Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Elektroniikka / Vs: Keskuslukitus lukitsee kolme ovea - yksi jää auki
« Uusin viesti kirjoittanut Spyzah tänään kello 17:39 »
5v vanhasta autosta yrittäisin ehdottomasti ruikuttaa good williä esim. 50% koko laskusta tai sitten itse maksat työt ja osat ilmaiseksi.

Joo, juuri jotain tämäntapaista ajattelinkin. Yksi kysymys vaan mietityttää että tuskin pystyn suoraan maahantuojalta pyytämään good wil -elettä kun auto on jälleenmyyjältä ostettu ja vuoden takuu on jo taputeltu.
2
Leipä tulee grynderiltä, että uskallan sanoa että suht hyvä käsitys kyllä tästä.

Missä tuollaisia rakennuksia on 2000-luvulla on rakennettu? Vai onko tässä kuitenkin kyse siitä, että isännöitsijä varoitellut tuosta että "ei kestä sisätilalämppäriä", kun ei jaksa ottaa selvää kestääkö vai ei?

No kyllähän sen näkee tolpasta, jos auto ei lämpiä ja automaattisulake on lauennut. Molemmissa autoissa kun on TT-thermot ja 2100W sisätilanlämmittimet.
3
Golf IV (97–03) / G4 etuovien saranoiden vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut mruotz tänään kello 17:24 »
Miten ihmeessä noi saranat saa vaihdettua? Näyttäisi olevan kiinni sekä ulkopuolelta että sisäpuolelta.. miten helevetissä tuonne sisäpuolelle muka pääsee? what?
Autona siis G4 ja etuovien saranat pitäisi saada kokonaan irti (ylä ja alapuoli)
4
Leipä tulee grynderiltä, että uskallan sanoa että suht hyvä käsitys kyllä tästä.

Missä tuollaisia rakennuksia on 2000-luvulla on rakennettu? Vai onko tässä kuitenkin kyse siitä, että isännöitsijä varoitellut tuosta että "ei kestä sisätilalämppäriä", kun ei jaksa ottaa selvää kestääkö vai ei?
Näin on, olin työpaikassa jossa 30 vuoden ajan sai käyttää moottorin- ja sisätilanlämmitintä useampi kymmenen autoa, ei mitään ongelmaa. Omistaja vaihtui, loppui sisätilanlämmittimien käyttö kun johdot ei kestä!
5
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Connect
« Uusin viesti kirjoittanut ins tänään kello 16:53 »
Aivan, eipä käynyt itsellä ollenkaan mielessä että varustelistalla voisi tuo maininta olla. Jotenkin olettaisi että tuommoisesta mainittaisiin luovutuksessa :D Kuinkakohan moni menee vuoden päästä valittamaan kun palvelu lakkaa toimimasta (tosin onko se varsinaisesti nytkään toiminut..) ja pahoittaa mielensä kun pitäisikin maksaa lisää rahaa että toimii jatkossakin ;D
6
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
« Uusin viesti kirjoittanut pumo tänään kello 16:39 »
tilasin ja asennettukin jo tuo go-eCharger, uusimmassa firmiksessä (051.1) on bugi mqtt osalta. valmistajalta varmistin ja on jo korjauksessa.
ei ole vielä kertoa historia datasta sen enempää. näyttä / käyttäjä kulutetun muttei mitään päiväkohtaista.

Nyt menee ATK:ksi  :D
itse liitin tuon Home Assistanttiin tollasella https://github.com/cathiele/homeassistant-goecharger lisäosalla. vaatii sen http api v1 päälle että pelaa.
Home assistantin kautta saa sitten historia tietoa miten haluaa tallentaa.
7
Missä olen kirjoittanut, että missään kerrotaloissa ei voisi ladata? Ihan näin faktana, niin Suomessa kerrostalojen korjausvelka alkaa olla sen verran suuri ettei moni taloyhtiö saa edes lainaa putkiremonttia varten. Kuinka moni tällaisista taloyhtiöistä miettii asvalttikentän repimistä auki kaapeloinnin uusimista varten saati sähkökeskusten/lataustolppien vaihtoa varten?

Tässä hyvin hämärtyy se ero kuten noiden autojenkin kanssa kenellä on vara mihinkin ja kenen lompakolla noita remontteja tehdään sekä kuinka monelle!

Mikä ero on, että asunnot on suunniteltu saunan käyttöä varten, mutta autopaikat/tolpat eivät? Eräs sähköyhtiön sähkönmyyjä yritti myydä minulle hyppysähköä, mutta en ole sitä vielä saanut. Sama tuohon esimerkkiin, että tarvitsisi ladata 50-80km ajosuoritusta varten. En tiedä missä elämässä elät, mutta minulla saattaa suunnitelmat muuttua ihan lennosta, että tavara pitääkin hakea toiselta puolelta kaupunkia, lapsi viedä treeneihin tai lähdet extempporee mökille. Jää sitten miettimään riittääkö range vai ei. Minua henkilökohtaisesti vituttaa jo se, että autoa ei ole tankattu ja polttoainevalo palaa. Minulla on tankissa aina polttoainetta minimissään 200km ajoa varten.

Mikä estää suunnittelemasta sähköautoa, jossa olisi vaihdettava akusto? Ajat asemalle, robotiikka ottaa alustasta vajaan akuston pois, täysi tilalle ja matka jatkuu 5 minuutissa. Tämä on mahdollista toteuttaa ja onkin käytössä Kiinassa.

JA minäkö olen dinosaurus  ;D.

Totuudentorvesta en tiedä, mutta olen oppinut, että jos valtiovalta tarjoaa/pakottaa jotain todella hyvänä kyseenalaista se. Minun käyttöprofiiliin ja asumiseen sähköauto ei sovi. Hybridi ehkä ja paria sellaista olen koeajanutkin, mutta olen tyytyväinen nykyiseen dieseliin enkä kovin helpolla vaihda enää vajaavetoiseen autoon. Saati miettimään, kun lähden liikenteeseen miten pitkällä matkalla tuulen suunta, sateet tai lämpötila voi vaikuttaa, kuinka pitkälle pääsen autolla  ;D.

Pakottamisesta ja johdoista puheenollen, nythän taloyhtiöiden on pakko valmistautua latauspisteisiin jos tehdään muutakin peruskorjausta, kuten putkia ja sähköjä. Silloin nuo piuhat päivitetään oli intoa siihen tai ei.

Jollei yhtiöllä ole rahaa peruskorjata, silloin asia on eri ja jää remontit muutenkin piippuun. Muissa (toimivissa) taloyhtiöissä nuo latauspisteet tulee viimeistään isojen remppojen yhteydessä myös vanhemmissa kerrostaloissa asuvien saataville.
8
Tarraco (18-) / Vs: Kiinnostaako Seat Tarraco?
« Uusin viesti kirjoittanut kapakka tänään kello 16:11 »
Pienten mutkien jälkeen tilaus sisässä, työsuhdeautona Superb vaihtuu Tarracoon. Tai vaihtuu sitten kun vaihtuu, toimitusajasta ei saa nyt kuin arvauksia. Jos hyvin käy niin ehtii vielä tämän vuoden puolella, jos huonommin niin ensi vuoden nyt toivottavasti kuitenkin.

Kohteena Excellence Hybrid + muutamia varusteita. FR oli alun perin kiikarissa mutta se oli vähän liian.... wannabe-gangsta look-a-like omaan makuun. Mennään siis tuolla pappamallilla :)
9
Onko sinulla lihaa luiden ympärille tuon käsityksen lisäksi? Minulla kolmesta taloyhtiöstä eikä tuo 2000-luvun rakentaminen tarkoita, että voisit edes moottorilämmitintä ja sisätilanlämmitintä käyttää yhtä aikaa parkkipaikalla  ;D.

Leipä tulee grynderiltä, että uskallan sanoa että suht hyvä käsitys kyllä tästä.

Missä tuollaisia rakennuksia on 2000-luvulla on rakennettu? Vai onko tässä kuitenkin kyse siitä, että isännöitsijä varoitellut tuosta että "ei kestä sisätilalämppäriä", kun ei jaksa ottaa selvää kestääkö vai ei?
10
Sama tuohon esimerkkiin, että tarvitsisi ladata 50-80km ajosuoritusta varten. En tiedä missä elämässä elät, mutta minulla saattaa suunnitelmat muuttua ihan lennosta, että tavara pitääkin hakea toiselta puolelta kaupunkia, lapsi viedä treeneihin tai lähdet extempporee mökille. Jää sitten miettimään riittääkö range vai ei. Minua henkilökohtaisesti vituttaa jo se, että autoa ei ole tankattu ja polttoainevalo palaa. Minulla on tankissa aina polttoainetta minimissään 200km ajoa varten.

Ja mikähän estää sen, ettei siellä sähköauton akussa voi olla myös aina sähköä minimissään 200 km ajoa varten? Lähdit tuossa (taas kerran) siitä olettamasta, että akku on tyhjä pihaan tullessa, ja latauksen jälkeen siellä on se 50-80 km rangea. Mitäpäs jos siellä akussa pitääkin sähköä siten, että pihaan tullessa rangea on 300 km, ja latauksen jälkeen 350-380 km?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy