Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

kepuli

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 11.08.19 - klo:10:04
My 2020, mitä se tuo, ja tuoko mitään uutta, en tiedä.

Pari viikkoa ajettu MY2020 bensa RS:llä. Hämmennystä minulle aiheutti se että takaspoileri on metallimusta, vaikka muu auto on Steel Gray. Aivan sama kun liisari on kyseessä, mutta ei ole toistaiseksi tullut toista vastaan. Pitiks sen olla näin?

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: kepuli - 12.09.19 - klo:22:33
Pari viikkoa ajettu MY2020 bensa RS:llä. Hämmennystä minulle aiheutti se että takaspoileri on metallimusta, vaikka muu auto on Steel Gray. Aivan sama kun liisari on kyseessä, mutta ei ole toistaiseksi tullut toista vastaan. Pitiks sen olla näin?

Konfiguraattorissa ainakin näyttää spoileri korin väriltä. Itsellä quartz grey väri, onko steel grey sama väri, ei löydy konfiguraattorista? Minulla quartz grey värinen spoileri MY2017, ei mustaa.
En kyllä osaa sanoa varmasti 2020 vm. 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

JiiP

#7472
Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 12.09.19 - klo:23:34
Konfiguraattorissa ainakin näyttää spoileri korin väriltä. Itsellä quartz grey väri, onko steel grey sama väri, ei löydy konfiguraattorista? Minulla quartz grey värinen spoileri MY2017, ei mustaa.
En kyllä osaa sanoa varmasti 2020 vm.

Kerron tasan viikon päästä, kun oma on luovutettu, että missä värisävyissä tuo tuli. Olisiko kuvaa laittaa miltä tuo näyttää(vahinko vai ei).
Enpäs kerrokaan, combihan sieltä olikin tulossa... Kuka nyt kaikkia yksityiskohtia tilaamastaan autosta muistaisi.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

kepuli

Steel gray on tuo perusharmaa, ei siis metalliväri lainkaan. Ja tuo siipi on siis metalli musta.

Tässä kuva...



b1mpo

Monte carlo tullu viimeisten autojen teemaksi. Niin se on perusoctaviassakin musta, kun ottaa dynamic paketin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

JiiVee70

Onko nyt niin, että muutama viikko sitten takaperin tilattu RS 245 tulee 18” renkailla, vaikka RS Challenge Plus-paketti tulikin otettua? Eli onko ne 19” renkaat vain otettavissa lisähintaan vai kuuluvatko tuohon pakettiin?
Sinänsä ei niin väliä kumpi koko tulevassa autossa on.
Monet taitaa sanoa, että 18” on hiljaisemmat ja mukavammat?
19” taasen on näyttävämmät...ja kalliimmat uusia, mutta miten ne vaikuttavat ajotuntumaan?
Skoda Octavia LB RS 245 MY2020
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 2017
Skoda Octavia Combi 1.4 TSi 2013

RSOCUstin

Onko jollain vRS rengastettu 205/50/17 talvi ja kesärenkailla? Minkälaiset on?
Mulla kesät 225/40/18" ja talvet 225/45/17"
Ajattelin vähän kaventaa ja pienentää. Ei nuo 18" tosiaan huonot oo, kaupunki pyörittelyyn vaan leveät.

Talvirenkaita täytyy laittaa tilaukseen. Kesiksissä vielä 5mm jäljellä joten ens kesän ajelee :)

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 14.09.19 - klo:20:53
Onko jollain vRS rengastettu 205/50/17 talvi ja kesärenkailla? Minkälaiset on?
Mulla kesät 225/40/18" ja talvet 225/45/17"
Ajattelin vähän kaventaa ja pienentää. Ei nuo 18" tosiaan huonot oo, kaupunki pyörittelyyn vaan leveät.


Minulla talvirenkaat 205/50/17, kitkarenkaat. Mielestäni OK vaikka pitoa hieman vähemmän kuin 225/45/17. Hyvin rullailee, vierintävastus pieni. Ei pahemmin tunnu korkeilta eikä taitu rengas alle, oli epävarmaa ensin kun ei ollut kokeillut tuota kokoa. Kesärenkaat 225/45/17.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 14.09.19 - klo:20:53
Ei nuo 18" tosiaan huonot oo, kaupunki pyörittelyyn vaan leveät.
Millä tavalla koet leveyden kaupungissa haittana?

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 15.09.19 - klo:09:38
Millä tavalla koet leveyden kaupungissa haittana?
Työajoa kaupungissa, kanttikivelle nousua, hidastustöyssyjä, huonoja pintoja yms. Ei optimaalinen tuo 225/40/18. Käyttömukavuutta haen siis. Joku voi tuosta ehkä tykätä.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 15.09.19 - klo:09:56
Työajoa kaupungissa, kanttikivelle nousua, hidastustöyssyjä, huonoja pintoja yms. Ei optimaalinen tuo 225/40/18. Käyttömukavuutta haen siis. Joku voi tuosta ehkä tykätä.
Jos vanne ja tuumakoko, sekä renkaan halkaisija pysyy samana, tarjoaa leveämpi rengas enemmän ilmatilaa, joka sallii periaatteessa matalamman paineen. Leveämpi rengas saattaa siis tuoda mukavuutta lisää tietyin ehdoin. Mukulakivellä leveämpi rengas on omassa käytössä kulkenut tasaisemmin. Joku lievä ylikokorengas saattaisi olla paras ratkaisu, esim. 215/50/17, jota löytää kohtuullisesti. 18" vanteelle on huonosti lievän ylikoon renkaita tarjolla. Ainoa järkevä olisi 235/40/18  tai jopa 245/40/18. 18". Voisin itse ottaa 215/45/18, jos sellaisia olisi saatavana. Täytyy tähän mainita että tuo 225/40/18 toimii kyllä tosi hyvin tuon DCC:n kanssa. 205/55/16 syö tuon alustan toiminnallisuudesta leijonan osan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 15.09.19 - klo:09:56
Työajoa kaupungissa, kanttikivelle nousua, hidastustöyssyjä, huonoja pintoja yms. Ei optimaalinen tuo 225/40/18. Käyttömukavuutta haen siis. Joku voi tuosta ehkä tykätä.
Profiili tuohon vaikuttaa, ei mielestäni leveys.

RSOCUstin

Tietysti haetaan myös kulutuksen laskua kaupunkiajon. 2 koppa vei enemmän kaupungissa.
Lisäksi vRS:ään kun ei mene 16" niin 17" on ainoa ratkaisu.
Eihän tuo 18" huono ole missään nimessä kaupungissa / matka-ajossa.

JiiP

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 15.09.19 - klo:13:22
Tietysti haetaan myös kulutuksen laskua kaupunkiajon. 2 koppa vei enemmän kaupungissa.
Lisäksi vRS:ään kun ei mene 16" niin 17" on ainoa ratkaisu.
Eihän tuo 18" huono ole missään nimessä kaupungissa / matka-ajossa.

Dieselin pienemmät levyt kait mahdollistaa 16", jos vältämättä haluaa, mutta en oikein ymmärrä miksi haluaisi.
Itselle se vakkari kesärengas 18/225/40 ja talvella kitkatellaan 17/225/45.
Ulkonäöllisesti makuasioita, mutta 19" rinkuloita katselin juuri uimahallin parkkiksella, ne ei vaan sopinut kuvaan. Vielä kun Ocun perän ylitys on pitkä, niin keskellä autoa tosi oudon näköiset.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

JiiVee70

Niin osaako joku sanoa kokemuksesta, että kummalla rengastuksella uusi RS nyt tulee, jos valittuna RS Challenge Plus-paketti?
Tästä on hieman ristiriitaista tietoa ja en huomannut asiaa edes kysäistä myyjältä.

Eli Rakenna Skoda sovelluksessa ne 19” pitää erikseen valita ja on pakotettu ottamaan lisäksi RS Challenge Plus-paketti. Sitten jos jättää vakiot 18”, niin paketin lisääminen ei lisää kuitenkaan 19” renkaita autoon.
Lisäksi netistä kun katsoo ulkomaisia juttuja, niin siellä puhutaan 19” tulevan sen paketin mukana. Onpa sekavaa!

Itseasiassa en niin välttämättä haluaisi edes niitä 19” renkaita, kun pelkään niiden olevan liian kovat tunnetusti Suomen huonokuntoisille teille.
Skoda Octavia LB RS 245 MY2020
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 2017
Skoda Octavia Combi 1.4 TSi 2013

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 15.09.19 - klo:13:22
Tietysti haetaan myös kulutuksen laskua kaupunkiajon. 2 koppa vei enemmän kaupungissa.
Lisäksi vRS:ään kun ei mene 16" niin 17" on ainoa ratkaisu.
Eihän tuo 18" huono ole missään nimessä kaupungissa / matka-ajossa.
No jos pienempää kulutusta haet, niin kapeammat renkaat ovat siinä paremmat. Mutta jos kaupunkiajon kulutusta haluaa pienemmäksi, niin renkaista en lähtisi säästöjä hakemaan.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 15.09.19 - klo:17:21
No jos pienempää kulutusta haet, niin kapeammat renkaat ovat siinä paremmat. Mutta jos kaupunkiajon kulutusta haluaa pienemmäksi, niin renkaista en lähtisi säästöjä hakemaan.

2 kopassa tuuman pienentäminen vanteessa 17" -> 16" laski kulutusta 2-3dL. Huomasin tankillisella selvästi. Lisäksi polttoaineissa on eroja. ABC / Neste normaali diesel pääsee pisimmälle. ST1 ajaa vähiten tankillisella.
Nykyisellä olen ajanut vain ABC kamalla. Nyt siis tarkoitus tiputta vannekokoa 18"-> 17" ja kaventaa niin varmasti saman suuntaisia seurauksia. Nykyisessä ollaan jo alle 2kopan kulutuksia joten pienemmällä mennään.
Olen siis tyytyväinen jo nyt.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 15.09.19 - klo:18:01
2 kopassa tuuman pienentäminen vanteessa 17" -> 16" laski kulutusta 2-3dL. Huomasin tankillisella selvästi. Lisäksi polttoaineissa on eroja. ABC / Neste normaali diesel pääsee pisimmälle. ST1 ajaa vähiten tankillisella.
Nykyisellä olen ajanut vain ABC kamalla. Nyt siis tarkoitus tiputta vannekokoa 18"-> 17" ja kaventaa niin varmasti saman suuntaisia seurauksia. Nykyisessä ollaan jo alle 2kopan kulutuksia joten pienemmällä mennään.
Olen siis tyytyväinen jo nyt.
Itsellä siirtyminen 16" energysavereista 18" gy egp nosti kulutusta karkeasti tuon pari kolme desiä. ABC:lla tankataan ST1 kamaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Kimmmo

Onko kukkaan irrotellu fl-mallista tuota alamaskia? Meinasin sinne yhden led-baarin piilottaa...
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

JiiP

Tänään sain auton. Positiivinen yllätys kaikilla tavoin.

Dieselin puhti riittää minulle paremmin kuin hyvin.
Hiljaisuus, myöskin moottorin hiljaisuus.
Jämäkkä auto joka tilanteessa.
Tilaa riittää.
DSG7 toiminta todella hyvää.
Kaikin puolin hieno peli.

Jos vertaan 2014 vuoden 320i xDrive aut. Bemariin:
Bemarin moottorin ääni kuului paljon rumemmin sisälle, erityisesti pienillä kierroksilla.
Bemari ei ollut yhtä jämäkkä mutkissa. Hyvä kyllä, mutta haki ja oli vähän epävarma, toki ei sporttialustaa.
Tilan puolesta ei voi kuin ihmetellä, mihin BMW saa tuolla akselivälillä hukattua kaiken tilan.
Skoda tuntuu ripeämmältä.
Se kaikki mikä Räsässä on vakiona maksaisi miljardin Baijerin ihmeeseen.
Skodan laatuvaikutelma ei häpeä yhtään.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Stallone

Tuli -15 Octavia RS automaatti bensaa käytyä koeajamassa. Käynnistyksen jälkeen kuului parin sekunnin ajan sellainen "lotina", muuten kyllä vaikutti näppärältä peliltä mutta toi ääni jäi kummittelemaan mieleen, muilla vastaavia kokemuksia?

JiiVee70

Tänään sain tasan 2kk sitten tilaamani Octavia RS245:n.
Ensimmäisen illan ajelujen jälkeen pystyy jo sanomaan, että huikeasti auto on mennyt paremmaksi edelliseen RS verrattuna. Vanha oli prelift versio 2.0TSi 2017.

DSG 7 tuntuu vanhaan DSG 6 verrattuna toooodella hyvältä ja vaihtaminen tapahtuu pehmeästi sekä huomaamattomasti.
Auto vastaa myös kaasuun aiempaa herkemmin ja etenkin comfort asetuksella auto tuntuu mukavalta ja pehmeältä ajaa. Uusi RS on myös hiljaisempi vanhaan verrattuna ja en tiedä johtuuko ero siitä, että tämä uusi tuli otettua lift backina, kun vanha oli Combi.
Led-ajovalot ovat myös selkeästi paremmat kuin vanhan xenonit. 
Ensi kokemus on ollut siis erittäin positiivinen ja olen tyytyväinen hankintaan.

Skoda Octavia LB RS 245 MY2020
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 2017
Skoda Octavia Combi 1.4 TSi 2013

VW_Johan

Kuullostaa hienolta. Pitihän se katsoa konfiguraattorista mitä tuollainen RS OCU maksaa nykyään. Mahtaakohan pitää paikkansa ett tällä hetkellä on menossa kamppanja jossa saa 1,3 miljardia cash-back:ia oston yhteydessä? :)


JiiVee70

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 31.10.19 - klo:08:22
Kuullostaa hienolta. Pitihän se katsoa konfiguraattorista mitä tuollainen RS OCU maksaa nykyään. Mahtaakohan pitää paikkansa ett tällä hetkellä on menossa kamppanja jossa saa 1,3 miljardia cash-back:ia oston yhteydessä? :)


Nyt se on siis kauppa joka kannattaa :D

Mun mielestä tehdastilaukset sulkeutuivat Octavialle ja niitä ei enää saa. Olisikohan myyty tuotanto vuoden loppuun asti ja sen jälkeen alkaa tulemaan uutta Octavia IV linjalle?
Skoda Octavia LB RS 245 MY2020
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 2017
Skoda Octavia Combi 1.4 TSi 2013

samar50

Mitkä sytytystulpat kannattaa ostaa eli auto on
SKODA Octavia III Combi (5E5) 2.0 TSI RS (162 KW) vm -14
Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI, 2014

JiiVee70

Kohta tulee 2kk täyteen uuden RS245 kanssa ja käyttökokemusta on ehtinyt kertymään jo 3500km verran.
Edelleenkin hehkutan vanhasta mallista muuttunutta vaihteistoa. Se toimii todella paljon pehmeämmin, enkä ole samanlaisia viiveitä havainnut enää.
Sähköisesti toimivat istuimet ovat olleet myös positiivinen kokemus pitkällä matkalla. Ajoasennon saa todella hyvin istuvaksi ja yli 400km matkan pystyy ajamaan helposti ilman pysähdyksiä paikkojen puuttumatta tai väsymättä.

Yksi miinus on tuo ylemmäs siirretty etututka. Kuvittelin ettei se menisi tukkoon samanlailla kuin siellä alhaalla puskurissa ollessaan, mutta kyllähän tuo heitti jo itsensä pois pelistä räntäsateella.
Pitkäaikainen keskikulutus on ollut 7,0l/100km ja nyt kulutus on tankkausten välissä ollut viime aikoina 6,3l/100km. Ei siis huono normaalissa ajossa. Mainittakoon toki se, että harvoin joudun ajamaan kaupungissa. 

Joku tiesi myös aikaisemmin kertoa, että valoautomatiikka toimisi tässä paremmin kuin vanhassa. Siitä uskallan olla eri mieltä ja ihan samanlaista arpomista se valojen vaihtaminen tuntuu olevan yhä edelleenkin. Käytän tuota valoautomatiikka korkeintaan käydessäni P-Karjalassa aina silloin tällöin, mutta ei sillä mitään tee täällä Eteläisessä Suomessa.

Vielä kun se kevät ja kesä tulisivat nopeasti, niin pääsisi kokeilemaan paremmin kesärenkailla auton ominaisuuksia mutkaisilla teillä. Nyt ei ole hirveästi viitsinyt revitellä tai kokeilla nastoilla...:)
Skoda Octavia LB RS 245 MY2020
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 2017
Skoda Octavia Combi 1.4 TSi 2013

Wept

Olen nyt vakavasti harkitsemassa vm. 2015 RS Ocun ostoa. Tarkoituksena olisi ostaa kohtuullisen luotettava auto seuraavan 2-3v. ajaksi ja jostain syystä koeajojen perusteella juuri tämä on tullut koettua pirun hauskaksi vempeleeksi.

Tällä hetkellä ostohousut on hyvin tanakasti vedetty jo korvia myöten päälle, mutta kysyisin vielä vähän kokeneemmalta porukalta omia kokemuksia ja vinkkejä mitä kannattaa lähteä tarkastamaan ennen ostoa.

Kiikarissa on 2.0TSI automaatti, jolla ajettu n. 190tkm. Korkeat kilometrit hieman jännittää, mutta näin "uudessa" autossa sen voi vielä ehkä sormien läpi katsoa ottaen huomioon täydellisen huoltohistorian. Onko jollakin jo tässä kohtaa jotain varoituksen sanaa? Välttääkö heti näillä kilsoilla olevaa, vai uskaltaako vielä hyvin mielin hypätä rattiin?
Samalla hinnalla saa kuitenkin jo aika paljon autoa muiltakin merkeiltä, joten kaikki nippelitieto otetaan vastaan, ettei päädy ostamaan täyttä roskaa.

Entä mihin kannattaa itse koeajossa varsinaisesti kiinnittää huomiota?

evilk

Lainaus käyttäjältä: Wept - 10.02.20 - klo:19:22
Olen nyt vakavasti harkitsemassa vm. 2015 RS Ocun ostoa. Tarkoituksena olisi ostaa kohtuullisen luotettava auto seuraavan 2-3v. ajaksi ja jostain syystä koeajojen perusteella juuri tämä on tullut koettua pirun hauskaksi vempeleeksi.

Tällä hetkellä ostohousut on hyvin tanakasti vedetty jo korvia myöten päälle, mutta kysyisin vielä vähän kokeneemmalta porukalta omia kokemuksia ja vinkkejä mitä kannattaa lähteä tarkastamaan ennen ostoa.

Kiikarissa on 2.0TSI automaatti, jolla ajettu n. 190tkm. Korkeat kilometrit hieman jännittää, mutta näin "uudessa" autossa sen voi vielä ehkä sormien läpi katsoa ottaen huomioon täydellisen huoltohistorian. Onko jollakin jo tässä kohtaa jotain varoituksen sanaa? Välttääkö heti näillä kilsoilla olevaa, vai uskaltaako vielä hyvin mielin hypätä rattiin?
Samalla hinnalla saa kuitenkin jo aika paljon autoa muiltakin merkeiltä, joten kaikki nippelitieto otetaan vastaan, ettei päädy ostamaan täyttä roskaa.

Entä mihin kannattaa itse koeajossa varsinaisesti kiinnittää huomiota?
[/quote

Ainakin kannattaa tarkistaa että DSG-öljynvaihto on tehty 60 tuhannen kilometrin välein. Jos ei ole tehty niin DSGn kanssa voi tulla ongelmia. 2015 mallissa "ei pitäisi enää" esiintyä ketjuvikoja ja öljynkulutusta samalla tavalla kuin vanhemmissa.

Jos menee ohi niin multa vapautuu toukokuussa juurikin -15 vuosimallinen eikä ole edes noin paljon kilsoja  8)
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

jakkE89

Uusi jäsen täällä! Tänään tein kaupat paikallisen Skoda liikkeen kanssa ja siirryin Opelista nyt RS talliin  8). MY18 mallin liftback. Värinä Corrado red? Black paketilla, omaan silmään kyllä loistava yhdistelmä!



VAGkilainen

Komea laite, onnea! D vai bensa? Varusteet näissä kyllä on kohdillaan!
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy