Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

velim

Pari kyssäriä:

Nykyiset talvirenkaat ovat näköjään entiset, tarviis uudet. Olisiko suosituksia, kun olosuhteista johtuen pitäisi saada kotiin toimituksena valsseineen, mistä ja mitä kannattaa tilata budjetin ollessa n. 1000 eur? Passat GTE -16 ... Nykyiset renkaat ovat 215/60 R16 mutta tahtoisi 215/55 R17.

Jos tuon 12v akun vaihtaisi hieman suurempaan, millä spekseillä tuo kannattaisi ostaa, jotta koodaaminen onnistuu suoraan valittavista? Mielestäni olen nähnyt luettelon jossakin "sopivan kokoisista" akuista, mutta enpä nyt sitten löydä tähän hätään enää.
VW Passat variant GTE 2016
VW Golf variant TSI 2013

M_M

Lainaus käyttäjältä: velim - 18.10.23 - klo:12:41
Mielestäni olen nähnyt luettelon jossakin "sopivan kokoisista" akuista, mutta enpä nyt sitten löydä tähän hätään enää.

Ei koske tätä mallia tai mitään muitakaan MQB-autoja tuollainen lista. Näihin saa syöttää ihan suoraan numeroina akun kapasiteetin.

Vanhemmassa kalustossa oli noita vaikeammin koodattavia ja niille on listoja olemassa, mutta ei tarvetta tässä tapauksessa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

massakasa

Lainaus käyttäjältä: jugih - 17.10.23 - klo:21:19
Voiskos joku ystävällinen, jolla MIB2, katsoa OBD11/VCDS:llä 75-Telematics -> adaptations pari hommelia:

  • mobile network operator
  • user profile name
  • user profile password


mobile network operator: hrapn.volkswagen.com
user profile name: none
user profile password: none

jugih

Lainaus käyttäjältä: massakasa - 19.10.23 - klo:08:15

mobile network operator: hrapn.volkswagen.com
user profile name: none
user profile password: none


Kiitos paljon! Mistä maasta sun auto on alunperin? Mulla on NL.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Wiiseli

PASSAT GTE VM. 2020

Moppet

Alkoi kuulostaa GTE vm.2016 siltä, että pakoputki vuotaa. Jos arvata saattaa on muitakin vaivanneet kiinnityspultit pettämässä.

Onko joku onnistunut Oulussa korjauttamana tämän jossain ilman koko putken takaosan uusimista?

jaska74

On tää paskatti yks murheenkryyni... Tuo vasemmnapuoleinen valikkohan siitä "mode" vai mikälie nappi nyt olikaan, normaalisti aukeaa, mutta nyt on vrsin usein alkanu tarjota tuota oikeanpuolimmaista...


Carl0s

Webaston kaukosiittimen paritus - miten voi olla näin vaikeeta? Jostain syystä toi munanmallinen kaukosiitin oli kesän aikana hukannut parittelunsa (vilkuttaa vain nopeasti (6x) monta kertaa punaista / vihreää) joten näin talven kynnyksellä koitin sitä paritella:

Ensin uusi paristo kaukkariin, kuskin jaloista sulakerasiasta sulake nro 7 irti. Sulake takaisin paikoilleen ja kaukkarista "off" pohjaan. Kaukkari vilkuttaa vain 6x nopeasti. Kokeilin tätä samaa joku ~10x ilman että mitään muutosta tapahtuu.

Lopulta meni hermo ja testasin jopa muutaman kerran niin että otin akunnavan irti mutta lopputulos pysyi samana. Samalla tajusin myös, että oon joskus OBD11 tuolla aux-heater modulen service functions-osiossa nähnyt kaukkarin paritteluoption. Kokeilin nyt vielä sitäkin mutta lopputulos oli edelleen sama: Yrittää sitä mitä tahansa kevätjuhlaliikkeitä ei tuosta kaukkarista saa mitään muuta ulos kuin tuin 6 nopeaa vihreää vilautusta kun painaa ON tai 6 nopeaa punaista vilautusta kun painaa OFF.

Onko tuo kaukkari nyt sitten ottanut kesän aikana naulassa itseensä vai?

peped

Kannattaako auton e-Manager / sovelluksen ajoneuvoasetuksista laittaa ilmastointi esim. 25C tai täysille (HI) jos latauksen suorittaa pääsääntöisesti ajastettuna 5A latausvirralla? Tai onko sillä lähtöhetken rangeen mitään merkitystä onko asetus täysillä vai esim 19C? Tuolla 5A latausvirralla esim. 22C esilämmitys tuntuu olevan luokkaa lehmän hönkäys. 10 ampeerilla, joka on nyt asetuksissa max latausvirta (välittömiin latauksiin), on lämmitys ehkä hieman tehokkaampi muttei silti tee ihmeitä 30min aikana.

Oletettavasti ilmastointia eli lämmitystä on kuitenkin talviaikaan aina fiksua käyttää ennen lähtöä eli se ei ainakaan pienennä lähdössä käytettävissä olevaa rangea? Ja olen siis saanut sen käsityksen että ajastettuun lataukseen kannattaa käyttää tuota alhaisinta latausvirtaa akun ylläpidon maksimoimiseksi (olikohan muita syitä?).

Kannattaako e-modella ajaessa auto pyrkiä pitämään (nyt kylmemmillä keleillä)käynnissä lyhyiden pysähdysten ajan vai onko sillä mitään merkitystä? Esim. 1km ajomatka kotoa päiväkodin pihaan jossa muutaman minuutin stoppi ennen kuin matka jatkuu. Ja ilmeisesti kikkana tuohon oli laittaa turvavyö kiinni jos kuski nousee pois autosta? Polttisautoa tuli usein talvella tuollaiset tilanteet pidettyä tyhjäkäynnillä (köh köh), mutta onko tuosta hyötyä GTE:ssä. Tai tietysti sitten oikein kylmillä keleillä, pysyykö GTE:n polttomoottori tyhjäkäynnillä pihassa käynnissä vastaavassa tilanteessa vai haluaako silloinkin hyvin pian "auto sammutetaan akun säästämiseksi" tms.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Ari_

VW sovelluksesta on hävinny ilmastointi / lämmitys -nappi kokonaan, onko se poistettu vai mikähän juttu tässä on?

Passat19

kts. ketju https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47406

LainaaHaluamme ilmoittaa, että We Connect -älypuhelinsovellus deaktivoidaan 08.11.2023 eikä sitä voi enää käyttää.

We Connect -sovelluksella tähän saakka käytettyjä We Connect -toimintoja voi käyttää mainitusta ajankohdasta lähtien Volkswagen-sovelluksella. Voit ladata Volkswagen-sovelluksen tästä Google Play Storesta tai tästä Apple Storesta.

Voit toki jatkaa We Connect -sovelluksen käyttöä tavalliseen tapaan sen deaktivointiin saakka.

Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä jonkin alla mainitun kanavan kautta.

Kiitämme mielenkiinnosta We Connect -sovellusta kohtaan ja toivotamme hauskoja hetkiä Volkswagen-sovelluksen parissa.

Eli VW sovelluksessa ei taida toimia vielä kaikki/kaikilla. Itselläni ilmestyi viime viikolla (tai olikohan vkonloppu) Ilmastointi nappi VW sovellukseen mutta kun sitä yrittää käyttää niin tulee virheilmoitus "Jokin meni pieleen... Yritä myöhemmin uudelleen". Muutenkin sovellus on vielä raakile verrattuna We Connect sovellukseen. VW sovellus ainoastaan käynnistyy hurjan paljon nopeammin kuin We Connect mutta toiminnallisuus ei ole läheskään samaa tasoa. Välillä tulee myös "Yhteys epäonnistui" ilmoitusta. We Connect onneksi toimii vielä ja sen kanssa minulla ei ole ollut mitään ongelmia.
VW Passat Variant 2019 2.0 TDI DSG7 DQ381
model: 3G5, engine: DFGA, color: 0Q0Q

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: peped - 30.10.23 - klo:11:15Kannattaako auton e-Manager / sovelluksen ajoneuvoasetuksista laittaa ilmastointi esim. 25C tai täysille (HI) jos latauksen suorittaa pääsääntöisesti ajastettuna 5A latausvirralla? Tai onko sillä lähtöhetken rangeen mitään merkitystä onko asetus täysillä vai esim 19C? Tuolla 5A latausvirralla esim. 22C esilämmitys tuntuu olevan luokkaa lehmän hönkäys. 10 ampeerilla, joka on nyt asetuksissa max latausvirta (välittömiin latauksiin), on lämmitys ehkä hieman tehokkaampi muttei silti tee ihmeitä 30min aikana.

Oletettavasti ilmastointia eli lämmitystä on kuitenkin talviaikaan aina fiksua käyttää ennen lähtöä eli se ei ainakaan pienennä lähdössä käytettävissä olevaa rangea? Ja olen siis saanut sen käsityksen että ajastettuun lataukseen kannattaa käyttää tuota alhaisinta latausvirtaa akun ylläpidon maksimoimiseksi (olikohan muita syitä?).

Kannattaako e-modella ajaessa auto pyrkiä pitämään (nyt kylmemmillä keleillä)käynnissä lyhyiden pysähdysten ajan vai onko sillä mitään merkitystä? Esim. 1km ajomatka kotoa päiväkodin pihaan jossa muutaman minuutin stoppi ennen kuin matka jatkuu. Ja ilmeisesti kikkana tuohon oli laittaa turvavyö kiinni jos kuski nousee pois autosta? Polttisautoa tuli usein talvella tuollaiset tilanteet pidettyä tyhjäkäynnillä (köh köh), mutta onko tuosta hyötyä GTE:ssä. Tai tietysti sitten oikein kylmillä keleillä, pysyykö GTE:n polttomoottori tyhjäkäynnillä pihassa käynnissä vastaavassa tilanteessa vai haluaako silloinkin hyvin pian "auto sammutetaan akun säästämiseksi" tms.

Joskus istuin muutaman tunnin autossa läppärin kanssa ja kirjasin noita exceliin ylös (löytyy täältä samasta langasta) ja ainoa asia minkä sain vaikuttamaan tuohon lämmitykseen (HV heater power consumption ja exhaust water temperature) oli latausvirran määrä. Mitä enempi virtaa sitä enempi lämpöä. Kaikkein tehokkain tuo oli nappasi sukolaturin irti ja lämmitti suoraan akusta.

Itse ratkaisin tuon "kylmänauton ongelman" ketjuttamalla 2 ajastusta aamuksi. Yleensä lähden siinä kasin aikaan viemään lapsia päiväkotiin, joten ensimmäisen lähtöajan ajastus on 7.45 ja toisen 8.00. Käytössä 10A lataus ja noilla on ollut ikkunat sulat ja auto lämmin.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 01.11.22 - klo:21:21Otetaas komento takas. Tuli tänään istuttua autossa ja seurattua miten mikäkin vaikuttaa tuohon lämmitykseen. Piuhan päässä testit kesti 10min, ilman piuhaa testit kesti 5min.



Summa sumarum: Ainoat millä oli vaikutusta oli pyydetty lämpötila ja se, onko auton piuhassa vai ei. Sillä mihin ilmastoinnin / puhalluksen jätti auton pysähtyessä ei ollut merkitystä.

Selkeästi tuo 10A matkalaturi rajoittaa tuota lämmitystehoa aika reilusti. Vikassa esilämmitystestissä MAX asetuksilla tuo PTC:n teho % alkoi käyttäytyä oudosti - teho nousi prosentti kerrallaan kohti 100% jonka jälkeen se tipahti 0%. Sen jälkeen 20% josta taas pikkuhiljaa alkoi nousta kohti 100% kunnes taas romahti.

Lopuksi testasin viellä Webastoa, mutta webasto herättää ilmastoinnin vain "osin" eli iso osa datasta oli "unavailable". Noissa on myös se toimintaero, että webasto käyttää ilmastoinnin viimeksi asetettuja asetuksia joita voi muuttaa kesken lämmityksen. Tuo sähkölämmitys käyttää jotain "esiohjelmoitua" ohjelmaa jossa ilmastointipaneeli on mykkänä (toiminnan perusteella väittäisin autoa).

tässä näitä havaintoja tuosta lämmityksestä

peped

Ensilumi muotoa kunnon pöpperölumi ja jarrut jäässä. Kymmenisen kilsaa ajoa tuolla pöpperössä, auto ulkoparkkiin pariksikymmeneksi minuutiksi ja parkista pois lähtiessä melkoisen paukahduksen säestämänä liikkeelle. Eipä toki ole ensimmäinen Vagi jossa sama ongelma/ominaisuus, joten tuskin sen ihmeempää on tässäkään tehtävissä?

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 30.10.23 - klo:15:39tässä näitä havaintoja tuosta lämmityksestä

Kiitos :)
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

jaska74

Lainaus käyttäjältä: Passat19 - 30.10.23 - klo:15:00kts. ketju https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47406

Eli VW sovelluksessa ei taida toimia vielä kaikki/kaikilla. Itselläni ilmestyi viime viikolla (tai olikohan vkonloppu) Ilmastointi nappi VW sovellukseen mutta kun sitä yrittää käyttää niin tulee virheilmoitus "Jokin meni pieleen... Yritä myöhemmin uudelleen". Muutenkin sovellus on vielä raakile verrattuna We Connect sovellukseen. VW sovellus ainoastaan käynnistyy hurjan paljon nopeammin kuin We Connect mutta toiminnallisuus ei ole läheskään samaa tasoa. Välillä tulee myös "Yhteys epäonnistui" ilmoitusta. We Connect onneksi toimii vielä ja sen kanssa minulla ei ole ollut mitään ongelmia.

Mä sain tälläsen:

"Siirrymme vähitellen Volkswagen-sovelluksen käyttöön ja We Connect -sovellus lakkautetaan. Koska kaikkia palveluita ei ole vielä aktivoitu Volkswagen-sovelluksessa, suosittelemme ystävällisesti että jatkatte toistaiseksi We Connect-sovelluksen käyttöä. Varmistaisitteko että käytössänne on sovelluksen viimeisin versio.

Saatte myöhemmin We Connect -sovelluksessa ilmoituksen sen käytöstä poistumiseen liittyen"


Tosin tänään ei näy kumpikaan toimivan...

Moppet

Lainaus käyttäjältä: Moppet - 21.10.23 - klo:21:52Alkoi kuulostaa GTE vm.2016 siltä, että pakoputki vuotaa. Jos arvata saattaa on muitakin vaivanneet kiinnityspultit pettämässä.

Onko joku onnistunut Oulussa korjauttamana tämän jossain ilman koko putken takaosan uusimista?

Itse itselle vastaten. Tämä tuttu pulttiongelma oli kyseessä. SAH:lla tunsivat ongelman ja noin 200e maksoi korjaus.


jaska74

Tänne ei näköjään saa ainakaan kännykällä enää kuvia lisättyä  ::)

Mikäs tuossa sähkömoden "teho" mittarissa (digimittari) mahtas olla tuo aivan uloin kehä missä sen sinisen pikku väkäsen paikka aina vaihtuu.
Melko hankala selittää ilman kuvaa ja manuaalikin on ruotsinkielinen...

Immunity

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 08.11.23 - klo:17:20Tänne ei näköjään saa ainakaan kännykällä enää kuvia lisättyä  ::)

Mikäs tuossa sähkömoden "teho" mittarissa (digimittari) mahtas olla tuo aivan uloin kehä missä sen sinisen pikku väkäsen paikka aina vaihtuu.
Melko hankala selittää ilman kuvaa ja manuaalikin on ruotsinkielinen...

Ilmoittaa, paljonko sähkötehoja voidaan ottaa ulos. Jos väkänen täysin klo 12, voit sähköllä ajaa painaen kaasupolkimen aina kickdown kynnykseen asti (eli ei aivan lattiaan) ilman, että polttis käynnistyy. Jos väkänen edes karvan verran vaille 12, et voi painaa kaasupoljinta kickdown kynnykseen asti. Sinisen janan (joka liikkuu kaasun painamisen mukaan) kohdatessa väkäsen, lähtee polttis käyntiin, koska tehopyyntö on enemmän kuin sähköllä voidaan antaa.

jaska74

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 08.11.23 - klo:21:39Ilmoittaa, paljonko sähkötehoja voidaan ottaa ulos. Jos väkänen täysin klo 12, voit sähköllä ajaa painaen kaasupolkimen aina kickdown kynnykseen asti (eli ei aivan lattiaan) ilman, että polttis käynnistyy. Jos väkänen edes karvan verran vaille 12, et voi painaa kaasupoljinta kickdown kynnykseen asti. Sinisen janan (joka liikkuu kaasun painamisen mukaan) kohdatessa väkäsen, lähtee polttis käyntiin, koska tehopyyntö on enemmän kuin sähköllä voidaan antaa.

Tarkoitin siis sitä aivan ulkokehän ohutta viivaa missä se pikku vähänen liikkuu

Immunity

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 08.11.23 - klo:21:56Tarkoitin siis sitä aivan ulkokehän ohutta viivaa missä se pikku vähänen liikkuu

Ainakin 2020 GTE:ssä se uloimman ohuen kehän väkänen (yleensä klo 12, mutta ei ikinä enempää) on juuri se, minkä selitin. Kun pakkasta, lämmöt täysillä yms. liikkuu se n. Klo 10-12 välissä. Tai kun range alkaa olla lopussa, alkaa se tippua kohti klo 11

Tai sit sulla mittarissa joku muu väkänen, mitä mulla ei ole  :)




Topjanne

Digimittaristossa kehä on klo 9-12 hybridimoodissa, mutta sähköajomoodissa klo 9-15.

Immunity

^

2020 digimittaristossa sähköllä tai hybridillä ajaessa on lataus (vihreä alue) klo 8-9 ja sähköllä ajamisen tehoalue (sininen) 9-12. Ei ikinä enempää. Jos ylität klo 12, tai sen väkäsen (mikä voi liikkua) lähtee polttis käyntiin. On sitten pelkkä sähkö tai hybridi käytössä.

Banned

Kesken matka-ajon syttyi EPC merkkivalo. Ahdot hävisivät ja ahtopaineen säädinhän se oli syynä. Vika oli niinkin erikoinen, että tangon päässä oleva hahlo-osa oli murtunut irti pistehitsistään. Ajettu noin 90 tkm ja polttomoottorilla niistä enintään 1/4. Mitään korroosiota tms. ei ollut nähtävissä. Että noinkin se voi sitten näköjään hajota.
Passat GTE

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Banned - 14.11.23 - klo:15:27Kesken matka-ajon syttyi EPC merkkivalo. Ahdot hävisivät ja ahtopaineen säädinhän se oli syynä. Vika oli niinkin erikoinen, että tangon päässä oleva hahlo-osa oli murtunut irti pistehitsistään. Ajettu noin 90 tkm ja polttomoottorilla niistä enintään 1/4. Mitään korroosiota tms. ei ollut nähtävissä. Että noinkin se voi sitten näköjään hajota.

Jep, itsellä kävi samoin, kun oli edellisellä GTE:llä muistaakseni ajettu n. 120 tkm. Ryöstivät K-Autossa siitä vajaa 800e...

Banned

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 14.11.23 - klo:21:09Jep, itsellä kävi samoin, kun oli edellisellä GTE:llä muistaakseni ajettu n. 120 tkm. Ryöstivät K-Autossa siitä vajaa 800e...
No huh huh. Mulla menee pienemmälle korjaamolle, jossa aikoivat irrottaa säätimen ja hepata tuon kärkiosan takaisin varteen kiinni. Sen jälkeen kalibrointi ja matka jatkuu. Pitäisi selvitä huomattavasti halvemmalla.
Passat GTE

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Banned - 14.11.23 - klo:21:44No huh huh. Mulla menee pienemmälle korjaamolle, jossa aikoivat irrottaa säätimen ja hepata tuon kärkiosan takaisin varteen kiinni. Sen jälkeen kalibrointi ja matka jatkuu. Pitäisi selvitä huomattavasti halvemmalla.

Se meni hinurilla sinne, kun oli vielä Volkkarin tieturva voimassa, ja kun ei tiennyt, mikä sen EPC valon oli sytyttänyt. Toivat toki sijaisauton veloituksetta tilalle, mutta kun vika selvisi ja hintalappu, niin vähän yskitti siinä kohtaa. Moiselle tangolle melkonen hinta.

Eihän ne tietysti ala mitään osia korjaamaan K-Autolla, vaan tilaavat uudet palikat, jotka vaihtaa, niin hinta sen mukainen. Jos olisi tiennyt, mistä kyse, olisi jossain muualla voinut käyttää.

Banned

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 15.11.23 - klo:17:52Se meni hinurilla sinne, kun oli vielä Volkkarin tieturva voimassa, ja kun ei tiennyt, mikä sen EPC valon oli sytyttänyt. Toivat toki sijaisauton veloituksetta tilalle, mutta kun vika selvisi ja hintalappu, niin vähän yskitti siinä kohtaa. Moiselle tangolle melkonen hinta.

Eihän ne tietysti ala mitään osia korjaamaan K-Autolla, vaan tilaavat uudet palikat, jotka vaihtaa, niin hinta sen mukainen. Jos olisi tiennyt, mistä kyse, olisi jossain muualla voinut käyttää.
No tuossa tapauksessa on vähän paha, kun ei itse pääse väliin. Sentään viitsivät säätimen vaihtaa erikseen, eikä koko turbopakettia.
Passat GTE

jaska74

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 09.11.23 - klo:21:01Ainakin 2020 GTE:ssä se uloimman ohuen kehän väkänen (yleensä klo 12, mutta ei ikinä enempää) on juuri se, minkä selitin. Kun pakkasta, lämmöt täysillä yms. liikkuu se n. Klo 10-12 välissä. Tai kun range alkaa olla lopussa, alkaa se tippua kohti klo 11

Tai sit sulla mittarissa joku muu väkänen, mitä mulla ei ole  :)





Tuossa se väkänen  ;D
https://ibb.co/FsyxXyN

peped

Onko sähkökantaman suhteen merkitystä sillä käyttääkö ajastettuun lähtöön latausta + ilmastointia vai pelkkää latausta? Jos valittuna on lataus + ilmastointi, niin meneekö tuo ajastuksen viimeinen 0,5h pelkkään ilmastointiin? Eli kun lähtökohtaisesti auto kuluttaa vähemmän sähköä (kWh/100km) mikäli akku on ollut latauksessa juuri ennen lähtöä kun akku lämpenee. Ainakin nyt tänään testatessa kun oli ajastus aamupäivälle, niin sovellus näytti jo 35min ennen ajastettua aikaa että akku 100% (ilmastointi ei ollut vielä käynnistynyt). Tämä siis tuli mieleeni onko sähkörangen maksimoimiseksi yksi tapa käyttää ajastuksessa pelkkää latausta ja jos haluaa kajuutan lämpimäksi heti lähtiessä, niin webasto avuksi. Joo, viehän se webastokin puolestaan hieman bensaa.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Immunity

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 16.11.23 - klo:17:43Tuossa se väkänen  ;D
https://ibb.co/FsyxXyN

Noniin, mittari näkymä on näköjään hieman erilainen, mutta samasta väkäsestä kyse, eli sama periaate, mitä selitin. "Kellotaulualue" on vain laajempi. Silloin kun väkänen tuon 100 yllä, on kaikki teho käytettävissä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy