Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Immunity

Aika isoon osaan tehdään tuo akun tiivistyskampanja ellei jopa kaikkiin. Luulin olleen pre-facelift ongelma, mutta niinpä se tehtiin myös nykyiseen faceliftiin. Jostain syystä pre-fl:ssä operaatio vie kaksi työpäivää, mutta fl:ssä hiukan vajaan päivän. Eivät antaneet tällä kertaa edes sijaisautoa tilalle, kun kesti vain päivän...

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 28.12.23 - klo:19:45Aika isoon osaan tehdään tuo akun tiivistyskampanja ellei jopa kaikkiin. Luulin olleen pre-facelift ongelma, mutta niinpä se tehtiin myös nykyiseen faceliftiin. Jostain syystä pre-fl:ssä operaatio vie kaksi työpäivää, mutta fl:ssä hiukan vajaan päivän. Eivät antaneet tällä kertaa edes sijaisautoa tilalle, kun kesti vain päivän...

Itsellä pre-facelift vm 2016, huoltoa varatessa tarjottiin tuo kampanja,  mutta huoltoon mentyä sanottiinkin ettei tehdäkään minun valmistuserään. Sanoivat että koskee vain joitain valmistuseriä mutta ilmoitus on lähtenyt "vahingossa" laajemmalle asiakaskunnalle.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 28.12.23 - klo:19:45Aika isoon osaan tehdään tuo akun tiivistyskampanja ellei jopa kaikkiin. Luulin olleen pre-facelift ongelma, mutta niinpä se tehtiin myös nykyiseen faceliftiin. Jostain syystä pre-fl:ssä operaatio vie kaksi työpäivää, mutta fl:ssä hiukan vajaan päivän. Eivät antaneet tällä kertaa edes sijaisautoa tilalle, kun kesti vain päivän...

Noita akkukamppiksia oli 2 eri: Akun tarkistus ja tiivistys sekä yläpuolisen kosteuseristyksen parannus (vahaus). Voisiko olla että FL noista tarvitsee tehdä vain toinen? Oma pre-fl kävi molemmissa erikseen ja kumpikin toimenpide otti sen ~työpäivän. Aamulla kasilta vein ja illlalla kolmelta tuli tekstaria että auto noudettavissa.

Stalkkerinna kattelin äpistä että melkein heti kun auton huoltoon tipautin se otettiin työnalle (tai ainakin konepelti oli auki)


ZimKork

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 29.12.23 - klo:10:55Noita akkukamppiksia oli 2 eri: Akun tarkistus ja tiivistys sekä yläpuolisen kosteuseristyksen parannus (vahaus). Voisiko olla että FL noista tarvitsee tehdä vain toinen? Oma pre-fl kävi molemmissa erikseen ja kumpikin toimenpide otti sen ~työpäivän.

Oma pre-fl tosiaan sai kutsun molempiin mutta kumpikaan ei koskenut minun yksilöä.

duke7

No niin nyt sitten, eilen kerran ja heti uudestaan tänään ei antanut käynnistää autoa ja herjasi sekä "Vika: hybridijärjestelm. Seis!" sekä "Moottorin käyntinopeus maks. 3000 r/min"
Sain resetoitua herjat OBD11 ja auto toimi sekä eilen että tänään normaalisti sen jälkeen. Eilen oli auto piuhassa kotona ja webastolla lämmitetty kun tämä kävi. Tänään sitten kävin roskia viedessä kokeilemassa että auto on ok, otin laturin irti autosta ja laitoin weban päälle. Herjat sitten kun tulin autolle kun olin lähdössä. Alla tänään otettu loki, tuolla vakavemmissa oleva aika 14:44 on mielestäni sellainen aika että weba oli hetken ollut päällä.

Onko tulkintaa mitä tämä nyt on?

---

OBDeleven vehicle history log
Date: 2023-12-30 15:26:55

   VIN: xxx
   Car: 
   Year: 2017
   Body type: Variant
   Engine: CUKC  kW ( hp) l
   Mileage: 156627 km

---------------------------------------------------------------
Full scan
   Control Units: 30
   Fault count: 32
   Control Units:
      03 Brakes
      System description: ESC
      Software number: 5Q0614517BL
      Software version: 0855
      Hardware number: 5Q0614517AH
      Hardware version: H62
      
      Faults:
         No trouble codes found

      13 Adaptive Cruise Control
      System description: ACC BOSCH MQB
      Software number: 3Q0907572B
      Software version: 0194
      Hardware number: 3Q0907572B
      Hardware version: H04
      
      Faults:
         No trouble codes found

      2B Steering Column Lock
      System description: ELV-MQBB
      Software number: 3Q0905861
      Software version: 0032
      Hardware number: 3Q0905861
      Hardware version: H05
      
      Faults:
         No trouble codes found

      16 Steering Column
      System description: Lenks.Modul
      Software number: 3Q0953521DJ
      Software version: 0195
      Hardware number: 5Q0953569A
      Hardware version: 075
      
      Faults:
         No trouble codes found

      18 Parking Heater
      System description: STH-MQB
      Software number: 5Q0963272H
      Software version: 0075
      Hardware number: 5Q0963272H
      Hardware version: 008
      
      Faults:
         No trouble codes found

      BC Rear Right Door
      System description: TSG HBFS
      Software number: 5Q0959595E
      Software version: 0041
      Hardware number: 5Q0959595B
      Hardware version: 020
      
      Faults:
         No trouble codes found

      44 Steering Assistance
      System description: MQB_PP_APA
      Software number: 5Q0909143M
      Software version: 2041
      Hardware number: 5Q0909143E
      Hardware version: 204
      
      Faults:
         No trouble codes found

      6C Rear View Camera
      System description: RVC Compact+
      Software number: 5Q0980568
      Software version: 0100
      Hardware number: 5Q0980568
      Hardware version: H05
      
      Faults:
         No trouble codes found

      51 Drive Motor
      System description: LE Gen 3.3
      Software number: 3G0907080E
      Software version: 0072
      Hardware number: 3G0907080C
      Hardware version: H09
      
      Faults:
         No trouble codes found

      15 Airbag
      System description: AirbagVW20
      Software number: 5Q0959655S
      Software version: 0870
      Hardware number: 5Q0959655S
      Hardware version: 010
      
      Faults:
         No trouble codes found

      BB Rear Left Door
      System description: TSG HFS
      Software number: 5Q0959595E
      Software version: 0041
      Hardware number: 5Q0959595B
      Hardware version: 020
      
      Faults:
         No trouble codes found

      5F Multimedia
      System description: MU-S--ER
      Software number: 3Q0035840B
      Software version: 0757
      Hardware number: 3Q0035840B
      Hardware version: 710
      
      Faults:
         No trouble codes found

      52 Passenger Door
      System description: TSG BFS
      Software number: 5Q0959592E
      Software version: 0041
      Hardware number: 5Q0959592B
      Hardware version: 020
      
      Faults:
         No trouble codes found

      42 Driver Door
      System description: TSG FS
      Software number: 5Q0959593E
      Software version: 0041
      Hardware number: 5Q0959593B
      Hardware version: 020
      
      Faults:
         No trouble codes found

      55 Headlight Regulation
      System description: AFS-ECU
      Software number: 7P6907357C
      Software version: 0120
      Hardware number: 7P6907357B
      Hardware version: H01
      
      Faults:
         No trouble codes found

      76 Parking Assistant
      System description: PLA 3.0 12K
      Software number: 5QA919298
      Software version: 0161
      Hardware number: 5Q0919298C
      Hardware version: H08
      
      Faults:
         No trouble codes found

      19 Gateway
      System description: GW MQB EV
      Software number: 5QE907530F
      Software version: 3265
      Hardware number: 5QE907530A
      Hardware version: 312
      
      Faults:
         No trouble codes found

      B7 Start System Interface
      System description: VWKESSYMQB
      Software number: 3Q0959435D
      Software version: 0811
      Hardware number: 3Q0959435D
      Hardware version: 026
      
      Faults:
         No trouble codes found

      23 Brake Boost
      System description: EBKV
      Software number: 5QE909059E
      Software version: 0200
      Hardware number: 5QE909059B
      Hardware version: H14
      
      Faults:
         No trouble codes found

      69 Trailer Control
      System description: Anhaenger
      Software number: 5Q0907383G
      Software version: 0204
      Hardware number: 5Q0907383D
      Hardware version: H21
      
      Faults:
         No trouble codes found

      75 Telematics
      System description: OCULowMQBEU
      Software number: 5QE035284C
      Software version: 0715
      Hardware number: 5QE035284C
      Hardware version: 012
      
      Faults:
         No trouble codes found

      A9 Structure Borne Sound
      System description: SAS-GEN 2
      Software number: 3G0907159
      Software version: 0006
      Hardware number: 4H0907159A
      Hardware version: H07
      
      Faults:
         No trouble codes found

      6D Deck Lid Control
      System description: HDSG-Modul
      Software number: 5Q0959107J
      Software version: 0253
      Hardware number: 5Q0959107J
      Hardware version: H13
      
      Faults:
         No trouble codes found

      17 Dashboard
      System description: KOMBI
      Software number: 3G0920754B
      Software version: 8315
      Hardware number: 3G0920754B
      Hardware version: 303
      
      Faults:
            U111000 - Function restriction due to communication interruption
            Intermittent
               Priority - 6
            Malfunction frequency counter - 1
            Unlearning counter - 28
            km-Mileage - 156622 km
            date - 2023-12-29 16:25:57
            

      C6 Battery Charger
      System description: OBC KOSTAL
      Software number: 5QE915682M
      Software version: 4006
      Hardware number: 5QE915682M
      Hardware version: H31
      
      Faults:
            U112200 - Databus implausible message
            Intermittent
               Priority - 6
            Malfunction frequency counter - 129
            Unlearning counter - 28
            km-Mileage - 156603 km
            date - 2023-12-29 11:49:18
            

      01 Engine
      System description: R4 1.4l TFS
      Software number: 04E906023AH
      Software version: 3379
      Hardware number: 04E907309F
      Hardware version: H22
      
      Faults:
            U041300 - Invalid Data Received From Battery Energy Control Module "B"
            Intermittent
               Priority - 2
            Malfunction frequency counter - 1
            Unlearning counter - 255
            km-Mileage - 156627 km
            Engine speed - 0.00 1/min
            Normed load value - 0.0 %
            Vehicle speed - 0 km/h
            Coolant temperature - -3 °C
            Intake air temperature - -1 °C
            Ambient air pressure - 990 mbar
            Voltage terminal 30 - 14.600 V
            Dynamic environmental data - 209628F446FFF40B621010000014B40E10147F0002148E0016182485
            date - 2023-12-30 14:44:54
            

      02 Transmission
      System description: GSG DQ400E
      Software number: 0DD300045T
      Software version: 1601
      Hardware number: 0DD927770B
      Hardware version: H31
      
      Faults:
            U04B500 - Invalid Data Received from Brake System Control Module "B"
            Intermittent
            
            
            U041300 - Invalid Data Received From Battery Energy Control Module "B"
            Intermittent
            
            
            60354 -
            Intermittent
            
            
            60355 -
            Intermittent
            
            
            60356 -
            Intermittent
            
            
            60357 -
            Intermittent
            
            
            60358 -
            Intermittent
            
            
            60359 -
            Intermittent
            
            
            60361 -
            Intermittent
            
            
            60362 -
            Intermittent
            
            
            60363 -
            Intermittent
            
            
            60360 -
            Intermittent
            
            
            60364 -
            Intermittent
            
            
            60365 -
            Intermittent
            
            
            60366 -
            Intermittent
            
            
            60368 -
            Intermittent
            
            
            60369 -
            Intermittent
            
            
            60367 -
            Intermittent
            
            

      8C Battery Energy Module
      System description: K8C
      Software number: 3Q0915227P
      Software version: 0520
      Hardware number: 3Q0915227K
      Hardware version: H05
      
      Faults:
            P0AC000 - Hybrid/EV Battery Pack Current Sensor "A" Circuit
         Range/Performance
            Intermittent
               Priority - 2
            Malfunction frequency counter - 1
            Unlearning counter - 255
            km-Mileage - 156627 km
            Dynamic environmental data - 2096281E3D0FFF1E3B0602
            date - 2023-12-30 14:44:55
            
            P0AA200 - Hybrid/EV Battery Positive Contactor Circuit
         Stuck Open
            static
               Priority - 1
            Malfunction frequency counter - 1
            Unlearning counter - 255
            km-Mileage - 156627 km
            Dynamic environmental data - 2096281E3D0FFF
            date - 2023-12-30 14:44:55
            

      08 Air Conditioning
      System description: Climatronic
      Software number: 5GE907044AL
      Software version: 1502
      Hardware number: 5GE907044AL
      Hardware version: H04
      
      Faults:
            B108D54 - Right temperature flap positioning motor
         No basic setting
            static
               Priority - 2
            Malfunction frequency counter - 1
            Unlearning counter - 242
            km-Mileage - 156603 km
            Dynamic environmental data - 0286822609F9261300C0262600CDC826270098
            date - 2023-12-29 11:30:22
            
            U046C00 - Invalid Data Received From Electric A/C Compressor
         Control Module
            static
               Priority - 2
            Malfunction frequency counter - 1
            Unlearning counter - 243
            km-Mileage - 156627 km
            Dynamic environmental data - 26000827D51C0000FF27D74000
            date - 2023-12-30 15:20:16
            
            U046C00 - Invalid Data Received From Electric A/C Compressor
         Control Module
            static
               Priority - 2
            Malfunction frequency counter - 1
            Unlearning counter - 243
            km-Mileage - 156627 km
            Dynamic environmental data - 26000827D51C0000FF27D74000
            date - 2023-12-30 15:20:20
            
            U046C00 - Invalid Data Received From Electric A/C Compressor
         Control Module
            static
               Priority - 2
            Malfunction frequency counter - 1
            Unlearning counter - 243
            km-Mileage - 156627 km
            Dynamic environmental data - 26000827D51C0000FF27D74000
            date - 2023-12-30 15:20:16
            
            U046C00 - Invalid Data Received From Electric A/C Compressor
         Control Module
            static
               Priority - 2
            Malfunction frequency counter - 1
            Unlearning counter - 243
            km-Mileage - 156627 km
            Dynamic environmental data - 26000827D51C0000FF27D74000
            date - 2023-12-30 15:20:16
            
            B1453F0 - A/C compressor
         High voltage power supply - error
            static
               Priority - 4
            Malfunction frequency counter - 1
            Unlearning counter - 243
            km-Mileage - 156627 km
            Dynamic environmental data - 26000827D51C0000FF27D74000
            date - 2023-12-30 15:20:16
            
            U046C00 - Invalid Data Received From Electric A/C Compressor
         Control Module
            static
               Priority - 2
            Malfunction frequency counter - 1
            Unlearning counter - 243
            km-Mileage - 156627 km
            Dynamic environmental data - 26000827D51C0000FF27D74000
            date - 2023-12-30 15:20:16
            
            U046C00 - Invalid Data Received From Electric A/C Compressor
         Control Module
            static
               Priority - 2
            Malfunction frequency counter - 1
            Unlearning counter - 243
            km-Mileage - 156627 km
            Dynamic environmental data - 26000827D51C0000FF27D74000
            date - 2023-12-30 15:20:16
            

      09 Central Electrics
      System description: BCM PQ37BOSCH
      Software number: 5Q0937086BH
      Software version: 0222
      Hardware number: 5Q0937086BH
      Hardware version: 032
      
      Faults:
            B147918 - Remote key 1
         Voltage too low
            static
               Priority - 4
            Malfunction frequency counter - 1
            Unlearning counter - 243
            km-Mileage - 156615 km
            Terminal 15 status - Off
            Terminal 50 status - Off
            Voltage - 12.7 V
            Outside air temperature - -4.0 °C
            Status Bremslichtschalter (HW) - Off
            Status Bremslichtschalter (CAN) - On
            Off - not activated
            Parking light - not activated
            Automatic high beam assist - operated
            Low beam - not activated
            Parking light left - not activated
            Parking light right - not activated
            Letzte Weckursache/ Werte [00;2E] - keine Störschutzursache
            CAN-Bus aktiv - On
            date - 2023-12-29 12:20:06

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 30.12.23 - klo:20:11No niin nyt sitten, eilen kerran ja heti uudestaan tänään ei a

Onko tulkintaa mitä tämä nyt on?ight - not activated
            Letzte Weckursache/ Werte [00;2E] - keine Störschutzursache
            CAN-Bus aktiv - On
            date - 2023-12-29 12:20:06


Lähtisin kokeilemaan 12v akun vaihtoa... Vsrsinkin jos ollut kova pakkanen j webasto päällä pitkäön.

duke7

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 31.12.23 - klo:12:02Lähtisin kokeilemaan 12v akun vaihtoa... Vsrsinkin jos ollut kova pakkanen j webasto päällä pitkäön.
Joo, tuli vähän mieleen kans että jos se kyykkää jotenkin. Akku on vaan vuosi sitten vaihdettu eikä ole mitään herjaa siitä tullut näytölle asti sen jälkeen. Toki se voi olla rikki silti.
Pakkasta oli muutama aste, jotain -7°C ehkä.

Carl0s

Toi vikakoodi viittaisi siihen että HV kontaktoria ei ole saatu suljettua. Voihan tuo olla että 12v akku on niin loppu ettei jaksaisi tuota vetää kiinni - mutta silloin kyllä pitäisi mittaristonkin jo huutaa että 12v jännite alentunut.

Tolla vikakoodilla löytyy audin bulletti että nuo kontaktorin kosketuspinnat hapettuvat: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/MC-10199218-0001.pdf

jugih

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 31.12.23 - klo:13:30Toi vikakoodi viittaisi siihen että HV kontaktoria ei ole saatu suljettua. Voihan tuo olla että 12v akku on niin loppu ettei jaksaisi tuota vetää kiinni - mutta silloin kyllä pitäisi mittaristonkin jo huutaa että 12v jännite alentunut.

Tolla vikakoodilla löytyy audin bulletti että nuo kontaktorin kosketuspinnat hapettuvat: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/MC-10199218-0001.pdf

Mulla on aikanaan edellisessä omistuksessa vaihdettu passattiin vm.17 tuo sx6 kontaktoriboksi. Eli sekin voi kyllä mennä rikki.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Haappis

2016 GTE:ni kävi 120tkm:n määräaikaishuollossa ja kulutus noussut sen jälkeen huomattavasti. Onko vinkkejä, mitä kannattaisi ensimmäisenä tarkistaa/kysyä. Huoltoliikkeelle pistin spostia, mutta eivät ole toistaiseksi mitään vastanneet.

Ajan toistuvasti 400 kilometrin matkaa, kyydissä aina samat kamat. Tästä joudun laskuttamaan kuittia vastaan, joten tankkaan aina auton lähtiessä, sekä palatessa. Ennen huoltoa reissuun kului laskun mukaan 23 litraa, heti huollon jälkeen lähes 10 litraa enemmän. Sen verran reippaasti, että kiinnitti huomion. Tänään reilu 300 kilometriä maantiesiirtymää, keskikulutus 8,5l/100km keskinopeudella 75 km/h, lähtiessä täysi akku ja hybridimoodissa koko matka. Auto on ollut mulla nelisen vuotta, enkä ole koskaan aiemmin saanut aikaiseksi tuollaisia lukemia edes yrittämällä.

Kaikki vinkit tervetulleita :)

Wing

#6370
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 12.12.23 - klo:08:44Aamulla lähtö latauksesta ja antoi herjaa "12V akku ei lataudu" tms. Ajoin pätkän ja kun käynnistin uudestaan niin ei enää herjaa. En nyt aamulla ehtinyt vikakoodeja lukea. 12V akku vaihdettu uuteen noin vuosi sitten.

Sama juttu. Pyysi myös avaa konepeltiä. Heti virrat pois ja uudelleen päälle niin kaikki hyvin. Oli yön töpselissä. Ulkona -20C. Moottorihöiriövalo jäi palamaan. Mikö juttu siis vois olla? Akku vaihdettu 2vk sitten kun mekatroniikka korjattiin.

Mikähän tämän syynä? Vai olisiko vain joku satunnainen herja

VW Passat GTE -17

duke7

Lainaus käyttäjältä: Wing - 01.01.24 - klo:17:41Sama juttu. Pyysi myös avaa konepeltiä. Heti virrat pois ja uudelleen päälle niin kaikki hyvin. Oli yön töpselissä. Ulkona -20C. Moottorihöiriövalo jäi palamaan. Mikö juttu siis vois olla? Akku vaihdettu 2vk sitten kun mekatroniikka korjattiin.

Mikähän tämän syynä? Vai olisiko vain joku satunnainen herja


Paha sanoa. Ei ole tuo toistunut itsellä. Nyt sitten tosin muuta herjaa pukkaa kuten tästä langasta voi lukea.

duke7

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 31.12.23 - klo:12:48Joo, tuli vähän mieleen kans että jos se kyykkää jotenkin. Akku on vaan vuosi sitten vaihdettu eikä ole mitään herjaa siitä tullut näytölle asti sen jälkeen. Toki se voi olla rikki silti.
Pakkasta oli muutama aste, jotain -7°C ehkä.
Jatkoa, eilen oli se -20° C enkä käyttänyt webaa, silti oli herjat päällä. Lokissa se lli tullut noin 09:15 joka voisi natsata viimeisen 20% lataukseen joka on viikonloppuisin ajastettu kai klo 10 (tai 11). No, obd11 ja herjat pois eikä toistunut.
Tänään ollut vielä kylmempää mutta lämmitin auton weballa lähtiessä sekä päivällä uudestaan eikä herjoja.

Mutta kai se kontaktori sitten jumii siellä, pitää kysellä sen vaihtoa. Ei oikein uskalla nyt antaa autoa ajoon naiselle kun on iso riski ettei anna ajaa.

ECOisti

Lainaus käyttäjältä: Haappis - 01.01.24 - klo:16:172016 GTE:ni kävi 120tkm:n määräaikaishuollossa ja kulutus noussut sen jälkeen huomattavasti. Onko vinkkejä, mitä kannattaisi ensimmäisenä tarkistaa/kysyä. Huoltoliikkeelle pistin spostia, mutta eivät ole toistaiseksi mitään vastanneet.

Ajan toistuvasti 400 kilometrin matkaa, kyydissä aina samat kamat. Tästä joudun laskuttamaan kuittia vastaan, joten tankkaan aina auton lähtiessä, sekä palatessa. Ennen huoltoa reissuun kului laskun mukaan 23 litraa, heti huollon jälkeen lähes 10 litraa enemmän. Sen verran reippaasti, että kiinnitti huomion. Tänään reilu 300 kilometriä maantiesiirtymää, keskikulutus 8,5l/100km keskinopeudella 75 km/h, lähtiessä täysi akku ja hybridimoodissa koko matka. Auto on ollut mulla nelisen vuotta, enkä ole koskaan aiemmin saanut aikaiseksi tuollaisia lukemia edes yrittämällä.

Kaikki vinkit tervetulleita :)

Kerran ihmettelin omassa autossa myös suurta kulutusta moottoritiellä ja huomasin, että oli mennyt päälle se joku moodi, missä akkua ladataan polttomoottorin kustannuksella. Eihän tuo moodi nyt ole jäänyt jostain syystä päälle?
Ajoin tien sivuun ja sammutin auton, kun en muuten saanut sitä pois päältä ja sen jälkeen matka jatkui normaalilla kulutuksella.

Haappis

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 02.01.24 - klo:11:17Kerran ihmettelin omassa autossa myös suurta kulutusta moottoritiellä ja huomasin, että oli mennyt päälle se joku moodi, missä akkua ladataan polttomoottorin kustannuksella. Eihän tuo moodi nyt ole jäänyt jostain syystä päälle?
Ajoin tien sivuun ja sammutin auton, kun en muuten saanut sitä pois päältä ja sen jälkeen matka jatkui normaalilla kulutuksella.

Näin tämäkin käyttäytyy. Eli tuntuu latailevan lähes koko ajan ajon aikana. On nyt ollut "perusasetuksena" huollon jälkeen. Ei auta sammuttaminen. Asetuksista olen minimivaraukseksi laittanut 0%.

jaska74

Onko jo lopun alkua... ::)
-20 pakkasta, ajoakussa puolet, hybridi modella mennään..
35km ajettu ja silti valittaa että sähköä ei voi käyttää ja valoissa tyhjäkäynti noin 1200rpm.. veden lämpö normaali 90 ja öljy 70 eli mittarin mukaan kaikki pitäs olla kyllä ok, mutta silti..?

jaska74

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 02.01.24 - klo:15:38Onko jo lopun alkua... ::)
-20 pakkasta, ajoakussa puolet, hybridi modella mennään..
35km ajettu ja silti valittaa että sähköä ei voi käyttää ja valoissa tyhjäkäynti noin 1200rpm.. veden lämpö normaali 90 ja öljy 70 eli mittarin mukaan kaikki pitäs olla kyllä ok, mutta silti..?

Jaa jaa, taitaa näillä keleillä akku vaan olla umpijäässä.. 38km kohdalla alkoi pelaamaan kuten pitää. Ei tää kyllä mikään talviauto ole jos kyykkää jo kahdessakympissä..

duke7

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 02.01.24 - klo:17:30Jaa jaa, taitaa näillä keleillä akku vaan olla umpijäässä.. 38km kohdalla alkoi pelaamaan kuten pitää. Ei tää kyllä mikään talviauto ole jos kyykkää jo kahdessakympissä..
Ei toi ihan normaalia ole. Usein antaa vielä -20° C ajaa sähköllä jos on ajastettu lähtö ja viimeiset 20% ladattu just ennen lähtöä. Tänään töistä kun lähdin ei ollut latauksessa, -25° C ja weballa lämpöä niin olisi antanut muutaman kilsan päästä ajaa sähköllä jo.

jugih

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 02.01.24 - klo:15:38Onko jo lopun alkua... ::)
-20 pakkasta, ajoakussa puolet, hybridi modella mennään..
35km ajettu ja silti valittaa että sähköä ei voi käyttää ja valoissa tyhjäkäynti noin 1200rpm.. veden lämpö normaali 90 ja öljy 70 eli mittarin mukaan kaikki pitäs olla kyllä ok, mutta silti..?

Sanoisin että normaalia. Välillä näillä pakkasilla auto vain haluaa poltella polttista pidempään. Sama itsellänikin tänään, kun sähkö oli pannassa kaupunkipyörittelyssä.

Seuraavan kerran sitten latauksesta pelkällä sähköllä -19 asteessa ilman ongelmia. Toki näillä pakkasilla akun tehonanto on heikolla tolalla, jonka näkee hybridivalikon harmaasta reservipalkista. Hieman syvempi kaasupolkimen painallus ja sininen kirii harmaan yli ja polttis käynnistyy.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: Haappis - 02.01.24 - klo:11:40Näin tämäkin käyttäytyy. Eli tuntuu latailevan lähes koko ajan ajon aikana. On nyt ollut "perusasetuksena" huollon jälkeen. Ei auta sammuttaminen. Asetuksista olen minimivaraukseksi laittanut 0%.

Niin, kun painat vaihdekepin vierestä sitä e-nappulaa, kosketusnäyttöön avautuu valikko missä on kolme painiketta, e-mode, hybrid-mode ja sitten se charge-nappula. Onko sinulla se päällä?

ECOisti

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 03.01.24 - klo:12:51Niin, kun painat vaihdekepin vierestä sitä e-nappulaa, kosketusnäyttöön avautuu valikko missä on kolme painiketta, e-mode, hybrid-mode ja sitten se charge-nappula. Onko sinulla se päällä?

Faceliftissä ei tuollaista tule, on vain e-mode ja hybrid. Miten faceliftissä tämä hoidetaan muuten kuin sammuttamalla auto?

peped

#6381
Yllä olevaan keskusteluun viitaten, Taitaa olla normisettiä?

-25 pakkasta, auto latauksessa (10A teholla) juuri ennen lähtöä ja webastoa n. 10min --> hybrid-modessa käyntiin ja polttis päälle. Melko :o kokemus kun TSI "vavahti" kylmänä käyntiin. N. 40min ajon jälkeen auto näytti jäähdytysnesteelle 90C ja öljy korkeimmillaan 75C, mutta e-Modea ei saanut päälle ennen kuin kävi piipahtamassa lämpimässä hallissa. Sen jälkeen saikin ajaa kokoajan sähköllä, vaikka auto näytti pakkasta ajoittain jopa -31C.

Taitaa vaan olla liian kylmä. Pari päivää sitten, kun pakkasta oli vain se n. -20C niin antoi laittaa e-Moden päälle jo muutaman kilometrin ajon jälkeen. Lisäksi käynnistyi suoraan e-Modeen seistyään kylmiltään  vajaa pari tuntia. Useimmiten on vajaassa kahdenkympin pakkasessa käynnistynyt myös kotoa lähtiessä e-Modeen kunhan ollut latauksessa ennen lähtöä..
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

jugih

#6382
Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 03.01.24 - klo:13:50Faceliftissä ei tuollaista tule, on vain e-mode ja hybrid. Miten faceliftissä tämä hoidetaan muuten kuin sammuttamalla auto?

Eikö faceliftissä ole ajoakun lataustilaa?

[edit] ei ole ei :)
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

makelja

Se latautuu kun laittaa GTE-tilan päälle.

duke7

Lainaus käyttäjältä: makelja - 03.01.24 - klo:15:27Se latautuu kun laittaa GTE-tilan päälle.
Joo, jos nyt haluaa ladata niin ihan yhtä hyvin tuolla lataa. Ja ajaminen on muutenkin miellyttävämpää

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: makelja - 03.01.24 - klo:15:27Se latautuu kun laittaa GTE-tilan päälle.

Latautuuko täyteen asti ja pitää siinä? Pre-mallissa lataa about puolilleen eikä sen enempää.

peped

#6386
Jaahas, tänään pakkasta aamulla n. -29C (auto katoksessa, joten mittaristo näytti vain -26C) eikä auto lähtenyt ensimmäisellä kerralla käyntiin. Kuulosti siltä että kone kävi vajaan sekunnin, eli hybrid tilaan yritti käynnistyä. Hetken olin jo ihmeissäni ja kirosin että nytkö se paska hyytyi, kun auto ei reagoinut käynnistysnapin uudelleenpainalluksiin. Ihan sama oliko jarrupoljin pohjassa vai ei. Nousin pois autosta avaimen kanssa jolloin alkoi pling pling "avainta ei tunnistettu" tms, eli aivan kuin auto olisi luullut auton olevan käynnissä? Ja ei, ei ollut e-modessakaan käynnissä, mitään ei tapahtunut jos vaihteen laittoi vaikka D:lle ja painoi kaasua. No, tuon jälkeen hetken ihmettelyn jälkeen auto heräsikin käynnistysnapista ns. valmiustilaan(?) ja kun painoin vielä jarrun pohjaan niin moottorikin sentään käynnistyi. Muistaakseni noin.

Onko jollekin sattunut vastaavaa? Entä tekeekö muilla moottorin käynnistys näin kylmällä sellaisen parin sekunnin "vatkaamisen" heti käynnistyttyään? Sen jälkeenkin moottori on hetken aikaa aina äänekäs ja ainakin itselläni alkoi pikkuhiljaa tyhjäkäynnillä paikallaan pitää semmoista naputtavaa/taputtavaa ääntä. Ajossa kuitenkin tuntui sitten ihan normaalilta, ymmärrettäväähän alkukohmeus on näin kylmällä.

Raa'an tuntuista touhua. Paljonko on kustantanut lohkon eli säteilylämmittimen asennus GTE:n?

Niin joo ja mikä se GTE:n huoltoväli nyt oikein on, 1v/15tkm? Auton oma huoltovalikko näyttää huoltoa johonkin puolentoistavuoden ja useamman kymmenen tuhannen kilometrin päähän. Liekkö nollattu väärin edellisessä huollossa (viime keväänä). Vm 2018 ja tuotu ruotsista 2021.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: peped - 04.01.24 - klo:08:29Niin joo ja mikä se GTE:n huoltoväli nyt oikein on, 1v/15tkm?
Juu, 1v / 15 tkm. 30 tkm välein on isompi huolto ja 60 tkm välein dsg:n öljyt. Sitä en muista, mitä noi pienempi ja isompi huolto piti sisällään.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

ZimKork

Pienempi huolto taitaa olla nimeltään "tarkastushuolto", isommissa on sitten tulppien vaihtoa tai muuta vastaavaa. Oma kokemus on että melkein joka huollossa on jotain muutakin kuin pelkkä tarkastushuolto. Jos 3 vuoden välein tulpat, 3 vuoden välein DSG-öljyt ja 6 vuoden välein jakohihna, niin alkaa olla vähissä ne vuodet kun ei ole mitään ekstraa.

mikkol

Löytyykö sähköinen esilämmitystoiminto jokaisesta GTE:stä alkuperämaasta riippumatta? Tuontiautoissa kun harvemmin on webastoa, mutta entä tuo lataussähköllä/akulla toimiva ajastettava sisälämmitys, onko sitä? Vai onko sekin listalta ruksittava lisävaruste?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy