Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Uusin viesti kirjoittanut Sped tänään kello 01:06 »
Lumisade ja joskus hiekkatiekin saa nämä esille
https://photos.app.goo.gl/MRa9KdUcHJzcTCEEA

Myös kova vesisade sai nuo kesällä pois pelistä, cruise lakkasi myös toimimasta.

Toisaalta maanantaiaamuna oli kova sumu, niin ei se herjannut siitä yhtään.
iQ valotkin tunnisti vastaantulevat hyvin ja sumua vasten näkyi rajaus...

Laatu on pudonnut myös vanteissa

Maalia ei ole riittänyt joka rööriin tasaisesti.

Hyvä tietää.

Nytkö lähti kesärenkaat veks? Mitkäs tulikaan tilalle?
2
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat
« Uusin viesti kirjoittanut SAMIKO78 tänään kello 00:10 »
Tämäkin viestiketju alkaa muistuttaa vikabingoa.

Omassa työkulkineessa nyt 20000km takana ja seuraavat ongelmat on esiintyneet ja osa esiintyy edelleen.

Oikea sumuvalovika. Kerran jo korjattu, esiintyy satunnaisesti edelleen. Ilmeisesti ominaisuus.
Kessy toimii aurinkoisella kuivalla kelillä, jos tauko tuuletus/lämmitys ei ole päällä. Muutoin toimii ehkä.
Ei tunnista liikennemerkkejä tai näyttää ne väärin.
Peilit ei välillä käänny lukituksen jälkeen takaisin ajoasentoon jos lämmitys/tuuletus päällä joko appista laitettuna tai ajastettuna.
Ajastettu lämmitys aktiivisena hävittää satunnaisesti verkkoyhteyden. Yhteys palautuu välittömästi jos ottaa ajastuksen pois autosta.
SOS painike herja tuli kerran.
Infonäyttö buuttailee välillä itsensä pimeäksi. Saattaa jumittaa itsensä muutaman boottauksen ajaksi.
Aktiivivakkari heittää itsensä pois päältä jos taivas näyttää siltä että saattaisi ehkä alkaa huomenna satamaan.

Jotain  saatoin jo unohtaa, mutta näitä "ominaisuuksia" on aika paljon ja huollossa vaan levitellään käsiä.
3
ID.3 / Vs: VW ID.3
« Uusin viesti kirjoittanut Antore eilen kello 23:49 »
Tänään sain Tech version alle ja ensi fiilikset varsin positiiviset mutta Hudin kuva näyttää olevan vinossa ja jos en ihan omiani näe niin päivän aikana se on ollut vinossa eri suuntiin.. Saako sitä säädettyä jostain tai tekeekö se kalibroinnin aina käynnistyksen yhteydessä (mikä selittäisi eri suuntaan kallistumista)? Sinänsä pieni ongelma, navin grafiikat heijastuu kuitenkin mainiosti ja ovat kyllä päheät varsinkin pimeällä 😎

HUDin korkeutta ja kallistusta voit säätää asetuksista. Mitään automaattista kalibrointia ei ole. Auto ei siis tunnista millä korkeudella kuskin silmät ovat tai mille korkeudelle ja missä kulmassa horisontaalisesti tuulilasin näyttö tulisi olla.
4
ID.3 / Vs: VW ID.3
« Uusin viesti kirjoittanut iQuCar eilen kello 23:17 »
Tänään sain Tech version alle ja ensi fiilikset varsin positiiviset mutta Hudin kuva näyttää olevan vinossa ja jos en ihan omiani näe niin päivän aikana se on ollut vinossa eri suuntiin.. Saako sitä säädettyä jostain tai tekeekö se kalibroinnin aina käynnistyksen yhteydessä (mikä selittäisi eri suuntaan kallistumista)? Sinänsä pieni ongelma, navin grafiikat heijastuu kuitenkin mainiosti ja ovat kyllä päheät varsinkin pimeällä 😎
5
Passat 3B/3BG (96 - 05) / Vs: Abs valo palaa aina ku huvittaa
« Uusin viesti kirjoittanut salukki26 eilen kello 23:10 »
Muuten hyvä idea tuo vaihto mut oli jo semmone työmaa saaha toinen irti  :D. Pitää tutkailla hintoja vähän noille hommille.
6
Octavia III (13-19) / Vs: Kaukovaloavustimen valoanturi
« Uusin viesti kirjoittanut Rakkaudestalajiin eilen kello 23:04 »
Melkein neljä vuotta sitten tuli tällainen ketju aloitettua ja edelleen ajankohtainen.

Eli kaukovaloavustimen kun otti asetuksista pois päältä, niin vikailmoitusta ei tullut ja kaikki valot toimi muuten normaalisti.

No reilu vuosi sitten alkoi valoihin liittyen tulla toinen herja, eli auto polttaa jatkuvasti keltaista vikakolmiota ja näyttöön tulee "Fault: Vehicle Lighting". Tämä vikailmoitus tulee heti kun laittaa virrat päälle eikä häviä missään tilanteessa. Huollossa pariin kertaankin tästä mainittu ja vastaus on ollut, että tuo liittyy tuohon valoanturivikaan. Vikakoodeja ei näy mistään muusta kuin tuosta valoanturista. Itseä vaan jotenkin epäilyttää, että miksi tämä toinen vikailmoitus tulee vasta paria vuotta myöhemmin, jos liittyy samaan vikaan?

Tästä "Fault: Vehicle Lighting" -ilmoituksesta löytyy netistä jonkin verran keskusteluja. Joillain se on ilmeisesti tullut viallisesta polttimosta ja joillain se on ratkennut BCM yksikön päivityksellä tai vaihdolla. Omassa autossa on jokainen polttimo ainakin ehjä.

Toistaiseksi kun vikakoodeja ei tule muusta kuin tuosta valoanturista, niin ehkä se on paras ratkaista ensin ja katsoa että meneekö tuo toinenkin vikailmoitus tuolla ohitse. Nyt kun näyttäisi purkuautojen peilejä olevan vähän järkevämpään hintaan kuin 4 vuotta sitten, niin ehkä tuon voisi nyt uusia. Tuo peilinvaihto ei varmaankaan vaadi mitään nollausta/ohjelmointia?
mulla löytyis yks iha uus peli. Pistä privaa jos kiinnostaa.
7
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
« Uusin viesti kirjoittanut doppelgänger eilen kello 22:49 »
Itellä oli a4 tuolla 140kw koneella ja vaihtovälillä 30tkm ei huvennut öljyä mittarin mukaan laisinkaan. Puolison vanhemmilla oli myös uudesta alkaen reilu 100tkm asti a6 140kw koneella ja siinäkään ei minkäänlaisia ongelmia öljynkulutuksen kanssa. Tosiaan tuo 130kw versio on se ”pommi” jossa on paljon näitä ongelmia ollut.
8
Transporter T5 (03-) / Vs: webaston automaattikäynnistyksen poistaminen?
« Uusin viesti kirjoittanut Kampiveivi eilen kello 22:45 »
Ite olen talveksi asentanut pahvin keulaan. Vähentää webaston käyntiä ajon aikana meikäläisen ajoilla niin paljo että kulutus tippuu litralla sataselle.  Sekin etu että pysyy moottori paremmin lämpimänä alhaisissa nopeuksissa jolloin tuo webasto normaalisti olisi käynnissä.
9
Touran (03-15) / Vs: Airbagin kellojousen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Haapaniemi eilen kello 22:33 »
Lainataas topiccia. Auto on vm. -11 Touran, ilman rattinappuloita. Airbagin erroria valittaa, ratti käännettäessä rutisee lievästi ja töötti ei toimi. Tiedän, että varaosa 5K0953569AL todennäköisesti autoon sopisi. Sopisiko autoon kuitenkin jonkun muun päätteinen varaosa kuin tuo AL ? Rattia en ole vielä purkanut, joten en tiedä, minkä päätteinen osa siellä nyt paikallaan. Noita AL-päätteisiä vaan heikosti myynnissä. Käytettynä siis katsellut nuita.

Oman auton spiraalihomma edennyt siihen vaiheeseen, että kävin luetuttamassa vikakoodit —> spiraali siis rikki. Eivät osanneet sanoa, minkä päätteinen osa autoon menee. Tarkistivat asiaa vielä VW -huollosta, josta vahvistettiin, että osa täytyy kaivaa esiin ennenkuin varmaksi voi sanoa.

No, kaivoin paikallaan olevan osan esiin. Numero on 5K0953569J. Minkä päätteisiä osia kannattaa alkaa metsästämään ? Sopiiko esim. -AL -päätteiset, joita on suurin osa on eBay:n tarjonnasta ? Rattinappuloita ei ole, auto on manuaali ja normi-vakkari löytyy.

Spiraalia siis ei missään nimessä voi tilata marmorilta, koska osan hinnaksi vahvistettiin jotain 480€:n ja 530€:n väliltä, riippuen osanumerosta 😵‍💫🙈
10
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia lV uuden auton ongelmia
« Uusin viesti kirjoittanut heller eilen kello 22:31 »
Perusnavissa se kartta näkyy joko keskinäytössä tai mittaristossa, molemmissa ei yhtäaikaa.
Paremmassa versiossa saa molempiin.

Sen saa päälle keskinäytön karttanäkymässä asetusnappulan takaa.
Eikö tuo octaviassa näy molemmissa mallista huolimatta?

Käsittääkseni tuo joko tai ominaisuus on esim golffissa.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla