Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
« Uusin viesti kirjoittanut AnttiJK tänään kello 20:18 »
Moi,

Voisiko joku tietäjä kertoa ohjeet miten käyttäjäprofiilin saa kohdennettua tiettyyn avaimeen?

Jotenkin sain aikanaan  toiminaan Pääkäyttäjä (minä) / Vieras (vaimo), mutta sittemmin systeemi aika rankasti sekaisin ja käytännössä joudun valitsemaan oman profiilin näytöltä useimpina kertoina.

Huoltomies puhelu jotain asetuksista mistä saa määritettyä avaimen, mutta tällaista valikkoa en löydä mistään.
2
Toledo NH (12-) / Vs: Pari kysymystä Toledosta
« Uusin viesti kirjoittanut Seat_Toledo tänään kello 19:36 »
Kyllä Toledossa kohtuu kevyt ohjaus on. Onko vakio rengastus? Rengaspaineet? Jakopään hihna tuli syksyllä 2015 Toledoihin. Muistelisin, että 9/2015 olisi ensimmäiset hihnakoneet tulleet, joten jos sitä ennen rekisteröity, niin melkoisella varmuudella ketju. Eikä sen jälkeenkään rekisteröity varmasti hihna, jos "vanhaa" varastoa. Konekoodilla pitäisi selvitä, löytyy huoltokirjan etisivulta listauksesta.

Kyllä ihan vakiorenkaat alla (185/60r15) ja rengaspaineetkin on tarkistettu, laitoin n. 2.3 bar eli ilmeisesti hieman suositeltua enemmän. Kun ostin auton niin oli vielä nastat alla ja nyt olen tietenkin vaihtanut kesärenkaisiin. Ohjaus oli nastoillakin mielestäni "jäykähkö" Ibizaan verrattuna. Ei sitä rattia nyt naama irvessä tarvitse pyörittää, mutta silti :D.

Tämä auto on rekisteröity 1/2015 ja kovasti se ketjulta kuulostaa käynnistyksessä :). Vähän joskus"rallattaa" käynnistyksessä, mutta tuo loppuu varmaan sekunnissa joten oletan että on normaali toiminto? Ainakin juuri ennen kuin auton ostin niin oli huollossa tarkistettu ketju ja todettu että se on ok.
3
Mii / Vs: Mii electric
« Uusin viesti kirjoittanut gaasutin tänään kello 18:25 »
Auto vielä tulematta mutta kysymys käyttäjille. Pärjääkö tämän kanssa ilman älypuhelinta?
Ei muuten tarvetta niin ei haluja hommata moista auton takia.


Pärjää, mutta ilmastoinnin/lämmityksen etäkäyttö on yksi parhaita ominaisuuksia. Toki sen softan saa android laitteeseen, esim. Tabletti jolloin voi käyttää. Seat connect kannattaa joka tapauksessa aktivoida.
4
Octavia III (13-19) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Uusin viesti kirjoittanut jomatuom tänään kello 17:47 »
Härnää lukkoo mekaanisella avaimella auki ja kiinni niin saattaa hetkeks aikaa herkistyä. Mut luultavasti lukkomoottori temppuilee ja lukko pitää vaihtaa.

Tämä auttoi, kiitos vinkistä. Täytyy vaihdattaa jos vielä temppuilee.
5
Passat 3C (05–10) / Inverter B6 3C
« Uusin viesti kirjoittanut Raymond tänään kello 17:33 »
Hei, sain nyt inverterin kytkettyä mutta antaa vain hetken virtaa ja punainen valo jää palamaan, onko ns. can johto väärässä liittimessä?
Laitettu nyt plug F:n alla pinniin 4. Muu paikka?

Eli tunniste signaali pitäisi saada laturilta, muuten ei vörki oikein.
6
Passat B7 (11-14) / Vs: Delphi kompuran keskipultti
« Uusin viesti kirjoittanut WoTi tänään kello 16:41 »
Lähtihän se lopulta paineilmaräikällä ja ruuvarilla vääntämällä piukkaan rihlan jäänteitä.
Mikäköhän Thermotecin kytkin tuohon kuuluu. KTT020030 näyttää aika samalta, mutta ei Autodocin mukaan sovi kuin tiguaniin. Ei ole tallessa enää numeroa minkä Alteaan tilasin mutta sama näkyy olevan.
7
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Apua viisaammilta octavian hankintaan
« Uusin viesti kirjoittanut jhm tänään kello 16:40 »
Tulevaisuudestahan ei kukaan tiedä mitään mutta ei tämä katajainen kansa kaikenkaikkiaan loikkaa kovin nopeasti fossiilisista kulkuneuvoista sähköön.Tällä hetkellä taitaa keski-ikä ajoneuvoissa olla pitkästi yli kymmenen vuotta,hyvälle bensa-tai dieselkulkuneuvoille löytyy varmasti ostaja vaikka tarjonta kasvaisikin käytetyissä ja jonkinlaisella hinnalla.

Kysyjä kallistunut tietyistä syistä Ocuun ja niitä löytyy käytettynä runsaasti joka hintaluokkaan.Ostajan markkinat vielä kun ei ole vaihdossa tarjota kuin rahaa eikä mitään loppuun ajettua pommia mikä voi jälleenmyyjälle tulla kalliiksikin. Tarjonnan runsaus on tietysti kaksipiippuinen juttu mutta onpahan valinnanvaraa.

Ostajan haluista ja kyvyistä taas riippuu mihinkä haluaa vapaa-aikansa käyttää.Jos ostaa reilusti ajetun vanhemman niin pitää olla valmis käyttämään aikaansa remontteihin tai maksamaan niistä jollekin ulkopuoliselle.Uudemmalla taas jää aikaa muuhun ja uudessa on uuden takuu.

Kolme viimeistä autoa ollut vähän käytettyjä ostaessa (40-60 tkm). Liekkö ollut sitten onnea matkassa kun niillä on ajellut ennen vaihtoa sen 200-250tkm ilman isompia remontteja.Dieseleitä kylläkin,merkki sama.
8
Mii / Vs: Mii electric
« Uusin viesti kirjoittanut Zarhan tänään kello 16:31 »
Auto vielä tulematta mutta kysymys käyttäjille. Pärjääkö tämän kanssa ilman älypuhelinta?


Jos on älypuhelin + Internet-yhteys: Voi käyttää Seat Connect-appia ja tehdä kaikki etäkäyttötemput mitä haluaa. Menee matkapuhelinverkon yli ja käy VAGin pilvessä kääntymässä. (Ja tästä syystä väänsin omastani GPS:n pois päältä - ei kuulu VAG:lle missä liikun).

Jos on pelkkä älypuhelin mutta ei nettiä: Voi käyttää DriveMii-appsia ja tehdä osan etäkäyttötempuista, eli lähinnä lataukseen liittyvät asetukset. Käyttää Bluetoothia auton kanssa juttelemiseen. Eli tällä voi asetella vaikka latausrajat. Tähän käy periaatteessa mikä tahansa romuluuri kunhan Androidia nyt ajaa. Eli voi hankkia jonkun käytetyn ilman mitään matkapuhelinliittymää, tai vaikka jonkun Android-tabletin tai vastaavan. Se DriveMii pitää tietty ladata tuohon mutta sen voi tarvittaessa tehdä ihan offlinena vaikka PC:n kautta.

Jos ei ole kumpaakaan, niin tuota pilven kautta tapahtuvaa konfiguroimista voi tehdä PC:llä ja nettiselaimella, osoite http://my.seat. Tarvitsee luoda tunnus ja ilmoittaa auton valmistenumero. Toiminnot samat kuin tuolla Connect-appsilla, mitä nyt vähän erilainen käyttöliittymä (ja muutamassa kohtaa karkeahko suomennos). Kotoa lähdettäessä käytän yleensä itse tuota weppisivua ilmastoinnin starttaamiseen koska PC on kuitenkin yleensä päällä ja käytössä, tien päällä sitten hoituu puhelimella.

Jos ei ole sitä weppiselainta pyörittävää PC:täkään niin latausrajoja ja ajastuksia ei valitettavasti pysty asettamaan, mutta ei tämä nyt *niin* suuri puute ole, halutessaan tämän älykkyyden voi pistää latausaseman puolelle (joka on helpoimmillaan kellokytkin schukopistokkeessa).
9
Superb II (08-15) / Vs: Mäntäremonttiin.
« Uusin viesti kirjoittanut Räiskis tänään kello 16:29 »
Ja täällä lueskellut noista vesipumpuista just noita lyhytikäisyyksiä. Surkeeta kun asennus tuohon on aika hankala ja pumput ei mitkään ole halpoja.
Yks huolto naapurissa sanoi vaihdon hinnaksi 750€, pumpu+työ.
10
Superb II (08-15) / Vs: Mäntäremonttiin.
« Uusin viesti kirjoittanut Räiskis tänään kello 15:43 »
Korjaamon mielestä Ina olis parempi kuin alkuperäinen, ei yhtään tarvinnut pistää vaihtoon ennen normaalia vaihtoaikaa. Nyt oli joku muu merkki just alkanut vuotaa n3kk asennuksesta, meni palautukseen kuulemma. Ei ollut edes vuotopaikkaa löytänyt.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10



Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy