Mii electric

Aloittaja micsa, 02.11.19 - klo:07:54

« edellinen - seuraava »

villeton

Vuoden verran ajellut Miillä. Kaistavahti välillä aika reipaasti puuttuu ajamiseen. Epämiellyttävä tunne kun kiskoo rattia ilman selkeää syytä. Saako tämä ominaisuuden kytkettyä pois? Ja mistä sen voi tehdä, jos on mahdollista?

Petunet

#781
Eikös Miissä ole ihan sama nappi kojelaudassa kuin e-up!:ssakin?
Siitähän sen pois saa mutta täytyy tehdä joka käynnistyksen yhteydessä ellei koodaa nappiin muistia kuten minä tein.
Ja tarkistin, on. Oikeanpuoleisen istuinlämmittimen käyttönapin yläpuolella, hätävilkun alapuolella.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Zarhan

Lainaus käyttäjältä: villeton - 05.04.22 - klo:05:35
Vuoden verran ajellut Miillä. Kaistavahti välillä aika reipaasti puuttuu ajamiseen. Epämiellyttävä tunne kun kiskoo rattia ilman selkeää syytä. Saako tämä ominaisuuden kytkettyä pois? Ja mistä sen voi tehdä, jos on mahdollista?

Napistahan se lähtee tosiaan, ja jos haluaa että tuo muistaa asentonsa niin sitten pitää koodata.

Tedolta löytyy video: https://www.youtube.com/watch?v=oqKxJHy4ytE

Itse en ole ottanut tuota koodausta käyttöön koska kesäkelillä se on tuntunut toimivan ihan ok, näin talvella sen kyllä muistaa napsauttaa pois päältä jos alkaa tunnistamaan lumipolanteita kaistamerkinnöiksi tai jotain muuta yhtä pöhköä.

Emil

Kun opetteli Miin myötä pitämään ratista kiinni asianmukaisesti, niin ei nyi rattia juuri koskaan. Ja jos nykiikin, niin erittäin nätisti ja silloinkin yleensä aiheesta. Olisinkohan kerran tänä talvena joutunut kytkemään kaistavahdin pois päältä keliolosuhteista johtuen.

pekus

Lainaus käyttäjältä: villeton - 11.02.22 - klo:19:17
Satunnaisesti latauskaapeli ei ole meinannut irrota autosta. Tänään temppuili taas. Voimalla kun vedin niin lähti irti mutta samalla "polttoaineluukun" kansi irtosi. Kävin huollossa. Arvio 300e. Osa, sen maalaus, yms.
Epäselvää meneekä takuuseen. tietääkö joku yhteystiedot maahantuojalle et voi tehdä reklamaation? Vastaavia kokemuksia et kaapeli ei lähde suosiolla irti?
Itsellä vähän samaa vikaa.
Ilmeisesti pikkuakun alhainen varaus syynä.
Olen harkinnut jonkinmoisen powerbankin hankintaa, mutta ovat niin pirun arvokkaita.
Citigon potentiaalisia käyttäjiä ovat ns. "harmaat pantterit". Nämä käyttäjät ovat kustannustietoisia ja heillä on käytännöllinen suhtautuminen autoiluun, mutta he vaativat autoltaan mm. laatua, käytännöllisyyttä, designia ja turvallisuutta.

Zarhan

Lainaus käyttäjältä: pekus - 09.04.22 - klo:18:35
Ilmeisesti pikkuakun alhainen varaus syynä.

Jos on tuosta kiinni niin kannattaa käydä huollossa tekemässä se korjauskampanja, mittaristo ilmeisesti syö sitä pikkuakkua aika vauhdikkaasti jos autoa ei käytetä. Itse en kyllä huomannut mitään ongelmia, mutta en kyllä keksi miksi tuo pikkuakku muuten purkautuisi.

Emil

Semmoinen ristiriita tossa on, että 12V akun pitäisi latautua silloin kun isoa akkua ladataan.

pekus

Just.

Muistaakseni auto oli ollut pitkään ajamatta, sekä akkupäivitys tekemättä, kun tuota ongelmaa ilmeni.

Viimeaikoina ei vikaa ole toistaiseksi ilmennyt, kun enemmän ajoa (sekä latausta), sekä päivitys tehtynä.
Citigon potentiaalisia käyttäjiä ovat ns. "harmaat pantterit". Nämä käyttäjät ovat kustannustietoisia ja heillä on käytännöllinen suhtautuminen autoiluun, mutta he vaativat autoltaan mm. laatua, käytännöllisyyttä, designia ja turvallisuutta.

LaHo

Nyt ilmeni ensimmäinen vika. Ehti reilu pari vuotta ja 35tkm mennä ilman. Kuskin puolen päiväajovalo kehyksineen irti. Mitä raoista onnistui näkemään niin ilmeisesti liimalla tuo kehys kiinni tuossa "puskurin" sisä pinnassa. Ei kyllä mitään liima jäämiä näkynyt tuossa kehyksessä. Teippasin ensi hätään, katsotaan menisikö syksyn huoltoon asti teipillä. Tämä on näitä uuden auton ongelmia, kun takuu voimassa niin ei välttämättä viitsi itse alkaa liimaamaan. Pestessä huomasin, että repsottaa. En varmaan osannut tarpeeksi hellästi pestä, on toki saattanut repsottaa jo pitempäänkin.
Onko kellään muulla ollut samaa vikaa?

villeton

Taloudessa 2021 tullut Seat Mii Electric. Kalustoa on enemmän ku lääkäri määrää. Eli 1 auto olisi tarkoitus realisoida.
Miistä ei tekisi mieli luopua. Katsoin Nettiautosta hintoja. Pyynnit oli järjestäen päälle 20 000 e.

Ihmeellistä jos autosta voisi saada enemmän, ku itse maksoi vuosi sitten? Onko joku myynyt hiljattaina? Millä hintatasolla?
Toki bensan ja dieselin korkea hinta on vaikuttanut sähköautojen haluttavuuteen......

Zarhan

Lainaus käyttäjältä: villeton - 27.04.22 - klo:12:57
Ihmeellistä jos autosta voisi saada enemmän, ku itse maksoi vuosi sitten?

Joo, Miistä on Nettiautohintojen perusteella tullut eka auto jonka jälleenmyyntiarvo on isompi kuin hankintahinta. Toki toi tuli ostettua sillä reilulla alennuksella siitä loppuvuoden 2019 tarjousmyynnistä.

Noi Nettiauton hinnat oli kai aika monessa tapauksessa liikkeiden hintoja, eli varmaan myyjälle tulee hieman vähemmän. Mutta kun monia sähköautoja joutuu tällä hetkellä odottelemaan toista vuotta niin käytetyn saa heti alleen...

villeton

Mikäköhän toimitusaika on , jos nyt tilaisi uuden sähkömiin, Citigon tai VW upin?
Jos toimitusaika on esim. vuosi, niin ymmärrän että osa ihmisistä haluaa käytetyn. Ja hintataso sitä kautta on pompsahtanut ylös.....

tsihman

Lainaus käyttäjältä: villeton - 29.04.22 - klo:07:16
Mikäköhän toimitusaika on , jos nyt tilaisi uuden sähkömiin, Citigon tai VW upin?
Jos toimitusaika on esim. vuosi, niin ymmärrän että osa ihmisistä haluaa käytetyn. Ja hintataso sitä kautta on pompsahtanut ylös.....

Mii:tä/Citigoa ei ole hetkeen edes pystynyt tilaamaan tehtaalta. Eup:in saa tilattua mutta toimitusaika voi olla todella pitkä.

Emil

23tâ,¬ näkyy olevan uuden e-up!:in hinta tällä hetkellä. Miitä ja Citigoa ei ole voinut tilata, koska niitä ei enää valmisteta. Kysynnän ja tarjonnan laki pitää hinnat ylhäällä käytetyissäkin.

villeton

Eli uppi maksaa 23 t hankintatuen jälkeen. saa edelleen 2000e hankintatukea?

Mii 21

Millaisia kokemuksia suurteholaturien käytöstä MiiE:sssä
Itse olen jokusen kerran kokeillut Virran 50 kw:n laturia ja näyttäis tulevan n. 25 kw/tunti. Sama koskee Motonetin pikalaturia jossa latausteho vaihtelee 20-25 kw tunnissa. Motonetin 11kw laturista tulee 7.3 kw/ tunti. Lidlin latauksesta max 22 kw näytti tulevan 7,5 kw tunnissa. Seat myyjä kehui aikanaan ostaessa, että akku ottaa vastaan täydellä teholla, eli onko vikaa, vai onko tämä todellisuutta.

z23

Lainaus käyttäjältä: Mii 21 - 06.06.22 - klo:14:08
Millaisia kokemuksia suurteholaturien käytöstä MiiE:sssä
Itse olen jokusen kerran kokeillut Virran 50 kw:n laturia ja näyttäis tulevan n. 25 kw/tunti. Sama koskee Motonetin pikalaturia jossa latausteho vaihtelee 20-25 kw tunnissa. Motonetin 11kw laturista tulee 7.3 kw/ tunti. Lidlin latauksesta max 22 kw näytti tulevan 7,5 kw tunnissa. Seat myyjä kehui aikanaan ostaessa, että akku ottaa vastaan täydellä teholla, eli onko vikaa, vai onko tämä todellisuutta.

On todellisuutta. MiiE:ssä on vain kaksivaihelaturi joten ottaa vastaan 7.2kw. Pikalatauksessa oon päässyt 30kw tehoon, mutta tippuu jo 50% latingissa alle 25kw.

heller

Kyllä meillä MiiE on ottanut vajaata 50kW sisään.

Björn näyttää hyvän tiedon latauksesta https://www.youtube.com/watch?v=f8sWvN1t_rs

Eli 10% - 80% varmaan paras roikkua 50kW laturissa. Sen jälkeen riittää 7.2kW
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Zarhan

Lainaus käyttäjältä: z23 - 06.06.22 - klo:14:38
On todellisuutta. MiiE:ssä on vain kaksivaihelaturi joten ottaa vastaan 7.2kw. Pikalatauksessa oon päässyt 30kw tehoon, mutta tippuu jo 50% latingissa alle 25kw.

Mun kokemus myös siitä ainokaisesta pikalatauksesta että meni alkuun kyllä jotain 30-35kW väliltä mutta tippui sitten. Tosin oli kuuma kesäpäivä silloin.

Tedo on tehnyt videon aiheesta. Miin (ja eupin) ongelma pikalatauksessa on passiivijäähdytetty akku, https://www.youtube.com/watch?v=zV63MMW5B2Y - talvisaikaan varmaan toimisi paremmin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy