Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jamo75

#1
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
15.11.21 - klo:15:58
justhan tuo ilmeisesti Kia meinasi että eka päivitys tulee 6kk päästä jotta kaikki uudet EV6 asiakkaat saavat setviä ongelmiaan jonkun aikaa. toki kohtuukaun VW on mennyt saada edes jotenkin stabiilit versiot aikaan...

Lainaus käyttäjältä: Antore - 14.11.21 - klo:22:10
Kyllä se taitaa olla ihan testaamattakin aika selvää, että volkkari-konserni jää toistaiseksi markkinoilla olevilla vehkeillään pahnan pohjimmaiseksi. Mikä on kyllä todella kummallista, koska resursseja luulisi löytyvän.
#2
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
20.10.21 - klo:20:27
ei toi mistään 2.3:sta johdu se ei tuonut tohon mitään muutosta.
2.3:ssa muutettiin maxtrix ledeihin jotain pientä parannusta yms. ja sitten se 2 vaihe nopeuttaa infosysteemin toimintaa tuoden sen huuhaa ulkoasu muutoksen maan lippuvalinnalla

latauspisteiden lisäys navigointiin tais tulla jo 2.0 versiossa

Lainaus käyttäjältä: gaasutin - 20.10.21 - klo:15:41
Päivitykset vihdoin saapuivat id 3:seen. Vähemmän yllättäen tiistaina 🤔. Edellisviikolla lienee skipannut, jostain syystä. Nyt odotellaan sitten jatkoa 2.3:lle. Navi näytti hienosti opasteen kuvaa, liekö kameralla sen lukenut. Aikaisemmin en ole nähnyt. Samalla tuli ilmi raivostuttava ominaisuus, eli navi yritti opastaa kesken matkan laturille vaikka kohteeseen oli puskuria 40km.  Eli neuvoi joka -piip- liittymässä ja risteyksessä väärään suuntaan. En saanut nopeasti poistettua latausta reitiltä - se kai onnistuu?
#3
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
08.10.21 - klo:06:45
ainakin se jälkimmäinen pitää hyväskyä ja sitten tulee ne litanjat että autoa ei voi käyttää jne

luulis että se jotenkin hyväksytään ennenkuin se niitä virheitä alkaa antamaan ne tulee sinä aikana kun se "asentaa" niitä kamera muutoksia. batterylifella muistaakseni oli kohtuu hyvä youtube video asiasta

Lainaus käyttäjältä: PPH - 07.10.21 - klo:20:58
Mistä tuon päivityksen tunnistaa? Mietin kun auto kävi tänään tilassa että merkkien tunnistamiset jne. oli pois päältä ja siinä mailissa sanottiin että näin käy ennen päivitystä. Toki tän auton kanssa voi käydä muutenkin, mutta ei se nyt vähään aikaan ole kauheasti oikkuillut....
#4
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
07.10.21 - klo:11:30
joo luulen että se tulee kaikille Suomessa samaan aikaan. mutta riippuu sitten täysin miten monella auton datayhteys on mitenkin solmussa. tossa eilen joku laittoi että toimitettu id.4 gtx tuli 2.3:lla varustettuna

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 07.10.21 - klo:11:08
Tuskin on vielä jaossa muilla kun influensereilla ja early adoptereilla. Eiköhän sitten netti räjähdä kun noita 2.3 päivityksiä alkaa ajoneuvoihin asti tippumaan.  :D

Eikä tässä tarvitse enää "jarrutella" käynnistämistä, se oli vaan tuon pre-2.3 päivityksen kanssa.
#5
ID.3 / Vs: VW ID.3
04.10.21 - klo:18:50
tuskin, ILP':n parannus tulee vasta seuraavassa isossa päivityksessä eikä siitä ole mitään takeita että se tulisi tämän vuoden aikana (tavoite kait olisi). Saksassa ilmeisesti hyvitys rahoja väärästä markkinoinnista on jo olettu maksamaan ?

Lainaus käyttäjältä: tsihman - 04.10.21 - klo:18:38
Tänään on tullut laadunparannuskamppanja ID.3:seen - Kylmäaineputkien vaihto. Tämä on mitä ilmeisemmin Ilppiin liittyvä toimenpide? Auttaisiko tuo kamppis parantamaan ilmalämpöpumpun hyötysuhdetta kylmissä olosuhteissa? Joka on ollut huomattavasti kehnompi kuin esim Tesla Model 3:ssa.
#6
ID.3 / Vs: VW ID.3
26.09.21 - klo:06:37
olet varmaan tietoinen että huollossa tehty 2.1 päivitys on edellytys OTA upgraden toiminnalle ?

Lainaus käyttäjältä: eVW - 25.09.21 - klo:23:18
Vuosi ID.3:n kanssa on totuttanut siihen, että erilaisia virheilmoituksia ynnä muita tulee ja menee, eikä niistä pidä hämääntyä. Mutta tänään kun piti lähteä maakuntamatkalle, rakkine teki vähän tiukemman tempun. Ajattelin kysäistä, löytyisikö täältä joku kohtalotoveri, joka osaisi antaa vertaisterapiaa.

Auto oli yön yli latauksessa ja päätti sen jälkeen imitoida simpukkaa.

  • latausvalo sykkii vihreänä, vaikka akku on täynnä
  • auto ei aukea kosketuksella
  • auto ei aukea kaukosäätimellä
  • kun sisään menee avaimella (joka muuten toimii vain yksin päin vaikka näyttää symmetriseltä), tietokone herää
  • tietokoneen ruutu hohtaa erittäin kirkkaana
  • tietokone valittelee kaarrevaloista, ym. turhasta
  • tietokone valittaa siitä, ettei yhteystilaa saada päälle (mutta sen se tekee välillä muutenkin)
  • ruudussa voi navigoida latausvalikkoon, mutta laite ei kuuntele latauksen lopettamispainiketta
  • jarrun painallus + D tuo oikean virheilmoituksen latausjohdosta ruutuun
  • ajoneston ledi (vasemman peilin nurkilla) välkkyy
  • ikkunat tai peilit eivät reagoi nappuloihin

Latausjohdon hätäirroitusta en ole vielä kokeillut, pitänee varmuuden vuoksi repiä ensin sulakkeet pois latauslaitteelta.

Tuntuuko tutulta? Onko tuo vain käynyt perjantai-iltana juhlimassa, vai onko kyseessä pahempi aivovamma? Softaversiona 2.0.
#7
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
18.09.21 - klo:21:21
isojen päivitysen logiikka ei ole muuttunut mihinkään. 2.3 päivitys asentuu vain sinä päivänä kun autosi verkkolaite on aktivoitu. tämän jälkeen isojen päivitysten tarkistus muuttuu siten että se tarkistetaan kerran viikossa onnistuneesti. Eli jos auto ei jostain syystä tänään saa yhteyttä niin se yrittää huomenna uudestaan, mutta vaan siis 2.3 päivityksen jälkeen. eli vääntäen rautalangasta jos autosi on valmistettu maantainan, tarkistetaan päivityksen vain maanantaina ei milloinkaan muulloin... ihan jostainhan tämä on mutta ilmeisesti vw ei ole vakuttuunut oman infransa suorituskyvystä

toi we charge app päivittyi kaikille heti samoin kuin ne muutkin pikku päivitykset kuten esim. navigointi kartan data.

Lainaus käyttäjältä: tsihman - 17.09.21 - klo:10:34
Käsittääkseni VW:n serveri tarjoilee jatkossa päivityksiä päivittäin, eikä viikottain kuten aiemmin. Liekkö eilen julkaistu tuo WeCharge appi. Mielestäni tuokin ominaisuus olisi voitu paketoida navin ohjelmistoon...
#8
ID.3 / Vs: VW ID.3
13.09.21 - klo:09:44
en usko että V2G saa mitenkään jälkiasennuksena, en ole tosin vielä nähnyt miten VW implementoi toteutuksen tuleeko sisäpistoke kuten esim. Enyaqissa ja lataus luukkuun 220V liitin adapteri kuten Korelaisssa.

Lainaus käyttäjältä: andyh - 12.09.21 - klo:23:25
Huomasin hinnastoja selatessa että Pro:n DC latausnopeutta oli nostettu 120kW:iin. Googlettelin, niin näemmä oli "tiedossa" jo keväällä tämä nosto. Tuleekohan softapäivityksellä myös vanhempiin autoihin?

Toinen juttu että VW aikoo lisätä V2G ominaisuuden autoihinsa vuodenvaihteessa ja päivitykset tuotantolinjoihin menossa. Eli voi tulla isompikin rautapäivitys.
#9
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
12.09.21 - klo:10:18
virallinen info tuli tossa viikolla jakeluun, sama mikä oli jo vuotanut ilmeisesti jostain jälleen myyjältä tai maahan tuojalta

Hyvää syksyn alkua!
Meillä on taas ajankohtaista kerrottavaa langattomiin päivityksiin liittyen. Koeryhmän osalta päivitykset ovat sujuneet hyvin, ja päivitykset lähtevät lähiaikoina laajenemaan kaikkiin maihin ja ID.3- sekä ID.4-malleihin.
Suomen osalta sähköpostit, joilla hyväksytte langattoman päivityksen asennuksen, tulevat ensimmäisille tämän hetken tiedon mukaan viikolla 39. Sähköpostit tulevat osoitteeseen jolla We Connect -tili on luotu - suosittelemme kurkkaamaan myös roskapostikansioon silloin tällöin!
Sähköpostilla annetun hyväksynnän jälkeen voi kulua useita viikkoja ennen kuin auto alkaa lataamaan päivitystä - malttia siis vielä kaivataan, mutta sitähän teiltä todistetusti löytyy! 😉
Viestin liitteenä olevassa PDF-tiedostossa on muistin virkistykseksi teille olennaisimmat seikat tulevasta päivistyksestä tutustuttavaksi ennakkoon.
Syysterveisin,
Volkswagen ID -tiimi
Ps. Tänään Lahnajärvellä Patteriautocruising-tapahtumassa on Volkswagenin tarjoamat munkkikahvit sekä ID.4 GTX tutustuttavana - tule kohti Volkswagen-lippuja!


Lainaus käyttäjältä: awallin - 12.09.21 - klo:08:35
UK foorumilla tiesivät kertoa että VW sivut nyt kertovat myös 2.3 päivityksestä.
https://www.volkswagen.fi/fi/huolto-ja-palvelut/tietoa-asiakkaille/ohjelmistopaivitys.html
https://www.volkswagen.fi/fi/huolto-ja-palvelut/tietoa-asiakkaille/ohjelmistopaivitys/ohjelmistopaivitys-2-3.html

eli ihan kohta tulee...
#10
Lainaus käyttäjältä: Ukko - 09.09.21 - klo:15:50
Hallitus päätti poistaa autoveron kokonaan täyssähköautoilta 1.10.2021 alkaen. Hieno juttu! Tarkoittaa samalla koko autoveron poistamista pitkässä juoksussa.

no empä nyt tiedä, tyypillinen vero on 1400-1500EUR joten ei se mitään osto hanoja avaa. ALV:n poisto kuten Norjassa olisi ihan toista luokkaa. työsuhdeautoilijoita kyllä taas hellitään alennuksilla. toki tuo mahdollistaa vähän kalliimmaan varustelun kun lisävarusteista ei tule vero lisää
#11
ID.4 / Vs: ID.4
07.09.21 - klo:06:35
no ei ole. olen kyllä ajanut itsekin kehäteillä eikä auto mitään itsekseen jarruttele, moottoritieillä joskus tuo toistuu kun joku poistuu liittymään mutta näin se on ollut joka ikisessä automerkissä jonka olen omistanut

jarruta teksti tulee jos edessä on esim. polkupyörä, koskaan en ole saanut sitä niin että edessä ei olisi ollut mitään

Lainaus käyttäjältä: frankiez - 06.09.21 - klo:19:07
Tämä ID.4:n "ominaisuus" on äärimmäisen typerä kun ajaa esim. kehäteillä. Koko ajan nappaa kiinni vasemmalla ajavia, jotka syystä tai toisesta ajavat hiljempaa. Takana ihmetellään auton nykiessä. Siinä ei kyllä automatiikka toimi, päinvastoin teettää enemmän työtä sillä ajaminen.

Lisäksi se ACC todellakin ottaa liian kaukaa kiinni. Jopa kaikkien-turvallisuusperiaatteiden-äiti-ja-isä Volvo antaa mennä lähemmäksi ja hyvin riittää turvaväli. Kehällä kun mennään niin kaikki luonnollisesti ajavat siihen kilometin väliin ja taas oma ID4 lyö jarrua vaikka väliä on kahdelle rekalle ja taas takana ihmetellään.

Lisäksi yhtä äkkiä tyhjällä tiellä tulee varoitus "Jarruta!!!!" ja jotain muuta tekstiä joka vilahtaa ruudulla. Missään ei ole mitään eikä ketään.

Täytyy sanoa, että tällä hetkellä fiilikset tästä kikottimesta eivät ole plussan puolella.
#12
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
03.09.21 - klo:21:36
Lainaus käyttäjältä: gaasutin - 02.09.21 - klo:17:59
No tottahan tuo pitää vaatia, jos ei suoraan mene 2.3 sisään niin päivittäkööt kaksi kertaa peräkkäin. Eli kannattaa kysellä joko huollolla olis 2.3 tarjolla kun vie päivitykseen.

2.3 päivitystä ei saa asentaa asiakkaille, kysyin tänään kun oma id.4 menee vikakoodien lukuun (infotable systeemi ei toimi lainkaan). ja ei vika koodien luku ei ole kuukauden päästä vaan ekan ajan olisi saanut ens viikon alkupäähään mutta ei sovi omiin työaikoihin kun en voi olla poissa töistä tiettyinä päivinä. Ensi viikon PE auto huoltoon ottavat työnalle heti jos sellainen jolle jotain voi, todennäköisesti ei vaan joutuu odottelaan hajonneita komponentteja tehtaalta.
#13
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
01.09.21 - klo:18:53
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 01.09.21 - klo:15:23
Kirjautuiko VW-huolto foorumille ainoastaan tätä varten.  :D

Ko. sivuilla puhutaan 2.1 päivityksestä, jonka uskoisin kaikilla olevan jo "ajossa":

Nyt aprikoidaan 2.3 päivitystä, joka on tulossa OTA:na eli ilmateitse.

ilmeisesti joku FB:ssa on töissä jälleenmyyjillä laittoi jakoon viestin että 2.3 päivityksiin aletaan pyytää lupaa sähköpostitse alkaen viikolla 37. suostumuksen jälkeen auto päivittyy muutaman viikon aikana...
#14
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
31.08.21 - klo:17:59
Lainaus käyttäjältä: f080421 - 29.08.21 - klo:19:42
Tämän mukaan infotainmentin factory reset auttaisi siihen, että auto kyselee päivitykset uudestaan:

https://www.youtube.com/watch?v=Nz9eAZnd4eQ

toi ei auta 2.3 päivitykseen koska se nimen omaan on tällä hetkellä toteutettu siten että auto kysee päivityksiä vain kerran viikossa. seuraavaan versioon se ilmeisesti muuttuu sellaiseksi että se kysyy niitä joka kerta jos kysely on epäonnistunut edellisellä kerralla. ilmeisesti VW ei halua panostaa infraan sen vertaa että kestäisi oikean autojen aiheuttamaan liven kuorman.
#15
ID.3 / Vs: VW ID.3
31.08.21 - klo:12:56
Lainaus käyttäjältä: kylpykuula - 31.08.21 - klo:12:06
Ehkä se lyhenne tulee Goretexistä, pysyy jalkatila kuivana 😉

Id.3 ainakin 1st editionin ehdoton bonus on noi matriisiledit.
Melkoisesti ainakin omassa yksilössä oli 2000km/1v aikana hinta laskenu. Maksoin talvirenkaineen tästä Keskon työntekijöiden autosta 11000â,¬ vähemmän, kuin uusi vastaava olisi maksanut.
Eiköhän Kian ja Hynynkin hinnat tule parissa vuodessa melkoisesti alas.

kannattaa myöskin huomioda että Kia ja Hyndai ovat tuomassa "halvempia" malleja näitä ns. top of the line mallien perässä.

mutta VW ei moista lupaa vain tuodaan uusia korimalleja samaan tai korkeampaan hintaluokkaan
päin vastois pure mallien tilaaminen on toistaiseksi jäähyllä kun ilmeisesti keskitytään vain suurempien katteiden malleihin

#16
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
27.08.21 - klo:10:56
kyllä jälleen myyjille ilmoitettiin että VIN numerolla pääsee listalle.
miksi tätä ei haluttu myöskin asiakas autoille en tiedä.

ainakin id.4 1st omistajia on saaneet päivityksen ilman tuotakin

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 26.08.21 - klo:19:48
Eihän Suomen Volkkari ole ilmoitellut mitään koko 2.3 versiosta. Saksassa on täysi touhotus netissä, kun First Moverit sai etukäteen ilmoittaa haluavansa OTAn. Liekö Suomen Firsteille ilmoitettu mitään?
Tulee kun on tullakseen, auto toimii hyvin eikä ole kiirettä.
#17
se tais päivittyä tyyliin kerran viikossa että en nyt puhuisi ihan realiajasta
toki onko se satamassa PE vai seuraavan viikon MA lienee aika sivuseikka.

Lainaus käyttäjältä: gaasutin - 16.08.21 - klo:08:54
Paitsi että myyjä ei joka päivä halua katsoa onko auto tulossa. Itsellä ainakin ihan reaaliajassa päivittyi, auto valmis, auto kuljetuksessa, auto Suomessa ja siitä alkoikin kolmen viikon odottelu luovutukseen. Tuskin se tarkemmin näkyy mistään, suurin viive on Suomessa auton siirrossa.
#18
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
11.08.21 - klo:12:53
eiks ole juuri päin vastoin, jarru polkimen käynnistys "käynnistää" auton ja jos tuo infosysteemi ei ole siihen mennessä vielä ladannut itseään täysin pystyyn ei se ilmoita päivityksistä (toki tosi mahtavaa koodausta kun tälläisiä ongelmia on).

eli tuo odota kunnes navigaaattorissa linkeissä näkyy se virheä? väri kertoo sen että auton järjestelmät ovat käynnissä ja internet yhteys toimii. tämän jälkeen auto näyttää dialogin onko päivityksiä vai ei...

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 11.08.21 - klo:12:00
Jarrupoljinkikka taisi mahdollisesti vaikuttaa siihen näkyykö päivitys lataamisen jälkeen jossakin, että sen voi asentaa.
#19
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
10.08.21 - klo:20:38
tämän päivän päivityksissä luki "backround services', en itsekkään usko että ne olivat 2.3 päivityksiä vaan jotain koko ota päivityksen toiminnalisuuteen liittyvää

Lainaus käyttäjältä: jopo - 10.08.21 - klo:16:52
Jep. Tuo mun päivitys ei tuskin sittenkään ollut OTA 2.3:n eka osa. Mulla vaan ei lukenut siinä mitään info-tietoja (ei i-painiketta), joten painoin vain lataa. Se tuli siis ajaessa. Veikkaan, että tuo mun päivitys oli siis jokin noista pikkupäivityksistä.
#20
ID.3 / Vs: ID.3 latauskokemuksia
05.08.21 - klo:09:35
11k lataus pitäisi ladata aina maksimi nopeudella paitsi talvella jossa ekat minuutit saattavat mennä vähän hitaammalla. isoakkuisessa id.4:ssa akuston "jäähdytys" käynnistyy myöskin 11k latauksessa ja pitää kovaa huminaa, id.3:sta en sellaista muista...

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.08.21 - klo:08:50
En ole seurannut 11kW latausnopeuksia juurikaan, siihen vaikuttaa moni asia kuten akun varaus- ja lämpötila. En kyllä vaivautuisi 11kW tehoilla tien päällä lataamaan, en jaksa tuon irtokaapelin kanssa puljata... Eiköhän se kaapeli 3:lla vaiheella ole varustettu, teoriassa laturissa voi olla häikkää kuten vaiheita pois pelistä. Kuormanjako on toki myös mahdollista, siitä tai sen toteutuksesta on paha mennä sanomaan. Jos olit ainoa auto latauskentällä, niin tuskin silloin oli rajoituksia päällä.
#21
VW näyttää myyvän id autoja seuraavalla kaavalla

1. 1ST
2. valmiiksi varustellut
3. paketti valintaiset

toi väri oli 1ST mallien "ilmainen metalli väri". ihan samoin kuin id.3:ssa oli se turkoosi.
mutta ei siinä ole mitään estoa etteikö sitä voisi nytkin valita

edit) tai näemmä se erikoisvärin on nyt vaihtunut gtx:n punaiseksi (ainakin rakenna auto valinnassa)

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 04.08.21 - klo:09:35
^Hieno väri, kuulemma 1st ekslusiivinen.
#22
ID.3 / Vs: VW ID.3
29.07.21 - klo:07:07
tarkoian siis sitä että jos auto on pelksästään b-moodissa niin et sillä pysty pysäyttämään autoa kokonaan ja ylipäätään jos haluat hidastaa esim. liikenne valoihin täysin niin joudut kuitenkin painamaan jarrua lopussa. todellisssa one pedal driving autoissa jarrupoljinta ei tarvita ollenkaan eli regen on niin voimakas että vauhti pysähtyy kokonaan

älykäs regen toimii aikalailla karttadan perusteella ja kun se on täyttä potaskaa niin auto tekee regeniä kun se luulee että nopeus on 50km vaikka oikeasti se on 80km (tai 80 100-aleella). tietysti jossain ristetyksissä se toimii vähän paremmin.

itse ainakin näen helpommaksi vaihtaa b moodille hetkeksi kun yrittää hipaista jarrupoljinta juuri sopivan vähän.

Lainaus käyttäjältä: saq - 28.07.21 - klo:12:29
Avaisitko vähän tuota kommenttia, että jarrut hidastavat vauhtia ei toivotusti.

Itse pystyn kyllä jarrupolkimella kontrolloimaan hidastuvuutta paljon helpommin kuin B moodilla ja kaasupolkimella. Jos tarkoitit, että jarrupolkimella ei pysty käyttämään maksimaalista regeniä, ilman että jarrutusta tapahtuu myös varsinaisilla jarruilla, niin itselläni tämä on kyllä melko harvinainen tilanne, kun normaalisti liikennettä vähän ennakoiden pyrin joko rullaamaan tai kevyesti jarruttamaan jarrulla. Toisin sanoen hidastan vauhtia normaalisti huomattavasti kevyemmin kuin mihin regen pystyisi maksimissaan. Tällöin jarrut eivät yleensä koskaan tule mukaan hidastukseen paitsi loppupysähdyksessä. Lisäksi älykä Eco-avustin käyttää automaattisesti tilanteen vaatiessa regeniä, vaikka ei paina mitään poljinta, joten D moodillakin ajo vaatii vain kevyttä jarrujalkaa harvakseltaa.
#23
ID.3 / Vs: VW ID.3
28.07.21 - klo:08:13
yleisesti tossa on kaksi eri asiaa.

ns. one pedal driving tapaan käytetään vain B moodia, valitettavasti id autoissa se ei ole niin vahva että sitä voisi oikeasti käyttää täys mittaisesti, jarrua joutuu kuitenkin painamaan käytännössä.

jos pyritään mahdollisimman taloudelliseen ajoon niin yhdistämä on kaasun käyttö oikeassa paikassa, rullaus aina kun mahdollista ja energian keräys aina kun se ei sulje edellisiä kohtia pois. toki enegian keräystä voi tehdä jarruillakin mutta se tuntuu hidastavan vauhtia ei toivotetusti. se vaatii suht paljon harjoitusta että missä kohtaa B moodia kannattaa käyttää ja milloin sen vapauttaa takaisin D moodiin. mutta harjoituksella pääsee sinne 13/14 kulutus lukemiin ja id.3:lla taitaa 11kw myöskin olla mahdollista jos todella paljon pinnistää...

sateinen keli kuten esim. tänään tietysti romuttaa kaiken mutta hauskaahan tuolla on kikkailla jos haluaa.

Lainaus käyttäjältä: John_Galt - 27.07.21 - klo:22:24
Eikö tuo D ole itse asiassa se paras valinta taloudelliseen ajoon? Parempi rullata vauhti pois, kuin ottaa huonolla hyötysuhteella takaisin akkuun. Jarrulla saa sitten tuon regen toimimaan jos tarvitsee nopeampaa pysähtyä.
#24
ID.4 / Vs: ID.4
20.07.21 - klo:06:42
tulin eilen 1600km kesäloma reissulta keskikulutus oli 16.8 eipä ole valittamista, keskittymällä ja oikeassa maastossa pääsee alle 16 kulutukseen maantielläkin. kaupunkin ajossa tällä hetkellä ennätys 12kwh pintaan, pitää ottaa kuva muistoksi jos pääsee id.4:ssa 11kwh puolelle, eilen oli lähällä mutta ei kuitenkaan.

en ole tuollaista huomannut mutta ilmastointi tuntuu vähän alitehoiselta, toki lämpötilat ovat korkeat nyt mutta polttomoottori autoissa kyllä ilmastointi an aina viilentänyt jääkylmäksi nyt tuossa tuuletin saa olla täysillä ja silti tuntuu että esim. tuulilasista ja ikkunoista suorastaan hokkaa lämpöä.

Lainaus käyttäjältä: CamoPappa - 19.07.21 - klo:21:48
Tuli heitettyä omalla ID.4:lla lapin turnee tuossa pari viikkoa sitten. Rontti 2500 km, auto täynnä, suksiboksi katolla reipasta vaihtelevaa ajoa. Keskikulutus pikkusen alle 20KW/h. Kiva on kyllä ajella.

Yks asia herättää kyllä ihmetystä. Auton "mittaristo" ratin takana on kyllä pidemmässä ajossa todella kuuma, käytännössä sormia ei kestä pitää näytöllä. Onko muilla samanlaista havaittavissa vai onko tässä yksilössä jtn häikkää?
#25
ID.3 / Vs: VW ID.3
19.07.21 - klo:23:17
kyllä se taita löytyä lähes jokaisesta, fossiiautoisskin on ihan sama tunnistus vähän paremmissa malleissa eli riste edesssä alenna nopeus x.

kun ajelee tuolla vähän pk seudun ulkopuolella niin todellisuus iskee kiinni kun 100km alueella tulee jatkuvasti 80km haamu muutoksia, 80 alueella yhtä äkkiä 50km nopeus yms. eli karsee sekoilua, nopeuden muutos vaan pois päältä niin vakkari ei vaihda itsenäisesti nopeuttaa. auto toki vieläkin yrittää käyttää regeneriä jos sen mielestä pitäisi ajaa hitaammalla nopeudella.

ilman vakionopeuden säädintä pääse 1-2kwh pienempään kulutukseen kun rullauttaa ja regeneroi itse oman harkinnan  mukaan...

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 19.07.21 - klo:22:47
En muista että sitä olisi paljoa mainostettu, mutta tuo älykäs regen on hieno. Vaikka ajaisi D:llä ilman cruisea niin auto osaa automaattisesti moottorijarruttaa voimakkaammin kun tullaan risteyksiin jne. En tiedä miten tämä on muissa sähköautoissa, kun ei niistä hirveästi kokemusta.
#26
juu ja tähän voinee vielä lisänä liittyä että mallivuosi on vaihtumassa ja eikös tehdas ole kiinni sen jonkun pari viikkoa kesälomien takia siellä Saksan maalla.

jos esim. olet tilannut jokun 1st max version niin nykyisin se on business max tietyillä paketeilla ellei jostain varastosta mystisesti löydy 1st lätkäinen auto.

valitettava tosiasia on että VW kiinnostuu puskea uusia malleja ulos eikä korjata vikoja nykyisistä, eiköhän se id.5 kohta julkisteta ja avataan 1st mallien tilaaminen, aika samaa kaavaa tämä id.3 ja id.4 noudattivat... 1st malli, valmiiksi varustellut ja paketti valintaiset...

Lainaus käyttäjältä: maksimi - 19.07.21 - klo:10:52
Kommenttini tästä liittyikin enemmän liikkeen puheisiin toimituksesta tilausjärjestyksessä. Itse en tätä(kään) ole niellyt...
#27
eihän autoja ole pitkään aikaan mitenkään tilaus järjestyksessä toimitettu

tehtaalla tuotetaan tiettyä väriä tietyillä varusteilla tietyt viikot, jos et autoasi sellaiseen väliin saa joudut odottamaan seuraava mahdollisuutta. Suomi on muutenkin häviävän pieni markkinamaa tänne kun laivataan se parikymmentä autoa kerralla maksimissan niin eipä ne paljoa tehdaan prioriteeteissa paina.

kyseinen tehdas tuottaa viissiin myöskin id.3:sta, audi etroc q4:sta ja vissiin id.5:stakin (vai olikohan että sitä tehdään vasta kiinan tehtaalla näitä ns. preproduction autoja). kunnes Europpaassa aloittaa se toinen Saksan tehdas vai minne se nyt piti tulla niin tuskin tilanne mihinkään muuttuu...

jos auton haluaa nopeammin voi jälleen myyjä yrittää selvittää olisko vastaavaa tai esim. eri väristä saatavilla jostain muualta kuin suoraan tehtaan jonosta.

Lainaus käyttäjältä: maksimi - 18.07.21 - klo:22:40
Ihan tavis 1st mangan grey.

Mietin toteutuukohan tuo tilausjärjestyksessä toimittaminen....
#28
ID.4 / Vs: ID.4
13.07.21 - klo:18:38
658km yhteensuuntaa. sis turun mottoria ja lahden motoria. keskinopeus 83km/h kulutus 17.6.
varman ilman moottoritieitä ja ilmastoinnin täys huudatusta menisi alle 17.

paluumatka pitäisi mennä päässääntöisesti ilman 120km alueita, tällöin pitäisi saada parempaa dataa...

Lainaus käyttäjältä: John_Galt - 13.07.21 - klo:14:14
Yksi 450 km reissu Helsinki-Pohjanmaa-Helsinki tehty ja kulutus tuossa 18,8 kw/100km. Moottoritietä Helsingistä Tampereelle ja liikenteen mukaan menty eli vähintään nopeusrajoitusten mukaan. Tyytyväisiä ollaan myös täällä! Latausverkosta on toki vähän rajoittunut kun monessa huoltsikassa vain yksi 50kw latauspiste.
#29
käsittääkseni alustonumero generoituu kun auton alustava tuotanto viikko tulee tehtaan järjestelmästä, se ei kuitenkaan ole mikään tae. oleellisinta on kun tila vaihtuu "valmistunut" tai "odottaa laivausta".

tossa keskon järkestelmässä on myöskin huomattava viive, jälleenmyyjä näkee sen paremmin

Lainaus käyttäjältä: Takahutlari - 13.07.21 - klo:13:01
Onko sinulla näkyvissä K-Auton omalla sivulla alustanumero?
#30
ID.3 / Vs: ID.3 latauskokemuksia
08.07.21 - klo:14:40
ei ole. tietysti jotain kiinan ihmeitä on jota saa huomattavasti halvemmalla mutta oikea 3-vaihe 11kw laturi kustantaa sellaiset 300EUR riippuen miten karvalakka mallin haluaa...

Lainaus käyttäjältä: John_Galt - 08.07.21 - klo:14:37
Dilemma kuitenkin sukuloimismatkat maaseudulle. 300 km matka menee vaikka ilman lataustaukoa ja perillä olisi voimavirtapistoke vikavirtasuojan takana, mutta taitaa tilanne kuitenkin olla se, että voimavirta-type 2 latauksen onnistuminen vaatii erillisen noin 500 â,¬ laturin/johdon ostamista? Vai olisiko tuossa jotain halvempaa tapaa, jos tarve olisi ehkä kerran tai kaksi vuodessa yksi lataus? Ei huvittaisi tuollaisen laturin ostaminen, kun schukollakin saa sitten tarvittaessa virtaa että pääsee lähimpään isoon kaupunkiin lataamaan, mutta vähän mutkistaa matkustusta kyllä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy