Mii electric

Aloittaja micsa, 02.11.19 - klo:07:54

« edellinen - seuraava »

Kodiaq81

Hieno homma ensimmäisille saadaan sähkö miitä alle!!!
ONNEA GT:lle uudesta autosta!
Pistä ensi fiiliksiä kun olet päässyt pyörittelee..

kmheisk2

Kauanko jo auton saaneita on mennyt aikaa tuotannosta auton luovutukseen?
5xvapari
1xturbo

GT

En tiedä onko kukaan vielä autoa saanut, mutta itse sain 20.1 tiedon myyjältä, että auto olisi tuotannossa ja 31.1. auto oli Suomessa satamassa. 11.2 auto on liikkeessä (Espoossa) ja 12.2. on sovittuna luovutus eli ensi viikolla pääsee aloittamaan sähköautoilun  ;D

Ja kyseessä siis Mii+ electric, noita e-Uppejahan on jo luovuteltu asiakkaille tammikuun lopulla, myös ensimmäiset sähkö-Citigot on rantautunut Suomeen (en kyllä tiedä onko asiakkaille asti mennyt vielä)

kmheisk2

Kiitos tiedosta.

Itse olen saanut tiedon, että auto on tuotannossa viikolla 7. GT kanssa samanlainen, mutta sininen. Eli maaliskuun alkupuolella pitäisi varmaan päästä siirtymään sähköaikaan. 😁
5xvapari
1xturbo

gaasutin

Maanantaina tulee electic plussa luovutukseen - näköhavavainto myös autosta liikkeen pihassa  8), tilaus lähti ilmeisen ajoissa. Edellinen kaasuibiza on ollut onnellisella uudella omistajalla jo pari viikkoa. Perästä kuuluu kokemuksia vaikka pakoputki puuttuu. Myyjän mukaan lisää autoja tulossa viikonloppuna rekkakyydillä.

gaasutin

Ensimmäiset kilometrit takana ja autolla ajo nostaa kyllä hymyn huulille vaivattomuudellaan (aiemmin ei kokemusta sähköautoista). Itse auto on perinteisen oloinen ja mitään erikoista ei juuri ole muuta kuin äänetön eteneminen - tämä on plussaa. Auto kiihtyy ihan mukavasti liikenteen mukana ja ei ole edes meluisa. Takarenkaat kohisee jonkin verran, mutta se on ymmärrettävää kokoluokassa ja mitään erityisempiä eristyksiä koteloissa tuskin on. Rangea auto näytti noin 220 liikkeessä, ja 140km ajon jälkeen oli 35 vielä rangea jäljellä - talvirenkaat on 15-tuumaiset. Käytännössä ajo oli kuluttavaa isolla tiellä ja hyvin vähän kaupunki ajoa. En tiedä suhteuttaako ajotietokone matkaa lainkaan edeltävään ajoon vai meneekö lineaarisesti. Jarruenergian käyttö lisää mukavasti rangea, mutta on aika tehokas hidastin suurimmalla latausteholla. Toki tuonkin käyttö tuntui melko sujuvalta ja meni osui jo paremmin kohdilleen loppumatkasta. Seat connectia ei saanut vielä kännykkään ja sen pitäisi tulla viikolla 9 Play storeen tai Applen vastaavaan. Tuo Seat connect vaikuttaa suoraan siihen että autoa ei saa ohjelmoitua lämpiämään aamulla piuhan päässä vaan se pitää tehdä akulla ajaessa.  Ajettavuudeltaan auto oli puhdasta seattia eli yllätti vakaudellaan ja jämäkkä jousitus ylittää töyssyt erittäin hienosti.  Kaista vahti ohjaa eleettömästi takaisin kaistalle ilman kommervenkkejä tai ihmeellisiä jarrutuksia. Kaistavahti lähtee napista pois tarvittaessa - saattaa lumikelillä tms. olla hyödyllinen. Auto on nyt normi suko-latauksessa, kun ei sitä latausasemaa ehtinyt tilata tai saatikka asentaa. Ajotietokoneesta en tarkemmin vielä kulutusta eri nopeuksila, mutta nekin sieltä pystyy katsomaan. Todennäköisesti tiedot saa myös seat connectilla kätevimmin.

GT

Mukava kuulla ensimmäisiä käyttökokemuksia, onnea uudesta autosta gaasutin!

Oletko jo ladannut Drive Mii -appin puhelimeen? Silläkin pystyy kulutuksia katsomaan ja jotain säätöjä tekemään lataukseen ja lämmitykseen liittyen, ainakin itselläni näytti valikot, kun koeajolla yhdistin autoon...

Huomenna on oman auton luovutus eli kohta pääsee rattiin  ;D

Petunet

Palaako Miissä takavalot päiväajovaloilla vai onko perä pimeänä kuten Volkkarissa?
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Kodiaq81

Millaista talvirengasta teillä on tai tulee alle (kitkaa.nastaa) ?

Emil

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 11.02.20 - klo:09:08
Palaako Miissä takavalot päiväajovaloilla vai onko perä pimeänä kuten Volkkarissa?

Eikös perään saa valot, kun laittaa katkaisijan parkkivaloasentoon? Silloin palaa edessä päivävalot ja perässä parkit. Tälleen toimii bensaversiossa.

Helpompi tosin talvella pitää valot aina päällä, niin ei tarvitse katkaisijaan koskea ollenkaan.

b1mpo

Tämän auton kohdalla en tiedä, mutta monet ajaa parkit päällä luullen, että päivävalot palavat täydellä kirkkaudella, joka ei ole totta. Niissä autoissa suosiolla ajovalot päälle, jos tarvii takavaloja poltella.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Emil - 11.02.20 - klo:10:33
Eikös perään saa valot, kun laittaa katkaisijan parkkivaloasentoon? Silloin palaa edessä päivävalot ja perässä parkit. Tälleen toimii bensaversiossa.

Helpompi tosin talvella pitää valot aina päällä, niin ei tarvitse katkaisijaan koskea ollenkaan.
Näissä on valoautomatiikka vakiona, sitä kysyjä varmaan haki. Itse en edelleenkään ymmärrä miksi niiden valojen turhaan pitäisi perässä palaa, mutta toiset näin haluavat niin sallittakoon se heille.

Auto itse kuitenkin sytyttää ne valot kun sataa tarpeeksi tai keli hämärtyy. Toki kuljettajan pitää huolta pitää oikeasta valojen käytöstä silti, esimerkiksi lumipyryssä tai sumussa jolloin ei kuitenkaan pyyhkijöitä tarvita triggeriksi valojen automaattiselle kytkennälle.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Petunet

En oikeastaan: Skodalla on ohje laittaa takavalot palamaan myös päiväajovaloilla luovutushuollossa, VW:ssä ei myyjän mukaan ole mitenkään mahdollista ja Seatista en tiedä.
Sama auto kuitenkin kyseessä...

Itse haluan takavalojen palavan omissa autoissani, ne ledit eivät paljon virtaa vie ja parantavat mielestäni turvallisuutta.
Toki katkaisijastahan ne saa mutta se hieman vesittää tuon ajovaloautomatiikan idean.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

b1mpo

Tämähän se on, kun takavalojen ei käyttäjän haluista riippumatta tarvitse palaa päivävaloilla. Liikenteessä näkee niin paljon väärillä valoilla ajavia, että on tervetullutta toimiva automatiikka. Suurin osa ihmisistä ei edes tiedä päivävalojen tarkoitusta. Osa ajelee kirkkaalla päivävalot parkeilla tai hämärällä/sateella perä pimeänä. Osa ajelee parkeilla, kun luulee niitä päivävaloiksi, vaikkei autosta löydy edes päivävaloja. Eikä asiaa helpota sähköautoihin siirtyminen, kun range tippuu tehokkaammilla ajovaloilla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

GT

Lainaus käyttäjältä: Kodiaq81 - 11.02.20 - klo:09:26
Millaista talvirengasta teillä on tai tulee alle (kitkaa.nastaa) ?

Itsellä odottaa allelaittoa 16" kitkat. En itse halunnut nastojen ropinaa kuunnella sähköautossa, jossa ei äänieeristys ole kovin hyvä  ;D

Emil

Lainaus käyttäjältä: Kodiaq81 - 11.02.20 - klo:09:26
Millaista talvirengasta teillä on tai tulee alle (kitkaa.nastaa) ?

Kitkat, näillä näkymin Continental. 14" alupyörät odottamassa auton saapumista

Husky

Tehdäänkö noin pienellä rengaskoolla olevia autoja vielä ;D

Marko

Lainaus käyttäjältä: Emil - 11.02.20 - klo:17:33
Kitkat, näillä näkymin Continental. 14" alupyörät odottamassa auton saapumista
Kaikkein järkevin valinta mukavuuden, kulutuksen ja tietysti hinnan lisäksi.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Emil

Mietin jopa 165 leveitä, mutta taidan päätyä 175 leveään.

kmheisk2

Hommasin 185/55 R15 Contti viking 7 tarvike aluvanteilla. Oli 400, halvemmat kuin seatin omat 14” alut olisi olleet.


Auto tulee parin viikon päästä!
5xvapari
1xturbo

Kodiaq81

Lainaus käyttäjältä: kmheisk2 - 15.02.20 - klo:11:19
Hommasin 185/55 R15 Contti viking 7 tarvike aluvanteilla. Oli 400, halvemmat kuin seatin omat 14” alut olisi olleet.


Auto tulee parin viikon päästä!

Olis magee nähdä kuva kun saat auton alle ton setin 👍🏻

kmheisk2

Pitää yrittää muistaa ottaa kuva
5xvapari
1xturbo

Emil

Tuotanto ilmeisesti rullaa hyvin, kun mun auton luovutus on melkein 2kk arvioitua aikaisemmin.

MX1K

Lainaus käyttäjältä: Emil - 15.02.20 - klo:15:38
Tuotanto ilmeisesti rullaa hyvin, kun mun auton luovutus on melkein 2kk arvioitua aikaisemmin.

Millon tilattu ja millon luvattu? :o

Emil

Alkumetreillä tilasin, mutta koska mietin pari päivää, niin vielä pitää ootella hetki. Nopeimmat jo nauttii sähkömiin mukavuuksista kuulema.

fr0zen

Kävin tänään koeajamassa sen electric plussan, kuulemma melkein 2 vuoden jono...

Aika komia oli ajella, en ollu aikasemmin ajanu täyssähköllä. En kyllä lähde tilailemaan sitä tuommosella jonotusajalla.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

Kodiaq81

Lainaus käyttäjältä: fr0zen - 16.02.20 - klo:02:22
Kävin tänään koeajamassa sen electric plussan, kuulemma melkein 2 vuoden jono...

Aika komia oli ajella, en ollu aikasemmin ajanu täyssähköllä. En kyllä lähde tilailemaan sitä tuommosella jonotusajalla.

Aikamoinen toimitusaika ,,onko tossa enään mieltä myydäkkään kun noin pitkälle menee.
Onkohan E upissa ja Citygossa inhimillisempi tuo toimitusaika...🤔

Petunet

On. Reilu puoli vuotta kuulemma, ehkä jopa nopeamminkin.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

gaasutin

#388
Lainaus käyttäjältä: GT - 11.02.20 - klo:08:41
Mukava kuulla ensimmäisiä käyttökokemuksia, onnea uudesta autosta gaasutin!

Oletko jo ladannut Drive Mii -appin puhelimeen? Silläkin pystyy kulutuksia katsomaan ja jotain säätöjä tekemään lataukseen ja lämmitykseen liittyen, ainakin itselläni näytti valikot, kun koeajolla yhdistin autoon...


Totta, mii app:lla nuo onnistuu. Auton mukana tuli hauska käyttöohje, jossa on mm. öljynvaihtoasiaa mutta ei sanaakaan esim. latauksesta. No onneksi nuo intuitiivisesti selviää, mutta pitää kysäistä manuaalia electriciin myyjältä. Ensimmäiseen viikkoon ei ole ostosta tarvinnut katua. Mittarivirhe on melkoinen, eli kannattaa tsekata se ajellessa. Mittariin pitää saada 110, jotta todellinen nopeus on sata. Viidellä kympillä virhe on n. 5km/h yläkanttiin. Renkaina on 15 tuumaiset, mutta mittarivirhe tuskin pienenee eri renkailla, koska ympärysmitta on suunnitelleen sama. Ensi viikolla pitäisi kylälle ilmaantua toinenkin, joten pikkuhiljaa näitä tulee. Toimitusaika tosiaan venähtää nyt, jos uutta alkaa tilaamaan, mutta toisaalta ei sitä maahantuojan aleakaan saa enää. Takuun puolesta Seat on järkevämpi valinta kuin VW tai Skoda. Toki akkutakuu on tärkein sähköautossa.

Tietääkö muuten kukaan paljonko sähköauton katsastus maksaa? Ei ole vielä akuuttia, mutta noin kulujen kannalta. Vakuutus oli 330e POP:ssa (L) ekaksi vuodeksi, joka oli kyllä edullinen. IF:ssä olisi ollut 460e ja pohjolassa n. 900e. Käyttövoimavero ja käyttömaksu on n.140e/vuosi electric mii:ssä.

Emil

e-uppiin saa rahalla lisää takuuta. Jopa viisi vuotta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy