Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

duke7


Tos®

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 16.03.24 - klo:09:40Olisko tankattu RE85 ilman softamuutosta
Samaa arvelevat videon kommenteissa, eikö sitä saa kuitenkin ruotsissa joka paikasta
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Carl0s

Onkos kukaan kattonut obd11 atf öljytasoa? Tarviiko tuohon jotain poppaskonsteja tms?

Itse kun koitin mennä Transmission / Basic settings / Test ATF level niin pudotusvalikko tarjoaa vain not available.

Laatikkoöljyn lämmöt oli 25 joten senkään puolesta ei pitäis olla ongelmaa.

Kun tota koitin kattoa niin auto oli ajovalmiina P päällä polttis sammuksissa - mutta pitääkö ton tolla jossain spessu-tilassa vai pitäiskö toimia ihan suoraan?

jugih

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 16.03.24 - klo:18:17Onkos kukaan kattonut obd11 atf öljytasoa? Tarviiko tuohon jotain poppaskonsteja tms?

Itse kun koitin mennä Transmission / Basic settings / Test ATF level niin pudotusvalikko tarjoaa vain not available.

Laatikkoöljyn lämmöt oli 25 joten senkään puolesta ei pitäis olla ongelmaa.

Kun tota koitin kattoa niin auto oli ajovalmiina P päällä polttis sammuksissa - mutta pitääkö ton tolla jossain spessu-tilassa vai pitäiskö toimia ihan suoraan?

Hmm. Ootko ihan varma että sen voi edes tarkistaa testerillä? Siellä kuitenkin on periaatteessa pari eri öljysumppua ja painepiiriä, niin uskoisin että tarkistus onnistuu vain propun kautta ja öljyn kierrättämisen eri sumppuihin?

Voin toki olla ihan perkeleen väärässä.

PS. Nimimerkistä päätellen, oliko se sun GTE johon vaihdettiin tiiviste ennakoivasti? Jos joo, ni miten sen kävi? :)
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: jugih - 16.03.24 - klo:18:49Hmm. Ootko ihan varma että sen voi edes tarkistaa testerillä? Siellä kuitenkin on periaatteessa pari eri öljysumppua ja painepiiriä, niin uskoisin että tarkistus onnistuu vain propun kautta ja öljyn kierrättämisen eri sumppuihin?

Voin toki olla ihan perkeleen väärässä.

PS. Nimimerkistä päätellen, oliko se sun GTE johon vaihdettiin tiiviste ennakoivasti? Jos joo, ni miten sen kävi? :)

Jos tulkitsin tuota manuaalia oikein, niin juurikin noiden eri piirien takia mekan piiri tarkistetaan testerillä ja "gear oil" sitten tuon tarkistustulpan kautta (toki ei olis ekakerta kun olen väärässä)

Ellei tuo "Check" sitten ole jokin toiminto joka valmistelee laatikon tuon tarkistustulpan kautta tehtävää tarkastusta varten.

Juu sama mies :) Viime perjantaina sain auton takas, eli puolitoista työpäivää siihen meni (toki samalla tehtiin perus kausihuolto). Nyt on mekassa c revision tiivisteet ja toivottavasti laatikon osalta huolettomia kilometrejä edessä.

Täytyy sanoo että olin aika yllättyny siinä kohtaa kun mekaa tiputettiin alas, kuinka puhtaan näköiset 50tkm rullatut vanhat laatikkoöljyt oli.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 16.03.24 - klo:22:15Jos tulkitsin tuota manuaalia oikein, niin juurikin noiden eri piirien takia mekan piiri tarkistetaan testerillä ja "gear oil" sitten tuon tarkistustulpan kautta (toki ei olis ekakerta kun olen väärässä)

Ellei tuo "Check" sitten ole jokin toiminto joka valmistelee laatikon tuon tarkistustulpan kautta tehtävää tarkastusta varten.

Juu sama mies :) Viime perjantaina sain auton takas, eli puolitoista työpäivää siihen meni (toki samalla tehtiin perus kausihuolto). Nyt on mekassa c revision tiivisteet ja toivottavasti laatikon osalta huolettomia kilometrejä edessä.

Täytyy sanoo että olin aika yllättyny siinä kohtaa kun mekaa tiputettiin alas, kuinka puhtaan näköiset 50tkm rullatut vanhat laatikkoöljyt oli.
Mitä maksoi tiivisteiden vaihto? Miettinyt kans että jos teettäisi ennakoivasti. Tosin ei kai siinä säästä kuin sen venttiilin hinnan ja mielenrauhaa

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 16.03.24 - klo:23:13Mitä maksoi tiivisteiden vaihto? Miettinyt kans että jos teettäisi ennakoivasti. Tosin ei kai siinä säästä kuin sen venttiilin hinnan ja mielenrauhaa

Oisko osat ollu about 300 ja siihen kympptitimma töitä päälle. Joo, öljynvaihdonhan tuossa säästää ja sen mielenrauhan kun tietää ettei ole taas jossain mörönperseessä sen auton kanssa ja jälkikasvu oppii uusia kirosanoja

peped

Tänään tuli ekaa kertaa käynnistäessä ruutuun "Vika: 12 V:n akku ei lataudu. Pysäytä auto turvallisesti.". Ulkona about nollakeli. 12V akku vaihdettu joskus viime kesänä. Mistä tuo nyt kielii vai onko ihan lottoa? Napista autoa uudelleen käyntiin ja auto pelas normaalisti. Mitä vähän löysin tuosta juttua niin tainnut monella olla sama homma, että pelkkä auton uudellen starttaus napista riitti. Saa nähdä toistuuko...
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

rawpower

No nyt on mielenkiintoinen tapaus. Mikähän aiheuttanut polttomoottorin täystuhon? GTE 2021 ja 95tkm ajettuna...

https://www.youtube.com/watch?v=Mypbg_PP0r8

PassatGte2016

Lainaus käyttäjältä: peped - 18.03.24 - klo:15:16Tänään tuli ekaa kertaa käynnistäessä ruutuun "Vika: 12 V:n akku ei lataudu. Pysäytä auto turvallisesti.". Ulkona about nollakeli. 12V akku vaihdettu joskus viime kesänä. Mistä tuo nyt kielii vai onko ihan lottoa? Napista autoa uudelleen käyntiin ja auto pelas normaalisti. Mitä vähän löysin tuosta juttua niin tainnut monella olla sama homma, että pelkkä auton uudellen starttaus napista riitti. Saa nähdä toistuuko...
Tarkista kuitenki yleismittarilla lataako se kunnolla ja onko akku kuinka tyhjä. Tarkista myös, että akun kengät on puhtaat ja kiristä ne kunnolla. Sulla on niin uusi akku, että ei pitäisi siinä olla vikaa.

Mulla meni Passat GTE:ssä vain kerran 12V akku tyhjäksi kovalla pakkasella ja Volkkarin huollossa silloin suosittelivat akun vaihtoa 4 vuoden välein. Mulla oli silloin tuo akku ollut käytössä reilu neljä vuotta eli uusi akku vaihdettiin. Muistaakseni en saanut autoa käyntiin vaikka latasin akkua erillisellä akkulaturilla vaan piti hinuri soittaa paikalle. Volkkarin huollossa vaihtoivat akun ja kuittasivat hälytykset eikä sen jälkeen ollut ongelmia. ID.4:n varhaisella versiolla sain 2 kertaa 12 voltin akun tyhjäksi ja siinä riitti vain alle minuutin lataus kannettavalla laturilla ja auto toimi taas täysin. Sittenhän ne vaihtoivat myöhemmin kaikkiin varhaisemman pään ID.4:siin huoltokutsuna takuuseen paremman 12V akun (tavallisen lyijyakun tilalle tuli EFB-akku).
-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

makelja

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 18.03.24 - klo:15:35No nyt on mielenkiintoinen tapaus. Mikähän aiheuttanut polttomoottorin täystuhon? GTE 2021 ja 95tkm ajettuna...

https://www.youtube.com/watch?v=Mypbg_PP0r8

Tuossahan tuota on ylempänä jo mietitty. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=28804.msg804058#msg804058

duke7

Passatti kävi siinä kampiksessa jossa tarkistavat akun tiiveyden. Oli kuulemma hapettumaan niin vaihtoivat uuden akun. Ja se on 13 kWh kun noita kymppejä ei enää saa.
Ihan jees, harmi vaan kun eihän tätä nyt ole järkeä vaihtaa pois

makelja

Kävipäs sulla huono tsägä.  8)

Immunity

Ei kannata lottoa laittaa enää lauantaina  ;D 

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 20.03.24 - klo:18:18Passatti kävi siinä kampiksessa jossa tarkistavat akun tiiveyden. Oli kuulemma hapettumaan niin vaihtoivat uuden akun. Ja se on 13 kWh kun noita kymppejä ei enää saa.
Ihan jees, harmi vaan kun eihän tätä nyt ole järkeä vaihtaa pois

Eppaaa! Pitää vaan toivoa että noita kamppiksia tulis lisää, jotenkin pelottaa että se sialla tehty tiivistys ei varmaan kauheen pitkäikäinen ole :/

duke7

Joo, ikävää että ongelmia on.
Reippaasti tuli sähkörangea lisää, ajoin tänään aamulla 16 km ja iltapäivällä 19 km sähköllä. Oli kyllä nollassa kun ajoin katokseen. Aika vakiot on nämä arkiajot mutta tänään ajoin kyllä mennessä ja tullessa extraa. Ei olisi mennyt entisellä akulla edes kesällä. Tosin nollakeli nyt.
2016 tehty auto ja 160 tkm ajettu.

petaso

Tutkailin tuossa taas autoa pintaa syvemmältä ja tarkistin ajettuja kilometrejä polttomoottorilla. Autolla ajettu siis 144 tkm, joista polttomoottorilla 78800 km ja loput sähköllä eli n. 66 tkm.

Mitenkä luulette tämän vaikuttaneen auton moottorin, vaihteiston tai akuston kuntoon. Kaikki nämä vajaassa neljässä vuodessa eli n. 100 km joka päivä.

Moottori ei ainakaan ole ruosteessa.

Muuten, pieni töksäys tapahtuu vaihtaessa 1->2, ilmeisesti kannattaisi sopeuttaa laatikko?

ZimKork

Vaihteisto tökkii pienillä vaihteilla, se on ominaisuus. TSI moottori kestää kyllä vielä kauan.

petaso

Ei pysty muokkaamaan edellistä viestiä.

Mikä muuten on mib3 uusin softa versio. Minulla on nyt 0324. Uskaltaako nykyään vielä OTAna päivittää kun on kauhutarinoita lukenut että koko laite menee sekaisin ja sitten artisti maksaa timantteja uudesta laitteesta? Vai oliko se ongelma vanhoissa versioissa?

Toivoisin että olisi joku toimiva päivitys joka ratkaisisi pari ongelmaa, avaimet hukkaa joskus profiilin ja soitin kadottaa usb muistilta soittaessa silloin tällöin paikan missä on menossa ja aloittaa alusta. Tätä tapahtuu joskus joka päivä monta kertaa tai voi mennä montakin päivää.

jugih

Lainaus käyttäjältä: petaso - 25.03.24 - klo:20:49Tutkailin tuossa taas autoa pintaa syvemmältä ja tarkistin ajettuja kilometrejä polttomoottorilla. Autolla ajettu siis 144 tkm, joista polttomoottorilla 78800 km ja loput sähköllä eli n. 66 tkm.

Mitenkä luulette tämän vaikuttaneen auton moottorin, vaihteiston tai akuston kuntoon. Kaikki nämä vajaassa neljässä vuodessa eli n. 100 km joka päivä.

Moottori ei ainakaan ole ruosteessa.

Muuten, pieni töksäys tapahtuu vaihtaessa 1->2, ilmeisesti kannattaisi sopeuttaa laatikko?

Tuommoinen oletettu maantieorientoitunut käyttöprofiili on varmastikin parempi kuin nurkkapyörittely.

Ja jos toi 1->2 töksähdys on nimen omaan sähköajolla ni oon ymmärtänyt että se on enemmän ominaisuus. Itsellänikin sellainen.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

petaso

Nimenomaan sähköllä. Gte tai hybrid modessa en ole saanut polttiksella liikkeelle, aina lähtee sähköllä ja aikaisintaan 2-vaihteella motti vasta käynnistyy.  ;D

jugih

Lainaus käyttäjältä: petaso - 25.03.24 - klo:21:56Nimenomaan sähköllä. Gte tai hybrid modessa en ole saanut polttiksella liikkeelle, aina lähtee sähköllä ja aikaisintaan 2-vaihteella motti vasta käynnistyy.  ;D

Laita gte tai hybrid ja vaihde vapaalle, jonka jälkeen käytät pedaalia kick-downin kautta ni lähtee käyntiin.
Käsijarru piti olla muistaakseni pois ehkä myös.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Faiber

Olen katsellut gte passatteja ja joistain näyttää puuttuvan nappi hybridi modelle. Mites näissä pääsee siihen tilaan?
Vw Passat variant 1.9 tdi 96kw 2003
Vw Passat variant 1.9 tdi 66kw 2000
(ex) Vw Passat variant 1.9 tdi 55kw 1995

jugih

Lainaus käyttäjältä: Faiber - 26.03.24 - klo:15:51Olen katsellut gte passatteja ja joistain näyttää puuttuvan nappi hybridi modelle. Mites näissä pääsee siihen tilaan?

Ei, vaan olet katsellut autoja joista puuttuu nappi dynaamisiin ajotiloihin (Eco, Sport, ...,).

E-mode nappi löytyy kaikista, joista valitaan käytettävä voimalinja.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

petaso

Tuli taas tehtyä range ajo sähköllä. Täydestä akusta kotipihaan, kotona jäljellä nolla, moottori ei käynnistynyt mutta hybrid mode käynnistyi. Keli märkä, +4-8 C lämpöä. Lämmitys off asennossa. Pääsin kuljettua 57 km, 14,4 kWh kulutuksella. Keskinopeus 47 km/h kun täällä Kajaanissa ei oikein suurta cityä saa jotta kaupunki ajoa saisi mukaan, lähinnä maantietä ja taajamaa, muutamia liikennevaloja. Sovelluksesta katsottuna 8,2 kWh meni sähköä yhteensä.

jaska74

Lainaus käyttäjältä: jugih - 20.02.24 - klo:07:07Olis mielenkiintoista nähdä minkä tyylisellä ajelulla tuon toteutuneen 40 km pääsee pikkuakkuisella GTEllä  :P

Tänään 39km sähköllä ihan perus ajelulla muiden mukana. Toki ilmastointi offilla  >:(

petaso

Suolletaanpas ajatuksen juoksua tännekin.

Voiko olla niin että suko laturilla, joka on rajoitettu 8A virtaan, ei saa akkua ladattua täyteen? Havainto perustuu siihen että teimme tänään mummola retken, 45 km siivu maantietä. Yhdellä latauksella per siivu 41 km. Lähtiessä oli kotona ladattu sukolla akku täyteen, ja tällöin päästiin tuo 41 km. Mummolassa ladattiin täydellä 16A virralla mummolan laturilla akkua, ihan täyteen ei tullut vaan olisi ollut vielä n. puoli tuntia lataus aikaa, jonka aikana olisi lirutellut puuttuvat kilometrit akkuun.  Rangea ilmoitti lähtiessä 40 km ja taas päästiin sama 41 km sähköllä. Apin mukaan mennessä kulutettiin 7,9 kWh ja palatessa 7,7kWh.

Pitäisi saada tuo oma Elli paikoilleen niin voisi tuonkin jotenkin todistaa mutta ensin pitäisi asuntovaunua liikuttaa katoksessa puoli metriä eteenpäin, tämä taas sen jälkeen kun lumet on sulaneet siitä edestä  8)

Tos®

Tuo perustuu samaan kun bensavehkeessä, rangea tulee lisää kun ajaa säästeliäästi pitkää matkaa...
Auto huomioi edelliset ajot matkan laskennassa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

petaso

Eäh, en tarkoittanut että rangea tulee lisää vaan että molemmilla latauksilla pääsin yhtä monta kilometriä todellisuudessa ja liki samalla kulutuksella. Ensimmäisellä kerralla akku oli ns. Täyteen ladattu, eli ei ladannut enää, ja toisessa oli lataus kesken, aikaa täyteen jäljellä n. Puoli tuntia, eli ei täysi akku ja silti saman matkan pääsi sähköllä.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: petaso - 29.03.24 - klo:22:28Suolletaanpas ajatuksen juoksua tännekin.

Voiko olla niin että suko laturilla, joka on rajoitettu 8A virtaan, ei saa akkua ladattua täyteen? Havainto perustuu siihen että teimme tänään mummola retken, 45 km siivu maantietä. Yhdellä latauksella per siivu 41 km. Lähtiessä oli kotona ladattu sukolla akku täyteen, ja tällöin päästiin tuo 41 km. Mummolassa ladattiin täydellä 16A virralla mummolan laturilla akkua, ihan täyteen ei tullut vaan olisi ollut vielä n. puoli tuntia lataus aikaa, jonka aikana olisi lirutellut puuttuvat kilometrit akkuun.  Rangea ilmoitti lähtiessä 40 km ja taas päästiin sama 41 km sähköllä. Apin mukaan mennessä kulutettiin 7,9 kWh ja palatessa 7,7kWh.

Pitäisi saada tuo oma Elli paikoilleen niin voisi tuonkin jotenkin todistaa mutta ensin pitäisi asuntovaunua liikuttaa katoksessa puoli metriä eteenpäin, tämä taas sen jälkeen kun lumet on sulaneet siitä edestä  8)
Eiköhän isoin vaikuttava tekijä ole ollut, että akku on ollut lämmin, kun olet lähtenyt liikkeelle vajaalla akulla kesken latauksen. Lämpimällä akulla kulutus on ollut alusta asti pienempi. Tämä siis oletuksella että olet lähtenyt ns. kylmällä akulla kotoa liikkeelle. Kyllä sukolla saa akun ihan yhtä täyteen kuin esim. 16A type 2:lla.
PASSAT GTE VM. 2020

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy