Mii electric

Aloittaja micsa, 02.11.19 - klo:07:54

« edellinen - seuraava »

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 18.12.19 - klo:21:01
Mutta esim. Seat Ibiza sai reippaasti viisi tähteä näillä uusimmillakin arvosteluilla. Kyllä tuo Miin kolariturvallisuus on jo jäänyt ajastaan jälkeen.

Täytyypä muuten katsoa mitä Seat Leon on saanut arvosanaksi. Ei varmaan ole mikään huipputulos koska muuten olisit sen erinomaisuutta (ja pientä kulutusta) jo tässäkin yhteydessä mainostanut  ;D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

BLUP!

Sähköversioissa ei taida olla city-autostop toimintoa joka esim mun ecoupissa on. Tuo tiputtaa paljon pisteitä 
VW Eco Up!

GT

Eilen tuli myyjältä tieto, että auton tuotantoviikoksi on varmistunut vko 5 eli auto olisi Suomessa helmi-maaliskuun vaihteessa  ;D

Kyseessä siis musta Mii electric+ "kaikilla herkuilla". Tilattu 4.11.

Onkos muilla varmistunut tuotantoviikko jo?

Saakohan Seat oman edullisen latausasemansa ennen auton toimitusta myyntiin (tai VW/Skoda)? VW ja Skodahan ovat ilmoittaneet lähtöhinnaksi 399 euroa...

Emil

Seatin laturista sattaisi saada tietoa maahantuojalta. Olisko vapaaehtoisia kysyjiä?

LauriJT

Kysyin ainakin sitä 399 tms maksavaa id chargeria ja sitä saa joskus ensi vuonna ja on nähtävästi vain id3 ostajille tarkoitettu alkuvaiheessa. Ne seatin laturit ei sitten olleet enää niin edullisia eikä niistä kukaan tunnu tietävän mitään. Tyrkytetään vain latauspistekartoituksia. Tilasin sitten 11kw 16A säädettävän kolmivaihelaturin saksasta. Tallissa se jo odottaa asennusta kunhan parantelen ensin maanvaraista katosta seattia tai amperaa varten.

Emil

Sehän voi olla, että se ulkomaisilla Seatin sivuilla näkyvä "Wallbox Pulsar" ei tänne pohjoiseen koskaan tulekaan. Jos joissain maissa Seat tekee yhteistyötä Wallboxin kanssa, niin Suomessa jonkun muun kanssa.

Näillä näkymin tarkastutan ja vaihdatan seinässä olevan sukorasian varmuuden varalle. Ja seinään tullee lisäksi Webaston kiinteä latauspiste ja sähkökeskukseen kulutusmittari. En vaan ole uskaltanut vielä miettiä mitä ne maksaa.

mii2

Meillä on 07.11. tilattu ja ei ole vielä tuotantoviikko vahvistunut.

Itse olen miettinyt Webasto Pure seinälaturin hankintaa. Niitä tuntuu saavan eBay:stä Saksasta noin 550, hintaan.
Mietityttää toki mahdolliset takuuasiat, kuinka ne hoituu mahdollisen ongelman tullessa jos on ulkomailta hommattu laite?
Laturi tosin taitaa olla aika perustekniikkaa ja luulisi olevan laadukas.
No tässä on vielä aikaa katsoa laturimarkkinoita ja mahdollisia tarjouksia. Voi olla että jopa aloitellaan ajot ihan vain sillä auton omalla laturilla. Päivittäiset ajokilometrit niin vähäisiä.

LauriJT

Saksasta Tuo minunkin laturi tuli. Adacin testissä hieman webastoa paremmin pärjännyt heidelberg. Aikaisempi amperan laturi tuli briteistä. Voihan se olla että takuutapauksessa menee taisteluksi, mutta en jaksa ressata mokomaa kun tuli helposti yli pari sataa halvemmaksi näin jo lähtökohtaisesti.

Meidän mii plus on tilattu myös muistaakseni kuudes tai seitsemäs marraskuuta.

mii2

Tänään tuli käytyä Triplassa kurkkaamassa uutuutta. No olenhan toki jo ennestään nähnyt normaalin Miin, mutta on se aina eri juttu nähdä täsmälleen sama tuote kuin "sinne päin" oleva auto. Ulkonäkö on mielestäni Up!:ssa parempi, mutta Miin sisustasta tykkään paljon enemmän. Sitähän sitä suurimmaksi osaksi tulee katsottua kun autolla ajaa  :D
Esillä oli valkoinen plus varusteltu auto. Se vastasi lähelle omaa tilattua johon tulee vielä musta katto lisäksi.

Ilmeisesti nyt alkavalla viikolla olisi joitain mahdollisuuksia päästä koeajamana autoa pk-seudulla. Mii/e-up/Citigo-e FB ryhmässä joku jo kehuikin autoa ja oli Airportissa saanut lyhyen lenkin sitä kokeilla.

LauriJT

Kyllä minäkin pidän enemmän upin ja jopa citigo keulasta, mutta kyllä hinta, takuun pituus ja varusteet vei silti pitemmän korren ja Seat tuli tilattua.

Onko muuten kukaan ajatellut retrofittiä peruutuskameran suhteen? Siihen on näköjään olemassa sarja joka pitää vcds koodata päälle vielä. Uppiin on saatavissa moinen niin toimiihan se väkisinkin sitten seatissakin. 

b1mpo

Onko siinä näyttö, johon kamerasta saa kuvan? Eikös esim. navin virkaa toimita puhelin?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mii2

Up!:ssa peruutuskameran kuva tulee radion hyvin pienelle näytölle. Auto on kyllä niin lyhyt että peruutustutka riittänee aivan mainiosti pysäköintiin ja auton takapään hahmottamiseen.
Eiköhän sen saman kameran saa myös Miihin kikkailtua.

Sain liittää puhelimen tuohon esittelyautoon ja kokeilin DriveMii sovellusta. Navigoinnin grafiikka oli aika pelkistetty. Navigointiin tulen käyttämään puhelimen GoogleMapsiä.

Antore

Lainaus käyttäjältä: mii2 - 05.01.20 - klo:22:10
Up!:ssa peruutuskameran kuva tulee radion hyvin pienelle näytölle. Auto on kyllä niin lyhyt että peruutustutka riittänee aivan mainiosti pysäköintiin ja auton takapään hahmottamiseen.
Eiköhän sen saman kameran saa myös Miihin kikkailtua.

Sain liittää puhelimen tuohon esittelyautoon ja kokeilin DriveMii sovellusta. Navigoinnin grafiikka oli aika pelkistetty. Navigointiin tulen käyttämään puhelimen GoogleMapsiä.

Tälle peukku. Peruutuskamerasta on hyötyä oikeastaan vain silloin, kun pitää peruuttaa sentin päähän betoniporsaasta. Lisäksi pystyperän kamera on niin usein kuraa täynnä, ettei siitä ole mitään apua, ellei sitten kamera ole piilossa kääntyvän kahvan alla niin kuin on joissain volkkareissa. Peilit ja tutkat riittää imho.

padawan

Lainaus käyttäjältä: LauriJT - 23.12.19 - klo:09:09
Kysyin ainakin sitä 399 tms maksavaa id chargeria ja sitä saa joskus ensi vuonna ja on nähtävästi vain id3 ostajille tarkoitettu alkuvaiheessa. Ne seatin laturit ei sitten olleet enää niin edullisia eikä niistä kukaan tunnu tietävän mitään. Tyrkytetään vain latauspistekartoituksia. Tilasin sitten 11kw 16A säädettävän kolmivaihelaturin saksasta. Tallissa se jo odottaa asennusta kunhan parantelen ensin maanvaraista katosta seattia tai amperaa varten.

Mikäs näiden latausasemien juttu oikein on? Eikö voimavirtapistokkeesta voi ladata samaan tapaan sopivalla sovittimella ja thats it?

Minkästehoisia laitteita nykytaloihin on muuten mahdollista laittaa tai mitä sieltä yleensä löytyy ajatellen nopeaa latausta? Vanhoissa pirteissä on monissa vakiona tuo 16 ampperin sulake kiukaille  ym, joka mahdollistaa about sen 3,5 kilowatin tehon pääsulakkeen ollessa 25a

Kuinkahan paljon nuo isommat sulakkeet nostavat siirtomaksuja?

Emil

Joo toi "heiska" kannattaa jättää ihan omiin oloihinsa. Kaveri elää ihan eri planeetalla. Käy täällä purkamassa pahaa mieltään, kun piti sormeaan suussa silloin kun olisi tilausta pitänyt tehdä.

****

Mutta onko upissakaan varsinaista peruutuskameraa? Vai semmoinen palkkinäyttö radion näytöllä. Ikään kuin animaatio, jossa palkkien avulla näyttää miten kaukana kohde on.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Emil - 06.01.20 - klo:01:31
Joo toi "heiska" kannattaa jättää ihan omiin oloihinsa. Kaveri elää ihan eri planeetalla. Käy täällä purkamassa pahaa mieltään, kun piti sormeaan suussa silloin kun olisi tilausta pitänyt tehdä.

****

Mutta onko upissakaan varsinaista peruutuskameraa? Vai semmoinen palkkinäyttö radion näytöllä. Ikään kuin animaatio, jossa palkkien avulla näyttää miten kaukana kohde on.
On UP:ssa kamera, tulee siinä avustavien järjestelmien paketissa mukana. Sinällään ihan turh, mutta oli leivottu samaan pakettiin parkkitutkan ja vakionopeussäätimen kanssa.

Latauksesta, näiden mukana autosta riippuen saatavilla oleva perinteinen pistokelaturi lataa noin 10km ajomatkaa tunnissa 8A ottoteholla. Tuosta voi jokainen laskea omat ajonsa, väitän että aika harva edes tarvitsee minkäänlaista latausasemaa tavallisen pistokkeen lisäksi kotiinsa. 8A virran kestää ottaa jatkuvasti mistä tahansa pistokkeesta turvallisesti. Useimmilla auto ehtinee sen 12h päivässä viettää pistokkeessa ja siten ehtii latautua rauhallisemminkin täyteen lyöntiinsä :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Emil

Kannattaa ehkä vähintään tarkastuttaa se lohkon lämmittämiseen tarkoitettu pistorasia, ennen kuin alkaa siitä pitkiä aikoja latailemaan sähkäriä 1700w virralla. Se kuumeneminen voi olla riskinä, varsinkin kesällä.

Yllättävän mukava varuste pienessäkin autossa ne tutkat ja kamerat. Saa helpommin pieneen rakoon pysäköityä.

Emil

Ainakaan itse ei ole tullut ulkoseinän pistokkeesta tullut otettua tunti tolkulla 1700w virtaa.

LauriJT

#348
Lainaus käyttäjältä: padawan - 05.01.20 - klo:23:55
Mikäs näiden latausasemien juttu oikein on? Eikö voimavirtapistokkeesta voi ladata samaan tapaan sopivalla sovittimella ja thats it?

Minkästehoisia laitteita nykytaloihin on muuten mahdollista laittaa tai mitä sieltä yleensä löytyy ajatellen nopeaa latausta? Vanhoissa pirteissä on monissa vakiona tuo 16 ampperin sulake kiukaille  ym, joka mahdollistaa about sen 3,5 kilowatin tehon pääsulakkeen ollessa 25a

Kuinkahan paljon nuo isommat sulakkeet nostavat siirtomaksuja?

Noita kolmivaiherasiaan liitettäviä latureita kyllä on, mutta saattaa silti ottaa vain yhdestä vaiheesta. Meillä takoituksella tulee kiinteä asema, niin voi jemmata latauspiuhat autossa jatkuvasti. Lisäksi saa helpommin kolmivaihelatauksen ja kuormansäädön noilla varsinaisilla latureilla. E-go charger ajaa vissiin saman asian ja on mukana kuljetettava. Latauspönttö maksaa muutenkin suunnilleen saman kuin irrotettava hitaampi laturi. Meillä on sinänsä hyvä tilanne vaikka ampera lataakin yhdestä vaiheesta jo 16A, niin voi käyttää huoletta kahden muun kuormaa. Meillä on saunaan tehty varaus sähkökiukaalle eli mitoitus valmiina, mutta siellä on puukiuas ollut aina.

Sulakkeet on meillä 3x25A ja mitä katsoin savon voiman sivuilta, niin pitäisi maksaa liittymän liittymiskulujen erotus isompaan sekä melkoisesti korkeampaa kk maksua. Ei oikeen napostanut, tässä olisi puhuttu tuhansista euroista eikä oleellista käytännön hyötyä olisi ollut. Helpompi vain rajata asemille menevää virtaa.

Totta muuten tuon kameran suhteen että hieman marginaalista käyttötarve muuta kuin laturiin peruuttaessa ja kaupungissa ahtaissa väleissä. enemmän olisi hyötyä etututkasta kyllä. Itsellä kamera sinänsä on hyvä, kun taakse tulee kaksi turvaistuinta, mitkä peittää melkoisesti takanäkymää lasin läpi.

Jyri

Siivottu ketjua, jatkossa ainoastaan Miielecteic malliin liittyvää keskustelua.

kmheisk2

Joko jollain on luovutuspäivät tiedossa? Itse kyselin oman perään, mutta myyhjä ei suostunut antamaan edes alustavaa arviota.
5xvapari
1xturbo

Marko

Lainaus käyttäjältä: kmheisk2 - 16.01.20 - klo:10:01
Joko jollain on luovutuspäivät tiedossa? Itse kyselin oman perään, mutta myyhjä ei suostunut antamaan edes alustavaa arviota.
Kyllä niitä tuolla facen puolella oli. Parin viikon päästä muistaakseni ensimmäiset.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

villeton

Onko tullut toimitusajoista vahvistuksia? Osa toimituksista ensi vuoden puolella? Mikä on toimutusaikaarvio, jos nyt tilaa?

Emil

Nyt jos tilaa, niin toimitus syksyllä 2021.

Kodiaq81

Näin noin 50kpl ”sähkö” miitä  oliskohan jälleenmyyjien esittely kappaleita,oli molempia versioita plus mallia toki valtaosa.Kohta on koeajo kalustoa ja varmaan nekin myydään suht nopeasti kun myyntiin vapautuvat😄

Emil

Aika monta autoa koeajoautoiksi siihen nähden, että eivät kovin montaa sataa autoa saaneet myyntiin Suomeen tälle vuodelle.

LauriJT

Niin ja siihen nähden että asiakastoimituksissa tuntuu kestävän, tympeämpää odotuksesta tekee se, että citigo ja up tilaajia on saaneet jo autojaan, ja itse pitää odotella vaikka auto tilattiin 2kk ennenkuin skodaa edes pystyi tilaamaan..

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Kodiaq81 - 01.02.20 - klo:09:29
Näin noin 50kpl ”sähkö” miitä  oliskohan jälleenmyyjien esittely kappaleita,oli molempia versioita plus mallia toki valtaosa.Kohta on koeajo kalustoa ja varmaan nekin myydään suht nopeasti kun myyntiin vapautuvat😄

Olisko seassa voinut olla VW up autoja? Maahantuoja kun on sama niin voi olla vaikka mitä autoja samassa "läjässä"..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Marko

Mulle myyjä sanoi, että esittelyautoja ei tule. Syynä hankintatuki joka tekee autosta kalliimman myyjälle kuin asiakkaalle.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

GT

Ne 50 autoa on varmaankin asiakkaille toimitettavia yksilöitä, sillä sain eilen myyjältä viestiä, että oma Mii+ oli saapunut perjantaina satamaan :) Auton tilasin ensimmäisten joukossa 4.11, auto valmistui linjalta vko 4 ja nyt siis jo Suomessa! Alustavasti luovutus 12.2.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy