Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Typ2

#1
Lainaus käyttäjältä: KooVee2000 - 02.09.15 - klo:17:31
Olis just meininki vaihtaa Jetta V:hen 16" -> 15" talvirenkaat. Kone on 1,6 bse/bsf. Onko kellään tietoa, että mahtuuko hyvin tms? Passatissa näkyy olleen käypänen 15" vanne, yhdet onkin jo kiikarissa.

Kokemuksesta suosittelen sovittamaan autosi etupyörän paikalle ennen kaupan tekoa tai rengastöiden teettämistä. Täysin samanlaisiltakin spekseiltään näyttävissä autoissa on eroja mallivuosittain ja varmasti muistakin syistä, kuten kokoonpanotehtaan sijainnin tms. mukaan.

Ei sopinut V70 Volvossa, vaikka oli alkuperäiset Volvon 15" vanteet ja joissakin "samanlaisissa" autoissa sellaisia olikin. Ei paljosta jäänyt kiinni, mutta jarrusatula kanitti. Tuli sitten maksettua turhat rengastyöt kun en älynnyt käskeä sovittaa ensin.

Jos mahtuu, niin laillisethan nuo olisivat. Rekisteriotteessa on nykyisin kahdenlaisia rengaskokoja eli "tyyppihyväksytyt renkaat" ja "katsastuksessa merkityt renkaat". Tyyppihyväksyttäjä saa muuttaa yhdellä tuumalla ilman katsastusta. Katsastuksessa hyväksyttyjä ei saa mennä muuttamaan eri kokoisiksi.
#2
Toyota / Vs: Toyota
31.08.15 - klo:14:49
Lainaus käyttäjältä: europe - 31.08.15 - klo:12:28
Aika lennokasta muotoilua tämä tuleva Prius.

Priuksen on kai tarkoituskin olla jotain erilaista. Makuasia, tykkääkö siitä vaiko ei. Samaa tekniikkaa on saanut ostaa Nauriksen tai Lexus CT:n kopassa, jos haluaa konsevatiivisemman korin.

Odotan mielenkiinnolla IV-sukupolven Priuksen speksejä.
#3
Lainaus käyttäjältä: Jusku - 21.08.15 - klo:11:50
Vakuutuksen kautta hinaavat yleensä vain lähimmälle korjaamolle, kun taas ajoturvan kautta merkkikorjaamolle. Tai voi tietty riippua vakuutuksesta ja miten asian sopii. Kerran emännän entinen auto hinattiin ensiksi lähimmälle paikalliselle, mutta kun eivät saaneet sieltä mitään irti viasta, hinattiin sitten merkkikorjaamolle Helsinkiin (150km)...  ::)

Toimiiko nämä vakuutuksien omat myös ympäri Eurooppaa?

Enpä ole tuollaisesta ennen kuullut, että olisi nykyautoa pärnäsen korjaamolle hinautettu. Kaikki on toki mahdollista, ja jos vikana on vaikkapa rengasrikko, niin kumikorjaamo lieneekin parempi osoite kuin merkkikorjaamo.

Eikö ajoturvassa kuitenkin ole todella tiukat ehdot sen suhteen, että matkan pitää keskeytyä. Toisinsanoen korjaamolle itse ajetun auton sijalle ei tule sijaisautoa? Kotipihaan jääneelle ei tule sijaisautoa. Sijaisautoa ei tule myöskään ulkopuolisten vaurioiden vuoksi eli alle jääneen rusakon puhkaistua syylärin ei ajoturvasta ole mitään apua?

Kaiken huipuksi ajoturvan kautta sijaisauton voi saada vain 3 vuorokaudeksi. Eli jos perjantaina auto joutuu pajalle, niin maanantaina pitää jo polkea fillarilla tai vuokrata omaan piikkiin auto! Tämänkin ketjun aiheena olevissa jakopään ongelmissa korjausaika odotuksineen on mieluummin viikon tai kaksi, kuin sen perjantai-iltapäivän.

Kyllä se oikeasti kattava turva on haettava vakuutuksilla.

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw5.nsf/HTML/030.040?OpenDocument
#4
Ministeriö ehdottaa 5 miljoonan uutta tukisummaa eli 3.000 auton sijasta romutuspalkkiota annettaisiinkin 8.000 autoon.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194995552513/artikkeli/suomalaiset+innostuivat+autojensa+romuttamisesta+rahat+kaytetty+kahdessa+kuukaudessa.html
#5
Lainaus käyttäjältä: skriko - 26.08.15 - klo:23:08
Ei ollut, taitaa olla vesi kuivunut lähteestä. Kun seuraa uutisia, niin sieltähän tuon tiedon voi lukea. ;D

Uutisissa oli, että romutustodistuksia on nyt kirjoitettu se 3.000 kpl.

En ole huomannut uutisia siitä, että romutuspalkkioita olisi myönnetty samaa määrää. Eikä oikeastaan voi ollakaan, kun minullakin on romutustodistus tallessa piirongin päällä. Tuskin tulee käytettyä.
#6
Lainaus käyttäjältä: VW:t - 26.08.15 - klo:12:45
Romutusrahat on nyt loppu, ainakin toistaiseksi.

Oliko lähdettä?
#7
Lainaus käyttäjältä: Taky - 23.08.15 - klo:14:28
Ja että mitään munaa ei ole pitää kiinni sovituista jutuista! Ja eipä sen jälkeen suostunut enää vastaamaan puheluihin, mutta eiköhän se tekstarillakin tullut selväksi että mulkkua mikä mulkkua tuollainen toiminta!

Arvaapa moniko "varma ostomies" on kadonnut kuin maan nielemänä? Kaupanteon on pitänyt selvää ja rahatkin kaivettu jo piirongin laatikosta. Sitten ei näy eikä kuulu mitään..

Valitettavasti ainoa järkevä tapa näissä kaupoissa on se, että joka ensimmäisenä maksaa kauppahinnan saa solmia kaupat. Kaukaa tuleva voi tietysti yrittää tarjota jonkinlaista rahallista panttia tilisiirtona - tai sitten lähteä heti yötä myöten kaupantekoon.
#8
Lainaus käyttäjältä: Emil - 21.08.15 - klo:11:22
Muutenkin, toimintojen keskittäminen ei vielä ole lopettamisen merkki.

Ei ehkä olekaan, jos säästöt auttavat tervehdyttämään firman. Lopun alkua tuollaiset monesti tuppaavat olemaan. Tai sitten koko loppuroska myydään vaikka Länsiautolle tai Laakkoselle.

Metroauton talousvaikeudet ovat luettavissa tunnusluvuista ja talouslehtiä lukemalla. Esimerkiksi Ruotsin suurimman Saab-dealerin osto juuri ennen Saabin kuolemaa oli taatusti äärimmäisen kallista ja huonoa bisnestä.
#9
Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 19.08.15 - klo:09:41
Ajoturvaleimaahan ei sitten saa, jos käyttää Skodan jossain muualla kuin virallisessa huollossa.

Ajoturvalle ei paljoa kannata arvoa antaa, kun kaskoihin kuuluu vastaava turva. Harva kai uudenkarhealla Yetilläkään ilman kaskoa ajelee.
#10
Lainaus käyttäjältä: hosee - 18.08.15 - klo:09:06Vetokoukkuun kiinnittyvät mallit eivät ole optio, kun CooperS:ään ei pakosarjan toteutustavasta johtuen vetokoukkua saa.

Mitäs tekemistä etumoottorisen auton pakosarjalla on vetokoukun kanssa? Pakosarjahan tarkoittaa niitä moottorissa kiinni olevia pakoputkiston ensimmäisiä mutkia, jotka jatkuvat pakoputkena.  ::)

Vinoilu sikseen ja asiaan..

Lainaus käyttäjältä: hosee - 18.08.15 - klo:09:06

Onko kenelläkään kokemuksia takakonttiin kiinnitettävistä pyöränkuljetustelineistä? Siis tämänkaltaisista:

En ole löytänyt paikkaa joka näitä myisi suomessa, mikä herättää epäilyn siitä että mahtavatko olla laillisia?

Ainakin Thulen nettisivujen "dealer locator" löytää Suomesta jälleenmyyjiä.

http://www.thule.com/en/fi/dealer-locator#/category/bike-carriers
#11
Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 17.08.15 - klo:02:18
Pitäisin huolestuttavampana asiana noissa jarrunesteissä sitä, että ajan saatossa jarrunesteeseen sitoutunut vesi aiheuttaa sen, että jarrunesteen kiehumispiste on alentunut ja kovemmassa, pitkässä jarrutuksessa voi käydä huonosti, kun jarrut häipyvät.

Ei tapahdu Suomessa, huomioiden nopeudet ja erityisesti isänmaamme tasaisuus. Autobahnit ja vuoristotiet ovat täysin eri asia kuin härmän liikenne.

Meillä ne ongelmat tulevat, jos ovat tullakseen, juurikin vesipitoisen nesteen aiheuttamasta korroosiosta.
#12
Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 10.08.15 - klo:08:18
Tässä on kiteytettynä se miksi minulla ei ole toyotaa. Auris farkku olisi autona tosi kiva, mutta ne voimalinjat. Jos faceliftissä olisi esim tuotu lithium ion akku ja lataus hybridiin, kuten samaa tekniikkaa käyttävään priukseen tuotiin 2012, niin olisin jo tarjouksen pyytänyt. Autossahan on peräti 63kW sähkökone. Se menee hukkaan, kun pelkästä akusta saa ulos noin 20kW. Akku on niin pieni. Ladattavasta noin 4kWh akusta saadaan sentään yli 40kW ulos. Toyota tarjoaa kovin suppean ja epäkiinnostavan malliston, hybridi oli tullessaan mielenkiintoinen, mutta nykyään pitäisi olla se lataus. Priuksessa lataus lisää hintaa 4,5kâ,¬, Auris samalla hintalisällä olisi active varusteilla 33kâ,¬ ladattava hybridifarkku.

Tuo on täysin totta!

Toyotalla ei ole kyse laadun eikä tuotekehityksen puutteesta, mutta markkinnointisilmän puute on paha.
#13
Lainaus käyttäjältä: Hannes - 10.08.15 - klo:07:58
Toyotan toiminta kulttuuri niin...se sopii Suomalaisille mutta monikaan ei tule ajatelleeksi sitä sen syvemmin mitä se tarkoittaa.

Laatu sanan voi ymmärtää niin monella lailla, monet ymmärtää sen kestävyytenä, ehkä useimmat??

On konsti jolla kestävyyden laatutuntuma saadaan hyvinkin helposti aikaa, pitäydytään vanhassa kauan tuotannossa olevissa komponenteissa eli ei uudisteta ja kehitetä moottoreita yms. näin vältytään lastentaudeilta. Tämä pätee Toyotan kulttuuriin todella hyvin tänäpäivänä, ilmeisesti ottivat opikseen diesel moottorin teossa ja viimein antoivat periksi eli puuttuu osaamista??

Mites tuo pätee hybriditekniikan suhteen? Siinähän Toyota on täysin suvereeni ja kyse on nimenomaan sen itse kehittämästä tekniikasta.

Onhan hybridejä jo muillakin, mutta kyllähän esim. Volkkarin hybridit ovat olleet lähinnä säälittäviä esityksiä. Varsinkin Jetta Hybrid oli sellainen räpellys, ettei sillä ollut mitään mahdollisuuksia menestymiseen. Eivätkä nämä uudet GTE:t tai E-Golfit ole läheskään yhtä valmiita tuotteita kuin japanilaisten hybridit ja sähköautot, kuten Toyotan hybridit, Mitsu Outlander PHEV tai Nissan Leaf.
#14
Lainaus käyttäjältä: kt - 09.08.15 - klo:19:31
"Väliöljynvaihto" maksaa halvimmillaan (=pikaöljynvaihtopisteessä) noin 50...60 euroa. Sen ei luulisi paljon autonpidon kustannuslaskelmia sekoittavan.

Erot vertailujen huoltokulujen välillä ei ole juurikaan tuota suurempia olleet, eivät ainakaan japanilaisten ja eurooppalaisten väillä. Silti niistä jaetaan pisteitä tosissaan. Poikkeuksena juurikin korealaiset, joissa on näppituntumalta olleet reilusti kalliimmat huollot.
#15
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 08.08.15 - klo:23:56
Minulla on (hatara) muistikuva useammastikin TM:n autovertailusta, missä japanilaisautojen ylläpitokulut olisivat olleet eurooppalaisia korkeammat. Eräs selitys tälle olivat korkeammat huoltokustannukset. Voisiko olla niin, että pitkiä takuuaikoja pyritään kompensoimaan kalliimmilla huolloilla ja/tai tiheämmillä huoltoväleillä?

Yksi selittäjä on long life -huollot, joita eurooppalaiset merkit tarjoavat markkinavaltteinaan.

Siitä tulee tietysti vertailussakin hyvät pisteet, kun huoltoväli on pitkä eli kustannukset per km pienemmät. Jää vain huomioimatta, että ainakaan omalla rahalla autonsa ostaneen ei todellakaan kannattaisi ajella kahta vuotta samoilla öljyillä. Erittäin suositeltavan, mutta vapaaehtoisen, väliöljynvaihdon kustannukset eivät silloin näy vertailulaskelmissa.
#16
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 06.08.15 - klo:15:03
Kai tuo sentään keskimääräinen kulutus oli uutisessa.. ei ne nyt niin pölöjä Autobildissäkään ole.

No ei ollut, vaan nimenomaan "moottori kuluttaa raskaalla kaasujalalla, moottoritietä ajellen, kahdeksan litraa" eli ilmeisesti kaasupohjassa saksalaisella autobahnalla vinkutettuna.

Testikulutukseksi ilmoitettiin 5,4 litraa satasella.
#17
Lainaus käyttäjältä: cannon - 04.08.15 - klo:20:16
Onko tuosta lopettamisesta ja toimintojen alasajosta jotain faktatietoa vai onko lähteenä se kuuluisa hevosmiesten tietotoimisto? Lehdistä tai netistä muualta en ole tästä mitään löytänyt.

Toimintojen eli toimipaikkojen, edustettujen merkkien ym. laajamittainen alasajo on tosiasia, jonka voit todeta vaikka Metroauton nettisivuilta tai pistäytymällä Metroauton perinteisillä toimipaikoilla nykimässä ovenkahvoja.

Lopullinen lapun luukulle paneminen on varmastikin hevosmiesten tietotoimiston uutisia, mutta ennusmerkit ovat sen suuntaiset, että siinä voi hyvin olla perääkin.

http://www.metroauto.fi/Ajankohtaista.aspx
#18
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 01.08.15 - klo:22:08
Listalta uupuu Saappi, jonka myyminen lieni kohtuullista liiketoimintaa vielä ainakin 90-luvulla.

On kyllä yksi kaikkien aikojen suurimpia ruumiita autokauppa-alalla Suomessa!

Näin tekee ja täytyy muistaa, että Metroauto oli hankkinut omistukseensa Ruotsin suurimmat Saab-liikkeet. Saabin kuolema teki sellaisen iskun, josta Metroauto ei taida enää nousta.

http://www.talouselama.fi/uutiset/saabin+kuolema+ajoi+metroauton+historiallisiin+tappiohin/a2196666
#19
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.08.15 - klo:20:04
siksi en skodaa enää ostanukkaan vaan asion veholla  ;)

Vehohan myy Skodaa ja on varmasti suurimpia Skodan myyjiä koko tasavallassa.
#20
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 31.07.15 - klo:23:50
Aaika jännä juttu, että 90-vuotias autoliike on tullut tiensä päähän. Tai siis yksi osa sitä, ns. emoyhtiö Metroauto.

Metroautolta on kadonnut monta tukijalkaa.

GM-USA toiminta on ajettu GM:n puolelta Euroopassa lähes kokonaan alas. Metroautohan oli nimenomaan jenkkiautotalo. Chevrolet veronkiertopakuja myytiin tuhansia ja tuhansia, sitten tuli Pontiac Transport tila-autobuumi. Rinnalla tietysti Corvetet, Cadillacit jne. Kaikki nämä ovat vain muisto.

Toinen ongelma oli Opelin romahdus. Vielä 90-luvulla Opel oli Suomen myydyin automerkki ja Metroauto oli ylivoimaisesti suurin kauppias. Bisnes kukoisti, kunnes GM:n laskutikkumiehet keksivät huonontaa laatua. Opelin myynnillä ei ole enää vuosikymmeneen elänyt kukaan.

Kolmas ongelma oli kauppias Wreden kuolema moottoripyöräonnettomuudessa. En väitä, etteikö leskirouva olisi kova bisnesnainen, mutta ainakin talon sisältä on kuulunut, että myös talon henki kuoli samalla.

Neljäs ongelma on varmasti koko autoalaa koskeva ongelma eli automyynti on madellut koko 2000-luvun. Kun uusista jää joka kolmas auto myymättä, niin ei ole huoltoonkaan ruuhkaa.

Jotain hyvääkin täytyy listata ja kyllähän Skodan ja Toyotan edustusten hankkiminen on varmasti kannatellut koko konsernia. Harva tietää, että Toyota Itäkeskus ja Airport ovat Metroauton bisneksiä. http://www.toyotaitakeskus.fi/
#21
Lainaus käyttäjältä: frankiez - 24.07.15 - klo:17:59
Aika hyvin jos muutamalla satkulla selvit. Itse laskeskelin että lähemmäs tonnia menee kun ottaa huomioon lennot paikanpäälle, autopaikka lautalla (aika tukkosta kesällä), Saksassa kilvet, ruoat ja mahdollinen yöpyminen.

Jotkut ovat käyneet ulkomailla muuten vain, vaikka rahanmenoa se tietääkin.

Itse pitäisin tuollaista autonhakureissua vähintäänkin lomana ja suorastaan AA-luokan lomana verrattuna johonkin seuramatkaan.

Ensin saa valita autonsa todella laajasta valikoimasta. Sitten vähän ominaisuuksien testaamista vapailla baanoilla, vierailua vaikkapa Wolfsburgissa ja taas rentouttavaa moottoritieajoa. Bonuksena vielä auto ilman hiekoitushiekan aiheuttamia vaurioita ja kivien iskemiä konepellissä.

Ja miksi ostaisi GTI:n jollakin puujalka-automaatilla, kun aitoja manuaalejakin on tarjolla?
#22
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 23.07.15 - klo:19:38
Ei tarvii, eikä ikinä ole tarvinnut.Yksi ylimääräinen matkustaja kuluttamassa turhaa.25 vuotta ajanut ilman tarvetta vararenkaalle.Nyt vaikka tarvis, niin vakuutus hoitaa.

Virka-aikana ja kaupungissa toki noinkin, mutta moni autoilee muuallakin ja jos vielä on aikataulu menemisille, niin ei siihen vakuutuksen kaikkivoipaisuuteen oikein voi luottaa. Moneen paikkaan hinurin tulokin kestää pari tuntia, vaikka olisi vapaa lähtemään heti keikalle.

Minulta on 19 vuoden autoilujen aikana mennyt kolme rengasta. Ensimmäinen kerran 15 vuotta sitten valtatiellä 6 olleen sillankorjaustyömaan kohdalla joki terävä lävisti kulutuspinnan ja aamulla alle laitetuista Nokian Q:sta pihisi ilmat pihalle. Silloisessa Ooppelissa oli varapyörä ja vaihdoin sen vartissa. Suurin ongelma oli taskulampun puute marraskuisessa pimeydessä..

Toisen kerran noin 10 vuotta sitten Mondeosta oli yön aikana kadonnut ilma renkaasta ja senkin vaihdoin itse. En käyttänyt pelastusrengasta vaan pyörittelin varastosta kesäpyörän alle. Pakkanen kiusasi.

Kolmas kerta tapahtui pari vuotta sitten moottoritiellä Hyvinkään kohdalla, kun Priuksen takapyörästä katosi paineet. En viitsinyt värkätä paikka-aineen ja kompuran kanssa, joten hinuri vei Hyvinkään Vianorille. Odotukseen, hinaukseen ja rengastöihin turaantui 2,5 tuntia eli ylivoimaisesti pisin viivästys.

Tuon lisäksi pari-kolme kertaa on kaiveltu ruuveja renkaista ja onnistuttu paikkaamaan. Viimeksi kaksi viikkoa sitten Passatissa oli pitkä ruuvi.
#23
Lainaus käyttäjältä: tet - 21.07.15 - klo:10:19
Tuskinpa juuri mitenkään. En usko että kovin moni suomalainen tuon takia Viroon muuttaa. Tuossahan ei ole mitään joka koskisi Suomessa pysyvästi asuvia Suomen kansalaisia ja heidän omia autojaan. Paitsi ehkä tuo käytettyjen tuontiautojen katsastushomma (kohta 3).

Autovuokraamoja koskeva kohta on mielenkiintoinen myös kantasuomalaisia ajatellen. Tallinnaan on helppo perustaa pöytälaatikkofirma, jonka toimialana on autovuokraamo ja se voi tarjota verotonta vuokra-autoa myös Suomeen vuokrattavaksi.

Suomalaisten kekseliäisyyttä ei kannata aliarvioida.
#24
Lainaus käyttäjältä: AquaBlue - 21.07.15 - klo:09:09
Minulla oli niin jäätävän kova tarjous, että en mitään ylimääräistä odottanut. Tarjousten erotuksella ostan talvitakit koko perheelle ja voisin vielä viedä porukan Kanarialle talvella.

Täysin totta, eikä niitä automerkkien talvitakkeja edes kehtaisi missään käyttääkään. Mökillä ehkä halkoja hakatessa ja silloinkin pitäisi olla varma, ettei naapuri pölähdä morjestamaan.
#25
Toyotan mukana tuli lipuke auton ulko- ja sisäpesuun ensimmäisen huollon yhteydessä tehtynä. Melko hyvin veti asiakkaaksi kahdesta vaihtoehdosta juuri tuohon huoltamoon. Lippalakkia en olisi huolinut.

Passatissa oli litra öljyä, jota ei Toyotassa tietenkään tarvittaisikaan. Kuramatot ym. tulivat joko autoliikkeen tai leasingfirman kustantamina.
#26
Lainaus käyttäjältä: kt - 18.07.15 - klo:12:40
Tuota ...tuota...joopa...joo. ...Oikeastaan, kyllähän minä Esson muistin....ei tullut vaan kirjoittaessa mieleen... meinasin vaan, että muistaakohan kukaan ... tai varmaan Shell on kaikille kuitenkin tutumpi...

Mitenkäs se noin kävikään, unohtu koko Esso. Nyt muistuu taas mieleen. Ihan oikeassa olet. :o

Shell oli ne öljysheikit - eikä tässä tarkoiteta Kuosmas Taunoa. Esso pani tiikerin tankkiin ja E-öljyt nyt oli muuten vaan kommareiden paikka.

Kesoil taisi olla koko kansan paikka. Unioni muistettiin historian tunneilta, kun hiili- ja teräsyhteisöä ei oltu vielä nimetty unioniksi.
#27
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 15.07.15 - klo:13:06
Ottaen vielä huomioon, että ulkomaillahan Nokian ei ole premium-rengas.Mutta Suomessa on, johtuen talvirenkaiden hyvästä menestyksestä.Haiskahtaa hieman.

Tuossa se olennaiin seikka varmastikin oli.

Nokianit ovat Pohjoismaissa ja Venäjällä premiumi-tuote, josta voidaan pyytää premiumin hintaa. Keski-Euroopassa Nokianit eivät ole premiumia vaan samaa sarjaa Vredesteinien ym. kanssa samaa luokkaa eli laaturenkaita kyllä, mutta ei premiumia.

Nokianin bisneksen kannalta on tärkeää pitää nuo markkinat erillään, koska nettikaupan aikana renkaita ostettaisiin liikaa Keski-Euroopasta. Nyt voidaan yrittää vakuutella, että Keski-Euroopassa myydään kuraa ja vain pohjoismaiselta tai venäläiseltä kauppiaalta saa priimaa. :)
#28
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 12.07.15 - klo:01:51
Mistä meinaat löytää paljon ajetun taksin manuaalilaatikolla?

Maaseudulta löytyy.
#29
Lainaus käyttäjältä: xmasa - 09.07.15 - klo:23:55
Tämä alkaa mennä jo ihan OT, mutta onko Techstreamin avulla mahdollista saada takavalot palamaan etu-ledien kanssa? Siis saahan nuo takavalot toki palamaan kun laittaa ajovalot parkki-asentoon, mutta samalla ne päivä-ledit menee himmeämmäksi.

Laitonta ajella tuollaisilla valoilla. Uusia Toyotia näkee melko paljon liikenteessä niin, että ajetaan himmeillä ledeillä ja takavalot palaa eli parkeilla ajellaan. Se on laitonta ja vastaantulijoille näkyvyys on vaarallisen heikko.
#30
Lexus / Vs: Lexus IS 300h
09.07.15 - klo:20:40
Lainaus käyttäjältä: katteja - 09.07.15 - klo:19:15
Tänään sai Lexa ekat uudet öljyt. Edellisillä ajeltiin 10tkm ja 12kk.

0W20? Osaatko sanoa paljonko oli litrahinta?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy