Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 22.08.13 - klo:20:30
Taisi olla nyt puhe uusista autoista :D

No ei semmosia kyllä löydy. Mutta onhan se sulle uus jos nettiautosta tommosen löydät  ;D
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Epes

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 22.08.13 - klo:19:45



Ei taida yhdelläkään nykyautolla enään päästä 15v/400tkm ;D

Taitaa diesel-mersulla päästä, uudella. Saa olla automaattikin.

japeka

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.08.13 - klo:20:01
Vähän voisi ehkä myyjältä kysellä, jos hän laittaisi tiedustelua maahantuojan suuntaan, mikäli vastaavalle olisi menekkiä... ja voit kai aina itse ottaa takkiin tuon navin hintalisän eli nou hätä!

Maahantuojaltakin on jo tiedusteltu eikä tärpännyt... En ymmärtänyt tuota columbuksen hintakommenttia.

Nyt jos joku innostuisi ostamaan octavia combi 1.8tsi dsg mustana, varusteina webasto, canton, columbus, sunset, peräkoukku, crew protection ja takapenkkien sivuturvatyynyt --- auton tuotantoviikko on parin viikon kuluttua eli aika pian saisi alle. Jos kiinnostuit - laita YV.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: japeka - 22.08.13 - klo:20:45
Maahantuojaltakin on jo tiedusteltu eikä tärpännyt... En ymmärtänyt tuota columbuksen hintakommenttia.

Nyt jos joku innostuisi ostamaan octavia combi 1.8tsi dsg mustana, varusteina webasto, canton, columbus, sunset, peräkoukku, crew protection ja takapenkkien sivuturvatyynyt --- auton tuotantoviikko on parin viikon kuluttua eli aika pian saisi alle. Jos kiinnostuit - laita YV.

Luulisi kyllä että menisi kaupaksi jo tällä foorumilla. Mainosta vaikka Sigussa tuota? Loistava auto hienoilla varusteilla ja nopealla toimituksella.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

VAG!

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 22.08.13 - klo:19:37
Johan tuohon ocuunkin on kahdessa vuodessa kohta uponnut huoltoihin enemmän kuin pösöön viimeisen kymmenen vuoden aikana yhteensä meni. 150tkm ja nyt jo piti kaikki jarru-osat levyjä myöten uusia...esim. Pösössä sekin tuli vasta 300tkm kohdilla ajankohtaiseksi.

Kun Pösöt ovat näköjään ovat täysin viattomia ja niissä ei edes kulutusosat tunnu kuluvan, niin miksi ihmeessä olet ostamassa vagginetta? Eikö sinun spekseilläsi kannattaisi ostaa uusi Pösö?

avo4

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 22.08.13 - klo:12:57
Näkyy täällä olevan noitakin, joilla on nuo "Bensa-auto" lasit silmillä. Vai miten muuten voi keskikulutus 4,6 l/100 km (1,45 â,¬/l) vs. 6,2 l/100 km (1,68 â,¬/l) olla kukkaron kannalta sama? (Okei, toki vähän ajavilla, mutta se on taas se eri juttu.)

Ja sitten on vielä niitä, jotka joutuvat ajamaan käyttöetuautolla...
13 c/km korvauksella ei kovoin paljon viitsi kaasua bensa-autolla polkasta kun meni jo firman ajot omasta pussista.

s-mod

mtv faktalta tulee joku skoda ohjelma
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Epes - 22.08.13 - klo:20:39
Taitaa diesel-mersulla päästä, uudella. Saa olla automaattikin.

Kavereiden kokemuksia kun kuuntelee niin en olisi asiasta kovin varma, toki reilulla remppaamisella menee siinä missä muutkin.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 22.08.13 - klo:20:50
Kun Pösöt ovat näköjään ovat täysin viattomia ja niissä ei edes kulutusosat tunnu kuluvan, niin miksi ihmeessä olet ostamassa vagginetta? Eikö sinun spekseilläsi kannattaisi ostaa uusi Pösö?
Voin kyllä sanoa omasta kokemuksesta,kaikki kuluu helvetin paljon nopeammin kuin muissa omistamissani autoissa. Yksi Ranskalainen(auto)riitti.

Vähän aiheestakin,ex Räsäni hintaa pudotettu 2100â,¬.Huonohan se on pyytää "vanhasta"uuden hintaa :)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.08.13 - klo:21:20
Kavereiden kokemuksia kun kuuntelee niin en olisi asiasta kovin varma, toki reilulla remppaamisella menee siinä missä muutkin.

Ja kun mersuun on vaihdettu osaa muutamalla touhutonnilla ja paklattu helmoja pari päivää, niin naapurille toki todetaan, että mitään ei oo tarvinu tehrä. Öljyt vaa vaihtaa ja kovvaa ajjoo!

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: japeka - 22.08.13 - klo:20:45
Maahantuojaltakin on jo tiedusteltu eikä tärpännyt... En ymmärtänyt tuota columbuksen hintakommenttia.

Tarkoitin, että jos jälleenmyyjällä kiikastaa tuosta columbuksesta tilaamasi auton myyntiin ottaminen, niin on kai sinun mahdollista maksaa tuo navi ja toimia liikkeen kanssa niin kuin ei sitä olisikaan ja näin pääsisit vaihtamaan vielä Räsään...

Sapphire

#1301
Lainaus käyttäjältä: Epes - 22.08.13 - klo:20:39
Taitaa diesel-mersulla päästä, uudella. Saa olla automaattikin.

Todella helposti, ihan sama puhutaanko vaikkapa 70, 80, 90 tai 2000 -luvun autoista niin jo pelkästään ammattikäytöstä vapautuu lähes päivittäin yli 500tkm ajettuja E-sarjalaisia (Uusinta W212 -mallisarjaa siis), joihin ks. kilometrit on ajettu kolmessa vuodessa, ilman, että moottoria tai automaattivaihteistoa on tarvinut korjata. Puhumattakaan W210 ja W211 -mallisarjoista, joihin on nämä perinteiset 500tkm ajettu jo aikoinaan ammattikäytössä ja toinen mokoma yksityiskäytössä sen jälkeen...

Tällä hetkellä itsellänikin on ajossa VAG:n lisäksi vuosimallin 2008  E-sarjalainen CDI-koneella, reilut 600tkm ajettuna, korjaamattomalla automaatilla (7G-tronic), moottorilla ja jakoketjunakin rullaa edelleen alkuperäinen aikoinaan tehtaalla asennettu, tätä tarvitaan kun on päästävä liikkeelle varmasti.

Pihasta löytyy myös 880tkm rullannut vuosimallin 1998 W210 Diesel, jossa myöskin korjaamattomat moottori ja automaatti (5-vaihteinen sähkö-ohjattu), jakoketju tosin piti vaihdattaa 750tkm:ssä ensimmäisen kerran, kun oli jo hieman venynyt. 

Täytyy kyllä sanoa VAG-lasit silmillä, ettei vastaavaan valitettavasti oman konsernin tuotteet ikävä kyllä pysty, uudemmat tai vanhemmat, kuten tätäkin meidän foorumia lueskellessa voi todeta kaikkineen.  ::)


Loppuun esimerkiksi vaikkapa tästä minuutissa nettiautosta napattu satunnainen yksilö seuraavalle 550tkm -ajosuoritteelle: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5609725  ;) (Ks. ilmoituksessa tosin pre-facelift  täysin karvalakkina, mutta kuitenkin uusinta W212 -mallisarjaa...)

deeaa

Meillä on jokikisellä autolla ollut noin 400tkm lasissa kun siitä on luovuttu, yleensä siinä vaiheessa on tullut liikaa laittoa eteen kuten öljyä alkanut kulua. Poikkeuksina Chevy joka söi liikaa ja vaihtui, ja vw vento diesel joka hajosi käsiin ja jätti tielle kymmenvuotiaana ja rapiat 200tkm kilsoilla niin usein ettei mitään rajaa. Silloin päätin ettei koskaan vaginoita enää mutta skodan ajattelin olevan vähän parempi. Pisimpään oli bx sitikka, melkein puoli miljoonaa kunnes olisi ollut kytkimen laitto ja kaasujouset ihan lopussa niin myytiin parilla sadalla pois.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4 Beta


TomiS

Pitäisiköhän täällä lopettaa noi MB, Pösö, bensa-diesel, mun autolla ajaa enemmän kilometrejä kun sun autolla -keskustelut? Ei liity millään RS Octaviaan :)

RSOCUstin

Espoon Koskelossa näyttäis olevan yks Blackoptiikka RS olevan näytillä. Puskimissa sen verran öttiäisiä että on tainut olla ihan koe-ajossa :D
Reisituki penkissä liian lyhyt ja kropassa sais olla 10kg enempi painoa että sivuttaistuet tukisivat kroppaa. Olen siis liian kaponen penkkiin. SAmoja ongelmias oli edellisesäkin Räsässä.

Ihan näyttävän näkönen paketti :D

Pumpeli

Tuota auton korkeutta on täällä moitittu,en ole itse autoa livenä nähnyt,mutta niinhän oli korkea myös tuo edellisen kopan räsäkin vakiona,näyttää olevan tähän uuteen ocuun jo ainakin H&R:llä olevan tajolla -40mm jousia, joilla putoaa jo ihan mukavasti..

Karvis

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 23.08.13 - klo:08:12
Pitäisiköhän täällä lopettaa noi MB, Pösö, bensa-diesel, mun autolla ajaa enemmän kilometrejä kun sun autolla -keskustelut? Ei liity millään RS Octaviaan :)

Kyllä, nyt jatketaan siitä RS:stä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Devl

Millohan voisi odottaa uusia takapönttöjä tulevan RS:lle? ??? Mikseipä myös koko putkisto. Pitää kyllä vaihtaa kötöstykset pois jossain vaiheessa.

Zaasa

^Luovuutta vaatii tommosiin reikiin uusia siistimpiä putkia uusia  ::)

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 23.08.13 - klo:09:33
^Luovuutta vaatii tommosiin reikiin uusia siistimpiä putkia uusia  ::)
Ne kromiset somisteet saa varmasti siitä irti. Ja veikkaan että joku valmistaja tulee tekemään noihin sopivat takapönttö+päät yhdeistelmän.
Siis sellaiset joissa pyöreät putket on kiinni koristeputkissa, ilman rakoja.

Devl

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 23.08.13 - klo:09:58
Ne kromiset somisteet saa varmasti siitä irti. Ja veikkaan että joku valmistaja tulee tekemään noihin sopivat takapönttö+päät yhdeistelmän.
Siis sellaiset joissa pyöreät putket on kiinni koristeputkissa, ilman rakoja.
Tätä lähinnä kysymykselläni tarkoitin.

cipher

Esim eurostainless.fi tekee halutunlaisen putken, tunnelmaan sopivin ulostuloin ja äänen voi valita väliltä miedosta raceen.

Kolmeen viimeiseen "harrasteautooni" olen siellä teettänyt (Ferritan osia pääasiassa käyttävät) - toistaiseksi ei moittimista missään kohdassa (toki ilmaista tuo ei ole).

Eiköhän tuo paja tai vastaava tee RäSäänkin sen arvoisen putken.

teemur

Putkiston tekeminen tarkasti noihin puskurin aukkoihin ei liene ihan helppoa. Putket vaativat ainakin reilun välyksen puskurin aukkoon nähden (putki kun liikkuu joka suuntaan helposti +/- 10mm) ja taaskaan ei ole se siistein toteutus. Tuon irtonaisen kromisomisteen sovittaminen puskuriinhan on helppoa kun putki pääsee sen etupuolella liikkumaan vapaasti. Helpoin ja halvin tapa lienee maalata mustaksi kromisomisteen etupuolella olevat osat

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Devl

Lainaus käyttäjältä: teemur - 23.08.13 - klo:10:32
Putkiston tekeminen tarkasti noihin puskurin aukkoihin ei liene ihan helppoa. Putket vaativat ainakin reilun välyksen puskurin aukkoon nähden (putki kun liikkuu joka suuntaan helposti +/- 10mm) ja taaskaan ei ole se siistein toteutus. Tuon irtonaisen kromisomisteen sovittaminen puskuriinhan on helppoa kun putki pääsee sen etupuolella liikkumaan vapaasti. Helpoin ja halvin tapa lienee maalata mustaksi kromisomisteen etupuolella olevat osat
Helpoin ja halvin tapa olisi ehkä leikata tuosta takapöntön saumasta poikki (Jyrin ottama kuva http://www.flickr.com/photos/jyrilaitinen/9524986652/#in/set-72157635092917289/) ja laittaa sopiva supistuskappale tuohon koristekappaleeseen hitsaamalla kiinni.

Maikko

Laitoin myös RS Combi TSI DSG:n tilaukseen.

- Vetokoukku
- Canton
- Performance Mode selection
- Gemini Antrasiitit (näille myös talvinakit Nokian7), kesärenkaat ostetaan erikseen
- Black paketti
- Tavaratilan väliverkko
- Intelligent parking distance assistant
- Webasto

Valkoinen harmailla tikkauksilla. Aiemmin olen sanonut että uutta autoa en osta, mutta kokeillaan nyt tätä. Kallistahan tämä on mutta saa sellaisen kun haluaa ja uuden. Nyt mietityttää vielä tuo black paketti. Sopiikohan sen kanssa muut kuin tummat vanteet?


Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Maikko - 23.08.13 - klo:11:13
Laitoin myös RS Combi TSI DSG:n tilaukseen.

- Vetokoukku
- Canton
- Performance Mode selection
- Gemini Antrasiitit (näille myös talvinakit Nokian7), kesärenkaat ostetaan erikseen
- Black paketti
- Tavaratilan väliverkko
- Intelligent parking distance assistant
- Webasto

Valkoinen harmailla tikkauksilla. Aiemmin olen sanonut että uutta autoa en osta, mutta kokeillaan nyt tätä. Kallistahan tämä on mutta saa sellaisen kun haluaa ja uuden. Nyt mietityttää vielä tuo black paketti. Sopiikohan sen kanssa muut kuin tummat vanteet?
.          siis vaihdoitko noi mukana tulevat kesärenkaat noihin nokian nastoihin? Paljonko piti maksaa lisää?

teemur

Lainaus käyttäjältä: Devl - 23.08.13 - klo:11:02
Helpoin ja halvin tapa olisi ehkä leikata tuosta takapöntön saumasta poikki (Jyrin ottama kuva http://www.flickr.com/photos/jyrilaitinen/9524986652/#in/set-72157635092917289/) ja laittaa sopiva supistuskappale tuohon koristekappaleeseen hitsaamalla kiinni.

Edelleenkin, en lähtisi pakoputkesta tekemään "kiinteää", kun putken täytyy päästä liikkumaan ja putken pituuskin kasvaa kuumana (putkijoustimet eivät kaikkea tätä yleensä kompensoi) . Lisäksi värinät välittyisivät puskuriin.

Tässä videossa liikkeen näkee kohtuu hyvin

2013 Porsche 911 991 Carrera 4S Engine Sound w/ Sport Exhaust and Launch Control Teaser -
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Jyri

Tuossa näkee myös miten ulostulot olisi pitänyt toteuttaa.

Antza

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 23.08.13 - klo:03:07
Tarkoitin, että jos jälleenmyyjällä kiikastaa tuosta columbuksesta tilaamasi auton myyntiin ottaminen, niin on kai sinun mahdollista maksaa tuo navi ja toimia liikkeen kanssa niin kuin ei sitä olisikaan ja näin pääsisit vaihtamaan vielä Räsään...
Mitäs se navi maksaakaan vrt. koko tilauksen peruminen..  ::) Tuntuu vähän hassulta ettei myyjä halua tilauksen muuttamisesta edes neuvotella kun kuitenkin suhteellisen pienellä tilauksen purun sakkomaksulla koko keksintö jäisi niille kuitenkin käsiin..
Skoda

panu

Lainaus käyttäjältä: teemur - 23.08.13 - klo:10:32
Putkiston tekeminen tarkasti noihin puskurin aukkoihin ei liene ihan helppoa. Putket vaativat ainakin reilun välyksen puskurin aukkoon nähden (putki kun liikkuu joka suuntaan helposti +/- 10mm) ja taaskaan ei ole se siistein toteutus. Tuon irtonaisen kromisomisteen sovittaminen puskuriinhan on helppoa kun putki pääsee sen etupuolella liikkumaan vapaasti.

Käytännössä putken päiden vaihto kunnolla esiin tuleviin vaatisi tuon kromikoristeen veistämistä irti puskurin helmasta. Sisään päin vino yläkulma vaan tekisi kolon hölmön malliseksi -> vaatii lopulta koko "diffuusorin" vaihdon.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy