Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Jyri

Tuo valoja ja niiden automaattitoimintoja koskeva keskustelu siirretty omaksi aiheekseen tänne.

Peeveli

Muka 13 vastaajaa on jo harkinnut luopuvansa räsästä. Liekö vastanneet edes omistajia/haltijoita, vai ovatko tuskaantuneet jo pitkään jonotusaikaan? Nettiautossa oli yksi jo omistajalla oleva räsä myynnissä, ja toinen siten että auto vasta tilauksessa ja tilaaja kauppaa sitä....

kaide

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 16.01.14 - klo:09:33
Muka 13 vastaajaa on jo harkinnut luopuvansa räsästä. Liekö vastanneet edes omistajia/haltijoita, vai ovatko tuskaantuneet jo pitkään jonotusaikaan? Nettiautossa oli yksi jo omistajalla oleva räsä myynnissä, ja toinen siten että auto vasta tilauksessa ja tilaaja kauppaa sitä....

Nää äänestykset on SuoLi24 tasoa  :P EI TAKUULLA  ole Arenan käyttäjille yli sataa autoa edes tulossa , ei ikinä !
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Jyri

Tuo äänestys taisi olla kieli poskessa tehty ja tuli tänne topikkiin kun ketjuja yhdisteltiin, taidan poistaa sen kun ei oikein liity tähän topikkiin suoraan.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 16.01.14 - klo:09:47
Tuo äänestys taisi olla kieli poskessa tehty ja tuli tänne topikkiin kun ketjuja yhdisteltiin, taidan poistaa sen kun ei oikein liity tähän topikkiin suoraan.

Poista vaan. Turha tässä on räsänostatusta vähentää moisilla. Räsäocu on uusi jumalauto Tiqun tilalle. ;D

123eki

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 16.01.14 - klo:10:01
Poista vaan. Turha tässä on räsänostatusta vähentää moisilla. Räsäocu on uusi jumalauto Tiqun tilalle. ;D

Kaupungissa on vain yksi sheriffi ja jatkossa se on Seat Leon Cupra:)

http://www.seat-mediacenter.com/en-stories/model-range/the-new-seat-leon-cupra/


kaide

Lainaus käyttäjältä: 123eki - 16.01.14 - klo:17:18
Kaupungissa on vain yksi sheriffi ja jatkossa se on Seat Leon Cupra:)

http://www.seat-mediacenter.com/en-stories/model-range/the-new-seat-leon-cupra/

Näin voi olla ja heti kun tuo tulee nelikkofarkkuna markkinoille , se löytyy mun parkkiruudusta   .  On se vaan niin prkleen NÃ,,TTI !
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 16.01.14 - klo:09:33
Muka 13 vastaajaa on jo harkinnut luopuvansa räsästä. Liekö vastanneet edes omistajia/haltijoita, vai ovatko tuskaantuneet jo pitkään jonotusaikaan? Nettiautossa oli yksi jo omistajalla oleva räsä myynnissä, ja toinen siten että auto vasta tilauksessa ja tilaaja kauppaa sitä....

Ai, eikös tuo jälkimmäinen Nettiauton kärry ollutkaan Peevelin... ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

V-O

Joo, jokainen myyjä on käyny klikkaamassa äänestykseen ja nyt ne on siis tarjolla.

Eihän noit anyt kannata enää tehtaalta tilata jo stoimitusajat on puolt avuotta. Tosta vaan valkkaa. 4 Kâ,¬ alle hintalapun tarjouksen tekee ja odottaa josko myyjä pahus sanoo että kaupat tuli...

Peeveli


splitxyz

Lainaus käyttäjältä: kaide - 16.01.14 - klo:17:22
Näin voi olla ja heti kun tuo tulee nelikkofarkkuna markkinoille , se löytyy mun parkkiruudusta   .  On se vaan niin prkleen NÃ,,TTI !
Varsinkin Briteissä haukuttu ulkonäköä liian "kesyksi". Leon Cupra julkaistiin 8.1. Suomi hintoja ei saatavilla/tilattavissa. Sellaista hurjaa 280 hv versiossa, Brembon jarrut ja "liimarenkaat", vähän OT. Tosin saattaa Skoda innostua moottoreista ja laittaa RSII 265 hv ja RSIII malliin 280 hv (ns Bonneville).
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

makkis

Tietääkö joku mikä ahdin on räsä tsi kolmosessa?

vorkki

Saako RS:ään minkäänlaisia sivuhelmoja? Vakiona näyttää vähän orvolta kun ei ole mitään lisuketta.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Oculaari

Mulla on alla juurikin tuollainen diesel combi, ja nyt pakkasten tultua on snadisti alkanut ottamaan päähän tuo pakoputkien toteutus. Olisikin tehty samalla tavalla kuin Golf GTD:ssä eli tuplaulostulo yhdellä puolella ilman koristeita toisella, niin kelpaisi. Tällainen puolivillainen ratkaisu on huono.

Olen selaillut brittiforumia jne. josko asiaan löytyisi valmis kaupallinen ratkaisu. Toistaiseksi ei löydy. Mihinkään metritavarasta hitsaajalle en ole ajatellut tai uskaltanut viedä, kun ei ole mitään hajua miten vaikuttaa kaasun virtaukseen, lisääkö vastapainetta tms.? Eli vaikka kyseessä olisikin niin yksinkertainen homma kuin metri lisää putkea tuon viimeisen makkiksen kuvassakin pilkottavan pöntön jälkeen ja päättely toisen aukon huulille (samat kannattimen paikat siellä varmasti on kuin bensamallissakin) niin varmaan voisi senkin tehdä, mutta ei kai ne kaksi toimenpiteen vaatimaa 90 asteen kulmaa hyvääkään virtauksille tee...

Itse asiassa tämä ja led-konttivalot ovat ainoat modaukset, jotka varmasti autoon jossain välissä teen. Ehkä Cantonin subbari uusiksi. Muuten olen tyytyväinen.

kaide

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.01.14 - klo:20:37
Tietääkö joku mikä ahdin on räsä tsi kolmosessa?

IHI RH4F
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

makkis

LainaaIHI RH4F

Tack, ruvetaan luomaan softaa.

kaide

BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

makkis

Ei ole ihan yksioikoinen juttu, mutta yllättävän hankala oli googlella maallikon löytää mikä hemmetin ahdin tuossa on. No, jos tuo tieto pitää paikkaansa (toki tarkastetaan huomenna aamun tullen) niin aletaan laske mikä sen tuotto voi teoriatasolla maksimissaan ja mitä (ehkä) pitää vaihtaa ympärille että maksimituottoa uskaltaa käyttää, tai ylipäätään minne ahtopaineet uskaltaa vetää.

Paljon on vielä selvitettävää, mm. onko eri tehoversioiden "raudassa" eroja kun esimerkkinä vaikkapa paljon tuunatun 1.8 T (5-venttiiliä per pytty) koneissa on eri tehoversioissa todella isoja eroja, lähtien ihan alakerran materiaaleista. Näillä on hemmetillinen merkitys millä voimalla mäntää käyttöautossa uskaltaa alaspäin polkaista.

Aika vaikeaa vaan tuntuu oleman faktisen tiedon saaminen.

kaide

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.01.14 - klo:22:45
Ei ole ihan yksioikoinen juttu, mutta yllättävän hankala oli googlella maallikon löytää mikä hemmetin ahdin tuossa on. No, jos tuo tieto pitää paikkaansa (toki tarkastetaan huomenna aamun tullen) niin aletaan laske mikä sen tuotto voi teoriatasolla maksimissaan ja mitä (ehkä) pitää vaihtaa ympärille että maksimituottoa uskaltaa käyttää, tai ylipäätään minne ahtopaineet uskaltaa vetää.

Paljon on vielä selvitettävää, mm. onko eri tehoversioiden "raudassa" eroja kun esimerkkinä vaikkapa paljon tuunatun 1.8 T (5-venttiiliä per pytty) koneissa on eri tehoversioissa todella isoja eroja, lähtien ihan alakerran materiaaleista. Näillä on hemmetillinen merkitys millä voimalla mäntää käyttöautossa uskaltaa alaspäin polkaista.

Aika vaikeaa vaan tuntuu oleman faktisen tiedon saaminen.

On näitä tullut tutkittua ja eroista ainoat faktat mitä tiedän : Skeida Ocu RS.n kone on siis sama kuin perus GTI Golfin. Golfissa R malliin on vaihdettu kansi venttiileineen, männät,suuttimet,välijäähdytin ja turbo numeroa isompaan.  Ei siis ole raudaltaan enää likimainkaan sama kone kuin tuo peruspata. Golf R / Audi S3 on sitten pitkälti sama kone
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

makkis

Liekkö raudassa eroja? Nuohan on kaikki helposti vaihdettavaa oheissälää... jos siihen on ylipäätään tarvetta. Se konee sanoo poks jos raudassa alakerrassa on eroja. Kannesta ylöspäin kaikki on yksi hailee...

kaide

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.01.14 - klo:22:55
Liekkö raudassa eroja? Nuohan on kaikki helposti vaihdettavaa oheissälää... jos siihen on ylipäätään tarvetta. Se konee sanoo poks jos raudassa alakerrassa on eroja. Kannesta ylöspäin kaikki on yksi hailee...

En ole löytänyt faktaa siitä mitä eroa männissä ( muutakuin että Golf R.ssä on eri männät )  on ja onko veivit ja kampura samat kautta linjan. Eipä se softan rustaaminen tollaseen ihan helppoa ole kun siellä perkele on kamala kasa parametrejä ja tuplachekkauksia .  Olisi kiva tietää mikä on " turvaraja" ahtopaineessa. Oletetaan että tuo puskee vaikka 0,8 bar nykyisellään niin missä kulkee raja ennenkuin softassa alkaa kellot soimaan .  Jos tämä raja on vaikka 1 bar niin jo tuolla pienellä nostolla saa kivasti lisää potkua ja mikään systeemi ei tajua että on twiikattu.   


Tossa Mazdassa on niin paljon helpompaa. Väännä hukkaportin tangosta ahtopainetta sen verran kuin haluat, pistä sopiva kasa kakkua sisään ja sytytys elämään järkevästi.
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

makkis

Juuri noinhan se käyttöautossa menee. Kun takuu on ummessa, voi sen muuttaa harrasteautoksi (jos talous sallii, toki ennenkin, oma talous tosin ei salli takuuajan jälkeenkään  :'( ) ja heittää helvettiin turvarajat. Tosin, jos talous sallisi harrasteauton, niin eihän se etuvetovempulavagina suinkaan olisi  ;D

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: kaide - 16.01.14 - klo:23:01
Olisi kiva tietää mikä on " turvaraja" ahtopaineessa. Oletetaan että tuo puskee vaikka 0,8 bar nykyisellään niin missä kulkee raja ennenkuin softassa alkaa kellot soimaan .  Jos tämä raja on vaikka 1 bar niin jo tuolla pienellä nostolla saa kivasti lisää potkua ja mikään systeemi ei tajua että on twiikattu.   

Jos nyt oikein muistan niin oman autoni ohjauspainen on juurikin tuo 0,8 bar., ja mahdollinen Harisen lastutuslisä n. 0,15 bar tuon päälle.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

puolihop

Nyt on saatu alle Steel Grey RS TDI DSG.

En ollut dieselmoottorisella räsällä vielä aiemmin ajanut ja hieman pelotti, että tuottaa pettymyksen. Moottori on kuitenkin ihan eri planeetalta verrattuna edelliseen 140hv cr koneeseen. Ei kuole ihan täysin 3000 kierroksen kohdalla ja suorituskykyero on selkeä. Vetää myös nätimmin tuhannen kierroksen tuntumassa.
Pito-ongelmia on näin talvirenkailla, joten vielä jää vähän arvailujen varaan moottorin kyvyt.

Sissänajofilosofiana noudatan moottoripyörien ja autojen kanssa semmoista, että runtua annetaan heti kaupan pihasta päästyä ja moottori on normilämpöinen.

Edellisen Golfin kanssa moottoritiellä huomattu sama ongelma kitkarenkailla - auto vaeltelee. Ei kovin vakavaa, mutta voisi se suorempaankin mennä. Täytyy vielä kokeilla eri paineita.

Vartiant golfiin verrattuna on hiljaisempi rengasääniltään ja moottoriääniltä. Moottorikaan ei kuulosta sisään yhtä pahasti dieseliltä. Vaikuttaako pieretin tähän myös normimoodissa?

Pierettimestä huomasin sen, että muutaman kerran resonoi ikävästä tuulilasin ja kojelaudan välissä. Tätä ongelmaa on ainakin brittifoorumilla pähkäily.

makkis

Minulla on mielikuva että normimoodilla tuo pieretin ei ääntele sitten mitenkään. Itselläni tuo resonointi on kuulunut tasan aksi kertaa, siis vaikka pieretin ei ole kytketty. Molemmat kerrat kovalla pakkasella ensi kiihdytyksellä ja kun auto lämpeää, resonointi katoaa. Oman arvailuni mukaan ihan mekaaninen vaiva, resonoi jotenkin kojelautaa vasten se ämpäri siellä. Ja pakkanen siis molemmilla kerroilla enemmän kuin -20 ja vaikka nyt on viikon joka aamu lähdetty töihin vastaavilla pakkasilla, ei resonointi ole ilmennyt.

Itselläni oli diesel-RS käytössä ennen talvea kesärengasaikaan. Itse kiinnitin positiivisen huomion juuri samoihin asioihin. Veto ei katkea kuin veitsellä ja käynti on erittäin sivistynyttä, käytännön ajossa, käskevämmässäkään, ei tuota dieseliksi edes tiedosta varsinkin kun ajamani yksilö oli dsg. Kone on myös kyvykäs, vaimon sanoja lainatakseni "tämähän linkoaa auton makkisrampilta, tuntuu aivan hullulta" kun persdyno oli nollattuna 150 ja 168 hv bensa-autoilla. Linkoamisefektiä en ole omalla vielä päässyt testaamaan koska tuli vasta talvirengaskaudella ajoon ja pidon puute vaivaa.

Minullekin diesel kelpaisi loistavasti. Sen voimavarojen rajallisuus tulee ilmi sitten makkisrampin saksan puoleisessa päässä, tuolla up 150 km/h vauhdeissa ei enää tapahdu juurikaan mitään kun bensa vetää kahdensadan tuolle puolen katkeamatta. Tulisipa kesä ja pääsisi saksaan tekemään omakohtaisen testin tuosta spekuloidusta asiasta onko huippunopeus rajoitettu 250 km/h vai kulkeeko tuo ylipäätään sitä... tehdashan ei ainakaan lupaa. Noilla tehoilla tuntuisi oudolta jos kulkisi. Eipähän tarvitse spekuloida kun kokkeilee.

traphill

Onkos muilla DSG-ajelijoilla näin -20 pakkasilla sellaista onkelmaa että ei meinaa vaihteisto oikein irrottaa liikeelle lähdettäessä, joskus saa 5 sekuntiakin odottaa että auto lähtis liikkeelle.
Tänään tuli testattua ekaa kertaa miten riisseli kelaa vauhtia, tuntunut lussulta koneelta mutta johtuu siitä että sutimisen esto vilkuttaa ohittaessa kokoajan sulallakin tiellä eli ei saa kunnon tehoja käyttöön, nappasimpa siis estot pois (autosta) ja aika pirun äkkiä oli vaan se 190 lasissa eikä noilla nastoilla malttanu kovempaa kokeillakaan, kyllä tässä jo kesää odotellaan (quattroa on kyllä ikävä :P ).
Tuo DSG:n sporttiasento on muuten ihan hanurista, se vetää dieselin vääntöalueen ulkopuolelle eli liian pitkäksi, vetoo lakkaa tyystin ennenkuin vaihde vaihtuu, onneksi on tuo invidual asetus missä muut sportille ja moottori normaalille niin pääsee paljon kivemmin eteenpäin  ;)

Peeveli

Se tässä just pähkäilyttää ottaako Räsäseen nastat vai kitkat. Pohjoismaiset kitkat on pääosin veltot (Conti oli kyllä hyvä eli parempi kuin Hakkis R2 ja Misukkaa kehuttiin TM:ssä juuri ajovakaudesta) ja nastat taas rapisee ja lähtevät jo tuollaisilla voimilla irtoilemaan renkaasta kun sutii. Tälläkin pikkuprutkulla on tullut vetäistyä kitkoilla saksanosuuksilla joku 190 lasiin, että takana ahdisteleva jättäisi isomman turvavälin. Nykynastoillakin lienee rakenteellisesti mahdollista nostaa nopeutta yli kahdensadankin ilman isoa nastatuhoa, vai miten lienee...Ehkä otan sitten nastat seuraavaan, vastoin aiempia periaatteitani. En vaan enää tule sietämään nykyisenkaltaista velttoutta maantieajossa. Toisaalta, 16-tuumaisen korkea profiili tuo varmasti osansa velttouteen.

Noh, RS tulee varmuudella kesärenkaskaudelle joten täytyy sitten testata saksanosuudella pitääkö luvattu huippunopeus paikkansa. Eihän tuo dsg:llinen vankkurimalli tosin ota luvattuna kuin 242....


Oculaari

Olen tän jo ainakin yhteen topikkiin kirjoittanut, mutta kokeile huviksesi Conti Viking Contact -kitkat. Helvetin hyvät.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Oculaari - 18.01.14 - klo:20:15
Olen tän jo ainakin yhteen topikkiin kirjoittanut, mutta kokeile huviksesi Conti Viking Contact -kitkat. Helvetin hyvät.

On ollut itselläni, sekä vanhempi  CV3 että uudempi CV5 ja hyvä oli kokonaisuutena, tasaisempi kuin R2 mielestäni. Toinen sitten se Misukka joka kiinnostaa. Ensi talveksi Contilta tulee uusi kitkamalli CV5:n tilalle. No, tämä sopinee jatkossa talvirengas-topicciin ehkä paremmin. Toki jos teillä arvoisilla räsämiehillä tässä tämän talven aikana tulee lisää kokemuksia arjesta valitsemillanne erimerkkisillä renkailla, luen kiinnostuneena ne. :)

puolihop

Lainaus käyttäjältä: traphill - 18.01.14 - klo:19:14
Onkos muilla DSG-ajelijoilla näin -20 pakkasilla sellaista onkelmaa että ei meinaa vaihteisto oikein irrottaa liikeelle lähdettäessä, joskus saa 5 sekuntiakin odottaa että auto lähtis liikkeelle.


Webasto ilmeisesti lämmittää laatikkoakin sen verran, että ei vielä Skodan kanssa ole kovilla pakkasilla kokemusta kylmälähdöstä. Golffissa kuitenkin DSG käyttäytyi jotakuinkin noin ensimmäisissä lähdöissä kovilla pakkasilla. Viidessä sekunnissa tosin on varmaankin vähän kalalisää? ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy