Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Markku J

Jaa-a, ken tietää... tulisko käsijarrukäännöksestä  ;D.

jrinnes: kyllä Auto Hold Golfissa surauttaa sähköllä käsijarrun päälle. Samaten Bemussa.

jrinnes

Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

jrinnes

Sanotaan nyt vielä, että uudella Golfilla en ole ajanut, mutta ainakin Passateissa toimii noin. Sori nusnus... :)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 08.09.13 - klo:15:55
+ oli ihan pakko laittaa uuden golfin cabiini kuva ocun kanssa rinnakkain. Mikä niissä on niin karua, kysyn vaan?
Aivan sama montako kuvaa laitetaan rinnakkain.Erot tulee lukuisista yksityiskohdista.Kuten sanoin syitä en erittele koska ne on kerrottu 100kertaan aikaisemmin.

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 08.09.13 - klo:16:01
Eikös tuo ole koeajoauton usean kuljettajan polkaisema lukema joten ei vastaa normikäyttöä...? Etenkään RS:ssä.
Tottakai RS essaria on poljettu,moni varmaan polkee omaansakkin.Oman Räsän kulutus nätillä ajolla oli  helposti 8-9l  omissa ajoissani.Tuskin III merkittävästi pienempiin lukemiin pääsee. 

-listalle lisätty sähköisen kässärin ja autoholdin puute,joka jäi pois

skriko

Maailmas on monta kummallista asia, näin laaja-alainen keskustelu Skodasta hänmästyttää kummastuttaa....

Markku J

jrinnes:

Olet oikeassa, ja minä taas kerran väärässä. Itselleni on jäänyt Golfista mieleen vaan käsijarrun surina aina autoa sammuttaessani parkkiin ajaessa, kun sähköinen käsijarru menee silloin päälle. Mutta se onkin näköjään eri asia kuin Auto Hold moottorin käydessä, joka toimii ABS:n pumpulla, kuten linkittämäsi tarina kertoo.

Tämä siis lupaa hyvää sähköisen käsijarrun kestävyydelle. Samantien herää ihmetys, miksi Octaviaan ei ole tehty samaa Auto Holdia, joka Golfissa on. Onko se niin paljon kalliimpi toteutus kuin se parin sekunnin ajan toimiva hill hold ? Harmillinen puute RS:ssä siis.

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.09.13 - klo:17:15
jrinnes:
Samantien herää ihmetys, miksi Octaviaan ei ole tehty samaa Auto Holdia, joka Golfissa on. Onko se niin paljon kalliimpi toteutus kuin se parin sekunnin ajan toimiva hill hold ? Harmillinen puute RS:ssä siis.

No sen verran on tullu hydrauliikkaan perehdyttyä töissä, että eipä tuo taida vaatia yhtä lukkoventtiiliä enempää sinne ABS-yksikköön ja sopivaa koodinpätkää ohjainlaitteelle, jotta se aukaisee tuon lukkoventtiilin oikeaan aikaan. Milläs tuo Hill hold muuten toimii? Jos se toimii myös jarrupaineella, niin silloinhan tuo Auto holdkaan ei vaatisi mitään muuta kuin erilaisen koodauksen ohjainlaitteelle.  ::) Liekö tämä nyt niitä Skoda vs. "paremmat" merkit juttuja....

Tuo Auto hold on kyllä mielestäni kerrassaan nerokas keksintö, joku vuosi sitten tuli ajettua jonkin verran DSG-vaihteisella Passatilla, josta tuo löytyi. Ainakin Mikkelin liikennevaloissa, joissa ei ole tietoakaan mistään vihreästä aallosta, tuo oli kyllä mainio laitos. Varsinkin DSG:n kanssa, kun valoissa ei tarvitse painaa mitään poljinta, vain kaasua kun lähdön aika koittaa.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

vasara

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 07.09.13 - klo:15:44
20 sekunnin aika on kyllä pakko olla puppua. Eikös esim. 335 buimuri / E46 M3, Audi S4 mene tuonne 20s pintaan.
Rapialla 300 heposella menee rapia 20 sekuntia 0-200 km/h.
http://fastestlaps.com/cars/bmw_335i.html

Skoda II RS 0-200 km/h : 29.3 s .. kovasti on kehitystä tapahtunut :)
http://www.1001moteurs.com/performanceseitig/blatt-Skoda-Octavia-II-RS-2-0-TFSi-397.html

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.09.13 - klo:16:38
Sähköisen etuna on verraton Auto Hold -toiminnallisuus. Sen kanssa voi kaupungin ruuhkassa vapauttaa jalat polkimilta liikennevaloissa ja jonon seisoessa. Minulla oli tämä ominaisuus Bemun F10:ssä ja nykyisestä Golfista se löytyy.

Aivan varmasti tuo on vikaherkkä vanhemmiten. Esim. minun ex-työmatkalla ruuhkassa sähköinen kässäri käy päällä ja pois varmaan 20 - 50 kertaa per suunta kelistä riippuen. Bemarissa se kesti ongelmitta 3 v liisarikauden kyllä.

Autoholdin saa kyllä ihan perus käkkärinkin kanssa ;) Mä olen tutustunut kumpaankin. Sähköisen kanssa saa totutella liikkeelle lähdöissä, niissä taisi olla tarpeen aluksi painaa jarrua ym. pikku temppuja että sai pois päältä. Ihan ok, itsellä ei niistä pahaa sanottavaa. Taas ihmisille, jotka tykkää leikkiä tai muuten arvostaa perus analogista versiota niin hyvä valinta, mikäs siinä. Ihan menee sarjaan mistä pitää ja mihin luottaa.

Trackpad

#2259
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 08.09.13 - klo:17:11
Aivan sama montako kuvaa laitetaan rinnakkain.Erot tulee lukuisista yksityiskohdista.Kuten sanoin syitä en erittele koska ne on kerrottu 100kertaan aikaisemmin.
Tottakai RS essaria on poljettu,moni varmaan polkee omaansakkin.Oman Räsän kulutus nätillä ajolla oli  helposti 8-9l  omissa ajoissani.Tuskin III merkittävästi pienempiin lukemiin pääsee. 

-listalle lisätty sähköisen kässärin ja autoholdin puute,joka jäi pois

No se on mistä tykkää, eipä siinä mitään. Se muuten saa aina kummasti pöhinää aikaan kun tulee naapurileiristä huutelemaan ja tiputtaa disautuspommin fanipoikien syliin :D Huumoria huumoria ;)

Mun pointti tossa kuvien vertailussa on se että päällisin puolin erot laatuvaikutelmassa alkaa olemaan pienet. Tilanne oli hyvin toinen II ocun kohdalla vielä. Jos on Golfilla ajanut pitempään on siellä omat pienet nyansit, joihin tolla 100 eri jutulla varmasti viittaat. Eri toimintojen sijoittelu jne. tietyt varusteet kuten tuo sähköinen käsijarru. Faktahan on se että VAG konsernin sisällä nuo autot pyritään profiloimaan selkeästi eri ostajille. Tiettyjä juttuja ei siis tarjota toisella jne.

Itse siis tilannut Ocu III 1.6 TDI DSG:llä. Itsellä pitkä kokemus nykyisestä VW Passatista ja yllätyin Ocun laadusta. Itsellä ei rahkeita VW hintoihin, joten itselle Ocu oli selkeä valinta. Lisäksi muotoilu on tullut aimoharppauksen eteenpäin. Kovin Audimainen nykyinen Ocu.

Tosin kärkkäys tossa sun tesktissä sai mut kyllä jotenkin miettimään mikä sen pointti oli... mut eiköhän tää ollu tässä.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 08.09.13 - klo:18:10
Tosin kärkkäys tossa sun tesktissä sai mut kyllä jotenkin miettimään mikä sen pointti oli... mut eiköhän tää ollu tässä.
Ei ollut kärkeväksi tarkoitettu.Laitoin muutamia miinuksia koeajoni perusteella miksi minä en ostaisi tai pyydä tarjousta enään Octavia RSIII.

Jos minulla ei olisi hiljattain ollut uutena hankkimaani RSII FL:ää niin olisi RSIII hevosvoimat saattanut sokaista minut muilta huomioilta ja olisin tehnyt kaupat lämpöjen ollessa tapissaan :) Lämpöni ei noussut,eikä RSIII herättänyt omistamisen haluja.

Ei ole pois suljettu ettenkö voisi joskus uuden Octavian ostaa jos muutamat asiat muuttuu. RS se ei kuitenkaan ole, siitä pitää huolen korkeahko kulutus ja bensan hinta.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 08.09.13 - klo:19:32.
Ei ole pois suljettu ettenkö voisi joskus uuden Octavian ostaa jos muutamat asiat muuttuu. RS se ei kuitenkaan ole, siitä pitää huolen korkeahko kulutus ja bensan hinta.
Jaa-a, aika paljon riippuu tietysti mihin vertaa. RS säästää mulla litran satasella verrattuna nykyiseen (Superb Combi 1.8 TSI DSG) ja kuitenkin tarjoaa ihan eri kulun ja uudet varusteet siinä itselle riittävästi syitä.

makkis

Rässähän on tuo hill-hold. Mitenkäs se pelaa? Meidän taloudessa tosin molemmat kortilliset osaa mäkilähdön eli suurtakaan lisäarvoa moiselle en laske mutta kuvittelisin perustuvan jarrupaineseen eikä käyttävän mitenkään avuksi käsijarrua.. Mitä taas tulee käsijarruun, niin etuvedolla joutuu toisinaan (ja nelivedolla) tilanteisiin joissa pelastaa vain käsijarru. Helvetin paljon parempi tuolloin kahva perinteiseen tapaan kuin joku katkaisija. Ok, sivistyneempi tuollainen sähkökatkaisija mutta ahdistaisi siinä vaiheessa kun persaus pitäisi millin tarkasti saada jonnekin ohjattua.

2cka

Ainakin mun tän hetkisessä (sigu) autossa hill hold pitää jarrupaineen pari sekuntia siitä kun nostaa jalan jarrulta pois.
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

makkis

Tuosta kulutuksesta, Räsä Vol 2:lla keskikulutus pyöri jossain 8 tietämillä. Motariajo oli myrkkyä, se nosti paljon kulutusta (120 rajoitus) mutta taas kaupunkiajossa meni käsittämättömän vähällä tasolla 6,5 litraa. Yli kymppiä tuota ei saanut viemään millään. Softauksen jälkeen lukemat pieneni muutamalla desillä. Kaikki ajotietokoneen kertomaa, en seuraa tankkauksista muuta kuin satunnaisesti. Ajotapani on ituhippimäinen.

Verrokkina Räsä Vol 2:n seuraaja BMW 520da E61 LCI jolla ei alle kympin meinannut päästä kirveelläkään. Varsinkin helteellä tuo höri tieturin mukaan helposti 12 l/100 km lukemia, talvirenkailla, talvirajoiutuksilla saattoi päästä 6:lla alkaviin lukemiin maantiellä. Tuo Bemu oli karmea löpölappo mutta hyvä autohan se muuten oli ja minun kilometreillä maailma ei toki tuohon kaatunut,

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: makkis - 08.09.13 - klo:20:06
Tuosta kulutuksesta, Räsä Vol 2:lla keskikulutus pyöri jossain 8 tietämillä. Motariajo oli myrkkyä, se nosti paljon kulutusta (120 rajoitus) mutta taas kaupunkiajossa meni käsittämättömän vähällä tasolla 6,5 litraa. Yli kymppiä tuota ei saanut viemään millään. Softauksen jälkeen lukemat pieneni muutamalla desillä. Kaikki ajotietokoneen kertomaa, en seuraa tankkauksista muuta kuin satunnaisesti. Ajotapani on ituhippimäinen.
Tuohon on pakko yhtyä, "kaupunkiajossa meni käsittämättömän vähällä tasolla 6,5 litraa"
Koska itse en päässyt rauhallisessa matka ajossakaan kutosella alkaviin lukuihin.Ehkä myötätuulessa pitkässä ja jyrkässä myötämäessä ;)

makkis

Sama vika, ei se maantiellä ainakaan vol 2 ollut mikään ecoauto. Pieni kaupunkikulutus perustunee relevanttiin tehoon painoon nähden. Esmes tuo meidän museobemu hörii kaupungissa helposti kympin lukuja mutta taas maantiellä pääsee 6,5 lukuihin. Bemussa 1500 kg massaa liikuttaa 150 hv kun vol 2 räsässä samaa massaa liikutti 250 hv. Ihmettelin vaan Räsän "kovahkoa" kulutusta maantiellä aikoinaan.

Toisaalta, hieman sama ilmiö on tuossa nykyisessa Alfassa. Kaupungissa menee hemmetin vähällä mutta motarivauhdeissa pompsahtaa rajusti. 110 km/h on jonkinlainen kulminaatiopiste jonka jälkeen kulutus pompsahtaa. Alfa on myös näitä laihaseosmoottoreita, eli kuuluneeko niiden ominaisuuksiin?

deeaa

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 08.09.13 - klo:18:10
No se on mistä tykkää, eipä siinä mitään....

...Faktahan on se että VAG konsernin sisällä nuo autot pyritään profiloimaan selkeästi eri ostajille. Tiettyjä juttuja ei siis tarjota toisella jne.

Juu ja se on oikeasti todella pienestä ainakin mulla kiinni mistä pitää mistä ei. Ennen ocun ostoa kävin mm. Golfin koeistumassa, mutta ainakin se yksilö oli musta kuin yö sisältä, mikä saa minussa aina välittömän pakoreaktion. Kabiinin tulee olla avarahko, mielellään vaaleahko, ja vähintään vaaleita osia siellä täällä. Ei se ocussakaan mikään ihanne ole mutta jokseenkin miellyttävä oli heti tuossa omassa alumiininvärisine listoineen ja kehyksineen siellätäällä.

Jostain syystä taas esim. Superbin mittaristo jotenkin tökkii, en tykkää. Mut näin se on, usein ei tarvi kun kurkata autoon niin välittömästi tietää että ei, ei vaikka olis kuinka hyvä ja halpa muuten.

Paras kabiini on imo ollut aina mesessä, joku vaaleanharmaa nahkasisustus esim. Ja lasikatto niin siinä viihtyy. Vaan ovat kalliitakin.

fourvalve

Paikallisen skodaliikkeen pihassa oli combi rs diesel ja katsoin näitä kuuluisia pakoputken jatkeita.
Huomio kiinnittyi kuskin puoleisiin kahteen putkeen joista toinen oli keskellä tätä kromista kehystä ja toinen puolittain takahelman ja aukon kohdalla.
Tämän olisi voinut tietysti toteuttaa hieman huolellisemmin, olisivat olleet edes keskellä aukkoa.
Vähän sinne päin on tätäpäivää >:(
Taitaa olla kustannuskysymys saman takahelman käyttö bensa/diesel.
Hyvältä muutoin näytti.
BMW z4 3.0i roadster

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 08.09.13 - klo:15:55
Mulla ei ole tähän oikeastaan muuta kommentoitavaa kuin Golf GTI ovh 45k, vastaavasti RS 35K.

+ oli ihan pakko laittaa uuden golfin cabiini kuva ocun kanssa rinnakkain. Mikä niissä on niin karua, kysyn vaan?

Kyllä räsän kojelauta on aivan kelpo. Omaan makuun paljon tyylikkäämmän oloinen kuin esim leonin, jossa on ihmeen isoja tyhjiä ja tasaisia muovipintoja.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Anzander

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 08.09.13 - klo:19:32
Lämpöni ei noussut,eikä RSIII herättänyt omistamisen haluja.

Superb on ollut alla vasta reilut neljä kuukautta, mutta kuvien ja foorumin lukemisen jälkeen takaraivoon heräsi pieni salainen RS-polte... ...ehkä sitten seuraavaksi..
Uskaltauduin koeajolle perjantaina työmatkan kylkeen Mikkelissä (valkoinen TSI DSG combi) ja tänään vielä rouvan kanssa Lappeenrannassa (musta TSI DSG combi).
Kokemukset oli loppujen lopuksi aika paljon samanlaisia kuin Zaasalla.. verrokkina nyt lähinnä tuo oma Superb 1,4 TSI Combi.

+ ei tuo Suomen rajoituksilla oikeuksiinsa pääse, mutta onhan tuo mukava kun tehoa on ns. kaiken varalta olemassa... Tehoa on siis todella riittävästi, eikä tuolla vain voi ajaa hiljaa.

+ mutkateille tehty

+ ratti on loistava ja jakkarat on erittäin mukavat, ja kuskin paikalle istuu kyllä kuin koura hansikkaaseen

+ ulkonäkö ledivaloineen on kyllä tyylikäs

mutta...

- ajettavuus on vähän sellainen "karkea"... luulin että Superb on hiukan meluisa karkealla asfaltilla, mutta kyllä RS Ocu etenkin takaa kohisee ja meluaa vielä astetta enemmän

- Superb on astetta sivistyneemmän oloinen peli, ja junamaisempi ja mukavampi ajaa isolla baanalla.

- allekirjoittaneelle ei oikein sitten kuitenkaan putoa tuo kattoa myöten täysmusta sisusta, vaan haluan ehkä kabiinilta enemmän sellaista "uhanalaista eläintä ja sademetsän puuta" eli enemmän luksusta ja vähemmän ralliautoa... Elegancen beige-sisustus on tyylikäs, mutta kokomustana kojelauta ilman mitään koristelistaa jää vähän pliisuksi. Liekö jotain uudistusta nähdään piankin Rapidin tapaan?

- kuinkahan talvi tappaa tuon? Kyllä itse ehkä valkkaisin ennemmin 1,8 TSI 4X4:sen, joka poistuisi sekin ihan riittävästi, ja talvella - eli melkein puolet vuodesta - vielä huomattavasti paremmin.

- tuo kulutus jotenkin vaikutti miustakin vähän suurehkolta mitä näyttöä vähän seurailin. Mutta eihän ne sata lisähevosta tietty pyhällä hengellä kulje.

Summa summarum ainakin itsellä tuli harvinainen tilanne, että orastava autokuume hävisi koeajon jälkeen. Ei tuon Superbeen jälkeen tarvi alkaa mistään Räsästä haaveilemaan, vaan odotellaan rauhassa ennemmin sitten joskus tulevaisuudessa ilmestyvää uutta Superb/Passatia tai VW/Skoda SUVia...
Erittäin hauskan peli silti on hankkinut jokainen uusi RS-omistaja. :)



Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 08.09.13 - klo:20:55
Kyllä räsän kojelauta on aivan kelpo. Omaan makuun paljon tyylikkäämmän oloinen kuin esim leonin, jossa on ihmeen isoja tyhjiä ja tasaisia muovipintoja.

Tässä on sit se marssijärjestys, eli Seat on nykysin se VAG konsernin sisäänheittotuote, eli siinä ns "halvin fiilis" ja hinnoistakin sen näkee. Sit tulee Skoda, VW ja lopuksi tuo Audi. Näin ainakin itse olen asian tuuminut... muistan kun kävin ennen edellisen Leon kopan facelift version FR:ää ajamassa niin olipahan ohjaamo todella karu.



Keskikonsolin todella muovinen ja askeettinen halppisfiilis kyllä ajoi mut sillon tuon auton ostosaikeista. Tosin edelleen mennään sitten alueelle että mikä on se oma näkemys hyvästä ja laadukkaasta. Makuasia osin.

Nykysin Leonissakin kelpo sisus, kuten Skodassakin. Erot on vähentyneet todella merkittävästi.

Anzander

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 08.09.13 - klo:20:55
Kyllä räsän kojelauta on aivan kelpo. Omaan makuun paljon tyylikkäämmän oloinen kuin esim leonin, jossa on ihmeen isoja tyhjiä ja tasaisia muovipintoja.

Tähän toki pitää vielä yhtyä liitteenä tuohon pidempään kirjoitukseen. Tuli tänään nimittäin tsekattua tuo Espanjan ihmekin - eikä tarvi kyllä toista kertaa sisään istua.

Hector8

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 08.09.13 - klo:21:30
Superb on ollut alla vasta reilut neljä kuukautta, mutta kuvien ja foorumin lukemisen jälkeen takaraivoon heräsi pieni salainen RS-polte... ...ehkä sitten seuraavaksi..
Uskaltauduin koeajolle perjantaina työmatkan kylkeen Mikkelissä (valkoinen TSI DSG combi) ja tänään vielä rouvan kanssa Lappeenrannassa (musta TSI DSG combi).
Kokemukset oli loppujen lopuksi aika paljon samanlaisia kuin Zaasalla.. verrokkina nyt lähinnä tuo oma Superb 1,4 TSI Combi.

+ ei tuo Suomen rajoituksilla oikeuksiinsa pääse, mutta onhan tuo mukava kun tehoa on ns. kaiken varalta olemassa... Tehoa on siis todella riittävästi, eikä tuolla vain voi ajaa hiljaa.

+ mutkateille tehty

+ ratti on loistava ja jakkarat on erittäin mukavat, ja kuskin paikalle istuu kyllä kuin koura hansikkaaseen

+ ulkonäkö ledivaloineen on kyllä tyylikäs

mutta...

- ajettavuus on vähän sellainen "karkea"... luulin että Superb on hiukan meluisa karkealla asfaltilla, mutta kyllä RS Ocu etenkin takaa kohisee ja meluaa vielä astetta enemmän

- Superb on astetta sivistyneemmän oloinen peli, ja junamaisempi ja mukavampi ajaa isolla baanalla.

- allekirjoittaneelle ei oikein sitten kuitenkaan putoa tuo kattoa myöten täysmusta sisusta, vaan haluan ehkä kabiinilta enemmän sellaista "uhanalaista eläintä ja sademetsän puuta" eli enemmän luksusta ja vähemmän ralliautoa... Elegancen beige-sisustus on tyylikäs, mutta kokomustana kojelauta ilman mitään koristelistaa jää vähän pliisuksi. Liekö jotain uudistusta nähdään piankin Rapidin tapaan?

- kuinkahan talvi tappaa tuon? Kyllä itse ehkä valkkaisin ennemmin 1,8 TSI 4X4:sen, joka poistuisi sekin ihan riittävästi, ja talvella - eli melkein puolet vuodesta - vielä huomattavasti paremmin.

- tuo kulutus jotenkin vaikutti miustakin vähän suurehkolta mitä näyttöä vähän seurailin. Mutta eihän ne sata lisähevosta tietty pyhällä hengellä kulje.

Summa summarum ainakin itsellä tuli harvinainen tilanne, että orastava autokuume hävisi koeajon jälkeen. Ei tuon Superbeen jälkeen tarvi alkaa mistään Räsästä haaveilemaan, vaan odotellaan rauhassa ennemmin sitten joskus tulevaisuudessa ilmestyvää uutta Superb/Passatia tai VW/Skoda SUVia...
Erittäin hauskan peli silti on hankkinut jokainen uusi RS-omistaja. :)

Jaahas tuli tehtyä uudet tunnarit unohtuneiden tilalle, jotta pääsee kommentoimaan omaa kokemusta uudesta räsästä. Anzander vei pitkälti sanat suusta, ajan nyt 1.8 TSI DSG 2011 Superbilla jonka suorituskyky suhtkot samakuin edellisen Skodani RS 2008 tdi DSG. Jos omistaisin em. räsän nyt niin varmaan uusi tsi räsä olisi pakko saada, mutta sen verran mukavuuden haluiseksi olen näemmä tullut superbin kanssa ettei 18" vanteiden melu räsässä oikein enää maistu. Lisäksi räsän suorituskyky ei antanut riittävästi mindblowing feelistä jotta kuumetta olisi tullut. Ennemminkin Octavioista tsi 4x4 elegance kaikilla tarpeellisilla herkuilla voisi olla vaihtoehto superbille, kun niiden suorituskykyiset mallit nelivedolla+dsg:llä riittävillä varusteilla karkaa max. hinnan yli. Combi 4x4 tsi ocu häviää lisäksi räsälle käsittämättömän vähän kiihdytyksessä kuivalla kelillä, niin on vaikea itselleni enää räsää perustella. Tietysti mutkaominaisuuksia ja jarruja jään kaipaan.

1.8 "APR" Q

LainaaNykysin Leonissakin kelpo sisus, kuten Skodassakin. Erot on vähentyneet todella merkittävästi.
Uusi Leon on "edesmenneen" Exeon ohella laadukkain Seat,mitä koskaan on ollut..,kestää vertailun Skodan kanssa jo hyvinkin...vanhat Seatit olikin sit ihan eri maata..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

sambolo

Vanhassa seatisssa on sentään konepelti vaimennettu ;) Yllättävän hienolta näytti musta räsä livekuvassa, mainoskuvissa näytti ihan perus oculta.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Hector8 - 08.09.13 - klo:21:56
Jaahas tuli tehtyä uudet tunnarit unohtuneiden tilalle, jotta pääsee kommentoimaan omaa kokemusta uudesta räsästä. Anzander vei pitkälti sanat suusta, ajan nyt 1.8 TSI DSG 2011 Superbilla jonka suorituskyky suhtkot samakuin edellisen Skodani RS 2008 tdi DSG. Jos omistaisin em. räsän nyt niin varmaan uusi tsi räsä olisi pakko saada, mutta sen verran mukavuuden haluiseksi olen näemmä tullut superbin kanssa ettei 18" vanteiden melu räsässä oikein enää maistu. Lisäksi räsän suorituskyky ei antanut riittävästi mindblowing feelistä jotta kuumetta olisi tullut. Ennemminkin Octavioista tsi 4x4 elegance kaikilla tarpeellisilla herkuilla voisi olla vaihtoehto superbille, kun niiden suorituskykyiset mallit nelivedolla+dsg:llä riittävillä varusteilla karkaa max. hinnan yli. Combi 4x4 tsi ocu häviää lisäksi räsälle käsittämättömän vähän kiihdytyksessä kuivalla kelillä, niin on vaikea itselleni enää räsää perustella. Tietysti mutkaominaisuuksia ja jarruja jään kaipaan.
Itselläkin on Superb Combi tällä hetkellä nimenomaan 18" vanteilla ja ei kyllä yhtään mietitytä RS. Mietin itsekin pitkään juuri tuota 4x4 mallia ja itse asiassa jo yhden tarjouksenkin siitä olin pyytänyt, mutta sitten tuli RS hinnat julki ja päätös oli selvä. Kuten olen aiemminkin sanonut niin minulla isoimpia asioita oli tuo musta sisäkatto jonka saaminen jälkikäteen tuohon nelikkoon olisi ollut aivan liian työlästä, toinen asia oli tuon nelikon hurja korkeus, aivan liikaa omaan makuun, eli vajaavetoinen RäSä oli oma valinta ulkonäköseikkojen perusteella pääosin.

repomies

Lainaus käyttäjältä: Hector8 - 08.09.13 - klo:21:56Combi 4x4 tsi ocu häviää lisäksi räsälle käsittämättömän vähän kiihdytyksessä kuivalla kelillä, niin on vaikea itselleni enää räsää perustella.

Prisman valoista 0-xxx vaiko kenties rekan ohi 80-120? ;D

Eittämättä sillä 4x4 combillakin ehtii maantiellä ohi rekoista, ei siinä mitään. Talvella vieläpä ilman turhaa luistoneston välkettä kojelaudassa. Tottahan se on, että räsä on rässimistä varten, nelivedot mukavuusrenkailla ja -alustalla on sitten leppoisampaa ajelua varten. Jälkimmäisestä esimerkkinä samalla omakotitaloalueella majaileva vanhemman herrasmiehen E350CDI 4matic farkku, joka ns. "kelpaisi"..  :P

Trackpad

Kyllähän automies menee tunteella ja kun puhutaan RS:stä (tai mikä tahansa tehomalli) niin rehellisiä kun ollaan niin ei sitä kukaan oikeasti tarvitse :D Toiset vaan tykkää kun on vähän liimautumisen tunnetta sillon tällön ja mutkapätkillä voi olla hauskaa. Iskokin mies pääsee fiilistelemään. Lisäksi sitä pientä ulkoista koreutta päälle niin avot. Väitän et 90% ihmisistä (okei, siis miehistä) aina välillä miettii kun se tehokkaampi auto pyyhältää ohi että mitäs jos mullakin, sit koitetaan perustellä järjellä että "ihan oikein tein kun otin tän nuhapumpun" tai " kyllä mulle tää 140hp oikeasti riittää" silti salaa toivotaan että jos ei tarvitsisi välittää niin alla olisi Bugatti ;)

Hector8

Sanoisinko että kokemukseni mukaan tuolla liikenteessä loppuu muna suurimmalta osalta kun matkaa tehdää pidemmästi ennenkuin 0-100 alle 8s kiihtyvällä autolla jäisin jälkeen ohitusten tekemisessä ym. vaikka siellä on ollut porchea audia jonoissa 8) 50 tkm vuodessa ja eikä sakkoja 10 vuoteen, vaikkei mua ohiteta oikeastaan koskaan ;) Emäntä on kieltänyt hankkimasta henkilöautoa joka kiihtyy yli 9s 0-100 ;D Saas nähä kuinka tiukka duunin 45kâ,¬ raja on seuraavan liisarin kanssa ???
Kesäkeleillä kaikilla alle 9s alittajilla on suhtkot helppo ohittaa vaikka kaksi rekkaa mutta talvella monta kertaa olisi 4x4:stä hyötyä enempi kuin hurjasta tehosta...
Tulipas kehuskelua ja itsestään selvyyksiä suollettua :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy