Mii electric

Aloittaja micsa, 02.11.19 - klo:07:54

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Emil - 09.12.19 - klo:19:01
Mun kesäautossa on kulutus 12-14l/100km. Eli ei kaikki sähköautoa haluavat ole "viherpiipertäjiä". Voi olla myös halu ajaa talvella työmatkat edullisesti, mutta ennen kaikkea mukavasti sähkömoottorilla. Voitko ystävällisesti poistua ketjusta, koska sulla ei ole mitään annettavaa tänne?

Tuollainen leimaaminen milloin miksikin on vain tyypillinen argumentti niille, joilla ei ole parempia argumentteja tukemaan tarinoitaan.

fixed

SEAT Mii electric: SEAT yksityisleasing S-taso alk. 199 â,¬ /kk (48 kk/40 tkm), käsiraha 0 â,¬, kiinteä kk-erä sopimuskauden ajan, kokonaishinta vuokrakaudelta 9 552 â,¬,  sis. toimituskulut, kesä- ja talvirenkaat, sop. mukaisen ajomäärän sekä rahoituskustannukset, auto palautuu sopimuskauden jälkeen rahoitusyhtiölle. Rahoittaja K Auto Leasing Oy.

Näillä ehdoilla kolmen vuoden ajot/max. 40 tkm vie auton arvosta liki 60%, kannattavaa?

vagfani

Onhan tuossa leasingissa järkeä, jos löytyy kipolle käyttöä. Itse en viitsisi ajaa tuollaisella tyttöjen autolla.

Emil

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.12.19 - klo:19:26
Onhan tuossa leasingissa järkeä, jos löytyy kipolle käyttöä. Itse en viitsisi ajaa tuollaisella tyttöjen autolla.

Joo, ei voi/saa olla ongelmia itseluottamuksen kanssa, jos haluaa ajaa Itä-Euroopassa pienellä autolla. Se on totta.

BLUP!

Täällä haisee selkeä amistrolli. Mistä lähtien autolla ajo on ollut kehtaamis asia? Ehkä just jossain amiksen autonasentajalinjalla voi tuollaista ollakin tai sitten ikää on todella vähän jos tyttöjen autoja pelkää ajaa sen vähäisenkin miehisyyden menettämisen pelosta.
VW Eco Up!

villeton

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.12.19 - klo:19:26
Onhan tuossa leasingissa järkeä, jos löytyy kipolle käyttöä. Itse en viitsisi ajaa tuollaisella tyttöjen autolla.
Ei ole tietty pakko ajaa kipolla. Ei myöskään pakko täällä kirjoitella, jos ei ole mitään
asiallista sanottavaa.....
"tyttöjen auto"? No, naiset ovat järkeviä ja ajavat pienillä autoilla. Erityisesti jso 1 henkilö autossa. Ainakin oma itsetunto antaa myöden Mii hommata ja sillä ajellla.
Mitä säästyy, käytän johonkin muuhuun....

BLUP!

Täällä saisi olla semmonen 'piilota käyttäjä' nappi noita naperoita varten joilla ilmeisesti joku kisa siitä kuka luokalta trollaa eniten.
Mulla on ollut keltainen suzuki altokin ja sekin oli oikein soiva peli pari vuotta bitukka audin kaverina kun audia sai aina välillä korjailla kone ulos tyylillä. Nää pikkukinnerit tuo sopivasti vaihtelua elämään. En ole edes käynyt töissä kesäpelillä kun siinä ei ole mitään järkeä ajella suoraa tietä mutkapelillä.
VW Eco Up!

Valhalla

Lainaus käyttäjältä: BLUP! - 09.12.19 - klo:19:46
Täällä saisi olla semmonen 'piilota käyttäjä' nappi noita naperoita varten joilla ilmeisesti joku kisa siitä kuka luokalta trollaa eniten.
Mulla on ollut keltainen suzuki altokin ja sekin oli oikein soiva peli pari vuotta bitukka audin kaverina kun audia sai aina välillä korjailla kone ulos tyylillä. Nää pikkukinnerit tuo sopivasti vaihtelua elämään. En ole edes käynyt töissä kesäpelillä kun siinä ei ole mitään järkeä ajella suoraa tietä mutkapelillä.

Oman profiilin asetuksista estolista? Ei oo ollu tarvetta, mutta toimisko tässä?
It's better to burn out than fade away

BLUP!

Koitetaan miten toimii, kiitokset. Itse etsin ensin vain kohteen profiilista kuten joissain muissa foorumisoftissa on. Vinkkinä että skodan hinnat pitäs tulla piakkoin.
VW Eco Up!

jabajee

Lainaus käyttäjältä: Emil - 09.12.19 - klo:18:23
Jännä miten tämä aihe kerää kaikenlaisia "asiantuntijoita" kertomaan omia harhakuvia. Miksi ei voisi ottaa asioista selvää, ja miettiä asioita uudelleen, ennen kuin tulee kertomaan kuraa?
Ne "asiantuntijat" on trolleja tai niiden ajatusmaailma menee suurinpiirtein näin, että:
Jos Mii ei sovellu minulle niin ei se voi sopia sinullekaan. Jos minä en saa sitä kotona ladattua niin et voi saada sinäkään. Jos minä en saa ilmaista sähköä mistään niin et voi saada sinäkään. Jos minulla ei ole varaa ostaa Miitä niin ei voi olla sinullakaan varaa.

Heiska71

Lainaus käyttäjältä: villeton - 09.12.19 - klo:19:35
Ei ole tietty pakko ajaa kipolla. Ei myöskään pakko täällä kirjoitella, jos ei ole mitään
asiallista sanottavaa.....
"tyttöjen auto"? No, naiset ovat järkeviä ja ajavat pienillä autoilla. Erityisesti jso 1 henkilö autossa. Ainakin oma itsetunto antaa myöden Mii hommata ja sillä ajellla.
Mitä säästyy, käytän johonkin muuhuun....

No joo. itekkin ajan mielelläni naismaisella  autolla jos katon tämän järkeväksi. Nuo isolohkomoottorit taitaa olla niitä miesten autoja ;) ..ainakin yläasteella vuonna miekka ja vasara isot pojat tiesi tämän  kertoa.

vagfani

Sitten takaisin todellisuuteen, sähkö- ja hybridiautojen lataus on sekavaa ja hidasta:

https://www.is.fi/autot/art-2000006337610.html

tapanixxx

Minusta tuo töpseleiden kanssa puljaaminen on yhtä sirkusta 😀👍

Emil

Helpompaa laittaa sähköauto lataukseen kuin laittaa polttis esilämmitykseen. Sitä moottorilämmittimen piuhaa kun ei saa jättää tolppaan kiinni, mutta kotona olevaan latauspisteeseen jää kaapeli kiinni. Eikä sähköautoa välttämättä tarvitse joka päivä ladata.

Mutta sen tilapäislaturin käyttö voisi olla rasittavaa pidemmän päälle, jos sen joutuisi aina irrottamaan seinästä/tolpasta

Epäilevien luulis olevan tyytyväisiä, että jotkut ostaa volkkarikonsernin sähköautoja. Muuten voisi VW sammuttaa valot ja pistää ovet kiinni tehtailta. Semmoiset on EU:n sanktiot, jos ei valmistaja pääse tavoitteisiin päästöjen suhteen. Keskimäärin 95g/km on aika kova vaatimus. Siihen ei ilman sähköautoja pääse.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 10.12.19 - klo:14:10
Sitten takaisin todellisuuteen, sähkö- ja hybridiautojen lataus on sekavaa ja hidasta:

https://www.is.fi/autot/art-2000006337610.html

Kirjoitat aivan kuin sinulla olisi jokinlainen käsitys sähköauton lataamisesta, vaikka roskalehtien lööppejä syvempää kokemusta sinulla ei siitä aiheesta ole. Se täydellinen tietämättömyys antaa vain taas itsevarmuuden esiintyä todellisuuden julistajana vielä näin lukuisten huuhaaksi osoitettujen väitteiden jälkeenkin.

vagfani

Jutun kirjoittaja on erittäin kokenut pitkän linjan liikennetoimittaja ja kirjoittaa esim. Tuulilasi lehteen. Kirjoitti totuuden ja näyttää olevan melkoinen isku sähköautoilevien kasseille. ;D

Itse en ole polttomoottoriautoissa käyttänyt mitään lohkolämmittimiä yli vuosikymmeneen, ovat täysin turhia. Joka kerta lähtee auto käyntiin ja ei kun menoksi. Kerran viikossa tai harvemmin käyn kätevästi tankkaamassa, aikaa menee noin kaksi minuuttia.

Helppoa ja mukavaa, jatkakaa te patterilelujen testausta. ;D

tapanixxx

Se on poijaat just näin. Itsekkään en lämmitä autoa, ihan turhaa hommaa. Painaa autossa olevaa start nappulaa ja menoksi. Pari kertaa kuussa tankkaus. Töpselihommat ei itseäni kiinnosta.

villeton

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 10.12.19 - klo:15:27
Se on poijaat just näin. Itsekkään en lämmitä autoa, ihan turhaa hommaa. Painaa autossa olevaa start nappulaa ja menoksi. Pari kertaa kuussa tankkaus. Töpselihommat ei itseäni kiinnosta.
Nykyisessä autossa on lohkolämmitin ja sisäpistoke. Säästää polttoainetta ja pääsee lämpimään autoon. Pieni vaiva laittaa auto piuhan päähän.
Jos täyssähköauto tulisi taloon, niin tarkoitus on hommata tarvittava infra ja ladata autokatoksessa. Pari kertaa viikossa. Ja ei tarvi ajella huoltoasemalle. Että ei tää nyt välttämättä niin vaivalloista ole. Kehitys kehittyy....
Ja jos jotain alkuhankaluutta on, niin eiköhän se tästä lutviudu,,,,,

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 10.12.19 - klo:15:27
Se on poijaat just näin. Itsekkään en lämmitä autoa, ihan turhaa hommaa. Painaa autossa olevaa start nappulaa ja menoksi. Pari kertaa kuussa tankkaus. Töpselihommat ei itseäni kiinnosta.

Paljon mieluisampaa on laittaa 1-2 kertaa viikossa auton lataukseen lämpimässä parkkihallissa, kuin ajella asemalle tankkailemaa pari kertaa kuussa. Maksu ja itse energian siirto sujuvat paljon nopeammin, eikä tarvitse käpälöidä likaisia tankkauspistooleita. Työpaikallani lataukseen laittaminen on lähestulkoon aina tässä suhteessa vieläkin parempi, koska latauspaikat ovat oven edessä, mutta normipaikkoja joutuu hakemaan kaukaa. Samoin keskustassa käyttämässäni parkkihallissa latauspaikoilla on aina tilaa ja ne ovat optimaalisissa paikoissa. Lataaminen nopeuttaa asiointia, kun ei tarvitse hakea parkkiruutua ja kävellä ympäri hallia.

V60

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 10.12.19 - klo:16:08
Paljon mieluisampaa on laittaa 1-2 kertaa viikossa auton lataukseen lämpimässä parkkihallissa, kuin ajella asemalle tankkailemaa pari kertaa kuussa.
No tuosta voi olla montaa mieltä. Itsellä polttoaineasema on 300 m päässä ja lämmin parkkihalli 15 km päässä.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Emil

Ihan kuin sähköautoa hankkimassa oleva henkilö ei olisi miettinyt latausasioita. Hyvä, että joku polttomoottorilla ajava tulee niistä tänne kertomaan.  ;D

Enhancer

Kyllä näyttää sähköautoilu kiinnostavan, kun nämä kaksi väsynyttä polttomoottorifossiilitrollia jaksaa täällä rääpiä päätään viestistä toiseen.

Vaikka kaasuautoilu on ollut mukavaa, juuri tänään aamulla kävi mielessä miten muinaisjäänne polttomoottoriauto oikeasti on. Täysin turhia komponentteja, vaihdelaatikkoa jne ja sitten vielä se että tosiaan tuli pitää syttyä jotta liikkeelle päästään.

Tähän asti vielä harkitsin, että uuden Golfin / Octavian kaasumallin ja plugin-hybridin välillä olisi joku vääntö, mutta ei enää. Sähköllä liikkuu seuraava auto ainakin osin, ehkä kokonaankin.

Mii tuli äidille jo tilattua, mutta vaihdettiin tilaus VW -sisareen parempien ehtojen vuoksi. Pienempiakkuisella e-UP:lla tuli ajettua, ja vaikka kaikenmoisia laitteita on tullut koeajettua en muista koska olisi noin viimeksi hymyilyttänyt :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

V60

Aiemmin verrattiin latausta lämpimässä hallissa vs. tankkausta polttoaineasemalla. Erilaisiakin mielipiteitä voi olla. Mutta ymmärrän senkin jos joku ei voi sitä ymmärtää ::)
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

villeton

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 10.12.19 - klo:19:04
Kyllä näyttää sähköautoilu kiinnostavan, kun nämä kaksi väsynyttä polttomoottorifossiilitrollia jaksaa täällä rääpiä päätään viestistä toiseen.

Vaikka kaasuautoilu on ollut mukavaa, juuri tänään aamulla kävi mielessä miten muinaisjäänne polttomoottoriauto oikeasti on. Täysin turhia komponentteja, vaihdelaatikkoa jne ja sitten vielä se että tosiaan tuli pitää syttyä jotta liikkeelle päästään.

Tähän asti vielä harkitsin, että uuden Golfin / Octavian kaasumallin ja plugin-hybridin välillä olisi joku vääntö, mutta ei enää. Sähköllä liikkuu seuraava auto ainakin osin, ehkä kokonaankin.

Mii tuli äidille jo tilattua, mutta vaihdettiin tilaus VW -sisareen parempien ehtojen vuoksi. Pienempiakkuisella e-UP:lla tuli ajettua, ja vaikka kaikenmoisia laitteita on tullut koeajettua en muista koska olisi noin viimeksi hymyilyttänyt :).
Miillä lailla VW oli parempi kuin Mii? VW hiukan kalliimpi. Onko paremmin varusteltu? Eikö kuitenkin Miissä ole pidempi takuu 5 vuotta? Varmaan moni pähkäilee valintaa Vw, Seat vai Skoda. Kun aika lailla sama auto on....

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 10.12.19 - klo:16:08
Paljon mieluisampaa on laittaa 1-2 kertaa viikossa auton lataukseen lämpimässä parkkihallissa, kuin ajella asemalle tankkailemaa pari kertaa kuussa.

Siis jos kilometrejä tulee vuodessa keskimääräiset eli hieman alle 20 tkm, riittää tankkaus kerran kuussa.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Heiska71

upin hinnat on wv-sivuilla n 21 000 euroa ja siitä se 2000 donaa pois eli aika saatanan paljo yrittävät lypsää siitä wv-merkistä ratissa

Emil

Miten paljon sun mielestä? Samat 20tâ,¬ on Miin hinta. Jos on Miillä kampanjahinta, niin miksi up!:illa pitäisi olla?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 10.12.19 - klo:21:01
Siis jos kilometrejä tulee vuodessa keskimääräiset eli hieman alle 20 tkm, riittää tankkaus kerran kuussa.

Mitä mulle höpiset. Kerro Tapanille, että se tankkaa liian usein. Tuolla sigusi 4,0 litran kulutuksella Seatissasi pitäisi olla reilu 60 litran tankki, jotta pääsisi 18 000 kilometriä vuodessa kerran kuussa tankkaamalla. Kuulostaa siltä, että taas väitteissäsi on jotain hämärää.

Sinun tyylillä tuulten mukana luovimalla spritmonitorin pienimpiä kulutuksia ajamalla myöskään sähköautoa ei tarvitse tankata kovin usein. Esimerkiksi 10 kw/100km tarkoittaisi samaan 18 000 kilometrin vuosisuoritteeseen lataista harvemmin kuin kerran viikossa monilla sähköautoilla.

Heiska71

meikäläisen villi veikkaus on, että sähköautojen  hinnat laskevat viidessä vuodessa  houkuttelevaan n 15 k euron hintaan keskiluokassakin . Eipähä tarvihe bensakoneiden hilavitkuttimia,jakoketjuja,kytkimiä, pakoputkia/katalysaattoreita  yms turhan vikantuvaa  saissea miettiä.

tapanixxx

No joo. Väittäisin kuitenkin että kun näistä sähköautoista menee 10 vuodessa akut sököiksi niin tuotteen elinkaari on loppu ja paalausmestari iskee auton ja tekee siitä tonnikalapurkkeja. 😀👍

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy