Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: maher - 07.01.14 - klo:18:46
Kuka urheiluautosta on puhunut? Sportimpi käyttöauto niin ulkoisesti kuin moottoriltaankin. Hyvin varusteltu hintaan nähden ja tilava.
Näin juuri! Taas jotain kummallista höpinää että Occu RS olisi urheiluauto. Sekin on laaja käsite, itsellä edes Audi RS3 ei ole urheiluauto, vasta McLaren P1, LaFerrari jne.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Guido

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 07.01.14 - klo:21:16
Ihmetellyt itse ettei kyseistä vikaa ole RS:ään ilmaantunut/ollut, vajaa 3000 km aikana. Aika monella ollut sitä, mistäköhän johtuu. Itsellä LB malli. Onko combi vs LB havaittu vikaa enemmän?
Saahan jumituksen noinkin kuitattua, kait  ;D

Meidän 1.8 combilla on ajettu 10 tkm eikä lampunpesimet ole jumitelleet vielä kertaakaan, joten ei tota vikaa ihan jokaisessa Octaviassa ole.

teejiipee

Lainaus käyttäjältä: Guido - 07.01.14 - klo:21:36
Meidän 1.8 combilla on ajettu 10 tkm eikä lampunpesimet ole jumitelleet vielä kertaakaan, joten ei tota vikaa ihan jokaisessa Octaviassa ole.

Jospa tuotantolinjalla tehdään eri aikaa RS ja normi-ocut, tai sitten vain joku erä komponentteja viallisia (lue kustannussäästöä!) tai asennus tehty viallisesti, eikä ole jäänyt tarkastuksissa kiinni. Pieni ja aika harmiton vika, mutta vika kuin vika, uuden oltava priimaa mielestäni. Itselläni korjasivat ko. vian 'tehtaan ohjeiden mukaisesti', ottivat luukun ohjaimista ihan palan pois, jotteivat kanita enää, olisivat varmaan voineet kokeilla CRC:täkin ensin, mutta valitsivat sitten tuon tien.
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

teejiipee

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 01.01.14 - klo:12:49
RS:n sähkövioista puheenollen, luin läpi tämän viestiketjun kaikkinensa, niin huomasin että moni muukin painiskellut RS:n käynnistyksen yhteydessä ilmeneviin error -valo-ongelmiin. Itselläni ainakin syttyvät yleensä aina START-STOP, ESC, ACC ja TPMS valot päälle (viimeksi toissapäivänä) ja sammuvat yleensä aika pian liikkeellelähdön jälkeen, uudelleenkäynnistyskään ei auta.
...

Tähän jatkoa, tehtaalta saatu taas korjausehdotusta, että vaihdetaan ESC -ohjausyksikkö (palikka mahdoll. viallinen), vikaraportin errorit täsmäävät kyseiseen ongelmaan. Katsotaan ja palataan asiaan, kun vaihto tehty, että auttoiko.
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

Guido

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 08.01.14 - klo:09:43
Jospa tuotantolinjalla tehdään eri aikaa RS ja normi-ocut/quote]

Eikös RS tehdä eri tehtaassa? Tai ainakin joskus tehtiin.

SuperB II

Lainaus käyttäjältä: Guido - 07.01.14 - klo:21:36
Meidän 1.8 combilla on ajettu 10 tkm eikä lampunpesimet ole jumitelleet vielä kertaakaan, joten ei tota vikaa ihan jokaisessa Octaviassa ole.
Puskurit on erilaiset. RS:ssä pesurinluukku siinä suorassa osaassa ja "tavallisessa" siinä puskurin taitteessa.
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: Guido - 08.01.14 - klo:10:41
Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 08.01.14 - klo:09:43
Jospa tuotantolinjalla tehdään eri aikaa RS ja normi-ocut/quote]

Eikös RS tehdä eri tehtaassa? Tai ainakin joskus tehtiin.

Ihan samalta linjalta tulevat - kiinni löydään vaan työmääräyksen mukaiset (RS)varusteet. Työmääräys muodostuu tilausjärjestelmän perusteella.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Peeveli

Nyt alkaisi tarjouskierros-helvetti olla ohi...paras tarjous olisi kohtuullisen hyvä lisämaustein (rahoituskorko, halpa huippukasko vuodeksi).

Korimalleista se olisi combi, sittenkin. Isomman ja nuorekkaamman näköinen makuuni, ja ajettavuus ilmeisimmin suuntavakaampi tuulessa. En taida perskules uskaltaa repäistä sen keltaisen tai vihreän värin osalta. Arveluttaa tottuminen siihen, liiallisen huomion kohteena oleminen liikenteessä ja etenkin keltaisen osalta jälleenmyytävyys (eri asia työsuhdeautona). Eli candy white se väri olisi. Mustaa en enää ota, pienentää visuaalisesti autoa, kätkee kyllä totta vieköön osan keulamuodoista ja on suht arka naarmuttumiselle (vaikka kuinka hoitaisi huolella). Ehdottomat lisukkeet mukaan olisivat black-paketti ja vRS-ajomoodisysteemi. Geminit 18" antrasiittina olisivat kyllä piste iin päälle ulkonäön osalta; arveluttaa vaan niiden raskaus eli 22 kg/kpl renkaan kera. Muita lisävarusteita en ottaisi mistään hinnasta, niistä kun ei juuri hyvitetä.

Nukun vielä ens yön yli ja teen ratkaisun. Tuleeko minusta sudeettisavolaisvahvistus räsäleiriin vai ei... ::)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.14 - klo:11:52
Geminit 18" antrasiittina olisivat kyllä piste iin päälle ulkonäön osalta; arveluttaa vaan niiden raskaus eli 22 kg/kpl renkaan kera. Muita lisävarusteita en ottaisi mistään hinnasta, niistä kun ei juuri hyvitetä.


Jos nyt ei puhuta aivan eri hintaluokan autoista, niin eikö tuo ole aika normaali paino? Ei se vaikiokokokaan liene kuin kilon keveempi.

Peeveli

Moni on ottanut räsäseen lisukkeena maassamme jälkikäteen merkkiliikkeessä asennettavan konepellin sisäpuolisen vaimennusmaton/peitteen. Onko sillä käytännössä lisäarvoa, siis äänieristykseen tai moottorin lämpöön pakkasella jne?

Yksi vielä mikä mietityttää, on varapyörä. Hinnastossa on sekä tilapäis- että varsinaine varapyörä tilattavissa. Onko se tilapäispyörä kevyempi vai miksihän se on hinnastossa taviksen lisäksi? Tavallinen varapyörä nostaa auton painoa sen parisenkymmentä kiloa, toisaalta jos sen jättää pois niin rengasrikko sattu....

Silver

Vuoden ensimmäisen Skoda-Magazinen pääkirjoituksen mukaan Suomessa on myyty jo yli 1.000 räsää! Toistaiseksi olen aika vähän bongannut liikenteestä kolmos Räsiä, omilta ajoreiteiltäni tasan zero  :o. Keväällä taitaakin olla sitten ihan ruuhkaksi asti kun vielä toimitusta odottelevatkin ovat kulkineensa vastaanottaneet..   ;D
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

trashcan

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.14 - klo:12:20
Moni on ottanut räsäseen lisukkeena maassamme jälkikäteen merkkiliikkeessä asennettavan konepellin sisäpuolisen vaimennusmaton/peitteen. Onko sillä käytännössä lisäarvoa, siis äänieristykseen tai moottorin lämpöön pakkasella jne?

Yksi vielä mikä mietityttää, on varapyörä. Hinnastossa on sekä tilapäis- että varsinaine varapyörä tilattavissa. Onko se tilapäispyörä kevyempi vai miksihän se on hinnastossa taviksen lisäksi? Tavallinen varapyörä nostaa auton painoa sen parisenkymmentä kiloa, toisaalta jos sen jättää pois niin rengasrikko sattu....

Itse otin vaimennusmaton puhtaasti esteettisistä syistä (valkoisessa pellissä kun näkyy rumasti kaikki moottoritilan kautta tulevat roiskeet), enkä usko sillä olevan juurikaan muuta merkitystä bensakoneen kanssa.

Tuon varapyörän osalta en nyt muista mitä tilaukseen oli ruksittu, mutta mulla se on ainakin sellainen kapea versio.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.14 - klo:11:52
En taida perskules uskaltaa repäistä sen keltaisen tai vihreän värin osalta. Arveluttaa tottuminen siihen, liiallisen huomion kohteena oleminen liikenteessä ja etenkin keltaisen osalta jälleenmyytävyys (eri asia työsuhdeautona). Eli candy white se väri olisi. Mustaa en enää ota, pienentää visuaalisesti autoa, kätkee kyllä totta vieköön osan keulamuodoista ja on suht arka naarmuttumiselle (vaikka kuinka hoitaisi huolella). Ehdottomat lisukkeet mukaan olisivat black-paketti ja vRS-ajomoodisysteemi. Geminit 18" antrasiittina olisivat kyllä piste iin päälle ulkonäön osalta; arveluttaa vaan niiden raskaus eli 22 kg/kpl renkaan kera. Muita lisävarusteita en ottaisi mistään hinnasta, niistä kun ei juuri hyvitetä.

Nukun vielä ens yön yli ja teen ratkaisun. Tuleeko minusta sudeettisavolaisvahvistus räsäleiriin vai ei... ::)

Turhaan Peeveli pelkäät keltaista väriä. Eikös noita ole ollut iät ja ajat. Audista muistan keltaisen, Nissan Almerasta oli kanssa, Seatilla oli/on keltainen Leon, aikoinaan avo-Escortteja myytiin tuolla värillä. Rohkeasti vaan ja keltainen sinne tilaussoppariin!

Noi lisävarusteet on sen verran edullisia RS Ocuun, ettei niitä kannata kauheasti karttaa. Isompi näyttö antaa aika paljon näköä kabiiniin... ::)
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

sambolo

Niin ja rs ocuja näky ennen paljon keltasina..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.14 - klo:12:20
Moni on ottanut räsäseen lisukkeena maassamme jälkikäteen merkkiliikkeessä asennettavan konepellin sisäpuolisen vaimennusmaton/peitteen. Onko sillä käytännössä lisäarvoa, siis äänieristykseen tai moottorin lämpöön pakkasella jne?

Kun moottori tuntuu lämpenevän hyvin nopeasti ja sen melukaan ei ole liian voimakas, nii eipä tuo matto oikein paljon voi auttaa.

Taky

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 08.01.14 - klo:13:11
Turhaan Peeveli pelkäät keltaista väriä. Eikös noita ole ollut iät ja ajat. Audista muistan keltaisen, Nissan Almerasta oli kanssa, Seatilla oli/on keltainen Leon, aikoinaan avo-Escortteja myytiin tuolla värillä. Rohkeasti vaan ja keltainen sinne tilaussoppariin!

Ja _kaikki_ saksan taksit on keltaisia - kermankeltaisia.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Guido

Lainaus käyttäjältä: SuperB II - 08.01.14 - klo:11:11
Puskurit on erilaiset. RS:ssä pesurinluukku siinä suorassa osaassa ja "tavallisessa" siinä puskurin taitteessa.

Tuo voi tosiaan selittää eroavuudet toiminnassa.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Silver - 08.01.14 - klo:12:36
Vuoden ensimmäisen Skoda-Magazinen pääkirjoituksen mukaan Suomessa on myyty jo yli 1.000 räsää! Toistaiseksi olen aika vähän bongannut liikenteestä kolmos Räsiä, omilta ajoreiteiltäni tasan zero  :o. Keväällä taitaakin olla sitten ihan ruuhkaksi asti kun vielä toimitusta odottelevatkin ovat kulkineensa vastaanottaneet..   ;D

Kovasti on myyty kyllä. Paljonkohan kaikkia kolmosia mennyt. Monta hyvää juttua oli kyllä lehdessä mitä nopeasti selasin. Huollon laadukkuutta ja uusia laitteita esiteltiin.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.14 - klo:12:20
Yksi vielä mikä mietityttää, on varapyörä. Hinnastossa on sekä tilapäis- että varsinaine varapyörä tilattavissa. Onko se tilapäispyörä kevyempi vai miksihän se on hinnastossa taviksen lisäksi? Tavallinen varapyörä nostaa auton painoa sen parisenkymmentä kiloa, toisaalta jos sen jättää pois niin rengasrikko sattu....

Itse olen ajellut viimoset 2 v. ilman kumpaakaan ......  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Silver - 08.01.14 - klo:12:36
Vuoden ensimmäisen Skoda-Magazinen pääkirjoituksen mukaan Suomessa on myyty jo yli 1.000 räsää! Toistaiseksi olen aika vähän bongannut liikenteestä kolmos Räsiä, omilta ajoreiteiltäni tasan zero  :o. Keväällä taitaakin olla sitten ihan ruuhkaksi asti kun vielä toimitusta odottelevatkin ovat kulkineensa vastaanottaneet..   ;D

Siis tuohan on ihan hullun kova osuus kaikista Ocuista!

Tämän listan mukaan vuonna 2013 myytiin yhteensä 4779 Octaviaa:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/uusien-autojen-kaupassa-synkka-vuosi

Kun ottaa huomioon, että Ocu III tuli myyntiin vasta vuoden alussa (eli osa noista alle viidestätuhannesta on vanhan mallisia), on uusista III -sarjan Ocuista tuhat Räsää aivan tajuttoman kova tulos.

Tämä ehkä on omiaan hillitsemään puheita Helkaman Räsän hinnan nostosta. Räsän kilpailukykyisellä hinnoittelulle on varmasti saatu sekä nostettua keskiverron Ocun ostohintaa reippaasti sekä varmaan saatu paljon uusiakin asiakkaita.

Oculaari

Niin tai siis viime vuonna rekisteröitiin vajaa viisi tuhatta Octaviaa, niitä on varmasti myyty paljon enemmän, mutta toimitukset venyneet suurelta osin tälle vuodelle.

Tuhat RS:ää on kyllä todella, todella suuri määrä. Veikkaan, että tämän vuoden myydyin auto tulee olemaan Octavia. Tuulipukukansa kun lukee näitä tekniikanmaailmojakin, joissa Ocua on taas kehuttu, kuin piru raamattua ja uskaltautunevat kaupoille.

Homer

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.14 - klo:12:20
Moni on ottanut räsäseen lisukkeena maassamme jälkikäteen merkkiliikkeessä asennettavan konepellin sisäpuolisen vaimennusmaton/peitteen. Onko sillä käytännössä lisäarvoa, siis äänieristykseen tai moottorin lämpöön pakkasella jne?

Yetissä mulla oli lämpöeriste moottorin lämpemisen nopeuttamiseksi. 2.0 tsi varmasti lämpiää joten tämä ei ollut minulla tällä kertaa syynä.

Räsääni tulee webasto ja akkulaturi. Webasto syö sähköä ja kovilla pakkasilla akun ollessa kylmä, akkulaturilla on vaikeuksia ladata akkua. Itse tämän keksin ja on tod. näk. höpöä mutta ajatus oli että lämpöeristeen kera, toistuvien lyhyiden ajorupemien jälkeen, moottorin lämpö hohkaisi pidempään akulle joka jaksaisi sitten lämpimänä paremmin latautua johdon päässä. Kuten totesin höpöhöpöä mutta ei nyt paljoa maksakkaan.

Peeveli

Skodan maahantuonnin hinnastossa ja autoliikkeen tarjouksessa on autoverossa erikoisesti eroa: bensaräsä dsg combissa maahantuojan hinnastossa autoveron osuus on 8868,82 eur ja autoliikkeen laskelmassa 8997,25 eur. Mistähän moinen ero johtuu, liekö myyjän virhelukema? Noh, ero on vain noin 130 egeä mutta huomasin tuon...

jarru

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.14 - klo:20:06
Skodan maahantuonnin hinnastossa ja autoliikkeen tarjouksessa on autoverossa erikoisesti eroa: bensaräsä dsg combissa maahantuojan hinnastossa autoveron osuus on 8868,82 eur ja autoliikkeen laskelmassa 8997,25 eur. Mistähän moinen ero johtuu, liekö myyjän virhelukema? Noh, ero on vain noin 130 egeä mutta huomasin tuon...

Olisko tuohon laskettu nuo lisävarusteet jotka on tuon verran nostanut veroa? Itsellä eroa oli 600â,¬ listahinnasta tarjoukseen nähden.

puolihop

Lainaus käyttäjältä: jarru - 08.01.14 - klo:20:13
Olisko tuohon laskettu nuo lisävarusteet jotka on tuon verran nostanut veroa? Itsellä eroa oli 600â,¬ listahinnasta tarjoukseen nähden.
Juu näin se on. Itse kyselin myyjältä samaa. Tarjouksessa on tosiaan autoverossa myös varusteiden verot. Hinnastossa ainoastaan auton vero.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 08.01.14 - klo:20:27
Juu näin se on. Itse kyselin myyjältä samaa. Tarjouksessa on tosiaan autoverossa myös varusteiden verot. Hinnastossa ainoastaan auton vero.

Noin se näköjään on...hankalalukuisia papereita. ;D

Onkohan ne RS:n vakioalut 17" minkään näköiset livenä? Kun ei muista enää...kuvatkin valehtelevat aina.

puolihop

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.14 - klo:20:45
Noin se näköjään on...hankalalukuisia papereita. ;D

Onkohan ne RS:n vakioalut 17" minkään näköiset livenä? Kun ei muista enää...kuvatkin valehtelevat aina.
Ei kovin kummoiset ole ne vakioalut. Olen ainakin itse tyytyväinen kun saan muut kuin vakiovanteet.

makkis

Laitoin Helkamalla mailia kun hakivat RäSää juttuun, että makkisräsä olisi hyvä jutun juuri :)

maher

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.14 - klo:20:45
Onkohan ne RS:n vakioalut 17" minkään näköiset livenä? Kun ei muista enää...kuvatkin valehtelevat aina.

Kelpaa talvivanteiksi :)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Peeveli

Onko RS:ssä vakiona alumiinikoristeiset kynnyslistat ja vanteiden lukkopultit?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy