2.0 TDI 103kw öljyn kulutus

Aloittaja Henri S, 28.07.12 - klo:20:00

« edellinen - seuraava »

Henri S

Kuluttaako 2.0 tdi 103 kW commor rail kone öljyä. Katsoin omasta autostani tänään öljyt, pinta oli laskenut alle puolen välin melkein alarajaan asti, onko normaalia? Passatilla ajettu noin 13900 km.

Ilmoittaakohan auto sitten kun pitää lisätä öljyä vai uskalttaako jo lisätä vähän?
Hohhoijaa!

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 28.07.12 - klo:20:00

Ilmoittaakohan auto sitten kun pitää lisätä öljyä vai uskalttaako jo lisätä vähän?

Kyllähän se ilmoittaakin sitten joskus, mutta kyllä sinne kannattaa lisätä aina siihen ylämerkkiin asti. Ainakin itse tarkastan usein öljyt, ja lisäilen aina senverran, että on aina öljyt ylämerkissä. Ei se ainakaan pahaa tee.

qwe

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 28.07.12 - klo:20:17
Kyllähän se ilmoittaakin sitten joskus, mutta kyllä sinne kannattaa lisätä aina siihen ylämerkkiin asti. Ainakin itse tarkastan usein öljyt, ja lisäilen aina senverran, että on aina öljyt ylämerkissä. Ei se ainakaan pahaa tee.

Öljyä on riittävästi kun on alamerkin yläpuolella. Miksi sitä öljyä pitäisi lisäillä tipoittain?
Ylä ja alamerkin väli vastaa yleensä 1 litran tilavuutta.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Geoman

Lainaus käyttäjältä: qwe - 28.07.12 - klo:20:37
Öljyä on riittävästi kun on alamerkin yläpuolella. Miksi sitä öljyä pitäisi lisäillä tipoittain?
Ylä ja alamerkin väli vastaa yleensä 1 litran tilavuutta.

Itselläni Golf Plus 2.0 TDI DSG ens. rek. 4/2011 ajett 26 tkm. Öljy on puolivälissä merkkejä. ajattelin lisätä vasta kun on alarajan tuntumassa. Tuskin tarvitse lisätä tällä ensimmäisellä huoltovälillä.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: qwe - 28.07.12 - klo:20:37

Pyydän nöyrimmästi anteeksi väärää infoa. Antakaa mennä vaan, kyllä se infotaulu sitten ilmoittaa, kun on aika lisätä öljyä :D

dosetti

Itse olen mennyt töissä ja kotona ohjeella: mieluummin vähän alarajan yli kuin ylärajan yli. Kyllä auto ilmoittaa kun öljyt vähissä.

foxnen

Mittarissa 20471, mittatikun ylärajasta laskenut vajaa 2mm.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

anttito

OT:Jos auton öljytilavuus on noin reilu 4 litraa(2,0 tdi) ja öljyn pinta on alamerkissä, on öljyä koneen tarpeeseen 25% vähemmän kuin tarkoitettu - olettaen, että öljytikun ylä- ja alaviivan väli on litran. Öljyn tehtävänä on sitoa *askaa, jäädyttää ja voidella. Sanoisin, että jos aiot pitää autoa kauemmin, käytät longlife -huolto-ohjelmaa, ja ajat vielä pätkäajoa, öljyn ylämerkissä pito tuskin ainakaan pahasta on. Nykyihminen ei ole vain enää tottunut tarkastamaan öljyjä tikusta, kuten ah silloin ennen :D

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 28.07.12 - klo:20:00
Kuluttaako 2.0 tdi 103 kW commor rail kone öljyä. Katsoin omasta autostani tänään öljyt, pinta oli laskenut alle puolen välin melkein alarajaan asti, onko normaalia? Passatilla ajettu noin 13900 km.

Sanoisin että normaali+. Juuri katsoin omani n.13tkm ajolla oli pudonnut täydestä puoleen väliin merkkialuetta, n15tkm kohdalla täytän sen maximiin jolla sitten menee seuraavaan huoltoon asti.
Eli jos sinulla oli uutena hiemankin alle max niin samoissa kulutus omani kanssa on. Lisäksi minulla on jo ajettu 73tkm, uusi hieman asettunee ajan kanssa. Itse seurailisin tilannetta, ja katsoisin mikä tilanne on esim 45tkm ajettuna 30tkm huollon jälkeen.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

qwe

Lainaus käyttäjältä: anttito - 28.07.12 - klo:22:57
OT:Jos auton öljytilavuus on noin reilu 4 litraa(2,0 tdi) ja öljyn pinta on alamerkissä, on öljyä koneen tarpeeseen 25% vähemmän kuin tarkoitettu - olettaen, että öljytikun ylä- ja alaviivan väli on litran. Öljyn tehtävänä on sitoa *askaa, jäädyttää ja voidella. Sanoisin, että jos aiot pitää autoa kauemmin, käytät longlife -huolto-ohjelmaa, ja ajat vielä pätkäajoa, öljyn ylämerkissä pito tuskin ainakaan pahasta on. Nykyihminen ei ole vain enää tottunut tarkastamaan öljyjä tikusta, kuten ah silloin ennen :D
Öljyä on riittävästi siten kuin on tarkoitettu kun taso on merkkien välissä. Jonkinlainen kulutusvara on oltava  ja siksi moottorille on määritelty öljytason rajat.
Joka kerta kun öljykorkki avataan niin öljytilaan saattaa joutua myös likaa. Esim. CBAB moottorin öljyaukkon on suunnitellut todenäköisesti teollinen muotoilija, ei ainakaan koneinsinööri.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy