Octavia III huolto

Aloittaja nic, 03.05.14 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Breach - 13.09.20 - klo:20:05
Ei siinä tikussa turhaan lue min. itse en ainakaan antaisi öljyjen kadota niin paljoa että tikkukaan ei enää kastu, sano tietokone mitä tahansa. Kyllä nyrkki sääntö on että jos öljyn pinta on minimissä, silloin lisätään öljyä. Jokanen toki tyylillään.

Juurikin näin! Kyllä ollut taas "amattilaisia" huollossa ja joku vielä uskoo. Yleensäkkin olisin huolissaan, jos auto noin paljon söisi öljynvaihtovälillä öljyä, että tikku on aivan kuiva.

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.09.20 - klo:18:40
Ei ole faktaa tästä autosta, mutta II- kopan bensaRäsässä ei tikku kastunut kun tuli häly. Huollossa sanottiin, että aikaisemmin turha lisätä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ram1

Varmasti autoista ymmärtävät lisäävätkin, niinkuin itsekin, mutta entäs ne 90%, jotka vaan ajaa. Jos auto hälyyttää kun tikku ei enää kastu, onko se autoilijan vika, vai auton. Vai olisiko niin, että auto ei sitä öljyä lisää tarvitse ennenkuin hälyyttää. Tämä oli tosiaan Räsässä, enkä muista tiedä. Se ollut ainoa auto mikä vei huoltovälillä sen verran, että kerran piti lisätä. Veikkaan että meistä harva tietää, koska se öljy niin vähissä, että sillä oikeasti vaikutusta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 14.09.20 - klo:08:17
Varmasti autoista ymmärtävät lisäävätkin, niinkuin itsekin, mutta entäs ne 90%, jotka vaan ajaa. Jos auto hälyyttää kun tikku ei enää kastu, onko se autoilijan vika, vai auton. Vai olisiko niin, että auto ei sitä öljyä lisää tarvitse ennenkuin hälyyttää. Tämä oli tosiaan Räsässä, enkä muista tiedä. Se ollut ainoa auto mikä vei huoltovälillä sen verran, että kerran piti lisätä. Veikkaan että meistä harva tietää, koska se öljy niin vähissä, että sillä oikeasti vaikutusta.

Ei ole ikinä niin vähäksi öljyt päässeet, että valo syttyisi koska joillekkin on itsestäänselvyys tarkastaa öljytilanne aika-ajoin. Sitä varten myös vielä monessa autossa on fyysinen öljytikku.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ram1

#1053
Juu, luitko koko juttua. Ei ketään kiinnosta sinun, tai minun öljynlisäykset, vaan onko väärin odottaa antureiden tietoa. Tai jos tikkua ei ole. Itse en tiedä vastausta. Tiedätkö sinä. Luulisin, että anturitkin hälyyttää ennen paniikkia. Tämän lisäystiedon sain aikoinaan Laakkosen merkkihuollosta kysymällä. Itse olin toki lisännyt jo aikaisemmin, mutta olisiko väärin odottaa valoa jos autoista ei tajua/kiinnosta. Uskoisin että siinä ihan hyvä varmuusvara kuitenkin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 15.09.20 - klo:18:56
Juu, luitko koko juttua. Ei ketään kiinnosta sinun, tai minun öljynlisäykset, vaan onko väärin odottaa antureiden tietoa. Tai jos tikkua ei ole. Itse en tiedä vastausta. Tiedätkö sinä. Luulisin, että anturitkin hälyyttää ennen paniikkia. Tämän lisäystiedon sain aikoinaan Laakkosen merkkihuollosta kysymällä. Itse olin toki lisännyt jo aikaisemmin, mutta olisiko väärin odottaa valoa jos autoista ei tajua/kiinnosta. Uskoisin että siinä ihan hyvä varmuusvara kuitenkin.

Meinaatko, että käyttäjä saa olla idiootti? Kyllä se käyttöohjekirja kannattaa lukea ja kyllä auton omistajallakin on velvollisuuksia esimerkiksi huoltaa autoaan sekä tarkkailla mm. edes öljyn määrää sekä rengaspaineita. Jos ei itse kykene, niin ajaa vaikka motomaattiin. Toki siitä joutuu maksamaan.
https://www.motonet.fi/fi/sivut/motomaatti

JA kyllä maalaisjärki on katoava luonnonvara.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Skodan ohjekirjasta seuraava kuva. Ei tarvi pähkäillä.
Alleviivauksilla korostettu öljykohta.


Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Sokota09

Heh, tuota tarkastuslistaa ei kukaan täysijärkinen tee joka kerta. Mutta jos edes kerran parin kuukauden aikana, niin sekin olisi jo paljon. Mutta niitäkin kuskeja on, jotka eivät tiedä edes tuon manuaalin olemassa olosta tai saatika mistä sen löytää autosta. Uskallan yleistää, ettei työsuhdeautojen käyttäjiä kiinnosta pätkääkään, mikä olisi omalle autolle hyvästä. Niillä vain ajetaan ja ongelman tullessa vastaan, auto kiikutetaan huoltoon. Miksi nähdä vaivaa, kun ei ole omaa rahaa autossa kiinni latin latia?

Mutta aika iso osa auton omistajista on varmasti sellaisia, jotka eivät yksinkertaisesti tiedä mitä pitäisi tehdä. Auto on vain hyödyke.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 16.09.20 - klo:07:45
Skodan ohjekirjasta seuraava kuva. Ei tarvi pähkäillä.
Alleviivauksilla korostettu öljykohta.



Näin ja sieltä sekin fakta tuli! Kyllä kuluttajan velvollisuus on tutustua käyttöohjekirjaan.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jaka

Auto kävi 180000km huollossa.Kyselin etukäteen tarjouksia sekä merkkihuollosta,että ei merkkihuolloista.Kustannusarviot olivat 1225â,¬-1560â,¬.Halvin tarjous oli ei merkkihuollosta ja hyväksi kakkoseksi tuli merkkihuolto 1270â,¬ tarjouksella.Tällä hinnan erolla valitsin merkkihuollon.Sitten siihen mitä tehtiin:Tarkistus-ja öljynvaihtohuolto laajennettuna,ilmansuodin,polttonestesuodin,raitisilmasuodin,jarrunesteet,jakopää,vesipumppu,apulaitehihna,pyyhkijän sulat eteen ja lisäksi takajarrupalat (ei kustannusarviossa)vaihdettu.Tehtiin myös ilmastointihuolto ja jarruhuolto.Loppuhinnaksi tuli 1290â,¬.Huolto tehtiin Laakkonen Lahti
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

b1mpo

Auto kävi ensihuollossa Tampereen ainoalla Skodan jälleenmyyjällä, eli Laakkosella. Huollossa vaihdettiin öljyt, öljynsuodatin ja raitisilmansuodatin, täytettiin pissapoika, vaihdettiin kolmeen avaimeen paristot, sekä webaston kaken paristo. Öljyt oli castrolin 0W20. Tietysti kaikki muutkin kohteet tarkistettiin, mitä noihin nyt kuuluu. Noin 250 euroa oli hinta, eli ihan kohtuullinen. Samalla kerralla paikkasivat pari pientä iskemää lasista lasivakuutuksen piikkiin ilman omavastuuta ja pari muuta pikku hifistelyä, jotka ei liittynyt huoltoon.

Erittäin mukavaa ja hyvää palvelua oon saanu siellä, toivottavasti jatkossakin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.10.20 - klo:20:07
Auto kävi ensihuollossa Tampereen ainoalla Skodan jälleenmyyjällä, eli Laakkosella. Huollossa vaihdettiin öljyt, öljynsuodatin ja raitisilmansuodatin, täytettiin pissapoika, vaihdettiin kolmeen avaimeen paristot, sekä webaston kaken paristo. Öljyt oli castrolin 0W20. Tietysti kaikki muutkin kohteet tarkistettiin, mitä noihin nyt kuuluu. Noin 250 euroa oli hinta, eli ihan kohtuullinen. Samalla kerralla paikkasivat pari pientä iskemää lasista lasivakuutuksen piikkiin ilman omavastuuta ja pari muuta pikku hifistelyä, jotka ei liittynyt huoltoon.

Erittäin mukavaa ja hyvää palvelua oon saanu siellä, toivottavasti jatkossakin.

Kaikki tuli Laakkoselta? Ovat kyllä inhimillistäneet noiden uusienkin autojen huoltojen hintoja. Ei kyllä kannata monimerkkikorjaamolla noilla hinnoilla viedä, jos meinaa täydellisen huoltokirjan pitää.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.10.20 - klo:20:32
Kaikki tuli Laakkoselta? Ovat kyllä inhimillistäneet noiden uusienkin autojen huoltojen hintoja. Ei kyllä kannata monimerkkikorjaamolla noilla hinnoilla viedä, jos meinaa täydellisen huoltokirjan pitää.
Juu kyllä. Vaikuttaa siltä, että on löytynyt hyvä huolto, jossa asiat toimii. Voisi sijaisautojutskia kehittää vielä, jos jostain haluaa naputtaa. Huollosta ei mitään moitetta. Avaimiinkin vaihtoivat paristot, vaikken niistä maininnut erikseen. Laitoin vain mukaan kaikki avaimet. Itse olisin mielummin tykännyt käyttää mobilin öljyjä, mutta kai nuo castrollitkin menettelee. Huolto kuului siis kauppaan, kun auton ostin. Eli siksi en kiikuttanut öljyä sinne tai kysynytkään öljymerkistä. Kunhan on oikeaa laatua, eli 0W20.

Ps. Hinta olisi ollut sama, jos olisin itse joutunut kustantamaan huollon.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.10.20 - klo:21:49
Juu kyllä. Vaikuttaa siltä, että on löytynyt hyvä huolto, jossa asiat toimii. Voisi sijaisautojutskia kehittää vielä, jos jostain haluaa naputtaa. Huollosta ei mitään moitetta. Avaimiinkin vaihtoivat paristot, vaikken niistä maininnut erikseen. Laitoin vain mukaan kaikki avaimet. Itse olisin mielummin tykännyt käyttää mobilin öljyjä, mutta kai nuo castrollitkin menettelee. Huolto kuului siis kauppaan, kun auton ostin. Eli siksi en kiikuttanut öljyä sinne tai kysynytkään öljymerkistä. Kunhan on oikeaa laatua, eli 0W20.

Ps. Hinta olisi ollut sama, jos olisin itse joutunut kustantamaan huollon.

Yleensähän on, että yli 5 vuotiaille on se economy-huolto 199â,¬ ja sitten uudempien autojen omistajia veloitetaan huomattavasti kalliimmilla hinnoilla. Jos se nykyään on n.50â,¬ enemmän, niin se on kyllä kohtuullista.

https://www.laakkonen.fi/nostot/laakkosen-skoda-huollon-edulliset-pakettihinnat-yli-5-vuotiaille-autoille/
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

välkky

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.10.20 - klo:21:54
Jos se nykyään on n.50â,¬ enemmän, niin se on kyllä kohtuullista.

Eikä jää kun kymppi eroa kun economy huollossa raitisilmasuodatin on lisätöinä.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

RSOCUstin

Skoda huollettu Mäkelän autotalossa Järvempää 282604km mittarissa.

Edellinen huolto 26.11.2019 254506km
28098km ajettu melkein 11kk aikana.

Huollossa tehty:
Tarkastushuolto ja öljyt+suodatin
Ilmansuodatin
Raittari, aktiivihiili
DSG6 ölpät ja suodatin. Edellisillä oli ajettu 45tkm mutta ajattelin vaihtaa.

552,00â,¬

-zippe-

Octavia kävi 120 tkm huollossa Nelipyörä Hyvinkäällä:

Tarkastushuolto ja öljynvaihto, joustava
Laajennettu tarkastushuolto
Raitisilmasuodatin aktiivihiilisuodatin
Jarrunesteiden vaihto
Sytytystulpat Bosch
+ kaikki muut tilpehöörit ja pikkulisät
   
488,95 â,¬
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style -18, Nissan Almera GTi 2.0 -98
ex. Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance -13, ex. Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, ex. Mazda 3 Elegance 1.6 -08, ex. Nissan Almera Tekna 1.8 -04, ex. Nissan Almera GTi 2.0 -99

sahtiwaari

Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 02.09.20 - klo:14:17
Muistaakseni merkkihuollossa maksoi 2014 1,6 tdi 105hv Octaviaan pa-suodattimen vaihto jotain 70-80â,¬ hujakoilla.. Itse teetin vielä 150tkm huollon merkkihuollossa ja sen jälkeen siirryin huoltamaan autoa itse/ tarpeen mukaan nyrkkipajassa. Omana mutuna sanoisin että 150tkm huolto kannattaa tehdä vielä merkkihuollossa ja sen jälkeen siirtyä muualle. Esim. silloin kun autolla ajettu likemmäs 200tkm ei paljon good will vastaantuloja ole enää odotettavissa koska varmasti vetoavat siihen että auton oletettu kestoikä on 200tkm.. Miksi siis siirryin pois merkkihuollosta 150tkm jälkeen? Yksinkertaisesti koska myös ns. pienet (öljynvaihto) huollot alkoivat maksamaan ~400â,¬ vaikka vastaavat huollot auton ollessa lähes uusi maksoivat "vain" ~on 200â,¬:n luokkaa. Ei vaan huvita maksaa öljynvaihdosta ja valohoidosta 400â,¬:a kun itse tekee homman 50â,¬:lla Castrolin tai Mobilin LL-öljyillä.. Tässä ea-288 sarjan motissa muuten on pa-suodattimen lämmitys paluukiertona eli suodattimeen tulee ylimääräistä polttoainetta, siksi pa-suodattimessa on siis kolme letkua, itsekin tätä joskus ihmettelin..

Joo ensi viikolla 150tkm huolto merkkihuollossa ja ajatuksena oli vielä 180tkm huoltokin merkkiliikkeessä teettää. Ajatuksena just tuo että jos esim kytkin laukeaa tässä parin vuoden sisään niin mahdollista goodwilliä voisi saada. Jos kytkin tai muu laukeaa ja gw ei heru niin siirryn huoltamaan pikkukorjaamoilla. Ehkä 210tkm huolto on sitten ensimmäinen ei-merkkihuolto joka tapauksessa.
Skoda Octavia Combi 1.6TDI 110 GreenLine 2015

A.H

Edessä olis 60tkm huolto, eli pikkasen normi huoltoa isompi. Osaako joku suositella hinta-/laatusuhteiltaan hyvää paikkaa pääkaupunkiseudulta? Vai autojerryyn tarjous kysely ja vojavoja 8)

jaakko

Lainaus käyttäjältä: A.H - 08.12.20 - klo:01:36
Edessä olis 60tkm huolto, eli pikkasen normi huoltoa isompi. Osaako joku suositella hinta-/laatusuhteiltaan hyvää paikkaa pääkaupunkiseudulta? Vai autojerryyn tarjous kysely ja vojavoja 8)
Jos Tampere ei ole liian kaukana, niin kahden käynnin kokemuksella voin suositella RS Huoltoa:
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto2/huolto_octavia.html.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Mikav

Lainaus käyttäjältä: A.H - 08.12.20 - klo:01:36
Edessä olis 60tkm huolto, eli pikkasen normi huoltoa isompi. Osaako joku suositella hinta-/laatusuhteiltaan hyvää paikkaa pääkaupunkiseudulta? Vai autojerryyn tarjous kysely ja vojavoja 8)

Alppilan autohuollosta ei valittamista.
Polestar 2 LRDM

Popo

Lainaus käyttäjältä: Mikav - 08.12.20 - klo:09:58
Alppilan autohuollosta ei valittamista.

Tämä. Ovat kyllä joskus mokailleet, mutta mikä tärkeintä, virheet ja puutteet on myönnetty ja tehty korjausliike. Ei sitä tavallista autoliikkeiden venkoilua. Ehkä niillä on muutenkin vähän enemmän "liikkumavaraa" ja panostusta palveluun, kun eivät myy autoja...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Sokota09

Ovatko edullisempia kuin merkkiliikkeet? Ja onhan niillä kolme toimipistettä Helsingissä, ei välttämättä tarvitse viedä keskustaan.

Popo

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 08.12.20 - klo:10:57
Ovatko edullisempia kuin merkkiliikkeet? Ja onhan niillä kolme toimipistettä Helsingissä, ei välttämättä tarvitse viedä keskustaan.

"Valtuutettu ŠKODA-huolto palvelee Sinua Alppilassa." Jos halvinta hakee niukimman "leiman" antavan määräaikaishuollon tekemiseen, lienee autojerryily se valinta...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Popo - 08.12.20 - klo:13:29
"Valtuutettu ŠKODA-huolto palvelee Sinua Alppilassa." Jos halvinta hakee niukimman "leiman" antavan määräaikaishuollon tekemiseen, lienee autojerryily se valinta...

Eikä tuo autojerry ole välttämättä edes halvin.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Popo - 08.12.20 - klo:13:29
"Valtuutettu ŠKODA-huolto palvelee Sinua Alppilassa." Jos halvinta hakee niukimman "leiman" antavan määräaikaishuollon tekemiseen, lienee autojerryily se valinta...

Miksi autojerryn tarjoamat hinnat kiinnostaisi, kun kyse oli Alppilan autohuollon hinnoista verrattuna merkkareihin?

Popo

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 08.12.20 - klo:18:24
Miksi autojerryn tarjoamat hinnat kiinnostaisi, kun kyse oli Alppilan autohuollon hinnoista verrattuna merkkareihin?

Oli Jerry tuossa aiemmin esillä ja ilmeisesti hinnallakin oli merkitystä...

Alppilan  hinnat ovat oman kokemuksen mukaan huolloissa normaalia merkkaritasoa, palvelu ja sijainti plussaa. Alppilan toimipiste on virallinen Volkkari/Skoda/Mersu-merkkihuolto. Jarrurempassa tarjosivat useampia varaosa-vaihtoehtoja ja mukavasti sai bensan maksamalla sijaisauton, kun auto ei tullut kerralla kuntoon, vaan vietti useamman päivän tutkittavana.
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

A.H

Iso kiitos vastauksista! Alppilasta siis kyselemään tarjousta. Tampere alkaa olee hieman liian kaukana näiden joulukiireiden takia  ;D

A.H

Mistä ootte tilannut öljyt, suodattimet, tulpat ym. jos ootte itse vienyt kilkkeet suoraan pajalle? Autodoc, motonet?

Kiitos!

Iro

Lainaus käyttäjältä: A.H - 13.12.20 - klo:20:59
Mistä ootte tilannut öljyt, suodattimet, tulpat ym. jos ootte itse vienyt kilkkeet suoraan pajalle? Autodoc, motonet?

Kiitos!

Aeromotors.fi
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Kullervo54

En tiedä osuuko aihe oikeaan ketjuun, mutta osaako joku kertoa että mitä eroa on Mobil 1 ESP Formula 5W-30 ja Mobil 1 ESP 5W-30 öljyillä?

https://www.mobil.fi/fi-fi/products/mobil-1-esp-formula-5w-30
https://www.mobil.fi/fi-fi/products/mobil-1-esp-5w-30/

Itsellä on siis 1.4 tsi 2016 ja viimeiksi määräaikaishuollossa oli laitettu tuota formulaa sisään (4,2L maksoi n. 100â,¬, joten tällä kertaa lähtee omat öljyt liikkeeseen ;D). Ainakin tuota formulaa on vaikeampi löytää ja on myös hieman kalliimpaa. Mietin, että mistähän syystä ovat päätyneet käyttämään juuri tuota formulaa tässä tapauksessa.

Lisäksi tässä menee muutenkin sekaisin, kun esim. https://www.puuilo.fi/mobil-1-moottorioljy-esp-5w-30-4l mainostetaan olevan formulaa, mutta kuitenkin paikan päällä liikkeessä hyllyt ovat täynnä normaalia Mobil 1 ESP 5W-30:ta  :-\

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy