Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

jaska74

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 19.02.24 - klo:08:38Kantama on todella riippuvainen ulkolämpötilasta. Oma vm. 2016 ostin kolme vuotta sitten kun mittarissa oli 180.000 km ja silloin täyteen ladattuna range-arvio näytti 48-50 km. Nyt mittarissa on 240.000 ja täyteen ladattuna arvio pyörii 44-46 km. Jonkin verran on siis vajunut. Sinänsä tuo range-arvio on yhtä tyhjän kanssa, ei se todellisuuden kanssa useinkaan matchaa, mutta itse katson että se kertonee siitä akun "kunnosta" jotain. Auto on kuitenkin 8 vuotta vanha ja hyvin pelittää ilman suurempia vikoja.

Ei huono. Oma 150tkm työnnetty 2016 ilmoittaa parhaaksi rangeksi joku 42-44km. Ajamalla menee ehkä just sen 40km. Just käytetty isommassa akkukamppiksessa ja ainakin ulkonäöllisesti oli aivan ehjä

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 19.02.24 - klo:18:00Ei huono. Oma 150tkm työnnetty 2016 ilmoittaa parhaaksi rangeksi joku 42-44km. Ajamalla menee ehkä just sen 40km. Just käytetty isommassa akkukamppiksessa ja ainakin ulkonäöllisesti oli aivan ehjä


Todella hyvää rangea tarjoo teillä. Oma MY18 ja korkein mitä oon ikinä nähnyt kesäkelillä, eco-modella ja ilmastointi offilla on ollu 42km - toteutunut 40km. Tuolloin ~130tkm taulussa, ja mitattu akun käyttökapasiteetti oli muistaakseni ~6,6kwh

jugih

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 19.02.24 - klo:18:00Ei huono. Oma 150tkm työnnetty 2016 ilmoittaa parhaaksi rangeksi joku 42-44km. Ajamalla menee ehkä just sen 40km. Just käytetty isommassa akkukamppiksessa ja ainakin ulkonäöllisesti oli aivan ehjä


Olis mielenkiintoista nähdä minkä tyylisellä ajelulla tuon toteutuneen 40 km pääsee pikkuakkuisella GTEllä  :P
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: petaso - 19.02.24 - klo:14:15Aikooko porukka pitää mahdollisimman pitkään ohi akkutakuun vai viimeistään heti takuun jälkeen kiertoon vaikka autossa olisi tarvittavat varusteet ja ihan ok kuntoinen? Vai löytyykö niitä, jotka uskaltavat ajella akkutakuun jälkeen vielä useita vuosia ja tuhansia kilometrejä. Arvo näyttää jonkun verran putoavan myytävissä kun takuu loppuu.

Itse ostin auton jonka edellinen omistaja toi selvästikin vaihtoon välittömästi akkutakuun loputtua (kilometrit täynnä). Ehkä sain auton siksi sopivammalla hinnalla, mutta en itse antanut sen ainakaan vaikuttaa asiaan. Ostosta on nyt kolme vuotta ja 60 tkm ja kyllä minä tällä varmaan 3-4 vuotta ja 100-120 tkm ainakin vielä ajan. Ainoa mikä kiinnosti ostaessa - ja nytkin, on että kaikki - myös akku - tuntuu toimivan kaikin puolin ikäisekseen normaalilla tavalla, ja pidän autosta ennakoiden hyvää huolta.

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 19.02.24 - klo:23:12Todella hyvää rangea tarjoo teillä. Oma MY18 ja korkein mitä oon ikinä nähnyt kesäkelillä, eco-modella ja ilmastointi offilla on ollu 42km - toteutunut 40km. Tuolloin ~130tkm taulussa, ja mitattu akun käyttökapasiteetti oli muistaakseni ~6,6kwh

Kokeilepa ajastaa lataus niin että akku ladataan täyteen vasta juuri lähtöhetkeksi. Vaikuttaa ainakin tuohon arvioon positiivisesti. Itsellä asetukset on 60% alempi latausraja ja 100% ylempi, jolloin viimeiset 40% ladataan vasta lähtöhetkeen. Akun lämpö auttaa muutenkin pysymään e-moodissa pakkasilla.

petaso

#6485
Varmaan loppuviikosta tai ensiviikolla lähden vaihtamaan nykyistä kulkinetta katsottuun läytettyyn facelift GTE passattiin. Autoliikkeelle isoa plussaa että tekivät akkutestin sekä katsastuksen siihen. Uusi matkalaturi mukaan.

Ainoa miinus että digimittaristo puuttuu, mutta koska ennen ei tällaista ole ollut niin ei oikein osaa sanoa mitä menettää. Pystyykö näitä volkkarin uuden politiikan myötä enää jälkiasentaan jos löytyy ylimääräisiä euroja?

Mitä vakiovarusteita näissä suomi GTE passateissa on ollut, ilmeisesti avaimeton sisäänkäynti mutta onko takakontin jalka aukaisua ollut? Löytyykö enää sd korttipaikkaa soittimesta tai usb muistille paikkaa, ikävä tulee muuten automatkoilla jos kaikki pitää soittaa suoratoistosta, varsinkin jos omaa makua ei sieltä löydy, t. tosi iso musiikkikirjasto kortilla.

Wiiseli

Ei löydy sd- korttipaikkaa. Musan soittaminen onnistuu AA:lla/ Carplaylla esim. Spotifyita käyttämällä. Ite tulee paljon kuunneltua podcasteja. Ite olen asentanut kolmannen osapiolen äpin millä voi peilata kännykän näyttöön ja myös katsoa liikkuvaa kuvaa...tarkennuksena et en kattele ajon aikana. Minkä akkutestin tekibät ja mikä oli tulos? Kerrotko vielä speksit autosta?
PASSAT GTE VM. 2020

Wiiseli

Niin ja tietenkin musan toistaminen toimii myös bluetoothin kautta.
PASSAT GTE VM. 2020

Mustalaa

Ei löydy tosiaan SD-korttipaikkaa, mutta löytyy kaksi USB-C:tä, jos puhelimelta soittaminen ei ole vaihtoehto. Luulisi niiden kautta onnistuvan tikulta median toistokin, kun karttojenkin päivitys onnistuu. Joko olemassa oleva vanha USB-A-tikku ja adapteri tai suoraan se USB-C-tikku.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

petaso

Tätäpä pelkäsinkin, ei kyllä kehtaisi puhelinta täyttää musakirjastolla, pitänee yrittää usb-C virittää tikku sitten. Ihan kuin paluu kivikaudelle. Omaan makuun ei oikein löydy spotifystä mitään, varsinkin kun olen käsittänyt että sen toisto pitää aina erikseen käynnistää, eikä automaattisesti tikulta tai levyltä kuten nykyisessä.

Akkutestin raportin näen kun lähen autoa katsomaan, sanojen mukaan ok mutta sittenpä näen.

Speksejä, valkoinen 140 tkm ajettu -20 vuosimalli. Suomi-auto joten käsittääkseni vakiona on jo ihan hyviä varusteita:
-Kessy
-Ratin lämmitys
-Matrix ledit
-Jonkin sortin travel assist, sisältänee liikennemerkkitunnistuksen, kaista avustimet, traffic jam assist
-Webasto
Eli aika peruskauraa mutta parempia kuin nykyisessä .
Hinta oli aika korreloiva tekijä, varsinkin kun tulee päivässä kaupunki ajoa varmaan se 50 km.

Mustalaa

En nyt ehkä ihan ymmärrä onko siinä kivikautisuudessa eroa, jos se tallennusmedia onkin pitkulainen eikä lättänä, kun se musiikki tarttee kuitenkin tietokoneen päätyäkseen sinne medialle ja soittimessa tarvitsee selailla kansiota ;D. Ainakin Apple CarPlaylla Spotify jatkaa toistoa automaattisesti auton käynnistäessä, joskin tekee se niin bluetoothilla talon Audissakin.

Varusteiden perusteella taitaa olla kokolailla vakiovarusteet ilman extroja, kuten valtaosassa onkin. Travel assist osaa lukea liikennemerkkejä ja säädellä nopeutta niiden ja navin datan avulla, mutta luokattoman huonosti. Vaihtaa kyllä oikeassa kohtaa, mutta välillä itsekseenkin ja keksii omia rajoituksia. Esimerkiksi Tampereella ohitustien rampit on jostain syystä 120 km/h auton mielestä... Lisäksi ei ole mahdollista säätää, että paljonko se ottaa extraa merkin lukemaan, vaan jokaisen merkin jälkeen tarttee näpytellä itse ne mahdolliset lisäkilometrit tunnissa vakkariin. Sen sijaan itse käytän TA:ia kaista-avustimen vuoksi, joka on omasta mielestäni toimiva isolla tiellä.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

petaso

#6491
No, näköjään löytyy usb-c mini sd kortin lukijoita joten paniikin voi keskeyttää  ;D   

Jos joskus tulee joku tarve tuhlata rahaa niin laittaa sen digimittariston jos pystyy enää laittaan.

Niin, onko tuo potku aukaisu konttiin lisä vai vakiovaruste suomi gte:ssä?

Niin ja vetokoukku tärkeimpänä, tosin en tiedä onko alkuperäinen kun pistoke on erillä tavalla kuin alkuperäisissä taitettavissa.

Mustalaa

Potkuaukaisu on juu normivaruste noissa suomi-gte:issä. Olisikohan se Kessyn kanssa samaa pakettia? Kuulemma Suomessakin on myyty ainakin hetken sitä Ruotsin huomattavasti köyhemmin varusteltua autoa, mutta valtaosa autoista on kuitenkin noita kuvaamiasi paketteja. Koukku on jälkiasennus luultavasti, jos näyttää kummalta. Eiköhän ne kaikki ole samanlaisia taittuvia, jos olisi lisävarusteena otettu.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

petaso

Jatkanpa tätä kyselytulvaani. Onko facelift GTE:ssä renkaiden ripustukset, rengaskotelot tai jarrut mitenkään eriäväiset vm2015 tavallisen passatin kanssa? Rengaskooksi trafin tiedoissa on merkitty 215/55r17 koko sekä 18 tuumaa koko mutta sain sovittua että voin vaihtaa omat huippukuntoiset talvirenkaat keskenään, sikäli vain että omani ovat nyt 215/60r16. Tuumakoko siis pienenisi mutta halkaisijan muutos pienempään jäisi 30mm eli sallitun rajoihin.

Eli onko teknistä estettä tälle? Mielekkyydestä voi olla sitten kaikkea mieltä.

ZimKork

Eikö faceliftissä ole enää SD korttipaikkaa? Vanhassa oli hanskalokeron multimediapaneelissa cd- ja sd paikat.

duke7

Lainaus käyttäjältä: jugih - 20.02.24 - klo:07:07Olis mielenkiintoista nähdä minkä tyylisellä ajelulla tuon toteutuneen 40 km pääsee pikkuakkuisella GTEllä  :P
Kesällä taajama-ajolla ihan uskottava.
Joskus ajanut akulla 37 km ja oli vielä 1 km rangea jäljellä. En edes pihistellyt erityisesti ja ilmastointi automaatilla.

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 21.02.24 - klo:08:27Kesällä taajama-ajolla ihan uskottava.
Joskus ajanut akulla 37 km ja oli vielä 1 km rangea jäljellä. En edes pihistellyt erityisesti ja ilmastointi automaatilla.

Ilmastoinnin kääntö off asentoon auttaa etenkin talvella rutkasti. Lämmitys syö jopa kolmanneksen rangesta.

duke7

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 21.02.24 - klo:12:18Ilmastoinnin kääntö off asentoon auttaa etenkin talvella rutkasti. Lämmitys syö jopa kolmanneksen rangesta.
Juu talvella toki paljon isompi merkitys mutta olisi sillä varmaan muutaman kilsan saanut silloin kesälläkin kun oli helle kuitenkin.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: petaso - 20.02.24 - klo:22:43Rengaskooksi trafin tiedoissa on merkitty 215/55r17 koko sekä 18 tuumaa koko mutta sain sovittua että voin vaihtaa omat huippukuntoiset talvirenkaat keskenään, sikäli vain että omani ovat nyt 215/60r16. Tuumakoko siis pienenisi mutta halkaisijan muutos pienempään jäisi 30mm eli sallitun rajoihin.

Eli onko teknistä estettä tälle? Mielekkyydestä voi olla sitten kaikkea mieltä.

Ei ole niin kauan, kuin se vanne sisäkehältä mahtuu pyörimään. Toki ET myös huomioiden. Laske rengaslaskurilla, että ulkokehä vastaa samaa, ettet ajele "matalammalla maavaralla" ja tule isoa mittarivirhettä. Tai no, pitäisi vastata kun 215/60 on.

Itsellä 2016 sekä nyt 2020 GTE:ssä 215/60 R16 talvitassut alla Audin vanteilla. Hyvin pelittää, etenee talvikelissä paremmin kuin 225 leveät ja kait ne hiukka taloudellisemmatkin on... ainakin edullisempi uusia  ;D

petaso

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 22.02.24 - klo:15:43Ei ole niin kauan, kuin se vanne sisäkehältä mahtuu pyörimään. Toki ET myös huomioiden. Laske rengaslaskurilla, että ulkokehä vastaa samaa, ettet ajele "matalammalla maavaralla" ja tule isoa mittarivirhettä. Tai no, pitäisi vastata kun 215/60 on.

Itsellä 2016 sekä nyt 2020 GTE:ssä 215/60 R16 talvitassut alla Audin vanteilla. Hyvin pelittää, etenee talvikelissä paremmin kuin 225 leveät ja kait ne hiukka taloudellisemmatkin on... ainakin edullisempi uusia  ;D

No nykyinen kulkine on passat b8 vuodelta -15 ja talvivanteet oem kamaa, lähinnä tuo kiinnosti ettei ole teknisiä muutoksia ripustuksissa yms.  ::)

Joo, onhan ne verrattuna vähän halvempia ja omaa silmää miellyttää enemmän.  ;D

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jugih - 20.02.24 - klo:07:07Olis mielenkiintoista nähdä minkä tyylisellä ajelulla tuon toteutuneen 40 km pääsee pikkuakkuisella GTEllä :P

Kun laittaa pään illalla tyynyyn ja volkkarin avaimet tyynyn alle niin saattaa nähdä yöllä unta että pikkuakkuisella pääsee helposti saman kuin isoakkuisella faceliftilla.

Jotkut vaan tuntuvat näkevän tota unta myös heräämisen jälkeen eivätkä pääse enää takaisin todellisuuteen.

Kyllä nää täällä kerrotut "todelliset" sähköranget on maustettu aika hyvin lapinlisällä tai jollain vastaavalla.

Allekirjoituksen audilla (jossa sama isompi akku kuin facelift passatissa) pääsi ensimmäisenä kesänä eli noin 15tkm ajettuna parhaimmillaan 54,0km sähköllä.

Itse käyn usein faijan luona jonne on 23km/suunta, uutena tosiaan pääsi sähköllä edes takaisin kesäkelissä myös ilmastointi päällä.

Viime kesänä kun auto oli vajaa 2v vanha, pääsin yhden kerran edes-takaisin sähköllä kun oli sopiva keli ja sisäpuhallus off asennolla. Jos piti lämmitystä/ilmastointia automaatilla +21 niin kertaakaan ei viime kesänä päässyt edes-takaisin vaan paluumatkasta aina viimeiset 5km bensalla. Tuolloin oli noin 45tkm mittarissa.

Nyt kun on ollut tätä +-0 talvikeliä niin pääsee juuri ja juuri toiseen suuntaan sähköllä.

Ja heti kun sähkö on loppu niin vie ihan minimissään reilu 7L/100km bensaa vaikka kuinka sukkasilteen ajelisi, alle ton ei mene ikinä.

Onneksi ei ole penniäkään kiinni tälläsessä autossa ja täysi autoetu kuittaa bensa ja sähkökulut.

Jos jotain on oppinut työsuhdeautoilijana niin sen että lataushybridiä ei kannata ostaa omalla rahalla, on meinaan kaikista kalleimpia kilometrejä, joko perus bensa/diesel auto tai sitten pelkkä sähkö. Onneksi firman työsuhdeautopolitiikka suosii ladattavia autoja niin itse on tullut hyödyttyä tosta jonkun verran. Tässä kuitenkin kun on uteliaana tullut ynnäiltyä auton todellisia kuluja niin on helppo todeta että lataushybridi on se kaikista tyhmin käsi käyttökuluiltansa.

Toki jos aletaan pääomakuluja laskemaan samaan niin saattaa Teslan vuosi sitten ostaneet kiroilla kaikista eniten, pääomakulut ollu sellasia että halvempi ajaa taksilla kuin teslalla. Oma työsuhde audi maksoi uutena tasan 50000e talvirenkaiden kanssa, samanlaisista ja saman ikäisistä käytetyistä pyydetään nettiautossa 32-35ke tällä hetkellä eli eipä näissäkään hinta pysy yhtään..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Immunity

Omaan talouteen hybridi taas on osunut täydelliseksi ja taloudellisimmaksi vaihtoehdoksi. Kyllä se on pitkälti siitä omasta ajoprofiilista kiinni, mikä on paras. Ei tämä kaikille todellakaan sovi.

Talossa yksi auto, joten täyssähkö pois suljettu. Ja 3 lasta takapenkillä - ei kiinnosta laturilla roikkua odottamassa. Kuitenkin nurkka-ajoa tulee niin paljon sähköllä, että keskikulutus pyörii 3-3,5 litran välissä kesällä ja 4-4,5 litran välissä talvella. Kilsoja tulee vuodessa 36tkm. Päivässä tulee parhaimmillaan 4 x 5km pyrähdys, mikä talvisin ei ole ehkä dieselille parasta ajoa, kun aina kylmänä koneen starttaat.

Mitä rangeen tulee, pääsin kesäkelissä pieniakkuisella (autolla oli ikää 5 v / 120tkm) +20 kelissä 54km. Ilmanvaihto off, nopeus 40-70km/h alueella. Muutama pysähdys matkalla. Nyt isompiakkuisella (ikää 3,5v / 100tkm) +20 kelissä 70km. Ilmanvaihto off, nopeus reilu 80km/ h ja motaria 90% matkasta.

Talvisin myös iso vaikutus, laitatko kabiiniin +22 pyynnön vai +16 pyynnön. Itse olen pukeutunut talvisin kelin mukaan lyhyille matkoille, joten autossa +16 on aivan riittävä.

Nyt juuri 1150km takana pohjoiseen. Kyydissä 2 aikuista ja 3 lasta, paksi kattoa myöten täysi ja suksiboksi aivan täysi. Alla nastarenkaat, kurakeliä ja pienemmillä teillä lumi/ urautunut jääpeite. Tästä huolimatta keskikulutus 7 litraa sadalla. Ja noin 2 akullista pystyi matkalla käyttämään. Nopeudet 80 - 110km/h teiden mukaan. Jos en väärin muista, viime vuonna sama reissu meni 6,3 litraa  sadalla, mutta oli kuivat ja paremmat tiet silloin ja hieman hitaampi marssivauhti.

Omalla ajotyylillä on suuri vaikutus siihen kulutukseen, oli sitten sähkö, bensa, diesel, hybridi tai mikä muu tahansa. Ja eri ajoprofiileille sopii eri vaihtoehdot.

makelja

Melkoisia saavutuksia kyllä ajettu.
Omalla isoakkuisella GTEllä pääsin kerran muistaakseni 62 kilsaan latauksella, muuten kesäkelissä yleensä 50km. Mun autossa oli 19" kesäpyörät joten se varmaan laskee tuota kilsamäärää.
Talvisin nippa nappa 35km per lataus. Duunimatka on 26km josta 17km motaria ja talvisin oli yleensä alle 10km jäljellä sähköä. Talvipyörät oli aluksi 17" ja vikan talven 19".

duke7

Lainaus käyttäjältä: makelja - 24.02.24 - klo:11:55Melkoisia saavutuksia kyllä ajettu.
Omalla isoakkuisella GTEllä pääsin kerran muistaakseni 62 kilsaan latauksella, muuten kesäkelissä yleensä 50km. Mun autossa oli 19" kesäpyörät joten se varmaan laskee tuota kilsamäärää.
Talvisin nippa nappa 35km per lataus. Duunimatka on 26km josta 17km motaria ja talvisin oli yleensä alle 10km jäljellä sähköä. Talvipyörät oli aluksi 17" ja vikan talven 19".
Tuo motari syö akkua nopeasti. Taajamassa saa noita pitkiä kilsoja.
Pitkää matkaa kun ajaa oikeastaan lataamatta niin talvella menee alle 6 l/100 km, kesällä reilut.

Temmi79

Mulla on GTE:n latauksen kanssa sellainen ognelma, että lataa välillä vain 9 km sitä akkua vaikka on koko yön piuhassa. En tiedä liittyykö se jotenkin siihen, että eManageriin on unohtunut tulevaisuuteen joku lähtöaika vai mikä mättää? Haluaisin että auto aina latautuu täyteen, kun sen piuhaan laitan vaikka sinne olisi joku lähtöaika unohtunut.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: makelja - 24.02.24 - klo:11:55Mun autossa oli 19" kesäpyörät joten se varmaan laskee tuota kilsamäärää. /// Talvipyörät oli aluksi 17" ja vikan talven 19".

Tuolla vannekoolla ja renkaan/kumin vierintävastuksella on yllättävän iso vaikutus. Itsellä on 16" talvi ja 17" kesä, eikä ole kuin 215 leveä.

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: Temmi79 - 25.02.24 - klo:16:36Mulla on GTE:n latauksen kanssa sellainen ognelma, että lataa välillä vain 9 km sitä akkua vaikka on koko yön piuhassa. En tiedä liittyykö se jotenkin siihen, että eManageriin on unohtunut tulevaisuuteen joku lähtöaika vai mikä mättää? Haluaisin että auto aina latautuu täyteen, kun sen piuhaan laitan vaikka sinne olisi joku lähtöaika unohtunut.

Tosiaan jos on ajastus päällä, ei lataa kuin asetettuun alarajaan asti, ja jatkaa sitten täyteen tuohon asetettuun ajankohtaan.

Tämän voi ohittaa sillä että laittaessa piuhan kiinni, painaa siitä pistokkeen vierestä sitä ylempää nappulaa, siihen syttyy vihreä valo merkiksi siitä että ajastus ohitetaan tällä kertaa ja ladataan täyteen.

Carl0s

#6507
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 24.02.24 - klo:01:44Kun laittaa pään illalla tyynyyn ja volkkarin avaimet tyynyn alle niin saattaa nähdä yöllä unta että pikkuakkuisella pääsee helposti saman kuin isoakkuisella faceliftilla.

Jotkut vaan tuntuvat näkevän tota unta myös heräämisen jälkeen eivätkä pääse enää takaisin todellisuuteen.

Kyllä nää täällä kerrotut "todelliset" sähköranget on maustettu aika hyvin lapinlisällä tai jollain vastaavalla.

Näin nopeasti kun tuosta omasta ajodatasta (20.4.2022 - 26.2.2024, 38479km, 1522 matkaa) katsoo, niin omalla my18 pikkuakkuisella 44km, 14,7kwh keskikulutuksella ja 6,5kwh kokonaiskulutuksella on kirjattu maksimit. Pitää ottaa huomioon että tuossa datassa on mukana vain matkat, jotka on ajettu pelkästään sähköllä (eli ei ne joissa sähkön loputtua matkaa on jatkettu polttiksella).

38km on sellainen normaali johon pääsee omassa nurkkapyöritelyssä usein, energiakäytöt pyörii 6,5-6,9kwh välillä ja keskikulutukset 17,2 -18,7kwh välillä.

(ja joo, kesällä ilman ilmastointia)

LainaaJa heti kun sähkö on loppu niin vie ihan minimissään reilu 7L/100km bensaa vaikka kuinka sukkasilteen ajelisi, alle ton ei mene ikinä.

Jos otetaan ne matkat joissa sähkön kokonaiskulutus on negatiivinen (eli koko matka ajettu tyhjällä akulla) niin noiden 107:n matkan keskikulutus on 7,7l/100km. Tuolla on "muutama" tollainen joissa keskikulutus on +25l/100km, ne kun suodattaa pois niin keskikulutus putoaa 6,9l/100km.

Jos taas katsotaan yleisesti matkoja joita ei ole voitu ajaa täysin sähköisesti (697kpl ja 29581km)
Niin keskiarvo matkan pituus on 54km ja kulutus 4,8l/100km (sähkölle ~10kwh)

Jos tuolta pitää nappaa muutama poiminta, niin vk7 kun oltiin hiihtolomalla Himoksella piti käydä muutaman kerran tampereella. 90cm levelä suksiboksi katolla Himos - Tampere - Himos: 220km 6,4l/100km (tyhjällä akulla -20c kelissä).

LainaaJos jotain on oppinut työsuhdeautoilijana niin sen että lataushybridiä ei kannata ostaa omalla rahalla, on meinaan kaikista kalleimpia kilometrejä, joko perus bensa/diesel auto tai sitten pelkkä sähkö. Onneksi firman työsuhdeautopolitiikka suosii ladattavia autoja niin itse on tullut hyödyttyä tosta jonkun verran. Tässä kuitenkin kun on uteliaana tullut ynnäiltyä auton todellisia kuluja niin on helppo todeta että lataushybridi on se kaikista tyhmin käsi käyttökuluiltansa.

Oma kokemus täysin päinvastainen - toistaiseksi ollut käyttökuluiltaan halvin auto joka mulla on ollu. Käyttökustannukset Passatille on 0,09e/km (bensa + sähkö). Rouvan 1l ecoboost fiestalla on 0,11/km...

Tässä ei ole mukana pääomakuluja, vakuutuksia / veroja / huoltoja. Fiestaan on näitä vähän paha verrata, kun tuolla ei nelihenkinen perhe koiran kanssa lähde suksiboksi katolla hiihtolomalle, mutta jos vertaa edelliseen diiseli A6 farkkuun:
- Molempien hankintahinta oli ~abaut sama. Reilu 2v aikana audin hinnasta katos 43%. Passatti ei nyt ole menossa vaihtoon, mutta jos nyt kattelee mitä noista nettiautossa huudetaan ja laskisi hyvitykseksi myyntihinta -3000e niin arvonalenema 44%
- Audin vakuutukset oli ~200e enempi vuodessa
- verot oli ~500e enempi vuodessa.
- Huollot ollu abaut samanhintaiset: Molemmat autot käyny joka kevät ja syksy huollossa 90-150e laaki.
- Audin jakoremppa oli 490e passatissa muistaakseni 550e - toki tässä oli mukana tuo nokkien hihnapyörien aiheuttamat lisätyöt.

Sähkiksellä voisi päästä alle tuon, mutta edelleen nuo julkiset latauspisteet ovat sellaista paskaa (siis ihan okeasti) käyttökokemukseltaan ja toimintavarmuudeltaan että ihan vielä noihin ei uskalla vaihtaa. Toki, datan valossa kaikki ajot mitä oon tehny passatilla olisi onnistunut ID4:llä ilman välilatausta. Ehkä sellainen sitte seuraavaksi :)

Jaaa pitää myös myöntää se, että mulla käyttötapa osuu aikalailla tuohon hybridin "sweetspottiin": Keskimääräinen ajosuorite on 29km, työmatka 10km suuntaanta ja mahdollisuus ladata molemmissa päissä.

LainaaOma työsuhde audi maksoi uutena tasan 50000e talvirenkaiden kanssa, samanlaisista ja saman ikäisistä käytetyistä pyydetään nettiautossa 32-35ke tällä hetkellä eli eipä näissäkään hinta pysy yhtään..

~3v ja ~70% arvosta jäljellä. Aikalailla tuon keskivertotaulukon mukaan menee. Auto on paska ostos :(

pegre

Tervehdys.

Oletko sinä GTE Passattia vailla, tai tunnetko jonkun joka haluaa päästä töpseliautojen pariin. Nyt pääsisi nopeasti ja halvalla - huomenna menossa autoliikkeeseen vaihdokiksi, sitä ennen saadaan tehtyä hyvät kaupat!

Saa tulla nouitamaan Espoosta! Nouto voi olla myöhemminkin, mutta siis huomenna allekirjoitan joko vaihtosopparin tai suoran kaupan sopparin seuraavan kanssa. Hyvä auto!

https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/14154951

Maka78

Moi,

Hain eilen facelift GTE:n liikkeestä. En ehtinyt siinä kunnolla perehtyyn infortainmentiin. En saanut kirjauduttua weconnectiin / rekisteröityä pääkäyttäjäksi. 8" näyttö. Auto nyt suuren yksityisyyden tilassa ja offline appin mukaan. Mistäs saan onlineen ja yksityiden pois?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy