

En minäkään maksullisuutta kannata, mutta vaikkapa 10-20â,¬ vuodessa ei kenenkään taloutta kaada. Nämä asiat eivät hetkessä toteudu, silti kannattaa välillä pistää mietintämyssy päähän.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Dirti

Kannattaa aina muistaa että vaikka jonkin kirjoitukset saavat tatin nousemaan otsaan niin vastuu on myös lukijalla. Tämä vastuu koskee myös ihan normaalisti myös kun luetaan uutisia tms.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Marko_K

#51
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 16.08.12 - klo:15:27
Netissä se on nimenomaan alusta lähtien ollut niin, että kuka tahansa nimimerkki voi kommentoida mitä vain.

Sanokaa saivarteluksi, mutta kyllä ALUSSA keskustelu oli hyvin säntillisesti ihan koko nimellä käytyä. WWW ja html sitten tuli ja pilasi kaiken ;D ;D ;D

T: Marko

Quality

Kun ei kerran keskustelun sisältöä sopinut rajata aiemman otsikon mukaiseksi, niin muutin otsikon vastaamaan paremmin keskustelun sisältöä.

Mutta siitä pidetään huoli, ettei julkisuuskeskustelua päästetä liian yleiselle tasolle.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Tikka

Joo eikun vaan omat nimet käyttöön ja vieläpä maksulliseksi, niin ei tarvitse minunkaan aikaa enää sen jälkeen tällä sivustolla tuhlata.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 16.08.12 - klo:21:38
Joo eikun vaan omat nimet käyttöön ja vieläpä maksulliseksi, niin ei tarvitse minunkaan aikaa enää sen jälkeen tällä sivustolla tuhlata.
Omasta puolestani myös voitaisiin ottaa omat nimet käyttöön, mutta tuo maksullisuus ei kuitenkaan olisi hyvä juttu. Saataisiin ainakin nimi noille "Auervaaroille" ;)

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 16.08.12 - klo:17:03
En minäkään maksullisuutta kannata, mutta vaikkapa 10-20â,¬ vuodessa ei kenenkään taloutta kaada.
Ei kaada.Kuinka luulet maksun vaikuttavan keskustelun tasoon?
Miksei heti 1000â,¬ vuosimaksu,foorumi eliitille.Keskustelu viimeisen päälle asiallista kun ei ole "vasurit"häiritsemässä.
Tai voit vaikka perustaa oman Yeti foorumin 10-20â,¬ maksua vastaan :) Kaikki jäsenet kehuvat planeetan parasta Yetiä :D

Quality

"Maksullisia" ovat kai lähinnä ne sivustot, joita ylläpitää jokin rekisteröity yhdistys. Keskustelufoorumille osallistuminen saattaa edellyttää yhdistyksen jäsenyyttä, ja jäsenyys jäsenmaksua. Silloin rekisteröityminen foorumille edellyttää yleensä oman nimen käyttöä (esim. http://www.audiclub.fi/audifinns/ ).

VAGarena tuskin haluaa yhdistykseksi tai kirjautumisen maksulliseksi. Minulla ei ole sinänsä mitään oman nimen käyttöä vastaan, vaikka haluankin kirjoittaa vastuullisesti myös nimimerkin takaa. Samaa toivon jokaiselta foorumilaiselta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.08.12 - klo:22:22
"Maksullisia" ovat kai lähinnä ne sivustot, joita ylläpitää jokin rekisteröity yhdistys. Keskustelufoorumille osallistuminen saattaa edellyttää yhdistyksen jäsenyyttä, ja jäsenyys jäsenmaksua. Silloin rekisteröityminen foorumille edellyttää yleensä oman nimen käyttöä (esim. http://www.audiclub.fi/audifinns/ ).

Audiclubin palstaltakin kannattaa huomata off topic -alueen eli Esson baarin suosio. Rapsakat 72 tuhatta (!) viestiä saunanrakentamisesta ja kaikesta muusta. Eikö omalla (tai väitetyllä) nimellä keskustelun pitänyt suodattaa sellaiset pois?

En oikein ymmärrä, mikä tuollaisessa off topicissa joitakin oikein jurppii niin urakalla? Pakkoko niitä on lukea, jos verenpaine nousee liiaksi?

jarkko_h

#58
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 10.08.12 - klo:20:09
En voi kuin ihmetelleä toisten haikailua maailmaan, jossa (auto)lehdetkin vain toistelisivat autovalmistajien lehdistötiedotteita ja omakohtaisiin kokemuksiin perustuvat kertomukset rajautuisivat hiusten hulmuamiseen rantabulevardeilla ja pakoäänien kehumiseen. Sellaisiakin juttuja autolehdissä on aivan riittämiin.

Tämä on kyllä hyvä kommentti! Jos jollain on haikailua tähän hienoon journalismin maailmaan ja lisäksi kovasti pelkää oman egonsa murtumista naapurin edessä autolehtien julkaistaessa meidän vaggineiden ongelmia meidän kirjoituksista, niin eiköhän laiteta foorumille 20 euron pääsymaksu ja samalla Keskolle ja Helkama Autolle moderointioikeudet.

Mulla ei ainakaan haittaa täällä toisinaan riepsottava offtopic, koska puolet kirjoittelusta on todella asiallista ja täällä saa poikkeusetta todella asialliset vastaukset ongelmiin. Enkä edes usko että off topicceja saadaan pois pääsymaksuilla tai oman nimen käytöllä. Tosin itselläni ei ole mitään oman nimen käyttä vastaan, mutta vaarana on että nimen käyttäpakon vuoksi monta todella asiantuntevaa kirjoittajaa jäisi tältä foorumilta pois.



Skula

En pidä ajatuksesta että vain omalla nimellä ja rahaa vilauttelemalla voisi kirjoittaa, karkottaisi varmasti yllättävän paljonkin asiantuntemusta.. Tokikaan en omaa nimeä täällä salailekaan, nimeäni ei ole kovin vaikea "löytää"  ;D

Toki suollan enemmän pas**a kuin asiaa, mutta ei ole pakko lukea  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy