Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

vagittaja

Keväästä asti vm. -18 GTE:n omistajana olen ollut ensimmäiset tuhannet kilometrit tyytyväinen autoon. Täältä olen lukenut autosta paljon ja saanutkin hyviä vinkkejä ja oppinut yhteiseloon hybridin kanssa. Suuret kiitokset siitä kirjoittajille!

Sitten ongelmaan. Auton saatuani kevään taittuessa kesään tuli heti eteen iso huolto ja samalla vaihdatin myös jarrunesteet (ja jakohihnan, jos tällä tiedolla voi olla myös merkitystä). Tämän jälkeen olen tosiaan jonkun tuhannen kilometrin verran ajellut ja nauttinut kyydistä.

Nyt kun talvi on tehnyt tuloaan huomasin erään kerran kylmänä lähtiessä, että jarrut eivät meinanneet ottaa normaalisti kiinni, vaan jatkoi menoaan eteenpäin. Onneksi tilannenopeus oli olematon ja auto kuitenkin lopulta pysähtyi risteykseen. Tämän jälkeen jarrut pelasivat normaalisti eikä mitään ongelmia ollut uudemmillakaan ajokerroilla. Kunnes tänään viikon sairastelun ja auton seisonnan jälkeen lähdin taas liikkeelle. Tällä kertaa pelti olisi rytissyt ellei jälleen tilannenopeus olisi ollut pieni sekä pystyin väistämään sivuun, jotta en törmännyt edellä ajavan auton perään. Lähdin tilanteen jälkeen jälleen varoen liikkeelle jarruja kokeillen ja jälleen pelasivat koko loppumatkan normaalisti.

Onko arvon kirjoittajilla jo "varmoja" arvauksia mikä on vikana, kun lähden autoa kiikuttamaan pajalle ettei tämmöstä ummikkoa viilata linssiin ja turhaan vaihdateta kaikki jarruosat, jos vika voi olla suhteellisen simppeli korjata? Ja etukäteen jos voisin tiedustella riittääkö näiden hybridien kanssa, että korjaamo on tunnettu VAG-autojen korjauksista, vai vaatiiko tällaisessa jarruhuolloissa nämä jotain spesiaalia, jonka vuoksi oikea suunta olisi viedä marmorille? Keskustelua lueskelin läpi ja ilmeisesti moni jarruhuolto onnistuu, jos on käytössä VCDS. Marmorilla jo pelkkä levyjen vaihdon hinta tuntui kohtuuttomalta, kun sitä aikanaan kyselin, joten toiveissa olisi, että tällainen vika on tehtävissä nyrkkipajoillakin.

vagittaja

Ei antanut enää muokata viestiä, joten jos ylläpitäjä lukee, niin nämä viestit voi poistaa. Siirsin jarruongelman omaan keskusteluun, kun uudelleenluettuani viestin totesin, että ongelma on sen verran spesifi ja yksilöllinen, joten on parempi tehdä oma aiheensa. Pahoittelut häiriöstä!

jaska74

Eka hybridi menossa joten toi akkutekniikka on vielä vähän vierasta.. onko olemassa mitään android sovellusta millä näkis ihan perus elm lukijalla onko ajoakku missä kunnossa? Vai onko vaihtoehtona vain mennä jonnekkin liikkeeseen setelinippu kourassa?

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 19.11.23 - klo:16:36Eka hybridi menossa joten toi akkutekniikka on vielä vähän vierasta.. onko olemassa mitään android sovellusta millä näkis ihan perus elm lukijalla onko ajoakku missä kunnossa? Vai onko vaihtoehtona vain mennä jonnekkin liikkeeseen setelinippu kourassa?
Odiksella pitäisi saada aika paljon statistiikkaa pihalle.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Banned

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 14.11.23 - klo:21:09Jep, itsellä kävi samoin, kun oli edellisellä GTE:llä muistaakseni ajettu n. 120 tkm. Ryöstivät K-Autossa siitä vajaa 800e...
Satasen keikka oli. Nyt on kunnolla kiinni. Aika heppoiset on valmistajan pistehitsit.
Passat GTE

jugih

Se olis 2017 GTE menossa OCUn vaihtoon. Oireena on ettei data liiku ollenkaan, mutta hätäpuhelut toimii.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Hahmo74

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 19.11.23 - klo:16:52Odiksella pitäisi saada aika paljon statistiikkaa pihalle.

Moi. Missä näitä ODIS pajoja olisi PK seudulla? Minulla herjaa "komponenttisuojaus aktiivinen" ilmoitusta. Radio/äänet ei toimi. Ilmoitus pölähti ensimmäisten pakkasten tullessa n. viikko sitten. VW huolto ilmoitteli että koko infotainment systeemi vaihtoon ja 4.600 Euroa tiskiin. En oikein ymmärrä. vm 2020 Passat GTE. Valmistaja ei tule vastaan heidän mukaan asiassa.

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: Hahmo74 - 22.11.23 - klo:23:00Moi. Missä näitä ODIS pajoja olisi PK seudulla? Minulla herjaa "komponenttisuojaus aktiivinen" ilmoitusta. Radio/äänet ei toimi. Ilmoitus pölähti ensimmäisten pakkasten tullessa n. viikko sitten. VW huolto ilmoitteli että koko infotainment systeemi vaihtoon ja 4.600 Euroa tiskiin. En oikein ymmärrä. vm 2020 Passat GTE. Valmistaja ei tule vastaan heidän mukaan asiassa.
Ota minuun yhteyttä niin voidaan haarukoida mitä olisi paras tehdä. Minulla on mm. ODIS ja muita tarvittavia hilkkeitä. Toimin Keravalla.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Hahmo74 - 22.11.23 - klo:23:00Moi. Missä näitä ODIS pajoja olisi PK seudulla? Minulla herjaa "komponenttisuojaus aktiivinen" ilmoitusta. Radio/äänet ei toimi. Ilmoitus pölähti ensimmäisten pakkasten tullessa n. viikko sitten. VW huolto ilmoitteli että koko infotainment systeemi vaihtoon ja 4.600 Euroa tiskiin. En oikein ymmärrä. vm 2020 Passat GTE. Valmistaja ei tule vastaan heidän mukaan asiassa.

Mulla tuli ihan sama juttu keväällä. Myös 2020 GTE. Näitä mennyt monelta ja VW maksattaa asiakkaalla moisen telkkarin. Ei kestä kuin 3v moinen. Mulle sama hinta-arvio + työt päälle. Tuon pystyy tekemään reilusti alle puoleen hintaan, kun osaava kaveri. VW vaihdattaa turhaan osia. Jos siis tarkalleen sama juurisyy kuin itsellä.

Tonzu

Hankinnassa tuollanen gte passat,2020-2021 ja 40-70tkm ajettu.
Mitä kannattaa huomioida ennen ostoa?
Mites nää dsg ongelmat,voiko olettaa että varmasti hajoaa jossain vaiheessa?
Tuo dsg hajoamis ongelmat on pistäny miettimään kyseisen mallin ostoa.

ECOisti

Miten se oli faceliftin akun kapasiteetti... Oliko se jotain 13 kWh?

Koitan siis loppujen lopuksi hakea auton kulutustietojen kautta sitä tietoa, että kuinka paljon minulla kuluu sähköä auton lataamiseen.
Jos Volkkarin portaali näyttää vaikka, että on kulutettu jonain päivänä 10 kWh, niin onko lataukseen kulunut myös tasan 10 kWh vai kenties häviöiden kauttta vähän enemmän?
Miten tämä kannattaisi laskea?

Hahmo74

Juu, Faceliftin akku on 13 kWh.

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 25.11.23 - klo:11:21Miten se oli faceliftin akun kapasiteetti... Oliko se jotain 13 kWh?

Koitan siis loppujen lopuksi hakea auton kulutustietojen kautta sitä tietoa, että kuinka paljon minulla kuluu sähköä auton lataamiseen.
Jos Volkkarin portaali näyttää vaikka, että on kulutettu jonain päivänä 10 kWh, niin onko lataukseen kulunut myös tasan 10 kWh vai kenties häviöiden kauttta vähän enemmän?
Miten tämä kannattaisi laskea?

Tuttu oli hankkinut Defan laturin, josta saa statiikat pihalle. Facelift-GTE:n täysin tyhjäksi ajettu akku oli latauksessa ottanut virtaa vastaan 10,7 kWh.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

ZimKork

Eilen kotilatausjohto lakkasi lataamasta. Aiemmin oli temppuillut niin että piti laittaa 1-4 kertaa päälle pois ennenkuin lataus alkoi. Auto antoi vikakoodia P33E300 "Charge Socket A Communication Error". Vikakoodin kuittaus ei auttanut eikä mikään muukaan "räplääminen", mutta uuden latausjohdon ostaminen korjasi tilanteen heti. Ei kestänyt ihan kahdeksaa vuotta alkuperäinen latausjohto.

ECOisti

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 25.11.23 - klo:12:57Tuttu oli hankkinut Defan laturin, josta saa statiikat pihalle. Facelift-GTE:n täysin tyhjäksi ajettu akku oli latauksessa ottanut virtaa vastaan 10,7 kWh.

No tätä muistelin, että ei ottais latauksessa vastaan kuin jotain 10 kWh.
Jos auto ottaa tuon vastaan, niin onkohan latauksessa häviöitä...? Tuskin paljon, mutta jokunen prosentti?

Ja jos akku on 13 kWh, niin onko se vajaa 3 kWh aina reservissä, eli sitä ei saa ajamalla tyhjäksi? Muistan lukeneeni tästä joskus jossain jotain. :)

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 26.11.23 - klo:10:41No tätä muistelin, että ei ottais latauksessa vastaan kuin jotain 10 kWh.
Jos auto ottaa tuon vastaan, niin onkohan latauksessa häviöitä...? Tuskin paljon, mutta jokunen prosentti?

Ja jos akku on 13 kWh, niin onko se vajaa 3 kWh aina reservissä, eli sitä ei saa ajamalla tyhjäksi? Muistan lukeneeni tästä joskus jossain jotain. :)

On

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 26.11.23 - klo:10:41No tätä muistelin, että ei ottais latauksessa vastaan kuin jotain 10 kWh.
Jos auto ottaa tuon vastaan, niin onkohan latauksessa häviöitä...? Tuskin paljon, mutta jokunen prosentti?

Ja jos akku on 13 kWh, niin onko se vajaa 3 kWh aina reservissä, eli sitä ei saa ajamalla tyhjäksi? Muistan lukeneeni tästä joskus jossain jotain. :)
Muistaakseni tuota tosiaan markkinoidaan, että 10,0 kWh olisi ajolle varattuna 13,0 kWh:sta. Arvelen tuon reservin määrän pikkusen vaihtelevan, varsinkin jos ajaa navi päällä. Tällöihän auton kait pitäisi osata optimoida. Jos auto tunnistaa määränpään olevan 100 metrin päässä, niin annetaan ottaa pikkusen ylimääräistä akusta. En tiedä, kunhan mutuilen. Lisäksi sitten omansa mennyt vielä häviöön tuossa "ylimääräisessä" 0,7 kWh:ssa. Paha sanoa paljonko häviön suuruus on, joitan prosentteja itsekin arvioisin. Jos olisi useampi mittaus tiedossa, niin helpompi olisi lottoilla.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 26.11.23 - klo:12:31Muistaakseni tuota tosiaan markkinoidaan, että 10,0 kWh olisi ajolle varattuna 13,0 kWh:sta. Arvelen tuon reservin määrän pikkusen vaihtelevan, varsinkin jos ajaa navi päällä. Tällöihän auton kait pitäisi osata optimoida. Jos auto tunnistaa määränpään olevan 100 metrin päässä, niin annetaan ottaa pikkusen ylimääräistä akusta. En tiedä, kunhan mutuilen. Lisäksi sitten omansa mennyt vielä häviöön tuossa "ylimääräisessä" 0,7 kWh:ssa. Paha sanoa paljonko häviön suuruus on, joitan prosentteja itsekin arvioisin. Jos olisi useampi mittaus tiedossa, niin helpompi olisi lottoilla.

Muistaakseni tuo auton sisäisen laturin hyötysuhde oni 93% tai 94%

Eli tuossa 10kwh akkusessa tuo 0,7kwh kuulostaa aika oikialta

muusteri

Diisseli on vaihtumassa Passat GTE malliin. Jonkun aikaa nyt selaillut tarjontaa ja muutama potentiaalinen yksilö olisi nyt kiikarissa, mutta näissä kummassakaan ei ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä. Kysymys kuuluukin, että tarvitseeko sitä? Riittääkö tuo sähköinen lämmitin lämmittämään auton sisätilat aamuisin kun on latauksessa normaalissa 230v pistorasiassa ja toimiiko lämmitys myös sitten tienpäällä, jos ei ole johdon perässä mutta akussa kuitenkin virtaa jäljellä? Ja ehkä se tärkein kysymys, että saako sähkölämmityksen sovelluksesta päälle?

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: muusteri - 27.11.23 - klo:20:01Diisseli on vaihtumassa Passat GTE malliin. Jonkun aikaa nyt selaillut tarjontaa ja muutama potentiaalinen yksilö olisi nyt kiikarissa, mutta näissä kummassakaan ei ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä. Kysymys kuuluukin, että tarvitseeko sitä? Riittääkö tuo sähköinen lämmitin lämmittämään auton sisätilat aamuisin kun on latauksessa normaalissa 230v pistorasiassa ja toimiiko lämmitys myös sitten tienpäällä, jos ei ole johdon perässä mutta akussa kuitenkin virtaa jäljellä? Ja ehkä se tärkein kysymys, että saako sähkölämmityksen sovelluksesta päälle?
Oma mielipide on, että tarttee webaston. Toisten mielestä ei tartte. Sähkölämmitys laturissa toimii sillä virralla mitä seinästä irtoaa, eli 1,7 kW tai 3,7 kW. Sen voi ajastaa autosta, mutta minä ainakaan en ole keksinyt logiikkaa milloin se auto on lämmin ja milloin ei, yleensä on viileä auto on ollut odottamassa. Itselläni on webasto ja olen lopettanut lämmityksen ajastukset. Omaan makuun se kaukosäätimestä webaston päälle näppääminen hetki ennen lähtöä on simppelimpi vaihtoehto kuin ajastus tai kännykkäsovellus. Onpahan varmasti lämmin auto odottamassa. Ja kun ei tuo lämmitä kuin sisätilat, niin katoksessa oleva auto lämpeää mukavan nopeasti. Ymmärtääkseni lämmitys on mahdollista käynnistää sovelluksella, joskin vaatii sovelluksen maksullisen jäsenyyden. Itselläni ei ole, joten en tiedä varmaksi. Autoa on mahdollista esilämmittää tienpäällä pelkällä sähköllä, jolloin se itseasiassa lämmittää seinää tehokkaammin kun akusta sai 5 vai 6 kw lämmityslaitteelle irti... 
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

muusteri

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 27.11.23 - klo:20:23Oma mielipide on, että tarttee webaston. Toisten mielestä ei tartte. Sähkölämmitys laturissa toimii sillä virralla mitä seinästä irtoaa, eli 1,7 kW tai 3,7 kW. Sen voi ajastaa autosta, mutta minä ainakaan en ole keksinyt logiikkaa milloin se auto on lämmin ja milloin ei, yleensä on viileä auto on ollut odottamassa. Itselläni on webasto ja olen lopettanut lämmityksen ajastukset. Omaan makuun se kaukosäätimestä webaston päälle näppääminen hetki ennen lähtöä on simppelimpi vaihtoehto kuin ajastus tai kännykkäsovellus. Onpahan varmasti lämmin auto odottamassa. Ja kun ei tuo lämmitä kuin sisätilat, niin katoksessa oleva auto lämpeää mukavan nopeasti. Ymmärtääkseni lämmitys on mahdollista käynnistää sovelluksella, joskin vaatii sovelluksen maksullisen jäsenyyden. Itselläni ei ole, joten en tiedä varmaksi. Autoa on mahdollista esilämmittää tienpäällä pelkällä sähköllä, jolloin se itseasiassa lämmittää seinää tehokkaammin kun akusta sai 5 vai 6 kw lämmityslaitteelle irti... 

No nyt kun tarkemmin miettii niin onhan se webasto aivan ehdoton jos haluaa pakkasilla lämpimän auton. Lämmitysteho tosiaan sen minkä se seinästä ottaa, eli olematon. Ainakin omaan makuun.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: muusteri - 27.11.23 - klo:20:01Diisseli on vaihtumassa Passat GTE malliin. Jonkun aikaa nyt selaillut tarjontaa ja muutama potentiaalinen yksilö olisi nyt kiikarissa, mutta näissä kummassakaan ei ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä. Kysymys kuuluukin, että tarvitseeko sitä? Riittääkö tuo sähköinen lämmitin lämmittämään auton sisätilat aamuisin kun on latauksessa normaalissa 230v pistorasiassa ja toimiiko lämmitys myös sitten tienpäällä, jos ei ole johdon perässä mutta akussa kuitenkin virtaa jäljellä? Ja ehkä se tärkein kysymys, että saako sähkölämmityksen sovelluksesta päälle?

Ei se webasto nyt aivan ehdoton ole - mutta näin kahden talven jälkeen en ostaisi GTE:tä ilman webastoa. Joo, kyllähän se "tolppasähkölläkin" lämpenee, mutta ainakin itse joudun laittaa 2 ajastusta aamuksi: 7:45 & 8:00 ja tällöin kasilta pitää olla autossa että sisällä on "lämmin" - Lainausmerkeissä lämmin, sillä sisäilma on lämpimämpää kuin ulkoilma, mutta ratti, penkit jne ovat edelleen kylmiä. Jos on käynyt niin että tolpasta ei sitten tuolloin aamulla tulekkaan sähköä (meillä toi kello antaa 12h kerrallaan, eli pitäisi jaksaa illalla käydä aktivoimassa uusi sykli) niin tuo tupla-ajastus imee ~puolet rangesta. Tällöin auto on kyllä yhtä lämmin kuin webastolla lämmitettynä. Mutta kumpi nyt sit on parempi. Itellä työmatka on 10km niin toi range riittää juuri ja juuri sähköllä työpaikalle.

Lisäksi jos lähtöajat eivät ole täysin vakiot ja joutuu luottamaan tuohon matkapuhelinsovellukseen - tuut menemään suurimman osan ajasta kylmään autoon. Jostain syystä edelleen ton toimintavarmuus on äärettömän huono.


Herr K

Viikonloppuna iski oikeastaan ensimmäinen isompi vika omaan autoon. Lauantaina piti lähteä illalla kauppaan, mutta latauskaapeli ei suostunut irtoamaan. Koitin availla ja lukita autoa, mutta kaapeli ei suostunut irtoamaan. Konepeltikin oli loskakelien ja nopean pakastumisen jäljiltä jäätynyt kiinni ja oli vähän kiire, joten annoin asian olla ja lähdin vaimon autolla kauppaan. Mittaristossa oli virheilmoitus latausjärjestelmän viasta.

Sunnuntaiaamuna menin kokeilemaan uudelleen. Edelleenkään kaapeli ei suostunut irtoamaan. Mittaristossa oli sama virheilmoitus ja lisäksi valitteli 12 V -akun varauksen olevan alhainen. Sain pienellä muovilastalla hivutettua konepellin auki ja pääsin vapauttamaan kaapelin lukituksen hätävapautuksen luukun kautta. Ajatuksena oli lähteä ajamaan ja lataamaan akkua, mutta mittaristossa oli punainen kolmio ja  ilmoitus, että hybridijärjestelmän häiriö ja auto ei suostunut liikkumaan. Auto ei myöskään reagoinut lukitukseen, vaan jäi piippaamaan ja vilkuttamaan häiriötä mittaristossa. Lueskelin ohjekirjaa sisällä ja hetken kuluttua kun palasin autolle, oli auto ihan mykkänä eli virrat loppu 12 V akusta. Otin yhteyttä liikkumisturvaan ja parin tunnin jälkeen saapuikin apu paikalle. 12 V akulle annettiin virtaa ja kaikki lähti toimimaan. Kävin ajelemassa pitemmän lenkin, jotta akku latautuisi. Ilmeisesti 12 V -akku oli sitten purkautunut jonkin vikatilan takia, kun olin yrittänyt kaapelia irrottaa. Täältä luinkin sitten, että ilmeisesti muillakin on 12 V akun tyhjeneminen on aiheuttanut mitä erikoisempia virheilmoituksia kuten esim. toi hybridijärjestelmän vika.

Kaikki näytti jo olevan kunnossa, mutta nyt auto ei suostu lukitsemaan latauskaapelia. Kun kaapelin laittaa paikalleen, kuuluu pieni surina ja auto ikäänkuin yrittää lukitusta, mutta lukitus ei onnistu ja punainen häiriövalo syttyy latausliittimen viereen. Onkohan kellään ollut tätä ongelmaa? Pitääkö kaapelin hätävapautuksen jälkeen tehdä jotakin, jotta lukitus taas onnistuu? Ohjekirjassa ei ollut muuta, kuin että suojaluukku takaisin paikalleen.
VW Passat Variant GTE

jugih

^^ Mulla ihan sama homma heti kun pakkasta, niin latauskaapeli ei kiinnity/irtoa kunnolla. Pitää truiskia aseöljyä sinne  servon väliin jonnekin.

Ei sille sen kummempaa oo tarvinnut tehdä kun on alkanut toimimaan.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Herr K

^^
Kiitos vinkistä! Kokeillaan tuota ja katsotaan miten käy. Edellisinä talvina ei ole ollut ongelmia liittimen kanssa, mutta johan toi auto on kolme vuotta vanha, niin kai se alkaa hajoamaan  ::)
VW Passat Variant GTE

ZimKork

Itsellä oli käsillä spray vaseliinia, sekin "liukasti" tuon lukitusnipukan toimintaa toistaiseksi riittävästi.

Herr K

Eilen illalla kokeilin vielä kaapelin kytkemistä ilman mitään toimenpiteitä ja nyt kaapeli lukittui paikalleen. Varmaankin pakkasen lauhtuminen auttoi asiaan... Pitää kuitenkin käydä hankkimassa vaikka tuota aseöljyä ja suihkauttaa sitä vastaisen varalle.
VW Passat Variant GTE

muusteri

Jos auto on liikkeen toimesta tuotu Ruotsista, niin onko 8v akkutakuu tällöin vielä voimassa ilman mitään kummempaa? Vai täytyykö ongelman ilmetessä olla yhteydessä tahoon joka auton aikoinaan on Ruotsiin maahantuonut?

Banned

Lainaus käyttäjältä: muusteri - 29.11.23 - klo:22:40Jos auto on liikkeen toimesta tuotu Ruotsista, niin onko 8v akkutakuu tällöin vielä voimassa ilman mitään kummempaa? Vai täytyykö ongelman ilmetessä olla yhteydessä tahoon joka auton aikoinaan on Ruotsiin maahantuonut?
Eikös tuon takuun kuitenkin anna valmistaja.
Passat GTE

rampas

Lainaus käyttäjältä: muusteri - 29.11.23 - klo:22:40Jos auto on liikkeen toimesta tuotu Ruotsista, niin onko 8v akkutakuu tällöin vielä voimassa ilman mitään kummempaa? Vai täytyykö ongelman ilmetessä olla yhteydessä tahoon joka auton aikoinaan on Ruotsiin maahantuonut?
Itse selvittelin syksyllä tätä, niin K-auton vastaus oli vähän epäselvä, käännyin sitten paikallisen VW-jälleenmyyjän puoleen ja he selvittivät asian, ainakin omassani olisi ollut takuu voimassa. Mutta virrankulutusmittarilla mittasin paljonko akkuun saa menemään virtaa, niin oli reilusti yli sen, mikä valmistajan raja vialliselle akulle olisi ollut. Joten asia ei sitten edennyt tästä eteenpäin.

edit: K-auton vastaus:
Hei,
Kiitos viestistänne. Auton takuun myöntää auton maahantuoja. Takuun tiedot ja muut ehdot kirjataan uutena myydyn auton takuutodistukseen. Meillä ei valitettavasti ole näitä tiedustelemianne tietoja saatavilla, koska kyseessä on Ruotsista käytettynä Suomeen tuotu auto.
Mikäli autossanne ei ole esimerkiksi käyttöohjekirjan tai jonkin muun tositteen yhteydessä auton alkuperäistä takuutodistusta, sitä pitää tiedustella auton myyjäliikkeeltä tai Ruotsin maahantuojalta.
Mukavaa alkanutta syksyn jatkoa toivottaen,
Volkswagen Suomi
K Auto Oy

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy