Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: rampas - 30.11.23 - klo:13:11virrankulutusmittarilla mittasin paljonko akkuun saa menemään virtaa, niin oli reilusti yli sen, mikä valmistajan raja vialliselle akulle olisi ollut. Joten asia ei sitten edennyt tästä eteenpäin.


Mikäs se viallisen akun raja olisi ollut?

ZimKork

Näissähän usein ihmisillä unohtuu että takuu on täysin "vapaaehtoinen" extra, jonka maahantuoja antaa. Jos auto on alunperin maahantuotu Ruotsiin, sen takuun on antanut ruotsalainen yhtiö, ei suomalainen. Mutta on olemassa erikseen laki virhevastuusta, joka lähtökohtaisesti on myyjäliikkeen vastuulla, eli keneltä se ostettiin Suomesta. Lähtökohtaisesti kun jotain vikaa tulee, olisi aluksi oltava yhteydessä myyjään. Myyjä voi sitten selvitellä joutuuko maksamaan omasta pussista vai korvaako valmistaja jotain. Jos myyjän kanssa homma ei pelitä, voi toki sen ohittaa ja olla itse yhteydessä Volkswagenin edustajiin ja silloin usein ollaan goodwillin varassa yms. Mutta lakisääteisesti virhevastuu on tuotteen myyjällä, ja takuu on vain maahantuojan vapaaehtoinen lisä. On myös hyvä huomata että eri maiden maahantuojat antavat erilaisia takuulupauksia.

Immunity

Niin... Suomessa lain silmissä voi valmistaja joutua vastuuseen ainoastaan silloin, kun on itse antanut jonkun takuun. Muutoin valmistajalla ei ole minkäänlaista vastuuta, vaikka olisi täysin uusi tuote. Vastuullinen taho on aina muutoinkin ensisijaisesti myyjä, ja toissijaisesti maahantuoja. Oli tuotteella takuu tai ei, tulee sen kuitenkin kestää oletettu käyttöikä.

Mielenkiintoinen tämä akkuhomma. Olen ainakin ollut siinä käsityksessä, että sen on antanut valmistaja. Kun katsot VW:n sivuja (https://www.volkswagen.fi/fi/auton-hankinta/takuu.html#sahkoautojen-akkutakuu), niin kaikissa muissa kohdissa lukee, että takuun myöntää maahantuoja, mutta sähköautojen akkujen kohdalla ei lue takuun myöntäjästä mitään. Koska VW:n sivu, voisi olettaa, että tästä vastaa valmistaja... mutta luulo ei ole tiedon väärti.

Näinköhän tässä sitten kävisi, että jos akut menee sököksi, niin VW pesee kätensä, koska tuotu Ruotsista? Jos näin, niin voihan *piip*.

muusteri

Taidan jättää siis ruotsiautot kauppaan.
Koskeeko mekatroniikkaongelmat yhtälailla facelift malleja?

Immunity

Lainaus käyttäjältä: muusteri - 30.11.23 - klo:19:48Taidan jättää siis ruotsiautot kauppaan.
Koskeeko mekatroniikkaongelmat yhtälailla facelift malleja?

Siinä käsityksessä olen itse, että ei läheskään siinä määrin, kuin pre-faceliftiä. Paja, joka noita korjailee totesi, että eri tyyppikoodeja ollut näillä facelift laatikoilla ja korjaukset koskeneet lähes yksinomaan noita pre-facelifteja. Eli jotain parannusta ilmeisesti tullut, mutta ei se pommin varma ole vieläkään.

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 30.11.23 - klo:14:30...olisi aluksi oltava yhteydessä myyjään. Myyjä voi sitten selvitellä joutuuko maksamaan omasta pussista vai korvaako valmistaja jotain.

Ja tällä tarkoitin siis että maksaako myyjä omasta pussistaan. Huomasin että lause oli epätarkka.

jugih

Kysytään nyt vielä täältäkin, jos kohdistettua yleisöä olisi enemmän: Pystyykö teidän GTE:n ovien lukitusta käyttää VW:n uuden apin kautta? Ja jos pystyy, niin mistä kohdasta pitäisi täpätä?
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

rampas

Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 30.11.23 - klo:13:46Mikäs se viallisen akun raja olisi ollut?
70% ehjän akun ilmoitetusta käytettävissä olevasta kapasiteetista.
Ja näitä Ruotsin-tuontien akkuja on vaihdettu Suomessa takuuseen, minullekin tämä luvattiin. Tehdään vain ensin pikatesti ja tarvittaessa perusteellisempi, jos ollaan raja-arvon lähellä tai alle.

jaska74

Herrajestas miten kulutus pomppaa pakkasella... 40km työmatka 60-80 vauhdilla, akku täynnä, niin hybridi modella keskikulutus 6,5-7 satasella

ZimKork

Sähkörange käytännössä puolittuu kovalla pakkasella, millä on suora vaikutus bensankin kulutukseen hybridimoodissa.

jaska74

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 02.12.23 - klo:20:10Sähkörange käytännössä puolittuu kovalla pakkasella, millä on suora vaikutus bensankin kulutukseen hybridimoodissa.

toki, mutta kun tuo ei tuppaa käyttää sähköä talvella oikein muuta kun liikennevaloissa ryömittäessa...

ZimKork

Kyllähän se hybridimoodissa paljolti polttiksella kulkee, E-moodissa se sitten liikkuu sähköllä. Itse ajan kovillakin pakkasilla työ- ja kauppamatkat pelkällä sähköllä. Laitan hybridiä vasta sitten jos ei sähkörange riitä.

jugih

Täytyy sanoa että GTE on yllättävän lämmin auto kunnon pakkasillakin. Tänään aamulla suoraan latauksesta ja sähkölämmityksestä -15.5C astetta pakkasella sähköllä töihin. Lämmintä alkoi puhaltamaan melkein heti kun auton laittoi "käyntiin". Meillä tolppa antaa kuitenkin vain 2.7 kW, joka riittää hyvin ainakin vielä näihin pakkasiin.

Huomasi kyllä että suoraan latauksesta lämpimillä akuilla auto antaa lähteä sähköllä. Duunista lähtiessä -12C ilman latausta ja polttis pärähti heti käyntiin.

Webasto olis kyllä kiva, mutta kyllä tuo pelkällä sähkölläkin lämpenee mukavasti. Lämmityksen käynnistys etänä volkkarin apista on kyllä aivan must ilman webaa.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

skuzeri

Onko kenelläkään ollut semmoista vikaa passattissa että ei puhalla taakse lämmintä eikä kylmää ilmaa?

Näytöstä kun säätää niin näyttää että puhaltaisi taakse mutta takapenkillä olevasta keskikonsolista ei puhalla ollenkaan ilmaa, siitä kyllä pystyy säätämään lämpötilaa. Kokeillaan jos sattuisi että jollain olisi kokemusta tälläisestä tai tietäisi mistä mahtaisi johtua.

muusteri

Mites tuon rengaspainevalon saa sammumaan? Paineet asetettu 2,5bar mutta silti palaa. Asetuksissa rengaspainevalvonta kohdassa lukee että toiminto ei ole käytettävissä.

muusteri

Menee yksinpuhelun puolelle tämä, mutta tulipa suoraan sanottua pienenä shokkina, että tässä vm 2020 autossa ei ole keyless entryä eikä taittuvia peilejä. Ilman taittuvia peilejä kyllä pärjää, mutta totuttelemista tulee olemaan keyless entryn puuttumiseen. Keyless Go löytyy ja jotenkin sitä oletti että keyless entry täytyy olla tällöin myös etenkin kun kuskin kahvassa on kolo/vekki joka siihen viittaisi.
Saako keyless entryä koodattua jälkikäteen vai täytyykö hommata tuo >1000e retrofit paketti?

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: jugih - 01.12.23 - klo:12:59Kysytään nyt vielä täältäkin, jos kohdistettua yleisöä olisi enemmän: Pystyykö teidän GTE:n ovien lukitusta käyttää VW:n uuden apin kautta? Ja jos pystyy, niin mistä kohdasta pitäisi täpätä?
vaatii faceliftissä we connect plus- palvelun ja tunnistautumisen joko puhelimella tai merkkarin tiskillä. Vanhemmista malleista en tiedä. Siihen en osaa sanoa toimiiko hyvin uudella äpillä, mutta ainakin vanhalla toimi hyvin, kun oli palvelu voimassa.
PASSAT GTE VM. 2020

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: muusteri - 06.12.23 - klo:11:12Menee yksinpuhelun puolelle tämä, mutta tulipa suoraan sanottua pienenä shokkina, että tässä vm 2020 autossa ei ole keyless entryä eikä taittuvia peilejä. Ilman taittuvia peilejä kyllä pärjää, mutta totuttelemista tulee olemaan keyless entryn puuttumiseen. Keyless Go löytyy ja jotenkin sitä oletti että keyless entry täytyy olla tällöin myös etenkin kun kuskin kahvassa on kolo/vekki joka siihen viittaisi.
Saako keyless entryä koodattua jälkikäteen vai täytyykö hommata tuo >1000e retrofit paketti?
Anopin yksilö on ruotsivarusteinen GTE, josta puuttuu suomivarusteiseen verrattuna peruutuskamera, keyless entry, pysäköintiapu, matriisivalot, sähköinen takaluukku ja taittuvat peilit ainakin. Mut hei on sentään penkit kivempaa verhoilukangasta!
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

muusteri

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 06.12.23 - klo:12:48Anopin yksilö on ruotsivarusteinen GTE, josta puuttuu suomivarusteiseen verrattuna peruutuskamera, keyless entry, pysäköintiapu, matriisivalot, sähköinen takaluukku ja taittuvat peilit ainakin. Mut hei on sentään penkit kivempaa verhoilukangasta!
Ruotsiauto tämäkin. Lähes kaikki muut varusteet löytyy, mutta jostain syystä nämä kaksi uupuu. Mikä on kyllä kummallista kun on tosiaan muuten kaikki mahdolliset ruksittu mukaan.

Turms

Laittoivat autoliikkeessä pyynnöstäni aamulla vm. 2016 1.4 GTE Passatin lataukseen, ja klo 16 aikaan kun lähdin lämpimästä hallista koeajolle, näytti sähkörangeksi 36km. Mitä tästä voi päätellä, vai voiko mitään?

jrwfi

Lainaus käyttäjältä: rampas - 02.12.23 - klo:11:3870% ehjän akun ilmoitetusta käytettävissä olevasta kapasiteetista.
Ja näitä Ruotsin-tuontien akkuja on vaihdettu Suomessa takuuseen, minullekin tämä luvattiin. Tehdään vain ensin pikatesti ja tarvittaessa perusteellisempi, jos ollaan raja-arvon lähellä tai alle.

Omasta hovihuollosta tätä huvin vuoksi tiedustelin, ja vaatii ilmeisesti huollon tekemän testauksen, joka kustantaa luokkaa 500 euroa. Eli kannattaa varmaan olla aika selkeästi sen 70% alle jos meinaa tuota yrittää hyödyntää.

jaska74

Lainaus käyttäjältä: Turms - 06.12.23 - klo:14:42Laittoivat autoliikkeessä pyynnöstäni aamulla vm. 2016 1.4 GTE Passatin lataukseen, ja klo 16 aikaan kun lähdin lämpimästä hallista koeajolle, näytti sähkörangeksi 36km. Mitä tästä voi päätellä, vai voiko mitään?

Mulla on 2016 ja kesällä range on sellasta 42km luokkaa josta päättelisin että akku on kunnossa (?)

Talvella tippuu siihen 25-30 nurkille

jugih

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 06.12.23 - klo:18:50Mulla on 2016 ja kesällä range on sellasta 42km luokkaa josta päättelisin että akku on kunnossa (?)

Talvella tippuu siihen 25-30 nurkille

Samat 2017 kanssa.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Banned

Lainaus käyttäjältä: muusteri - 05.12.23 - klo:21:37Mites tuon rengaspainevalon saa sammumaan? Paineet asetettu 2,5bar mutta silti palaa. Asetuksissa rengaspainevalvonta kohdassa lukee että toiminto ei ole käytettävissä.
Oiskohan sulla antureilla toimiva rengaspaineen mittaus ja nykyisissä vanteissa ei ole antureita?
Passat GTE

rampas

Lainaus käyttäjältä: jrwfi - 06.12.23 - klo:14:44Omasta hovihuollosta tätä huvin vuoksi tiedustelin, ja vaatii ilmeisesti huollon tekemän testauksen, joka kustantaa luokkaa 500 euroa. Eli kannattaa varmaan olla aika selkeästi sen 70% alle jos meinaa tuota yrittää hyödyntää.
Näin minullekin ensin sanottiin, mutta sitten kävi ilmi, että tällainen esitesti on tullut. Matkaa kun on 250 km suuntaansa, niin tein tuon mittauksen itse.

muusteri

Mitäs erikoisliikkeitä tässä pitää tehdä että saa webaston ajastimella päälle? Aamulla weconnectissa asetettuun lähtöaikaan oli kyllä akku täynnä mutta webasto ei ollut lämmittänyt.
Asetin sitten töihin päästyä lähtöajan autosta suoraan mutta silti odotti kylmä auto parkissa töistä lähtiessä.
Connectissa on täppä siinä käytä seuraavassa lähdössä pa lämmitintä ja auton näytöstäkin valitsin lähtöajalle seisontalämmityksen.

Myöskään en ole connectin kautta saanut kertaakaan vielä manuaalisesti sitä päälle. Kaukkarista toimii ongelmitta.

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: muusteri - 07.12.23 - klo:16:31Mitäs erikoisliikkeitä tässä pitää tehdä että saa webaston ajastimella päälle? Aamulla weconnectissa asetettuun lähtöaikaan oli kyllä akku täynnä mutta webasto ei ollut lämmittänyt.
Asetin sitten töihin päästyä lähtöajan autosta suoraan mutta silti odotti kylmä auto parkissa töistä lähtiessä.
Connectissa on täppä siinä käytä seuraavassa lähdössä pa lämmitintä ja auton näytöstäkin valitsin lähtöajalle seisontalämmityksen.

Myöskään en ole connectin kautta saanut kertaakaan vielä manuaalisesti sitä päälle. Kaukkarista toimii ongelmitta.
Olihan siellä päällä sekä lataus, lämmitys ja webasto? Lämmityksen lisäksi se webasto tulee erikseen valita. Oman kokemuksen mukaan se lämmittää ajastettuna jossain vaiheessa ajastusta, muttei suinkaan viimeisenä. Haalea auto on parhaimmillaan ollut odottamassa. Olen siirtynyt laittamaan vain ajastetun latauksen yölle pörssisähkön halvempien tuntien valossa ja lähtöä ennen tökkäsen kaukosäätimella webaston päälle. Onpahan lämmin. Sovelluksesta ei ole kokemuksia, kun ei ole sitä maksullista.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

muusteri

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 08.12.23 - klo:21:22Olihan siellä päällä sekä lataus, lämmitys ja webasto? Lämmityksen lisäksi se webasto tulee erikseen valita. Oman kokemuksen mukaan se lämmittää ajastettuna jossain vaiheessa ajastusta, muttei suinkaan viimeisenä. Haalea auto on parhaimmillaan ollut odottamassa. Olen siirtynyt laittamaan vain ajastetun latauksen yölle pörssisähkön halvempien tuntien valossa ja lähtöä ennen tökkäsen kaukosäätimella webaston päälle. Onpahan lämmin. Sovelluksesta ei ole kokemuksia, kun ei ole sitä maksullista.

Jep oli valittuna latauksen lisäksi webasto. Eilen auto asensi jonkun päivityksen ja tänään on ajastin toiminut niin kuin pitää. Liekkö kellonajat olleet sitten pielessä.

jugih

Lainaus käyttäjältä: muusteri - 08.12.23 - klo:23:48Jep oli valittuna latauksen lisäksi webasto. Eilen auto asensi jonkun päivityksen ja tänään on ajastin toiminut niin kuin pitää. Liekkö kellonajat olleet sitten pielessä.

Miten sulöa toimii we connect vielä? Eikö kaikki ole joutunut siirtymään jo vw:n appiin?

Ja minkä vuoden GTE sulla on, kun osaa asentaa OTAna päivityksiä?
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

muusteri

Lainaus käyttäjältä: jugih - 09.12.23 - klo:02:25Miten sulöa toimii we connect vielä? Eikö kaikki ole joutunut siirtymään jo vw:n appiin?

Ja minkä vuoden GTE sulla on, kun osaa asentaa OTAna päivityksiä?

Volkswagen app siis käytössä. 2020 vm. Päivitys taisi olla vain mediayksikölle, en usko että auton ohjelmistoa näissä näin vain päivitellään. Mutta joka tapauksessa tuon päivityksen jälkeen alkoi ajastimet toimimaan apissa ja autosta suoraan. Sattumaa vai ei.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy